27 Ιουνίου 2026

Σε εμφύλιο οδηγεί τον Λίβανο η κυβέρνησή του - Του Λεωνίδα Βατικιώτη (VIDEO)

Σε εμφύλιο οδηγεί τον Λίβανο η κυβέρνηση του, του Λεωνίδα Βατικιώτη

Σε εμφύλιο οδηγεί τον Λίβανο η κυβέρνησή του, του Λεωνίδα Βατικιώτη

Η αδήριτη βεβαιότητα πώς οι ΗΠΑ δεν πρόκειται ούτε να σεβαστούν, ούτε να τηρήσουν το Μνημόνιο 14 σημείων που υπέγραψαν με το Ιράν, επιβεβαιώθηκε την Παρασκευή 26 Ιουνίου. Όχι στον Περσικό Κόλπο όταν οι ΗΠΑ βομβάρδισαν ιρανικές εγκαταστάσεις ραντάρ, ντρόουνς και πυραύλων στο Σιρίκ που εποπτεύει τα Στενά του Ορμούζ, με μοναδικό στόχο να αδυνατίσουν τον έλεγχο του Ιράν στον πορθμό, ακυρώνοντας έτσι την τεχνική του δυνατότητα να ασκήσει την κυριαρχία του. Ούτε στην Κουρδική επαρχία Μπανέχ του δυτικού Ιράν όπου δύο στρατιώτες δολοφονήθηκαν  κι άλλοι πέντε τραυματίστηκαν σε μια από τις πολλές επιθέσεις που δείχνει ότι Αμερικάνοι και Ισραηλινοί συνεχίζουν να τεστάρουν τα αντανακλαστικά της Ισλαμικής Δημοκρατίας, αναζητώντας τρωτά σημεία, ενώ προετοιμάζουν την επόμενη επίθεσή τους.

Υπονόμευση του Μνημονίου Ιράν – ΗΠΑ

Η υπονόμευση, σε βαθμό ακύρωσης, του Μνημονίου με το Ιράν ήρθε από την Ουάσιγκτον όπου ΗΠΑ, Ισραήλ και η κυβέρνηση κουίσλινγκς του Λιβάνου υπέγραψαν μια συμφωνία πλαίσιο για την ειρήνη, κατά δήλωσή τους. Να θυμίσουμε ότι το Μνημόνιο (της Ισλαμαμπάντ όπως ονομάστηκε) ξεκινούσε με τα εξής: «Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και η Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν και οι σύμμαχοί τους στον τρέχοντα πόλεμο υπογράφουμε αυτό το Μνημόνιο Κατανόησης για να δηλώσουμε τον άμεσο και οριστικό τερματισμό των στρατιωτικών επιχειρήσεων σε όλα τα μέτωπα, περιλαμβανομένου και του Λιβάνου και δεσμευόμαστε από εδώ και στο εξής να μην ξεκινήσουμε κανέναν πόλεμο ή στρατιωτική επιχείρηση εναντίον της άλλης πλευράς, να απέχουμε από την απειλή ή τη χρήση βίας εναντίον της άλλης πλευράς, καθώς και να διασφαλίσουμε την εδαφική ακεραιότητα και την κυριαρχία του Λιβάνου. Η τελική συμφωνία θα επιβεβαιώσει τη μόνιμη παύση του πολέμου σε όλα τα μέτωπα, συμπεριλαμβανομένου του Λιβάνου, καθώς και τις λοιπές διατάξεις της παρούσας παραγράφου».

Αυτό δεν είχε ξαναγίνει στην διπλωματική ιστορία! Η συνθήκη ανακωχής μεταξύ δύο εμπόλεμων μερών να έχει στο πρώτο της άρθρο την ειρήνη σε μία άλλη, τρίτη χώρα, ονοματίζοντάς την μάλιστα τρεις φορές, είναι χωρίς προηγούμενο και δηλώνει το ενδιαφέρον του Ιράν για την σταθερότητα στον Λίβανο. Τονίζει επίσης ότι ο Λίβανος αποτελεί κόκκινη γραμμή για το Ιράν, που εξήλθε νικητής από, τον πόλεμο που εξαπέλυσαν εναντίον του ΗΠΑ και Ισραήλ. Τούτου δοθέντος, οι αλλεπάλληλοι βομβαρδισμοί του Ισραήλ στον Λίβανο και δη εκεί που κατοικούν οι Σιίτες (νότιο Λίβανο και συνοικία Νταχίε στη νότια Βηρυτό) αν κάπου αποσκοπούσε ήταν να τινάξει στον αέρα το Μνημόνιο Κατανόησης Ιράν – ΗΠΑ και την επιστροφή στη συνθήκη μόνιμου πολέμου, που είναι το ιδανικό περιβάλλον επιβίωσης και άνθησης του Σιωνισμού.

Αν η στάση του Ισραήλ ήταν εξ αρχής γνωστή κι αυτό που μάθαμε στη συνέχεια είναι  ότι έχει πάψει να δεσμεύεται από τις αποφάσεις του Λευκού Οίκου, με την τριμερή συμφωνία – πλαίσιο έγινε γνωστή και η στάση των ΗΠΑ: Εν ολίγοις, υπονόμευση, σε βαθμό ντε φάκτο ακύρωσης, του Μνημονίου Κατανόησης. Οι ΗΠΑ πατρονάροντας την συμφωνία – πλαίσιο τορπίλισαν το Μνημόνιο που απερίφραστα δεσμεύει άπαντες για τον τερματισμό κάθε εχθροπραξίας και την διασφάλιση της εδαφικής ακεραιότητας και κυριαρχίας του Λιβάνου.

Συμφωνία – πλαίσιο αιώνιας κατοχής του Λιβάνου

Η συμφωνία – πλαίσιο, έστω και αν θεωρηθεί «αρχή της αρχής» όπως τη χαρακτήρισε ο αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο, ισοδυναμεί με παγίωση και νομιμοποίηση της ισραηλινής κατοχής στο Νότιο Λίβανο, ενώ δημιουργεί τους όρους για έναν νέο εμφύλιο πόλεμο.

Η συμφωνία – πλαίσιο δεν αναφέρει πουθενά την αποχώρηση του Ισραήλ από τα παράνομα κατεχόμενα λιβανέζικα εδάφη, την ασφαλή επιστροφή των εκπατρισμένων, την αποζημίωση που οφείλει να καταβάλει το εβραϊκό κράτος στον Λίβανο για τις τεράστιες υλικές καταστροφές τις οποίες προκάλεσε με τα αδιάκριτα carpet – bombing που πραγματοποιούσε κάθε φορά που έχανε μια μάχη, ή τους πάνω από 4.000 νεκρούς.

Σύρος / «Η ΕΝΟΧΗ ΣΙΩΠΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ»: Ανακοίνωση της Αντιπολεμικής Πρωτοβουλίας Σύρου για τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σύρου-Ερμούπολης της 22ας Ιουνίου 2026

Σχετικό ΒΙΝΤΕΟ από τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου μπορείτε να δείτε στη σελίδα της Αντιπολεμικής Πρωτοβουλίας στο facebook 


Η ΕΝΟΧΗ ΣΙΩΠΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ
 
Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σύρου – Ερμούπολης της 22ας Ιουνίου συζητήθηκε το ψήφισμα 172 και πλέον πολιτών για τις αφίξεις του κρουαζιερόπλοιου Crown Iris, τα γεγονότα της 5ης Ιουνίου και τις επιπτώσεις τους στην κοινωνική, οικονομική και δημοκρατική ζωή του νησιού.
 
Το ψήφισμα υπερψηφίστηκε από τη δημοτική παράταξη «Σύρος Εξ Αρχής». Η «πλειοψηφούσα» δημοτική παράταξη το καταψήφισε, ενώ οι παρατάξεις «Με Σχέδιο για τη Σύρο» και Λαϊκή Συσπείρωση δήλωσαν «παρών».
 
Από εκεί και πέρα όμως αρχίζει η πολιτική ουσία της υπόθεσης.
 
Παρά το γεγονός ότι το ψήφισμα αφορούσε τις προληπτικές προσαγωγές πολιτών, την ανάπτυξη πρωτοφανών αστυνομικών δυνάμεων, την παράλυση της Ερμούπολης και τη διατάραξη της οικονομικής και κοινωνικής ζωής του νησιού, κανείς από τους δημοτικούς συμβούλους της πλειοψηφίας δεν ανέλαβε την πολιτική ευθύνη να υπερασπιστεί δημόσια την καταψήφισή του.
 
Κανείς δεν εξήγησε γιατί θεωρεί αποδεκτό να μετατρέπεται η Σύρος σε πόλη υπό αστυνομική κατοχή κάθε φορά που καταπλέει το συγκεκριμένο πλοίο.
 
Κανείς δεν εξήγησε γιατί θεωρεί φυσιολογικές τις προληπτικές προσαγωγές πολιτών που συμμετέχουν σε ειρηνικές κινητοποιήσεις.
 
Κανείς δεν εξήγησε γιατί η οικονομική και κοινωνική ζωή του νησιού πρέπει να διαταράσσεται επανειλημμένα, μέσα στην καρδιά της τουριστικής περιόδου, για να εξυπηρετούνται οι ανάγκες ασφαλείας ενός κρουαζιερόπλοιου ισραηλινών συμφερόντων.
 
Η δημοτική αρχή δεν καταψήφισε απλώς ένα ψήφισμα πολιτών.
 
Καταψήφισε την καταδίκη των προληπτικών προσαγωγών.
 
Καταψήφισε την καταδίκη της αστυνομοκρατίας.
 
Καταψήφισε την απαίτηση για διαφάνεια και λογοδοσία γύρω από τα γεγονότα της 5ης Ιουνίου.
 
Και με αυτή την επιλογή της παρείχε πολιτική νομιμοποίηση σε όσα συνέβησαν εκείνη την ημέρα, στέλνοντας το μήνυμα ότι μπορούν να επαναληφθούν άλλες οκτώ φορές μέχρι το τέλος του έτους.
 
Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της συζήτησης τέθηκαν συγκεκριμένα ερωτήματα σχετικά με τη γνώση και τον ρόλο της δημοτικής αρχής στον σχεδιασμό των μέτρων που επιβλήθηκαν στο νησί.
 
Σύμφωνα με έγγραφο του Λιμεναρχείου Σύρου, στις 26 Μαΐου πραγματοποιήθηκε σύσκεψη για τα μέτρα ασφαλείας ενόψει της άφιξης του Crown Iris, στον χώρο του Δημαρχείου Σύρου – Ερμούπολης.
 
Πληροφορηθήκαμε την ύπαρξη αυτής της σύσκεψης μόνο εκ των υστέρων.
 
Ποτέ δεν ενημερωθήκαμε ποιοι συμμετείχαν. Ποτέ δεν ενημερωθήκαμε τι συζητήθηκε. Ποτέ δεν ενημερωθήκαμε ποιες θέσεις διατύπωσε ο Δήμος. Ποτέ δεν ενημερωθήκαμε αν ο Δήμαρχος γνώριζε το επιχειρησιακό σχέδιο της Αστυνομίας και του Λιμενικού που οδήγησε στην ανάπτυξη ΜΑΤ, ΟΠΚΕ και άλλων δυνάμεων καταστολής, στην απαγόρευση πορειών, στις προληπτικές προσαγωγές πολιτών και στην ουσιαστική μετατροπή της Ερμούπολης σε ζώνη αυξημένης αστυνομικής επιτήρησης.
 
Τα ερωτήματα αυτά τέθηκαν μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο.
 
Ούτε ο Δήμαρχος, ούτε κανένα μέλος της δημοτικής πλειοψηφίας απάντησε.
 
Η σιωπή αυτή δεν αποτελεί απλώς έλλειμμα ενημέρωσης. Αποτελεί πολιτική στάση.
 
Διότι όταν προηγείται σύσκεψη για τα μέτρα ασφαλείας στο ίδιο το Δημαρχείο, όταν η δημοτική αρχή αρνείται να αποκαλύψει τι γνώριζε και ποια θέση κράτησε και όταν στη συνέχεια καταψηφίζει κάθε αίτημα πολιτικής καταδίκης, τότε εύλογα δημιουργείται η εντύπωση ότι δεν βρισκόμαστε απλώς μπροστά σε μια πολιτική ανοχή των γεγονότων, αλλά μάλλον μπροστά σε μια ενορχήστρωση τους.
 
Βρισκόμαστε μπροστά σε μια ενεργή πολιτική νομιμοποίηση της αστυνομοκρατίας που επιβλήθηκε στο νησί. Και όσο η δημοτική αρχή αρνείται να απαντήσει, τόσο ενισχύεται η πεποίθηση ότι υπήρξε όχι μόνο γνώση αλλά και ουσιαστική συναίνεση στον σχεδιασμό και την εφαρμογή αυτών των μέτρων.
 
Ακόμη πιο εκκωφαντική υπήρξε η σιωπή της πλειοψηφίας απέναντι στον ιδιαίτερο πολιτικό συμβολισμό που φέρει η άφιξη ενός πλοίου ισραηλινών συμφερόντων την ώρα που η γενοκτονία του παλαιστινιακού λαού συνεχίζεται στη Γάζα και η πολεμική κλιμάκωση εξαπλώνεται σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή.
 
Λες και το ζήτημα αφορά αποκλειστικά αφίξεις τουριστών και όχι μια βαθιά πολιτική διεθνή πραγματικότητα που δημιουργεί πολεμικές συρράξεις σε όλο τον κόσμο.
 
Η σιωπή αυτή δεν είναι ουδετερότητα. Είναι πολιτική επιλογή.
 
Όταν αποφεύγεις να τοποθετηθείς απέναντι σε μια γενοκτονία, συμβάλλεις στην κανονικοποίησή της.
 
Όταν αποφεύγεις να καταδικάσεις την καταστολή, τη νομιμοποιείς.
 
Όταν αποδέχεσαι ότι η κοινωνική και οικονομική ζωή ενός ολόκληρου νησιού μπορεί να διαταράσσεται για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες ασφαλείας ενός συγκεκριμένου πλοίου, αναλαμβάνεις και την πολιτική ευθύνη για τις συνέπειες αυτής της επιλογής.
 
Καλούμε τους εργαζόμενους, τα σωματεία, τους επαγγελματίες, τους κοινωνικούς φορείς, τη νεολαία και κάθε πολίτη του νησιού να καταδικάσουν την στάση της δημοτικής αρχής και να ενισχύσουν τον συντονισμό και την κοινή τους δράση το επόμενο διάστημα.
 
Να ορθωθεί ένα πλατύ μέτωπο απέναντι στην επιβολή της σιωπής στην τοπική κοινωνία.
 
Να συμμετάσχουμε μαζικά στις κινητοποιήσεις που θα ανακοινωθούν το προσεχές διάστημα.

Οι δικηγόροι διαμαρτύρονται για την επιχειρούμενη προσπάθεια δημιουργίας και λειτουργίας 5 νέων ιδιωτικών νομικών σχολών, ενώ η κυβέρνηση της Ν.Δ. συνεχίζει, νομοθετώντας στο... σκοτάδι, να καταθέτει... νύχτα τις (ν)τροπολογίες της (ΠΙΝΑΚΕΣ)

Ολομέλεια Δικηγόρων μετά την αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» για τις 5 ιδιωτικές νομικές: «Δραματικές επιπτώσεις για τα νομικά επαγγέλματα και την ασφάλεια δικαίου»
Στο διοικητικό συμβούλιο του Ινστιτούτου εξελέγησαν δύο μέλη ως εκπρόσωποι του ΔΣΑ.

Ολομέλεια Δικηγόρων μετά την αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» για τις 5 ιδιωτικές νομικές: «Δραματικές επιπτώσεις για τα νομικά επαγγέλματα και την ασφάλεια δικαίου»

«Το δικηγορικό σώμα δεν μπορεί και δεν πρόκειται να παραμείνει θεατής στην επιχειρούμενη προσπάθεια δημιουργίας και λειτουργίας νέων ιδιωτικών νομικών σχολών».

Την διαμαρτυρία της για την δρομολόγηση ίδρυσης 5 νομικών σχολών σε υπό ιδιωτικά πανεπιστήμια της χώρας χωρίς να έχει γίνει καμία μελέτη σκοπιμότητας των σχολών αυτών, και χωρίς να διασφαλίζεται η ποιότητα των σχετικών σπουδών, εξέφρασε με ανακοίνωσή της η Συντονιστική Επιτροπή Ολομέλειας Προέδρων Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδας, μετά το σχετικό αποκλειστικό αποκαλυπτικό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» στο τεύχος του Σαββατοκύριακου 20-21 Ιουνίου. Η Συντονιστική Επιτροπή ζήτησε μεταξύ άλλων, να θεσπιστεί ανώτατο όριο εισακτέων κατ’ έτος για το σύνολο των ιδιωτικών αυτών νομικών σχολών.

Η ανακοίνωση της Συντονιστική Επιτροπής:

«Η Συντονιστική Επιτροπή της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της γιατί δρομολογείται η ίδρυση πολλών νέων ιδιωτικών νομικών σχολών χωρίς να έχει γίνει καμία μελέτη σκοπιμότητας των σχολών αυτών, χωρίς να διασφαλίζεται η ποιότητα των νομικών σπουδών που θα παρέχουν και με την εξαίρεση των Δικηγορικών Συλλόγων από τα αρμόδια θεσμικά όργανα στα οποία πέρυσι συμμετείχαν.

