05 Μαΐου 2024

Προεκλογικές καμπάνιες με το πολιτικό «προϊόν» Μητσοτάκης

 

Της Ματίνας Παπαχριστούδη 

 

Οι εμφανίσεις του πρωθυπουργού έχουν πυκνώσει στα ψηφιακά δίκτυα, κυρίως σε X και TikTok. Η προεκλογική επικοινωνία υποχώρησε στο Facebook, μιας και η Meta δήλωσε πως δεν ενισχύει τις πολιτικές αναρτήσεις και ο αλγόριθμος δεν θα προωθεί πολιτικό περιεχόμενο από λογαριασμούς στο Instagram και στη νέα εφαρμογή Threads. Η αμερικάνικη επικοινωνιακή ομάδα του Κ. Μητσοτάκη προωθεί για μια ακόμη φορά σε εκλογική μάχη το «προϊόν» που έχει σήμα κατατεθέν το όνομα Μητσοτάκης. Αυτή τη φορά έχει αντίπαλο από την αντιπολίτευση, ένα άλλο «προϊόν» με το όνομα Κασσελάκης.

Το Μαξίμου, ωστόσο, διαθέτει ισχυρότερα όπλα μάρκετινγκ – και δεν είναι μόνο οι πολιτικές δηλώσεις και εμφανίσεις σε ελεγχόμενα μίντια. Οι παρεμβάσεις του πρωθυπουργού ειδικά σε ψηφιακά δίκτυα είναι σύντομες, τα μηνύματα προέρχονται από καλοδουλεμένα σενάρια. Και συνήθως, αμέσως μετά, ακολουθεί ευρεία επικοινωνιακή διαφημιστική καμπάνια για να ανακατασκευάσει την πραγματικότητα, σε όλα τα ΜΜΕ.

Ας πάρουμε για παράδειγμα την εφιαλτική ακρίβεια που έχει γονατίσει όλα τα νοικοκυριά. Είναι ένα από τα σοβαρά πολιτικά διακυβεύματα ενόψει ευρωεκλογών, κάτι για το οποίο το Μαξίμου ανησυχεί. Βγαίνει λοιπόν ο πρωθυπουργός με δήλωση του, όπως μεταδόθηκε στο Χ και σε όλα σχεδόν τα τηλεοπτικά δίκτυα, ακόμη και σε παιδικά κανάλια, μιλώντας για τον «αγώνα ενάντια στην ακρίβεια που είναι διαρκής». Στη συνέχεια, κλείνει λέγοντας «χαίρομαι που διαπιστώνω ότι σε μία σειρά από προϊ- όντα, λαχανικά και φρούτα, έχουμε χαμηλότερες τιμές από πέρσι».

Η πραγματικότητα διαψεύδει τον πρωθυπουργό, καθώς οι τιμές ολοένα ανεβαίνουν και αυτό το βιώνουν όλοι. Στόχος, όμως, είναι η ανακατασκευή της πραγματικότητας, ώστε να ταιριάζει με τους μύθους του Μητσοτάκη. Κάτι που θα επιτευχθεί πάλι με μπούκωμα της διαφημιστικής και μιντιακής αγοράς: όπως έγινε γνωστό, ετοιμάζεται ένα νέο διαφημιστικό πρόγραμμα του υπουργείου Ανάπτυξης για «καμπάνια κατά της ακρίβειας» και για «την προστασία του καταναλωτή». Το ποσό που θα διατεθεί για την προπαγάνδιση του κυρίαρχου κυβερνητικού αφηγήματος, ότι τα μέτρα κατά της ακρίβειας αποδί- δουν, φτάνει στα 8,3 εκατ. ευρώ! Θα πληρωθεί φυσικά από κονδύλια του κρατικού προϋπολογισμού.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου