22 Ιουνίου 2026

Πώς το Ισραήλ ασκεί λογοκρισία για τον πόλεμο στο Ιράν και πώς απαγορεύει σε ξένους δημοσιογράφους να επισκεφτούν την κατεχόμενη Δυτική Όχθη (ΓΡΑΦΗΜΑ & ΕΙΚΟΝΕΣ)

Η λογοκρισία στο Ισραήλ για τον πόλεμο στο Ιράν

15 άρθρα την ημέρα: Η έκταση της παρέμβασης του ισραηλινού στρατού στα μέσα ενημέρωσης

Αναδημοσίευση-μετάφραση από το https://www.972mag.com. Γράφει ο Haggai Matar

Το 2025, η στρατιωτική λογοκρισία απαγόρευσε ή διέγραψε πάνω από 5.000 ειδησεογραφικά ρεπορτάζ, με την καταστολή να κορυφώνεται κατά τη διάρκεια του πολέμου του Ισραήλ με το Ιράν.

Πέρυσι, η ισραηλινή στρατιωτική λογοκρισία σταμάτησε τη δημοσίευση κατά μέσο όρο δύο άρθρων την ημέρα από τα μέσα ενημέρωσης στο Ισραήλ, ενώ παράλληλα παρενέβη στο περιεχόμενο άλλων 13. Αυτό καθιστά το 2025 το δεύτερο υψηλότερο έτος που έχει καταγραφεί για λογοκρισία των μέσων ενημέρωσης στο Ισραήλ από τότε που το περιοδικό +972 άρχισε να την παρακολουθεί πριν από 15 χρόνια — δεύτερο μόνο μετά το 2024 .

Σύμφωνα με περιορισμένα δεδομένα που παρασχέθηκαν 
σε απάντηση αιτήματος για την ελευθερία της 
πληροφόρησης από το +972 και το Κίνημα για την 
Ελευθερία της Πληροφόρησης, η λογοκρισία — μια 
μονάδα εντός της Διεύθυνσης Στρατιωτικών 
Πληροφοριών του Ισραήλ — απαίτησε διαγραφές σε 
4.974 ειδησεογραφικά άρθρα πέρυσι. Αυτό είναι 
μειωμένο από 6.265 το προηγούμενο έτος, αλλά 
σημαντικά υψηλότερο από τον μέσο όρο των περίπου 
2.300 ετησίως μεταξύ 2011 και 2023. 

Επιπλέον, η λογοκρισία απαγόρευσε εντελώς τη δημοσίευση 753 ειδήσεων — αριθμός μειωμένος από τα 1.635, που ήταν το ρεκόρ του 2024, αλλά εξακολουθεί να είναι πάνω από τον προηγούμενο ετήσιο μέσο όρο των περίπου 320. Συνολικά, ο ισραηλινός στρατός εμπόδισε τη δημοσιοποίηση πληροφοριών πάνω από 15 φορές την ημέρα, κατά μέσο όρο, καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025.

Η ισραηλινή νομοθεσία απαιτεί από τα μέσα ενημέρωσης να υποβάλλουν άρθρα που αφορούν ζητήματα «ασφάλειας» στην λογοκρισία για έλεγχο πριν από τη δημοσίευσή τους, σύμφωνα με τους «κανονισμούς έκτακτης ανάγκης» που θεσπίστηκαν μετά την ίδρυση του Ισραήλ και οι οποίοι εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι σήμερα. Ο συνολικός αριθμός ειδήσεων που υπέβαλαν τα μέσα ενημέρωσης στην λογοκρισία το 2025 ήταν 17.176, σε σύγκριση με τον προηγούμενο ετήσιο μέσο όρο λίγο κάτω από 12.000 και το ιστορικό υψηλό των 20.770 το 2024. 

Ο λογοκριτής επιτρέπεται να παρέμβει μόνο όταν υπάρχει «σχεδόν βεβαιότητα ότι θα προκληθεί πραγματική ζημιά στην ασφάλεια του κράτους» από τη δημοσίευση ενός άρθρου. Ωστόσο, ο κατάλογος των θεμάτων που εμπίπτουν στον ορισμό της ασφάλειας από τον λογοκριτή είναι εκτενής και περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με αδιαμφισβήτητες συμφωνίες όπλων, διοικητική κράτηση, δραστηριότητες πληροφοριών, τοποθεσίες στρατευμάτων και στόχους πυραυλικών επιθέσεων .

Σύρος / Πρόσκληση από τη Λέσχη Εκπαιδευτικών σε διάλεξη-ανοιχτή συζήτηση με τον κοινωνιολόγο & πολιτικό επιστήμονα Thierry Maire, με θέμα: "Εμφύλιος πόλεμος και διαχείριση της μνήμης στην Ελλάδα της κρίσης 2010-2025" | Πέμπτη 25/6 , ώρα 20:00 στο Plastico Gallery, στην οδό Πάρου 9 της Ερμούπολης

Η Λέσχη των Εκπαιδευτικών Σύρου

σας προσκαλεί

στην τελευταία συνάντηση της χρονιάς και στη διάλεξη - ανοιχτή συζήτηση με τον κοινωνιολόγο & πολιτικό επιστήμονα Thierry Maire με θέμα :

Εμφύλιος πόλεμος και διαχείριση της μνήμης στην Ελλάδα της κρίσης 2010-2025.

Ο Thierry είναι συνεργάτης του Iνστιτούτου Maurice Halbwachs, École des Hautes Études en Sciences Sociales στο Παρίσι και της Γαλλικής Σχολής Αθηνών (École Française d’Athènes). Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στη σχέση θρησκείας – πολιτικής, στις έμφυλες ταυτότητες και τη διαχείριση της μνήμης των Εμφύλιων πολέμων.

Μεγάλο μέρος της έρευνας και των δημοσιεύσεών του σχετίζεται με την παρουσία και επιρροή της Ευαγγελικής Εκκλησίας στη δημοσία σφαίρα της Γουατεμάλα της Λατινικής Αμερικής. Τα τελευταία χρόνια μελετά συγκριτικά τη διαχείριση της μνήμης του εμφυλίου πολέμου την περίοδο 2010-2025 στην Γουατεμάλα και στην Ελλάδα.

Στην προσέγγισή του κάνει ευρεία χρήση της ποπ κουλτούρας και των μεθοδολογικών εργαλείων της ηχητικής (sonic) και εικονικής ( visual) κοινωνιολογίας οι οποίες εξετάζουν πώς οι εικόνες, ο ήχος και ο οπτικοακουστικός πολιτισμός κατασκευάζουν την πραγματικότητα, αντανακλούν σχέσεις εξουσίας και διαμορφώνουν την ανθρώπινη κοινωνική εμπειρία.

Η διάλεξη θα γίνει στα αγγλικά και θα υπάρχει παράλληλη μετάφραση.

Πέμπτη 25 Ιουνίου , 20:00 μμ

Plastico Gallery, Πάρου 9

ΗΠΑ: Υπεράνω νόμου το λόμπι των φυτοφαρμάκων;

Υπεράνω νόμου το λόμπι των φυτοφαρμάκων;
Ποια ευθύνη έχουν οι εταιρείες φυτοφαρμάκων να προειδοποιούν τους χρήστες και τους καταναλωτές για πιθανούς κινδύνους;

Υπεράνω νόμου το λόμπι των φυτοφαρμάκων;

Πολλές χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται στη γεωργία συνδέονται με σοβαρές νόσους, όμως οι πανίσχυρες εταιρείες θέλουν να αποποιηθούν κάθε ευθύνη

 Τάσος Σαραντής

Πάνω από 57.000 προϊόντα φυτοφαρμάκων βρίσκονται επί του παρόντος καταχωρισμένα για χρήση στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα οποία κυμαίνονται από ισχυρές χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται στη συμβατική γεωργία, έως κοινά εντομοαπωθητικά που έχουν εγκριθεί για χρήση σε παιδιά. Και όπως αποδεικνύεται από συσσωρευμένα επιστημονικά στοιχεία, ορισμένα από αυτά συνδέονται με ασθένειες που κυμαίνονται από τον καρκίνο έως τη νόσο του Πάρκινσον.

Αλλά ξεκινώντας από το 2024, ένας ισχυρός συνασπισμός κατασκευαστών χημικών και βιομηχανικών ομάδων ξεκίνησε μια συντονισμένη προσπάθεια σε εθνικό επίπεδο στις Ηνωμένες Πολιτείες για την ψήφιση «νόμων περί ανοσίας», δηλαδή νομοσχεδίων που έχουν σχεδιαστεί για να προστατεύουν τις εταιρείες από πιθανές νομικές αξιώσεις που συνδέονται με βλάβες από τα παραγόμενα φυτοφάρμακά τους. Μόνο τα τελευταία τρία χρόνια, οι λομπίστες της βιομηχανίας φυτοφαρμάκων προσπάθησαν να ψηφίσουν νομοθεσία για την ανοσία στα φυτοφάρμακα σε 15 διαφορετικές Πολιτείες των ΗΠΑ.

Στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας άσκησης πίεσης από τη βιομηχανία βρίσκεται ένα βασικό νομικό ερώτημα: Ποια ευθύνη έχουν οι εταιρείες φυτοφαρμάκων να προειδοποιούν τους χρήστες και τους καταναλωτές για πιθανούς κινδύνους για την υγεία από τα προϊόντα τους; Σε πολλές Πολιτείες, οι πολίτες μπορούν επί του παρόντος να υποβάλουν αγωγές για «παράλειψη προειδοποίησης» εάν θεωρήσουν ότι μια εταιρεία απέκρυψε πληροφορίες σχετικά με τις παθήσεις που σχετίζονται με ένα φυτοφάρμακο.

Οι κατασκευαστές χημικών ουσιών που υποστηρίζουν τους «νόμους περί ανοσίας» στα φυτοφάρμακα θεωρούν ότι οι εταιρείες θα πρέπει να προστατεύονται από αυτές τις αγωγές, εφόσον χρησιμοποιούν ετικέτες εγκεκριμένες από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA). Αλλά οι αντιτιθέμενοι λένε ότι αυτή η προδιαγραφή είναι επικίνδυνα ανεπαρκής, καθώς υπάρχουν μακροχρόνιες ανησυχίες σχετικά με τη διαδικασία αξιολόγησης φυτοφαρμάκων από την EPA. Για παράδειγμα, οι επίσημες ετικέτες της EPA για το ζιζανιοκτόνο γλυφοσάτη εξακολουθούν να μη φέρουν προειδοποίηση για καρκίνο, παρά τα αυξανόμενα στοιχεία ότι μπορεί να προκαλέσει τη νόσο. Ακόμα και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας την αποκαλεί «πιθανώς καρκινογόνο».

Κερδοσκοπία, μια ξεχασμένη ετυμολογία - Του Νίκου Παλαμήδα*

Κερδοσκοπία, μια ξεχασμένη ετυμολογία

Καθώς περιφερόμουν τις προάλλες στο internet, έπεσα σε ένα βίντεο του Patrascan. Ο Victor Patrascan είναι Ρουμάνος stand-up κωμικός που βασίζει τα αστεία του στον αυτοσχεδιασμό και στην άμεση αλληλεπίδραση με το κοινό. Στις παραστάσεις του συνομιλεί με θεατές από διαφορετικές χώρες και μέσα από αυτές τις μικρές συζητήσεις δημιουργεί χιουμοριστικά σχόλια γύρω από πολιτικά πρόσωπα και κοινωνικά θέματα. Σε ένα από τα αποσπάσματα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, ο κωμικός συζητά με μια Βρετανίδα από το κοινό και, με αφορμή το όνομα του Prince Andrew, στήνει έναν σύντομο αλλά χαρακτηριστικό διάλογο.

You have Prince Andrew…
He’s not the prince anymore because he  f@c%ed  so many children that the royal family was like: “This is inappropriate! There is a number that is appropriate…and he went waaay over.”
 

Στρεφόμενος προς τη θεατή τη ρωτάει:

What is the appropriate number of children?

Και η θεατής του απαντάει διστακτικά:

I have no idea.

Τότε ο κωμικός της λέει φανερά έκπληκτος:

You have no..?… It’s zero! 

Αυτός ο διάλογος μου έφερε στο μυαλό ένα άλλο παρόμοιο ερώτημα, στο οποίο εμείς ως άλλοι θεατές κάποιας κωμωδίας καλούμαστε να απαντήσουμε. Το ερώτημα βασίζεται σε  έναν διάλογο που παρατηρώ να επαναλαμβάνεται  δημόσια και εμφανίζεται ξανά τον τελευταίο καιρό με αφορμή τον πόλεμο στην Μέση Ανατολή: αφορά την καταπολέμηση της κερδοσκοπίας και την πάταξη της αισχροκέρδειας.

«Παίζουν για το άθλημα;»

Η ετυμολογία της λέξης κερδοσκοπία μας μιλάει για «κάποιον» που έχει ως σκοπό το κέρδος. Άραγε η καταπολέμηση της κερδοσκοπίας σημαίνει την κατάργηση αυτού του σκοπού; Θεωρούμε δηλαδή πως κάποιες επιχειρήσεις κυνηγούν το κέρδος, ενώ υπάρχουν άλλες που τι; Παίζουν για το άθλημα;

Οι πρωταγωνιστές του δημόσιου διαλόγου, για να αποφύγουν την άβολη ακρίβεια της ετυμολογίας, δίνουν – και μας έχουν μάθει να δίνουμε και μείς – μια διαφορετική σημασία στην λέξη «κερδοσκοπία»: Ότι κερδοσκοπία είναι όταν κάποιος προσπαθεί να βγάλει περισσότερο κέρδος από το κανονικό/επιτρεπτό, εκμεταλλευόμενος μια κατάσταση για να πλουτίσει.

Αν είναι έτσι τότε, «πόσο είναι το επιτρεπτό κέρδος;»

Αν κερδίζεις 5% είσαι «υγιής επιχειρηματίας». Αν κερδίζεις 30% είσαι «κερδοσκόπος». Αν κερδίζεις δισεκατομμύρια από χρηματιστήρια είσαι «επενδυτής». Μα τελικά ποιο είναι το όριο; Δεν υπάρχει – το οικονομικό σύστημα δεν διαθέτει μηχανισμό που να ορίζει «δίκαιο κέρδος». Έχει αντίθετα ζωτικό παράγοντα τον ανταγωνισμό, και ο ανταγωνισμός οδηγεί πάντα προς τη μεγιστοποίηση, όχι προς κάποια «ηθική ισορροπία».

Οι ίδιοι πρωταγωνιστές του δημόσιου διαλόγου, παραβλέπουν αυτό το ερώτημα για να μην αναγκαστούν σε κάποια απάντηση. Την ίδια στιγμή στρέφουν το βλέμμα του κοινού στο μέγεθος του συγκυριακά «εξωφρενικού» κέρδους, και έτσι χάνουμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με την ουσία του κέρδους. Αποδεχόμαστε την ωφελιμότητα και την αναγκαιότητά του σα φυσικό φαινόμενο, δίχως να το αμφισβητήσουμε.

Έτσι λοιπόν μένουμε να παρακολουθούμε ως θεατές, την αντιπολίτευση στο σύνολό της να κατακεραυνώνει την κυβέρνηση για τα ελλιπή μέτρα που λαμβάνει για την καταπολέμηση της κερδοσκοπίας. Και την κυβέρνηση απ’ την άλλη να αναγνωρίζει τα περιστατικά και να αυξάνει τους ελέγχους. Ποιο είναι το κοινό σημείο στις προσεγγίσεις τους;

Δουλειά «από ήλιο σε ήλιο» κι αυτή απλήρωτη! - Του Νίκου Γουρλά (ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ)

Δουλειά «από ήλιο σε ήλιο» κι αυτή απλήρωτη! του Νίκου Γουρλά

Την φράση «από ήλιο σε ήλιο» (από το βιβλίο της Μαίρης Κόντζογλου το οποίο μεταφέρθηκε στην τηλεόραση της ΕΡΤ και αναφέρεται στην μεγάλη απεργία των μεταλλωρύχων της Σερίφου) την χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε την εξαντλητική εργασία από το ξημέρωμα μέχρι την δύση του ηλίου. Το 13άωρο γίνεται πια κανονικότητα για μεγάλο μέρος των εργαζομένων  όπως μας αποκαλύπτει η νέα πανελλαδική έρευνα του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ για «τον χρόνο εργασίας και την εργασιακή καταπόνηση».

Η έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα επισήμαινε ακόμα και πριν τα μνημόνια, ότι οι πολιτικές των κυβερνήσεων της ΝΔ-ΠΑΣΟΚ -ΣΥΡΙΖΑ με τους νόμους που ψήφισαν αντικειμενικά θα οδηγήσουν σε έναν νέο τύπου εργαζομένων όπου η υπερεργασία θα είναι κανονικότητα.

Αυτή η εξέλιξη προετοιμάστηκε μεθοδικά από την εργοδοσία και τις κυβερνήσεις με νόμους που ξεκινούν από το μακρινό 1990 για να φτάσουν μέχρι τις μέρες μας. Ο πρώτος νόμος είναι ο 1892/1990 της τότε κυβέρνησης της ΝΔ, για να ακολουθήσουν οι νόμοι του ΠΑΣΟΚ,  του ΣΥΡΙΖΑ και στην συνέχεια  της ΝΔ με πιο πρόσφατο τον νόμο της Κεραμέως. Κάθε νόμος διόρθωνε ή και συμπλήρωνε τον προηγούμενο, χειροτερεύοντας κάθε φορά τους όρους εργασίας με την ελαστικοποίηση, την κατάργηση των ΣΣΕ, την «διευθέτηση του χρόνου εργασίας»  που συνοδευόταν από την ισοπέδωση των εργατικών δικαιωμάτων.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 35,5% των εργαζομένων δηλώνει ότι εργάζεται πέρα από το κανονικό του ωράριο, ενώ τουλάχιστον ένας στους τρεις από αυτούς δεν πληρώνεται για τις επιπλέον ώρες. Αυτή ακριβώς ήταν και η τελική στρατηγική επιδίωξη του κεφαλαίου που θεσμοθετήθηκε με τους παραπάνω νόμους. Τα συγκεκριμένο εύρημα βέβαια δεν αποτυπώνει απλώς μια παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας. Αποτυπώνει έναν βασικό μηχανισμό νόμιμης κλοπής αφού η απλήρωτη υπερωρία σημαίνει ότι ο εργαζόμενος παράγει περισσότερη αξία χωρίς αντίστοιχη αμοιβή. Πρόκειται για άμεση ιδιοποίηση απλήρωτου χρόνου εργασίας από το κεφάλαιο.

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικό είναι το γεγονός ότι ένα σημαντικό ποσοστό εργαζομένων δεν πληρώνεται, αλλά λαμβάνει ρεπό ή άδεια. Δηλαδή, η λεγόμενη «διευθέτηση του χρόνου εργασίας» λειτουργεί ως θεσμοθετημένος μηχανισμός απλήρωτης εργασίας. Η υπερωρία μετατρέπεται σε λογιστική μεταφορά χρόνου, αποσυνδεδεμένη από την πραγματική εργασία που έχει ήδη παραχθεί.

Μουφτής και Μητροπολίτης, κράτος και πανουργία της ιστορίας - Του Νίκου Κοταρίδη

SOOC (Φωτογραφία αρχείου)

Μουφτής και Μητροπολίτης, κράτος και πανουργία της ιστορίας

 
Λίγα πράγματα ειπώθηκαν για την προτεινόμενη αύξηση του μισθού των Επισκόπων και τη σύνδεση των αποδοχών τους με αυτές του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου. Η επιχειρηματολογία Μητσοτάκη συνοψίζεται σε τρεις προτάσεις, μεταξύ των οποίων παρεμβάλλονται λογικά χάσματα, θεολογικά ατοπήματα, πολιτική στρεψοδικία.

Α. “‘Ηταν ένα πάγιο αίτημα της Εκκλησίας της Ελλάδος εδώ και πολλά χρόνια”, “ήταν το αίτημα της Ιεραρχίας εν συνόλω” είπε ο Πρωθυπουργός. Τίποτα από τα δύο δεν ισχύει, διότι εάν όντως υπήρχε ανάλογο αίτημα θα είχε διατυπωθεί δημόσια. Τα λόγια του πρωθυπουργού εκθέτουν την εκκλησία, καθώς εμφανίζει την ιεραρχία να αιτείται κάθε λίγο και λιγάκι ατύπως και παρασκηνιακά. Ακόμα κι αν πρόκειται για πρόσφατη διεκδίκηση (μετά το 2022!!) τα πρόσημα «πάγιο» και “εν συνόλω” είναι άτοπα και παραπλανητικά.

β. “Δυσκολεύομαι… να δεχτώ ότι ο μισθός του Μητροπολίτη, που διοικεί εν πάσει περιπτώσει μια μεγάλη Μητρόπολη, θα είναι σημαντικά χαμηλότερος από τον μισθό του Μουφτή. Και θα σταματήσω εδώ”. Ευτυχώς, ο Πρωθυπουργός σταμάτησε εκεί, διότι παρακάτω θα είχε σκοντάψει στο ότι ο Μουφτής είναι δημόσιος λειτουργός με δικαστικές/δικαιοδοτικές αρμοδιότητες, τη στιγμή μάλιστα που οι μισθοί των δικαστικών εκτοξεύτηκαν.

Πάντως, η αιτιολόγηση αυτή είναι θεολογικά απαράδεκτη, πολιτικά άτοπη και νομικά αδιάφορη. Ποιος ανέθεσε στην πολιτεία να αποτιμήσει σε αργύρια πόσο ο Μουφτής, πόσο ο Μητροπολίτης, πόσο ο Καρδινάλιος, πόσο ο Ραβίνος, πόσο ο Σαμάνος, πόσο Μονσινιόρ, πόσο ο νεωκόρος… Εάν πρόκειται για συγγνωστή άγνοια και επικοινωνιακή ανοησία, καλώς. Εάν, όμως, πρόκειται για υπαίτια άγνοια, τότε η ακηδία, η ραθυμία, η αμέλεια και η νωθρότητα συνιστούν πρώτη ύλη των πάσης φύσεως πολιτικών παραστρατημάτων. Ο πρωθυπουργός δεν επέδειξε την οφειλόμενη πολιτική επιμέλεια και σεβασμό έναντι των ευσεβών χριστιανών, γι’ αυτό και μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης πρότασης μεσολαβεί η παραπλάνηση για τα εγκόσμια και η απρέπεια για τα θεοτικά. Όσο κι αν “δυσκολεύεται να το δεχτεί”, ο Μουφτής αμείβεται περισσότερο από τον Μητροπολίτη, διότι αυτό προβλέπουν οι νόμοι, που ο ίδιος ψήφισε και που η ιεραρχία επιδοκίμασε.

Μάλλον θα “δυσκολευτεί” πάλι, όταν σε λίγα χρόνια  ο μισθός του Μουφτή θα είναι και πάλι υψηλότερος από αυτόν του Μητροπολίτη! Με βάση το Ενιαίο Μισθολόγιο, ο Μουφτής αμείβεται ως δημόσιος υπάλληλος (ΠΕ) και ο μισθός του διαμορφώνεται με βάση το ανώτατο κλιμάκιο, αυξάνεται ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας, με όλα τα ενεργά επιδόματα και τις μισθολογικές ωριμάνσεις. Ως εν ενεργεία Γενικός Διευθυντής δικαιούται επιπλέον το επίδομα θέσης ευθύνης και το επίδομα παραμεθορίου. Οι αποδοχές του, λοιπόν, βαίνουν αυξανόμενες, επειδή  είναι ένας απλός ανώτατος δημόσιος υπάλληλος.

Ο μισθός του Μητροπολίτη συνδέεται με τη θέση Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Καθορίζεται άπαξ και παραμένει σταθερός, όπως του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, όπως κάθε πολιτικού αξιωματούχου: ούτε αυξήσεις, ούτε πληθωρισμός, ούτε κλιμάκια, ούτε ωρίμανση, ούτε θέση ευθύνης, ούτε παραμεθόριος, ούτε επιδόματα, τίποτα. Και έτσι αμείβεται λιγότερο από τον Μουφτή, όπως επιτάσσει το Σύνταγμα, οι νόμοι αλλά και η συνθήκη της Λωζάνης.

Συνεπώς, δεν πρόκειται για εύνοια υπέρ των Μουφτήδων και αρνητική διάκριση εις βάρος των Επισκόπων, όπως εξυπονοεί ο πρωθυπουργός («Θου, Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου και θύραν περιοχής περί τα χείλη μου»). Πάντως, ξέρει να ενεργοποιεί τα διεστραμμένα ελληνο-χριστιανικά ανακλαστικά και να κινητοτοποιεί όσους δυσκολεύονται να συμφιλιωθούν με τις υποχρεώσεις της χώρας. Οι Μουφτείες στη Θράκη διέπονται από ειδικό νομικό καθεστώς. Και επειδή οι Μουφτήδες ασκούν (περισσότερο παλιότερα, λιγότερο τώρα) δικαστικά καθήκοντα (οικογενειακό, κληρονομικό δίκαιο/Σαρία), το βαθύτατο κράτος τούς ενέταξε στον σκληρό πυρήνα της δημόσιας διοίκησης, ως υψηλόβαθμους δημοσίους υπαλλήλους. Αντιθέτως, οι αδικημένοι ιεράρχες του “ΝΠΔΔ Εκκλησία της Ελλάδος” δεν θεωρούνται δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά θρησκευτικοί λειτουργοί με ιδιαίτερο Ειδικό Μισθολόγιο και, λόγω αυτού του καθεστώτος  “καθηλώθηκαν” οι αποδοχές τους στα προβλεπόμενα και συμφωνηθέντα.