Η αναντιστοιχία μεταξύ της ίδρυσης νέων νομικών σχολών και των πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας θα επιτείνει με τρόπο εκρηκτικό τα προβλήματα υπερπληθωρισμού που αντιμετωπίζει το δικηγορικό επάγγελμα και βεβαίως γεννά έντονο προβληματισμό για τη βιωσιμότητα ιδιαιτέρως της Νομικής Σχολής Κομοτηνής, η οποία βρίσκεται σε μία ιδιαίτερα ευαίσθητη εθνικά περιοχή.

Όπως με συνέπεια υποστηρίζει η Ολομέλεια ήδη από το χρόνο συζήτησης της ίδρυσης τέταρτης νομικής σχολής στην Πάτρα, δεν νοείται ίδρυση νομικής σχολής χωρίς προηγούμενο συνολικό σχεδιασμό και διαβούλευση με την ακαδημαϊκή και νομική κοινότητα. Η αναδιάταξη του πανεπιστημιακού χάρτη στο χώρο των νομικών επιστημών γίνεται ερήμην των Δικηγορικών Συλλόγων και χωρίς τη συμμετοχή μας.

Η Συντονιστική Επιτροπή ζητά να συμμετέχει με εκπρόσωπό της στα θεσμικά όργανα εξέτασης των σχετικών αιτήσεων, τα οποία θα πρέπει να λειτουργούν με διαφάνεια και να διασφαλίζουν την ποιότητα των νομικών σπουδών στη χώρα μας που αποτελεί θεμελιώδη υποχρέωση της Πολιτείας άρρηκτα συνδεδεμένη με τη λειτουργία της Δικαιοσύνης.

Η Συντονιστική Επιτροπή ζητά, κατόπιν διαβούλευσης με τους Δικηγορικούς Συλλόγους, να θεσπιστεί ανώτατο όριο εισακτέων κατ’ έτος για το σύνολο των ιδιωτικών νομικών σχολών που ήδη υφίστανται ή θα αδειοδοτηθούν στο μέλλον, όπως άλλωστε υφίσταται αντίστοιχο όριο και για τις δημόσιες νομικές σχολές.

Το δικηγορικό σώμα δεν μπορεί και δεν πρόκειται να παραμείνει θεατής στην επιχειρούμενη προσπάθεια δημιουργίας και λειτουργίας νέων ιδιωτικών νομικών σχολών που θα έχει δραματικές αρνητικές επιπτώσεις στην άσκηση των νομικών επαγγελμάτων και στην ασφάλεια δικαίου».

*** 

Νομοθετώντας… στο σκοτάδι: Νύχτα καταθέτει τη συντριπτική πλειοψηφία των τροπολογιών η κυβέρνηση της Ν.Δ. [πίνακες]

Νομοθετώντας… στο σκοτάδι: Νύχτα καταθέτει τη συντριπτική πλειοψηφία των τροπολογιών η κυβέρνηση της Ν.Δ. [πίνακες]

Στην ελληνική πολιτική πραγματικότητα, οι τροπολογίες αξιοποιούνται προκειμένου να περάσουν αιφνίδιες ρυθμίσεις, εκμηδενίζοντας τον χρόνο μελέτης τους και, δι’ αυτού του τρόπου, τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης

 Στέργιος Ζιαμπάκας

Την αποθέωση της πρακτικής των μεσονύκτιων τροπολογιών από την κυβέρνηση της Ν.Δ. αποτυπώνει μελέτη του Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦΙΜ), που μάλιστα φέρνει στο φως αποκαλυπτικά στατιστικά δεδομένα για τον συγκεκριμένο τρόπο νομοθέτησης.

Συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί: Την ώρα που η κυβέρνηση δικαιολογεί την αντισυνταξιουχική-αντιλαϊκή πολιτική της με κοροϊδία επιδομάτων, προπαγάνδα, ψέματα και μισές αλήθειες, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, ομολογεί το σχέδιο της πλήρους ιδιωτικοποίησης της Κοινωνικής Ασφάλισης και των συντάξεών μας - Ανακοινώσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών (ΠΕΣΕΚ)

ΠΕΣΕΚ: Οι συντάξεις μας δεν είναι επίδομα. Είναι δικαίωμα που κατακτήθηκε με δεκαετίες δουλειάς, εισφορών και αγώνων

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιχειρεί για άλλη μια φορά να παρουσιάσει ως κοινωνική πολιτική την ανακύκλωση της φτώχειας και της εξαθλίωσης των συνταξιούχων. Η αύξηση της ετήσιας ενίσχυσης από τα 250 στα 300 ευρώ, που προβλέπεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε στις 15/6 και η διεύρυνση ορισμένων κριτηρίων δεν αποτελούν λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχοι. Αποτελούν μια ακόμη προσπάθεια εξωραϊσμού μιας πολιτικής που εδώ και 15 χρόνια περικόπτει δικαιώματα, εισοδήματα και κοινωνικές κατακτήσεις.

Η Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών (ΠΕΣΕΚ) απορρίπτει την κοροϊδία των επιδομάτων, την προπαγάνδα περί δημοσιονομικών περιορισμών, τα ψέματα και τις μισές αλήθειες που επαναλαμβάνονται από όλες τις κυβερνήσεις για να δικαιολογήσουν τις αντισυνταξιουχικές και αντιλαϊκές πολιτικές τους.

Οι συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί, όπως και το σύνολο των συνταξιούχων, έχουν πληρώσει βαρύ τίμημα. Με την κατάργηση της 13ης-14ης σύνταξης/μισθού, τις περικοπές στις κύριες και επικουρικές συντάξεις, την εισφορά αλληλεγγύης κ.λπ. έχουν υφαρπάξει από τους συνταξιούχους πάνω από 160 δισ. ευρώ, ποσό που κάθε μήνα αυξάνεται. Εάν μάλιστα συνοπολογιστεί σε αυτό και η ακρίβεια και η φοροληστεία, τότε δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι εμείς οι συνταξιούχοι είμαστε σε μόνιμο μνημόνιο.

Αντί η κυβέρνηση να αποκαταστήσει τις τεράστιες απώλειες που υπέστησαν οι συνταξιούχοι, να επαναφέρει την 13η-14η σύνταξη/μισθό, να αποδώσει τα αναδρομικά σε όλους, να δώσει πραγματικές αυξήσεις στις κύριες και επικουρικές συντάξεις και να καταργήσει όλες τις άδικες κρατήσεις, επιλέγει να μοιράζει ψίχουλα των 300 ευρώ μία φορά το χρόνο και να τα παρουσιάζει ως σπουδαία κοινωνική παροχή.

Τα 300 ευρώ δεν αντισταθμίζουν ούτε ένα μικρό μέρος όσων έχουν χάσει οι συνταξιούχοι. Είναι προσβλητικό να παρουσιάζονται ως γενναιόδωρη πολιτική,  την ώρα που οι συντάξεις εξαντλούνται μέσα στις πρώτες ημέρες του μήνα, η ακρίβεια καλπάζει, η υγεία εμπορευματοποιείται και το κόστος ζωής γίνεται ολοένα και πιο δυσβάστακτο.

Όσοι επικαλούνται τα δημοσιονομικά ελλείμματα και την ανάγκη δημοσιονομικής πειθαρχίας ας εξηγήσουν γιατί βρίσκονται πάντα χρήματα για φοροαπαλλαγές στο μεγάλο κεφάλαιο, για εξοπλισμούς και πολεμικές δαπάνες, αλλά ποτέ για την αποκατάσταση των συντάξεων και των κοινωνικών δικαιωμάτων.

BDS Greece: Ζητά συστηματικό έλεγχο στα ελληνικά σύνορα, λιμάνια και αεροδρόμια για τον εντοπισμό πιθανών Ισραηλινών εγκληματιών πολέμου (VIDEO)

Κανένα ασφαλές καταφύγιο για τους εγκληματίες πολέμου

Σε πρόσφατη παρέμβασή του στο Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ, ο πρώην επικεφαλής της Επιτροπής Έρευνας του ΟΗΕ για τα κατεχόμενα Παλαιστινιακά εδάφη, διακεκριμένος νομομαθής Αυστραλός Chris Sidoti, τόνισε ότι η λογοδοσία για τα εγκλήματα που διαπράττονται στην Παλαιστίνη δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία.

Όπως υπογράμμισε, η διερεύνηση των εγκλημάτων πολέμου πρέπει να αφορά κάθε άτομο που υπηρέτησε στις ισραηλινές δυνάμεις κατοχής από τον Οκτώβριο 2023 στη Γάζα. Τα άτομα αυτά πρέπει να θεωρούνται ύποπτα τέλεσης εγκλημάτων πολέμου, εγκλημάτων κατά την ανθρωπότητας και του εγκλήματος της γενοκτονίας. Η ατιμωρησία δεν μπορεί να αποτελεί κανόνα και η διεθνής δικαιοσύνη οφείλει να αντιμετωπίσει σοβαρά το ζήτημα της ατομικής ευθύνης.

Την ώρα που οι εικόνες από τη Γάζα, τη Δυτική Όχθη και τα στρατόπεδα κράτησης συγκλονίζουν την ανθρωπότητα, δεν μπορεί η Ελλάδα να λειτουργεί ως χώρος τουρισμού, αναψυχής ή ασφαλούς διέλευσης για πρόσωπα που πιθανόν εμπλέκονται σε εγκλήματα πολέμου και εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.

Το BDS Greece επαναλαμβάνει ότι η λογοδοσία αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη δικαιοσύνη και την ειρήνη. Όπως συνέβη και σε άλλες περιπτώσεις διεθνών εγκλημάτων, η αρχή της καθολικής δικαιοδοσίας και οι υποχρεώσεις που απορρέουν από το διεθνές δίκαιο πρέπει να εφαρμόζονται χωρίς εξαιρέσεις.

Απαιτούμε:

  • Συστηματικό έλεγχο στα ελληνικά σύνορα, λιμάνια και αεροδρόμια για τον εντοπισμό πιθανών Ισραηλινών εγκληματιών πολέμου και την ενεργοποίηση των προβλεπόμενων διαδικασιών διεθνούς δικαιοσύνης.
  • Την επαναφορά της υποχρέωσης έκδοσης βίζας (visa) για τους Ισραηλινούς πολίτες, ώστε να καταστεί δυνατός ο ουσιαστικός έλεγχος εισόδου και η αποτροπή παροχής ασυλίας σε πρόσωπα που ενδέχεται να εμπλέκονται σε διεθνή εγκλήματα.
  • Τη διακοπή κάθε μορφής στρατιωτικής συνεργασίας Ελλάδας–Ισραήλ και την επιβολή κυρώσεων στο καθεστώς απαρτχάιντ, κατοχής και γενοκτονίας.
- ΔΕΙΤΕ επίσης: 

Πώς σχεδιάστηκε η καταστροφή της Γάζας εδώ και δεκαετίες  - 
Του Jonathan Cook


Τον Οκτώβριο του 2023, το Ισραήλ βρήκε μια αφορμή για να δώσει νέα πνοή σε μια παλιά ιστορία σφαγών και εκτοπίσεων. Οι βασικές διαφορές αυτή τη φορά είναι η κλίμακα και η διάρκεια.

Jonathan Cook | Middle East Eye

Η αλήθεια που αναδύεται μέσα από πρόσφατες αποκαλύψεις της ισραηλινής εφημερίδας Haaretz είναι ότι όσα συμβαίνουν σήμερα στη Γάζα δεν αποτελούν μια «αντίδραση» στα γεγονότα της 7ης Οκτωβρίου 2023, αλλά τη συνέχεια μιας στρατηγικής που διαμορφώθηκε εδώ και δεκαετίες. Η καταστροφή της Γάζας δεν εμφανίστηκε ξαφνικά. Αποτελεί την κλιμάκωση μιας πολιτικής που περιλαμβάνει εκτοπισμούς, τρόμο, λιμοκτονία και καταστροφή των όρων ύπαρξης των Παλαιστινίων.

Αφορμή για τη νέα συζήτηση αποτέλεσε η δημοσίευση μαρτυριών Ισραηλινών στρατιωτών που υπηρέτησαν στη Γάζα αμέσως μετά τον πόλεμο του 1967. Οι μαρτυρίες, οι οποίες είχαν καταγραφεί ήδη τότε, περιλαμβάνουν συγκλονιστικές ομολογίες. Στρατιώτες παραδέχονται ότι εκτελούσαν αμάχους, πραγματοποιούσαν «εκκαθαρίσεις» σε προσφυγικούς καταυλισμούς και είχαν πάψει να βλέπουν τους Παλαιστινίους ως ανθρώπους. Όπως δήλωσε ένας από αυτούς: «Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι έπρεπε να σκοτώνουμε». Ένας άλλος περιέγραψε τη Γάζα ως «στρατόπεδο συγκέντρωσης», ενώ ένας τρίτος ομολόγησε ότι η εκτέλεση αιχμαλώτων «εκ των υστέρων μοιάζει με φόνο».

Οι στρατιώτες αυτοί δεν έδρασαν αυθαίρετα. Κατέθεσαν ότι εκτελούσαν διαταγές των διοικητών τους. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες τους, αποστολή τους δεν ήταν η καταπολέμηση κάποιου στρατιωτικού αντιπάλου αλλά η τρομοκράτηση του άμαχου πληθυσμού, ώστε να εγκαταλείψει τη γη του.

Η Haaretz, βασισμένη σε έρευνα του Ινστιτούτου Akevot, αναφέρει ότι το 1967 περίπου 300.000 Παλαιστίνιοι εκδιώχθηκαν από τη Δυτική Όχθη, τη Γάζα και τα Υψίπεδα του Γκολάν. Η εκδίωξη συνοδεύτηκε από δολοφονίες αμάχων, καλλιέργεια τρόμου, λεηλασίες και καταστροφές, όπως ακριβώς είχε συμβεί και το 1948.

Συστηματική και σκόπιμη δολοφονία παιδιών από το Ισραήλ στη Γάζα αποκαλύπτει ο ΟΗΕ! - Του Λεωνίδα Βατικιώτη (VIDEO)

Συστηματική και σκόπιμη δολοφονία παιδιών από το Ισραήλ στη Γάζα αποκαλύπτει ο ΟΗΕ! του Λεωνίδα Βατικιώτη

Συγκλονιστικές μαρτυρίες για τις θηριωδίες σε βάρος των Παλαιστινίων

Ανακατεύουν το στομάχι κάθε φυσιολογικού ανθρώπου τα εγκλήματα του Ισραήλ σε βάρος παιδιών της Παλαιστίνης όπως τα περιγράφει λεπτομερώς η Ανεξάρτητη Διεθνής Επιτροπή Έρευνας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. «Η ουσία της παιδικής ηλικίας έχει καταστραφεί» γράφει η ίδια η Επιτροπή στο προοίμιο του πορίσματος της που αποδεικνύει με αδιαμφισβήτητα τεκμήρια την εν εξελίξει γενοκτονία στη Γάζα, την Δυτική Όχθη και την Ιερουσαλήμ. Το έγγραφο, με ημερομηνία 18 Ιουνίου 2026, παραθέτει με ανατριχιαστική ακρίβεια την σκόπιμη και στοχευμένη δολοφονία παιδιών από τις δυνάμεις κατοχής σε όλη την έκταση των κατεχόμενων εδαφών. Για την σύνταξή της, οι εμπειρογνώμονες του ΟΗΕ ζήτησαν και ήρθαν σε επαφή με την Παλαιστινιακή Αρχή και το υπουργείο Υγείας στη Λωρίδα της Γάζας. Η ισραηλινή κυβέρνηση δεν απάντησε στο αίτημά τους για συνάντηση…

Η επιτροπή του ΟΗΕ συζήτησε με υγειονομικό προσωπικό, ακαδημαϊκούς, δικηγόρους και δημοσιογράφους που ήταν παρόντες τη στιγμή των επιθέσεων, ενώ διατηρεί ολόκληρο αρχείο με συνεντεύξεις, οπτικοακουστικό υλικό και ιατρικές εξετάσεις. Δεν γεννάται θέμα επομένως για την αξιοπιστία των μαρτυριών που αναπαράγει!

Παιδοκτόνοι με εντολή!

Τα περιστατικά δολοφονικών επιθέσεων που δέχτηκαν τα παιδιά στην Γάζα, επιβεβαιώνουν  ότι οι ισραηλινοί στρατιώτες είχαν συγκεκριμένες εντολές να σκοτώνουν παιδιά, επιδιώκοντας με αυτό τον τρόπο να μειώσουν τον πληθυσμό των Παλαιστινίων στη Γάζα, να προκαλέσουν ανείπωτη οδύνη στους εναπομείναντες γονείς και άλλους συγγενείς και να ωθήσουν τους κατοίκους της Λωρίδας να μεταναστεύσουν, αφήνοντας την πατρογονική τους γη στους Εβραίους εποίκους και τον Τραμπ για να την μετατρέψει σε τουριστικό θέρετρο.

Ως τις 7 Οκτωβρίου 2023, σχεδόν ο μισός πληθυσμός της Γάζας ήταν κάτω των 18 ετών. Δηλαδή, είχαν ζήσει όλη τους την ζωή υπό το καθεστώς κατοχής και πολιορκίας που επέβαλε το Ισραήλ στην Λωρίδα, μετά την εκλογική νίκη της Χαμάς στις τελευταίες ελεύθερες εκλογές, το 2006. Από τις 7 Οκτωβρίου 2023 ως τις 7 Οκτωβρίου 2025, τουλάχιστον 20.179 παιδιά σκοτώθηκαν και 44.143 τραυματίστηκαν, αποτελώντας το 30% των νεκρών και το 26% των τραυματισμένων αυτής της περιόδου. Το ποσοστό των παιδιών είναι πολύ μεγαλύτερο ακόμη κι από τις δύο προηγούμενες ισραηλινές επιθέσεις του 2008-2009 και 2014. Τα νεκρά παιδιά αντιπροσωπεύουν το 2% του πληθυσμού των 1,2 εκατ. κατοίκων της Γάζας τον Οκτώβριο του 2025. Σε αυτή την περίοδο το Ισραήλ δολοφόνησε 5.031 παιδιά κάτω των 5 ετών, εκ των οποίων τα 1.029 ήταν κάτω του 1 έτους, ενώ 420 εξ αυτών νεογέννητα.