Λέει ο πρωθυπουργός, “όχι και να παίρνουν λιγότερα από τους Μουφτήδες!” και απαντάει ο ίδιος “Προσέξτε, πάμε στο 90% του μισθού του Γενικού Γραμματέα, γιατί εν πάση περιπτώσει ο Μητροπολίτης διοικεί μια Μητρόπολη”. Τόσο απλά. “Και ο Μουφτής διοικεί μια Μουφτεία”, αντιτείνει ο άλλος ή μπορεί και να ρωτήσει, “ο Τιτουλάριος τι ακριβώς “διοικεί”; Η πρόταση, πάντως “ο Μητροπολίτης διοικεί μια Μητρόπολη” είναι μέγα ατόπημα. Ο Επίσκοπος ασκεί πνευματική, ποιμαντική λειτουργία και όχι κοσμική διοίκηση, όπως ο Μουφτής και οι διορισμένοι ανώτατοι υπάλληλοι του κράτους. Δεν είναι ακριβές ότι “διοικεί μια μητρόπολη” και γιαυτό αδικεί τον Μουφτή, ο οποίος “διοικεί, πραγματικά, μια Μουφτεία” ή τον λιμενάρχη ο οποίος “διοικεί, πράγματι, έναν λιμένα”. Αλλά και πάλι, η προτεινόμενη λύση δεν θεραπεύει την μισθολογική ανισότητα. Η Σύνοδος φαίνεται να μην καταλαβαίνει ότι η επόμενη κυβέρνηση μπορεί θα αυξήσει τις αποδοχές του Γενικού διευθυντή (θέση ευθύνης, παραμεθόριος, Αυτόματη Τιμαριθμική Αναπροσαρμογή (!!!) και όλα τα γνωστά επιδόματα), οπότε ο Μουφτής θα έχει και πάλι υψηλότερες αποδοχές από τον Μητροπολίτη.

Λειψυδρία στα νησιά: Θα γυρίσει μπούμερανγκ η ανεξέλεγκτη «ανάπτυξη»

Λειψυδρία στα νησιά: Θα γυρίσει μπούμερανγκ η ανεξέλεγκτη «ανάπτυξη»

Σοβαρές προειδοποιήσεις για το πρόβλημα της λειψυδρίας ιδιαίτερα στα νησιά εξαιτίας και της άναρχης «ανάπτυξης», διατύπωσαν ο γενικός γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων Πέτρος Βαρελίδης και ο καθηγητής Διαχείρισης Καταστροφών και πρόεδρος του ΟΑΣΠ Ευθύμιος Λέκκας, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ένα διαχρονικό και δομικό ζήτημα που απαιτεί άμεσες και μόνιμες λύσεις.

«Θα γυρίσει μπούμερανγκ η άναρχη ανάπτυξη»

Ο Π. Βαρελίδης υπογράμμισε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ότι η λειψυδρία δεν αποτελεί συγκυριακό φαινόμενο, αλλά μόνιμη πραγματικότητα σε πολλά νησιάη οποία εντείνεται λόγω κακής διαχείρισης και ανεξέλεγκτης …«ανάπτυξης». Όπως ανέφερε, η δημιουργία νέων τουριστικών υποδομών, όπως ξενοδοχεία και πισίνες, δεν μπορεί να προχωρά χωρίς επαρκείς βασικές υποδομές, όπως δίκτυα ύδρευσης και διαχείριση απορριμμάτων.

Έκανε επίσης αναφορά στην έννοια της «φέρουσας ικανότητας» κάθε περιοχής, δηλαδή τα όρια που μπορεί να αντέξει σε επίπεδο υποδομών και πόρων.