Η Επιτροπή τονίζει ότι ο πραγματικός αριθμός των νεκρών παιδιών στην Γάζα είναι σημαντικά μεγαλύτερος, καθώς αξιόπιστοι οργανισμοί εκτιμούν ότι 5.160 παιδιά ακόμη παραμένουν θαμμένα κάτω από τα ερείπια. Επιπλέον, άγνωστος αριθμός παιδιών έχει ταφεί σε άγνωστα σημεία ή είναι απλώς αγνοούμενα.

Οι επιλεκτικές δολοφονίες παιδιών συνεχίστηκαν και κατά την διάρκεια των προσωρινών ανακωχών. Για παράδειγμα, στις 18 Μαρτίου 2025, η κατάπαυση πυρός διακόπηκε από το Ισραήλ όταν ξεκίνησε αλλεπάλληλους βομβαρδισμούς δολοφονώντας ως το μεσημέρι 170 παιδιά! Από τις 18 ως τις 31 Μαρτίου 2025, μετά από επιθέσεις του Ισραηλινού στρατού και εναέριους βομβαρδισμούς σκοτώθηκαν τουλάχιστον 322 παιδιά και τραυματίστηκαν 609, με αποτέλεσμα σε διάστημα 2 εβδομάδων το Ισραήλ να πετύχει ρεκόρ 100 δολοφονιών ή τραυματισμών παιδιών την ημέρα.

Ας μεταφέρουμε ορισμένα ενδεικτικά (από τα πολλά) περιστατικά που τεκμηριώνουν τη γενοκτονία, σύμφωνα με τον ΟΗΕ: 

  • Οι εμπειρογνώμονες διαπίστωσαν έναν αυξημένο αριθμό δολοφονιών Παλαιστινίων κοντά στην λεγόμενη «κίτρινη γραμμή» που αυθαίρετα χάραξαν οι Ισραηλινοί. Μόνο που αυτή η γραμμή δεν είναι σημαδεμένη, ούτε ευθεία και εισέρχεται σε περιοχές που ελέγχει η αντιστασιακή οργάνωση Χαμάς. Ως αποτέλεσμα δεκάδες Παλαιστίνιοι έχουν δολοφονηθεί επειδή εν αγνοία τους υποτίθεται ότι πέρασαν μια γραμμή που δεν ήταν καν εμφανής. Χαρακτηριστικά, στις 29 Νοεμβρίου 2025, ισραηλινό ντρόουν σκότωσε δύο αδέρφια ηλικίας 10 και 9 ετών ανατολικά του Χαν Γιουνίς ενώ μάζευαν καυσόξυλα για να ζεσταθεί στο σπίτι τους ο κατάκοιτος σε αναπηρική καρέκλα πατέρας τους. Οι εμπειρογνώμονες του ΟΗΕ από την επιτόπια έρευνα τους διαπίστωσαν ότι τα δύο παιδιά απείχαν 300 μέτρα από την θέση των στρατιωτών, κατά συνέπεια καμία απειλή δεν συνιστούσαν για την ασφάλειά τους, ακόμη κι αν είχαν διασχίσει την «κίτρινη γραμμή», όπως δήλωσαν για να δικαιολογήσουν την εκτέλεση.

Η κοινότοπη νομιμοποίηση του πολέμου - Του Τάσου Κωστόπουλου

Η κοινότοπη νομιμοποίηση του πολέμου
Ουάσινγκτον, 25 Μαΐου 2026. Η «Μις Αμέρικα» στο δημοφιλέστερο άρμα της φετινής παρέλασης προς τιμήν των πεσόντων των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων.

Η κοινότοπη νομιμοποίηση του πολέμου

Εντυπώσεις από την Ουάσινγκτον σε καιρούς πολεμικούς ή -ακόμη χειρότερα- προπολεμικούς. Η ατάκα του Αδώνιδος είναι χαραγμένη στο αμερικανικό μνημείο του πολέμου της Κορέας.

Σε μια συγκυρία που μοιάζει όλο και περισσότερο προπολεμική (με την έννοια της σταδιακής διολίσθησης προς έναν ενδεχόμενο Τρίτο Παγκόσμιο), μια επίσκεψη στην Ουάσινγκτον, την πρωτεύουσα της χώρας που έχει σήμερα την πρωτοβουλία γι’ αυτή την κλιμάκωση, αποδεικνύεται πολλαπλά διδακτική για τη νομιμοποίηση του πολέμου ως καταλύτη της εθνικής συγκρότησης και συνοχής. Ο επιμελητής της στήλης είχε την τύχη να πραγματοποιήσει αυτό το ταξίδι τρεις φορές μέσα στην τελευταία διετία, στο πλαίσιο των ερευνητικών του καθηκόντων ως ιστορικός, και θεώρησε χρήσιμο να μοιραστεί με τους αναγνώστες του στην «Εφ.Συν.» κάποιες βασικές εντυπώσεις του. Εντυπώσεις σποραδικές μεν, αρκετά εύγλωττες ωστόσο για τη διαπλοκή μεταξύ των καθημερινών ή συμβολικών πρακτικών που ο κοινωνιοψυχολόγος Μάικλ Μπίλιγκ περιέγραψε ως «κοινότοπο εθνικισμό» και της ανάδειξης του μιλιταρισμού (και του πολέμου) ως ύψιστης αποστολής της νοερής εθνικής κοινότητας μιας «αυτοκρατορικής» υπερδύναμης.

Πλήθη υπαρκτά και ντίτζιταλ

Το πρώτο απ’ αυτά τα συμπεράσματα έχει να κάνει με την κατασκευή, μέσα από τη σύζευξη διαδικτύου και τεχνητής νοημοσύνης, μιας αρκετά πλασματικής εθνικιστικής κινητοποίησης. Η Δευτέρα 25 Μαΐου, «ημέρα μνήμης» για τους πεσόντες των αμερικανικών πολέμων, γιορτάστηκε λ.χ. με παρελάσεις σχολείων, βετεράνων, οικογενειών πεσόντων, αλλά και κάθε είδους εθνικοφρόνων εθελοντών σε όλες τις ΗΠΑ. Η ίδια η «ημέρα μνήμης» πρωτοεμφανίστηκε το 1868 με κατεξοχήν εμφυλιοπολεμική διάσταση (ως απότιση φόρου τιμής στους πεσόντες ειδικά των Βορείων στον πρόσφατο τότε αμερικανικό εμφύλιο, για να υιοθετηθεί σχεδόν αμέσως και από τους Νότιους), θεσμοθετήθηκε ως εθνική εορτή και αργία το 1966 από τον πρόεδρο Λίντον Τζόνσον (κατά την κλιμάκωση της αμερικανικής επέμβασης στο Βιετνάμ) και εμπλουτίστηκε με κεντρική παρέλαση στην Ουάσινγκτον το 2005 (κατά την κλιμάκωση της αντίστασης στην αμερικανική κατοχή του Ιράκ). Τη φετινή -τουλάχιστον- διοργάνωση την είχε αναλάβει η εταιρεία Μπόινγκ, από τα βαριά ονόματα της αμερικανικής πολεμικής βιομηχανίας, τα δολοφονικά εργαλεία της οποίας διέπρεψαν κατά του άμαχου πληθυσμού στην πρόσφατη ανθρωποσφαγή της Γάζας.

Οι ομόφρονες ιστότοποι προεξοφλούσαν για τη φετινή κεντρική παρέλαση της Ουάσινγκτον, μπροστά σε εκπροσώπους της στρατιωτικής ηγεσίας των ΗΠΑ, συμμετοχή 300.000 θεατών σε μια πόλη 700.000 κατοίκων (και 5 εκατομμυρίων με τα περίχωρα). Τον ίδιο ακριβώς αριθμό έσπευσε να προβάλει το ίδιο βράδυ, σαν πιστοποιημένο πλέον γεγονός, η «Επισκόπηση τεχνητής νοημοσύνης» (AI Overview) της Google, ο «ενημερωτικός» δηλαδή μηχανισμός που τείνει να υποκαταστήσει σε μεγάλο βαθμό τη Wikipedia ως βασική πηγή πληροφόρησης του όχι ιδιαίτερα υποψιασμένου διαδικτυακού κοινού. Για «περισσότερους από 300.000» κάνει λόγο και η επίσημη Υπηρεσία Διανομής Οπτικής Πληροφόρησης των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων (DVIDS), στις λεζάντες του φωτογραφικού υλικού που διένειμε στο διαδίκτυο.

Γιατί το AI παράγει (σχεδόν) πάντα δεξιά προπαγάνδα - Του Άρη Χατζηστεφάνου (VIDEO)

η προπαγάμνδα της δεξιάς

Α. Χατζηστεφάνου: Γιατί το AI παράγει (σχεδόν) πάντα δεξιά προπαγάνδα

Γιατί τόσο οι παραδοσιακές όσο και οι «αλγοριθμικές» μορφές προπαγάνδας που συναντάμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προωθούν δεξιές και ακροδεξιές θέσεις; Γιατί καμία πλατφόρμα δεν «ξέφυγε» για να αρχίσει να προωθεί τις θέσεις του Μάρξ ή του Μπακούνιν;

Μιλώντας στο διεθνές συνέδριο «Η Ενημέρωση σε Μετάβαση» που πραγματοποιήθηκε στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (5 – 6 Μαΐου 2026) ο Αρης Χατζηστεφάνου, συγγραφέας των βιβλίων Προπαγάνδα και Παραπληροφόρηση, αναλύει τους μηχανισμούς που δίνουν τον πολιτικό τόνο στην προπαγάνδα που κυριαρχεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ακολουθεί αυτόματη απομαγνητοφώνηση της ομιλίας


[00:01.5]
Να σας ευχαριστήσω κι εγώ για την πρόσκληση και αυτή τη φορά. Είχα πει και στην προηγούμενη συνάντησή μας ότι το να δοκιμάζονται ουσιαστικά όχι μόνο η δημοσιογραφική μου δουλειά, αλλά το πιο σχετικό με το θέμα που θα συζητήσουμε σήμερα, τα δύο μου τελευταία βιβλία για την προπαγάνδα και την παραπληροφόρηση να δοκιμάζονται σε ένα πανεπιστημιακό χώρο είναι τεράστια τιμή για εμένα.

[00:25.3]
Ο τίτλος που έχω δώσει για τη σημερινή παρουσίαση είναι πολύ γενικόλογος περί προπαγάνδας και πολιτικής. Αυτό που θέλω να δείξω είναι ότι έχουμε δύο μορφές προπαγάνδας και παραπληροφόρησης που μπορούμε να εντοπίσουμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο internet γενικότερα.

[00:49.1]
Η μία θα λέγαμε ότι είναι η πιο παραδοσιακή μορφή, δηλαδή πολιτικοί δρώντες που μπορεί να είναι ένα κόμμα ή μία εταιρεία που δουλεύει για λογαριασμό ενός κόμματος να κάνει προπαγάνδα στέλνοντας ένα πολιτικό μήνυμα με το οποίο θέλει να επιφέρει πολιτικές αλλαγές.

«Κρίση Νερού ή Κρίση Διαχείρισης: Η λειψυδρία ως πρόσχημα για την ιδιωτικοποίηση του νερού» - Του Άκη Ζαρκαδούλα (ΕΙΚΟΝΕΣ, ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ & ΧΑΡΤΕΣ)

«Κρίση Νερού ή Κρίση Διαχείρισης: Η λειψυδρία ως πρόσχημα για την ιδιωτικοποίηση του νερού», του Άκη Ζαρκαδούλα

Άρθρο του Άκη Ζαρκαδούλα (Υδρολόγος – Πολιτικός Μηχανικός, Μέλος της Πρωτοβουλίας για τη Διασφάλιση της Δημόσιας Διαχείρισης του Νερού), παρουσίαση που έκανε στα πλαίσια της διαδικτυακής εκδήλωσης: «Η Ιδιωτικοποίηση του Νερού: Νομικές, Κοινωνικές και Οικονομικές Επιπτώσεις», που διοργάνωσε του Ινστιτούτο Κοινωνικών Ερευνών – Δημήτρης Μπάτσης στις 24/6/2026

(σ.σ. σχετική η ανάρτηση στο μπλογκ μας: «Η Ιδιωτικοποίηση του Νερού: Νομικές, Κοινωνικές και Οικονομικές Επιπτώσεις»: Διαδικτυακή εκδήλωση για την ιδιωτικοποίηση του νερού, την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026, ώρα 19:00):


Καταγγελία νοσοκομειακών ιατρών του «Ευαγγελισμού»: Αστυνομικοί της Ασφάλειας απαίτησαν ενημέρωση από τη ΜΕΘ για την κατάσταση του Αρ. Χαντζή

Αστυνομικοί της Ασφάλειας απαίτησαν ενημέρωση από τη ΜΕΘ για την κατάσταση του Αρ. Χαντζή

Καταγγελία ομάδας νοσοκομειακών ιατρών του «Ευαγγελισμού»

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΧΑΝΤΖΗ

Καταγγέλλουμε ότι μόλις διεκομίσθη ο Αριστοτέλης Χαντζής στον Ευαγγελισμό από το Νοσοκομείο Γ.Γεννηματάς, παρουσιάστηκαν δύο άντρες της ασφάλειας έξω από τη ΜΕΘ όπου νοσηλεύεται και απαίτησαν να ενημερωθούν για την πορεία της υγείας του από τους εφημερεύοντες ιατρούς.

Ενημερώνουμε προς πάσα κατεύθυνση ότι η παροχή ιατρικών πληροφοριών στην αστυνομία χωρίς εισαγγελική εντολή είναι αυτόφωρο ποινικό αδίκημα.

Για το περιστατικό έχουν ενημερωθεί όλα τα Συνδικαλιστικά Όργανα του ιατρικού κλάδου.

Ομάδα Νοσοκομειακών Ιατρών του Ευαγγελισμού

ΠΗΓΗ  

- ΣΧΕΤΙΚΗ ανάρτηση στο μπλογκ μας: 

26 Ιουνίου 2026

Προσφυγικά Λεωφ. Αλεξάνδρας: Διακομίστηκε στη ΜΕΘ του «Ευαγγελισμού» ο Αριστοτέλης Χαντζής με πολυοργανική ανεπάρκεια

Ο επί 140 ημέρες απεργός πείνας, στο πλαίσιο του αγώνα της Κοινότητας των Προσφυγικών, Αριστοτέλης Χαντζής, παραμένει σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση υγείας.

Όπως ενημέρωσε η Κοινότητα, χρειάστηκε η διακομιδή του από τη ΜΕΘ του ΓΝΑ «Γ. Γεννηματάς» όπου νοσηλευόταν στη ΜΕΘ του «Ευαγγελισμού» σήμερα, λίγο μετά τις 4 το απόγευμα.

Αυτή την ώρα πραγματοποιείται έκτακτη συγκέντρωση αλληλεγγύης στο πάρκο του «Ευαγγελισμού».

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΧΑΝΤΖΗ – ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΜΕΘ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ

Η υγεία του Αριστοτέλη Χαντζή βρίσκεται σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση.

Παρουσιάζει πολυοργανική ανεπάρκεια με καρδιακή βλάβη, ηπατική δυσπραγία, αναπνευστική ανεπάρκεια που χρειάζεται χορήγηση οξυγόνου με high-flow, ραβδομυόλυση, καταστολή του μυελού των οστών και ηλεκτρολυτικές διαταραχές στο πλαίσιο της παρατεταμένης ασιτίας και σε συνδυασμό με σοβαρό σύνδρομο επανασίτισης.

Αυτή τη στιγμή [σ.: 16:10] διακομίζεται από τη ΜΕΘ του “Γ. Γεννηματάς” στη ΜΕΘ του “Ευαγγελισμού”

Καλούμε σε συγκέντρωση αλληλεγγύης στον σύντροφο μας Αρίστο, στις 16.30 έξω από το νοσοκομείο του Ευαγγελισμού επί της Υψηλάντου. (Πάρκο ευαγγελισμού)

[Ανακοίνωση της Κοινότητας Κατειλημμένων Προσφυγικών]

ΠΗΓΗ 

Όταν η δημοσιογραφία σε Ελλάδα και Κύπρο μετατρέπεται σε διαφήμιση ισραηλινών όπλων

kostis 768x549 resized to large Η οργάνωση Genocide Free Cyprus εξηγεί πως ΜΜΕ προωθούν οπλικά συστήματα που δοκιμάστηκαν πειραματικά σε Παλαιστίνιους. Η περίπτωση του Κ. Κωνσταντίνου.

Όταν η δημοσιογραφία σε Ελλάδα και Κύπρο μετατρέπεται σε διαφήμιση όπλων

Από genocide_free.cy μέσω info-war.gr

Ο Ελληνοκύπριος δημοσιογράφος Κωστής Κωνσταντίνου επισκέπτεται Iσραηλινούς κατασκευαστές όπλων για να δοκιμάσει οπλικά συστήματα που χρησιμοποιούνται εναντίον των Παλαιστινίων.

Ο Κωστής Κωνσταντίνου είναι δημοσιογράφος και εδώ και πολλά χρόνια ανταποκριτής στη Μέση Ανατολή. Βάση του είναι  το «Τελ Αβίβ», και συνεργάζεται με διάφορα ειδησεογραφικά μέσα στην Ελλάδα και την Κύπρο. Στο τελευταίο του άρθρο στο Philenews, επισκέπτεται την αμυντική βιομηχανία του Ισραήλ για να εξυμνήσει τεχνολογίες όπως οπλικά συστήματα που υποστηρίζονται από τεχνητή νοημοσύνη και εργαλεία παρακολούθησης που διαπερνούν τοίχους και χρησιμοποιούνται εναντίον των Παλαιστινίων, χαρακτηρίζοντάς τα ως «καινοτομία».

Αλλά εδώ είναι αυτό που το άρθρο παραλείπει σκόπιμα σχετικά με την επίσκεψή του στη βιομηχανία όπλων Israeli Weapon Industries (IWI) και την Camero-Tech:

Το ARBEL (πλατφόρμα στόχευσης κατά των drones με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης της IWI) χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στη Γάζα τον Οκτώβριο του 2023, όχι σε κάποιο αφηρημένο «εργαστήριο», αλλά πάνω από πυκνοκατοικημένες γειτονιές, σχολεία και νοσοκομεία.

Το ραντάρ Xaver της Camero-Tech, για το οποίο ο δημοσιογράφος εκφράζει τον θαυμασμό του επειδή «βλέπει μέσα από τοίχους», χρησιμοποιείται στη Γάζα τουλάχιστον από το 2014 για την καταπίεση του παλαιστινιακού λαού.

Το άρθρο μοιάζει με εταιρικό δελτίο τύπου, γεμάτο με δηλώσεις στελεχών και τεχνικές προδιαγραφές, χωρίς όμως καμία αναφορά στις δεκάδες χιλιάδες Παλαιστινίων που σφαγιάστηκαν στη Γάζα, στην πλήρη καταστροφή της Λωρίδας της Γάζας και στη συνεχιζόμενη καταπίεση σε όλα τα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη.

Σύρος: Συλλυπητήριο Ψήφισμα από τον Σύλλογο Εργαζομένων του Γενικού Νοσοκομείου Σύρου


Σύλλογος Εργαζομένων του Γενικού Νοσοκομείου Σύρου


ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΟ ΨΗΦΙΣΜΑ


Το Διοικητικό Συμβούλιο και τα μέλη του Συλλόγου Εργαζομένων του Γενικού Νοσοκομείου Σύρου εκφράζουν τα ειλικρινή και θερμά τους συλλυπητήρια στην Πρόεδρο του Συλλόγου μας για την απώλεια της αγαπημένης της μητέρας Φανής - Αικατερίνης Καλογεράκη

Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές συμμεριζόμαστε τη θλίψη της και ευχόμαστε δύναμη και κουράγιο στην ίδια και στην οικογένειά της.

Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, αντί στεφάνου, θα κατατεθεί χρηματικό ποσό στον Σύλλογο Κατ’ Οίκον Νοσηλείας, στη μνήμη της εκλιπούσας.

Αιωνία η μνήμη της.

«Δικτατορία της μετριότητας» - Του Δημήτρη Καλτσώνη*

«Δικτατορία της μετριότητας»
Ευριπίδης Στυλιανίδη | ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI

«Δικτατορία της μετριότητας»

Στα πανεπιστήμιά μας, κατά τον εισηγητή της Ν.Δ. Ε. Στυλιανίδη επικρατεί η «δικτατορία της μετριότητας» και κυριαρχεί το «καθηγητικό κατεστημένο»

 Δημήτρης Καλτσώνης*

Στα πανεπιστήμιά μας, κατά τον εισηγητή της Ν.Δ., Ε. Στυλιανίδη, επικρατεί η «δικτατορία της μετριότητας» και κυριαρχεί το «καθηγητικό κατεστημένο». Αυτά ήταν δύο από τα επιχειρήματα που επιστράτευσε υπέρ της κατάργησης του άρθρου 16 του Συντάγματος, το οποίο κατοχυρώνει τη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση, την ακαδημαϊκή ελευθερία. Εχει δίκιο ο εισηγητής της Ν.Δ. για πέντε τουλάχιστον λόγους. Στην ουσία, άθελά του, φωτογράφισε τον εαυτό του και την παράταξή του.

Πρώτο, πράγματι στα πανεπιστήμιά μας κυριαρχεί ένα αντιδημοκρατικό μοντέλο διοίκησης, όπως αυτό που επιβλήθηκε από την κυβέρνησή του. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι πρυτάνεις εκλέγονται με ένα δαιδαλώδες, αδιαφανές εκλογικό σύστημα που στρεβλώνει τη βούληση της πανεπιστημιακής κοινότητας και ευνοεί τις υπόγειες συνδιαλλαγές. Βήμα βήμα, ήδη με νομοθετικές παρεμβάσεις, και από προηγούμενες κυβερνήσεις, είχε ξηλωθεί το δημοκρατικό κεκτημένο του ν. 1268/1982. Αυτό το αντιδημοκρατικό μοντέλο διοίκησης επιβάλλει «το καθηγητικό κατεστημένο» και τη «δικτατορία της μετριότητας».

Δεύτερο, όντως στα πανεπιστήμιά μας επικρατούν σε έναν βαθμό οι υπόγειες συναλλαγές για την εκλογή και εξέλιξη μελών ΔΕΠ, μόνο που σε αυτές πρωταγωνιστούν οι άνθρωποι που πρόσκεινται στην πολιτική και οικονομική εξουσία.

Τρίτο, είναι αλήθεια ότι στα πανεπιστήμιά μας μπορεί να υπάρχουν πολλές μετριότητες. Είναι ακριβώς εκείνοι που αναμασούν τις παραδεδεγμένες επιστημονικά απόψεις, που χαϊδεύουν την εξουσία για να αρπάξουν μερίδιο της λείας. Είναι οι ίδιοι που απεχθάνονται την πραγματική, πρωτοπόρα έρευνα και το άνοιγμα νέων δρόμων. Είναι όλοι εκείνοι που συνασπίζονται με πολιτικούς όπως ο κ. Στυλιανίδης.

Τέταρτο, είναι επίσης γεγονός ότι, εξαιτίας των νομοθετικών επιλογών των κυβερνήσεων, αρχίζει να επικρατεί ολοένα και περισσότερο η δικτατορία των επιχειρήσεων και σιγά σιγά και της πολεμικής βιομηχανίας, που θέλουν να επιβάλλουν τη δική τους άνομη θέληση και τα ιδιοτελή τους συμφέροντα στους επιστήμονες και στην επιστημονική έρευνα.

Πέμπτο, αυτή η «δικτατορία των μετριοτήτων» απεχθάνεται το δημόσιο πανεπιστήμιο, προωθεί την εμπορευματοποίησή του. Φοβάται και μισεί την ακαδημαϊκή ελευθερία. Θέλει να κάνει μπίζνες στις πλάτες των φοιτητών και της κοινωνίας. Και, για να μιλήσω στην τρέχουσα λαϊκή γλώσσα, «γλείφει» τους κυβερνώντες, προσκυνάει τους ισχυρούς, αρέσκεται στις «λαμογιές», αρκεί να μην αποκαλύπτονται.

Οταν η κυβερνητική πλειοψηφία κουρέλιασε το Σύνταγμα, ψηφίζοντας τον νόμο για τα ιδιωτικά «πανεπιστήμια», η «δικτατορία της μετριότητας» συναίνεσε. Είναι κοινό μυστικό ότι στα ιδιωτικά «πανεπιστήμια», σε όλο τον κόσμο, όποιος έχει χρήμα σπουδάζει και όποιος έχει χρήμα παίρνει πτυχίο. Δεν είναι λίγοι οι εξαίρετοι καθηγητές στο εξωτερικό που έχουν κατά καιρούς παραιτηθεί εξαιτίας των πιέσεων των διοικήσεων ότι πρέπει να επιτυγχάνουν όλοι οι φοιτητές, ανεξαρτήτως επιδόσεων, γιατί αλλιώς το ίδρυμα θα χάσει πελάτες. Αυτή η λογική της αναξιοκρατίας οδήγησε εκτός των άλλων την επιστημονική έρευνα στην Ε.Ε. σε παρακμή. Είναι πλέον φανερό σε όλους ότι άλλα πανεπιστήμια βρίσκονται πλέον στην πρωτοπορία, όπως για παράδειγμα τα κινεζικά.

Η φιλοκυβερνητική «δικτατορία της μετριότητας» δεν μπόρεσε να πνίξει τα πανεπιστήμιά μας. Παρά τη χρόνια ακραία υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση, παρά τους πενιχρούς μισθούς των πανεπιστημιακών (οι χαμηλότεροι στην Ευρώπη), παρά το γεγονός ότι συχνά μας λείπουν στοιχειώδεις υποδομές και αναλώσιμα, παρά το γεγονός ότι συχνά τα μαθήματα τον χειμώνα διεξάγονται χωρίς θέρμανση, τα ελληνικά πανεπιστήμια γνωρίζουν επιτυχίες. Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχουν πολλοί πανεπιστημιακοί που, ανεξάρτητα από τις ιδεολογικές και πολιτικές τους επιλογές, αγαπούν το δημόσιο πανεπιστήμιο, τιμούν τον επιστημονικό και παιδαγωγικό τους ρόλο, παράγουν αξιόλογο επιστημονικό και ερευνητικό έργο. Στέκονται με αξιοπρέπεια και αντιστέκονται, όπως μπορεί καθένας και καθεμιά, στην εμπορευματοποίηση και στον ευτελισμό.

Στην κυβερνώσα «δικτατορία της μετριότητας» περισσεύει το θράσος, η υποκρισία, η διαστροφή της πραγματικότητας και το ψεύδος. Κατανοητό το μένος τους ενάντια στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και στα δημόσια πανεπιστήμιά μας. Σε εμάς περισσεύει η αγάπη για την επιστήμη, για τους φοιτητές μας, για την κοινωνική πρόοδο.

*Καθηγητής Θεωρίας Κράτους και Δικαίου, προέδρου του Συλλόγου ΔΕΠ του Παντείου Πανεπιστημίου

ΠΗΓΗ 

«Ταφόπλακα στο πλάνο Χαρδαλιά»: Ανακοίνωση της Κοινότητας Κατειλημμένων Προσφυγικών Λεωφ. Αλεξάνδρας

Κοινότητα Προσφυγικών: «Ταφόπλακα στο πλάνο Χαρδαλιά»

Ανακοίνωση της Κοινότητας Κατειλημμένων Προσφυγικών για την νικηφόρα λήξη της απεργίας πείνας και τη συνέχιση του αγώνα με άλλα μέσα.


Ο ΑΓΩΝΑΣ ΝΙΚΗΣΕ – Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!

Τους τελευταίους 5 μήνες εξελίσσεται ένας υπεράνθρωπος αγώνας ζωής και θανάτου για την υπεράσπιση των Προσφυγικών της Λ. Αλεξάνδρας ενάντια στην εκκένωση, τον εκτοπισμό και τη διάλυση του μεγαλύτερου αυτοοργανωμένου εγχειρήματος κοινωνικής στέγασης, αλληλεγγύης και κοινής ωφέλειας στην Ελλάδα και πανευρωπαϊκά. Απέναντί τους ένα κοινωνιοκτόνο καθεστώς και ο περιφερειάρχης Ν. Χαρδαλιάς, τα σχέδια εξευγενισμού και η πολιτική της καταστολής των κινημάτων και των ζωντανών ανθρώπων.

Στην αιχμή αυτού του αγώνα έχουν σταθεί πρώτοι εθελοντικά ο σύντροφος Αριστοτέλης Χαντζής (απεργός πείνας από 5/2/2026) και η συντρόφισσα Suzon Doppagne (απεργός πείνας από 1/5/2026).

Είναι ένας αγώνας που νίκησε εξαρχής, γιατί ο μόνος χαμένος αγώνας είναι εκείνος που δε δόθηκε ποτέ. Είναι ένας αγώνας δίκαιος, ανιδιοτελής και συλλογικός, όχι μόνο για τους 400 και πλέον κατοίκους των Προσφυγικών, αλλά για ολόκληρη την κοινωνία. Για όλους και όλες μας. Για το δικαίωμα στη στέγη, τη ζωή την αξιοπρέπεια, το δικαίωμα των ανθρώπων να οργανώνονται, να αυτοοργανώνονται, να ορίζουν τις ζωές τους σε σκοτεινούς καιρούς.

Είναι επίσης ένας αγώνας που ξεκινώντας από τη βάση απλώθηκε παντού, στην Ελλάδα και διεθνώς, μέσα στην κοινωνία, στα κινήματα, στους απλούς ανθρώπους, ακόμη και μέσα στους θεσμικούς φορείς και τις κομματικές παρατάξεις. Είναι ένας νικηφόρος αγώνας, όχι στενά πολιτικός αλλά βαθιά κοινωνικός, που με την ανοιχτότητα και τη συμπερίληψη που προώθησε, κατάφερε να συστεγάσει πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους, δίνοντας τη δυνατότητα συγκρότησης ενός κινήματος, που έδωσε παράδειγμα για το πώς χτίζονται νικηφόροι αγώνες και συγκροτούνται κοινωνικά μέτωπα αντίστασης σε περιόδους ύφεσης, ξηρασίας και γενικευμένου κατακερματισμού, παρά φυσικά τα λάθη και τις αδυναμίες του.

Χθές, ο Δήμος Αθηναίων εξέδωσε το δεύτερο ψήφισμα του, το οποίο αφενός έρχεται ως ταφόπλακα στο πλάνο Χαρδαλιά που έχει καταρρεύσει ήδη από κάθε άποψη – τεχνική, πολιτική, οικονομική- και αφετέρου καλύπτει κατά το μεγαλύτερο μέρος τα δίκαια και αυτονόητα αιτήματά μας, στη βάση των δυνατοτήτων του:

  1. Κάλεσε την Περιφέρεια Αττικής να διακόψει την υλοποίηση της απόφασης ανάπλασης των Προσφυγικών και παράλληλα την Κοινότητα των Προσφυγικών να αναστείλει την απεργίας πείνας.
  2. Αναγνώρισε την Κοινότητα των Προσφυγικών, αφενός ως αυθύπαρκτη οντότητα και ως συλλογικό κοινωνικό υποκείμενο και, αφετέρου, ως ισότιμο συνομιλητή με αποφασιστικό ρόλο σε οποιαδήποτε μελλοντική προσπάθεια αποκατάστασης των Προσφυγικών.
  3. Αποδέχτηκε ότι όλοι οι κάτοικοι των Προσφυγικών θα παραμείνουν στα σπίτια τους και ακόμη και σε περίπτωση εργασιών αποκατάστασης θα μετακινηθούν εντός της γειτονιάς, αποδεχόμενος έτσι και την τμηματική αποκατάσταση των κτηρίων που προτείνουμε.
  4. Τόνισε το κομμάτι των αρμοδιοτήτων του Δήμου (καθώς έχει ξεκάθαρες εξουσίες και αρμοδιότητες, τόσο σε επίπεδο απαιτούμενων αδειών σε διάφορα στάδια της αποκατάστασης των κτηρίων, όσο και σε αυτό της κοινωνικής κατοικίας) ως διασφάλιση ότι δε θα συνδράμει και δε θα χορηγήσει τα απαιτούμενα, παρεμποδίζοντας κάθε ενέργεια της Περιφέρειας που θα παρεκκλίνει από το παραπάνω ορισμένο πλαίσιο.

Ως προς την ψήφο αποχής εκ μέρους της Ανατρεπτικής Συμμαχίας και της Λαϊκής Συσπείρωσης, σεβόμαστε πλήρως τη στάση τους στη βάση των προβληματισμών και διαφωνιών που κατέθεσαν. Εξάλλου, έχουμε κι εμείς ανάγκη να εκφράσουμε τη διαφωνία μας στον οποιοδήποτε συσχετισμό της αξίας της ανθρώπινης ζωής και ενός βαμμένου τοίχου. Ιδιαίτερα όταν η ζωή αυτή έχει αφεθεί από τη θεσμική αναλγησία και τα οικονομικά συμφέροντα να λιώνει σαν το κερί για 140 μέρες και η τύχη της να κρέμεται από μια κλωστή.

Επίσης, έχουμε την ανάγκη να δηλώσουμε ότι διατηρούμε τις αμφιβολίες μας ως προς την υλοποίηση των δεσμεύσεων που αναλαμβάνουν οι θεσμοί, όπως αποδεικνύουν τόσες και τόσες περιπτώσεις με τελευταία του απεργού πείνας Πάνου Ρούτσι, πατέρα του δολοφονημένου στα Τέμπη Ντένις, που περιμένει ακόμη την υλοποίηση της υπόσχεσης της εκταφής του παιδιού του από την κυβέρνηση. Αναμένουμε οι δεσμεύσεις αυτές να πραγματοποιηθούν και καλούμε τον κόσμο της αλληλεγγύης να παραμείνει σε εγρήγορση.

Σήμερα, μετά το τεράστιο κίνημα αλληλεγγύης και συμπαράστασης και την πολυεπίπεδη αναγνώριση της Κοινότητας Κατειλημμένων Προσφυγικών, η κυβέρνηση Μητσοτάκη και η Περιφέρεια Αττικής βρίσκονται πλέον μόνοι απέναντι σε ολόκληρη την κοινωνία. Τίποτα δεν τους έχει μείνει να αντιτάξουν ενάντια στην Κοινότητα, παρά μόνο το όπλο της ωμής βίας. Είμαστε εδώ για να τη συν-αντιμετωπίσουμε, όπως κάνουμε όλα αυτά τα χρόνια σκληρής καταστολής, εκ μέρους των πιο αντιδραστικών πολιτικών κέντρων.