Αφαλάτωση: Λύση ανάγκης, σημαντικό λειτουργικό και περιβαλλοντικό κόστος

Σύμφωνα με τον ίδιο, η αφαλάτωση αποτελεί συχνά τη μοναδική άμεση λύση σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, ιδιαίτερα σε απομονωμένα νησιά. Ωστόσο, πρόκειται για μια ακριβή μέθοδο, με σημαντικό λειτουργικό και περιβαλλοντικό κόστος, ειδικά όταν αφορά θαλασσινό νερό.

Τόνισε, πάντως, ότι πριν την εγκατάσταση νέων μονάδων, προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στον εκσυγχρονισμό των δικτύων ύδρευσης, καθώς σε πολλές περιπτώσεις χάνονται έως και 60% των υδάτων λόγω διαρροών.

Λέκκας: Έμφαση σε δίκτυα, υδροφορείς και ταμιευτήρες

Από την πλευρά του, ο Ευθύμιος Λέκκας συμφώνησε ότι οι μόνιμες λύσεις είναι κρίσιμες, δίνοντας έμφαση σε τρεις βασικούς άξονες:

  1. τη μείωση των απωλειών στα δίκτυα,
  2. τον εμπλουτισμό των υπόγειων υδροφορέων μέσω επιφανειακών έργων και
  3. τη δημιουργία ταμιευτήρων όπου είναι εφικτό.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον κίνδυνο υφαλμύρωσης των υδροφορέων, δηλαδή τη διείσδυση θαλασσινού νερού, που μπορεί να καταστρέψει οριστικά τα αποθέματα γλυκού νερού, φαινόμενο που έχει ήδη καταγραφεί σε πολλές περιοχές.

Ο Π. Βαρελίδης επισήμανε ότι και οι γεωτρήσεις αποτελούν σημαντικό περιβαλλοντικό ζήτημα, καθώς συχνά χρησιμοποιούνται ανεξέλεγκτα, χωρίς να γίνεται αντιληπτή η επιβάρυνση, λόγω του ότι το πρόβλημα αφορά υπόγειους πόρους.

«Δεν μπορούμε να βασιζόμαστε στις καλές χρονιές»

Παράλληλα, τόνισε ότι η αφαλάτωση έχει υψηλό ενεργειακό αποτύπωμα, αν και η σύνδεσή της με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αποτελεί μια θετική προοπτική.

Κλείνοντας, επεσήμανε ότι, παρά το γεγονός πως η φετινή χρονιά ήταν ευνοϊκή από υδρολογικής άποψης, αυτό δεν αρκεί για τον σχεδιασμό πολιτικών. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «οφείλουμε να σχεδιάζουμε για τις κακές χρονιές», προκειμένου να διασφαλιστεί η επάρκεια νερού και να αποφευχθούν μελλοντικές κρίσεις.

ΠΗΓΗ 

Η αθέατη φθορά πίσω από εκατοντάδες παραιτήσεις εκπαιδευτικών - Η εξομολόγηση μιας δασκάλας

Εκπαιδευτικοί στα δικαστήρια: Σε δεύτερο βαθμό η δίκη για «συκοφαντική δυσφήμιση»

Η αθέατη φθορά πίσω από εκατοντάδες παραιτήσεις εκπαιδευτικών

Πίσω από κάθε εκπαιδευτικό που αποχωρεί ή σκέφτεται να αποχωρήσει κρύβεται συνήθως μια μακρά περίοδος εσωτερικής φθοράς

Υπάρχουν κείμενα που μιλούν για έναν άνθρωπο, αλλά στην πραγματικότητα περιγράφουν μια ολόκληρη εποχή.

Η εξομολόγηση μιας δασκάλας που, έπειτα από 18 χρόνια στην εκπαίδευση, αποφάσισε να απομακρυνθεί από το σχολείο δεν είναι απλώς μια προσωπική ιστορία. Είναι ένας καθρέφτης των πιέσεων, των αδιεξόδων και της ψυχικής φθοράς που βιώνουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί τα τελευταία χρόνια.

Η ιστορία ξεκινά όπως ξεκινούν οι περισσότερες εκπαιδευτικές διαδρομές: με ενθουσιασμό, όνειρα και αγάπη για τα παιδιά. Μια νεαρή δασκάλα, λίγο πριν συμπληρώσει τα 22 της χρόνια, περνά για πρώτη φορά το κατώφλι μιας σχολικής αίθουσας. Δεν διαθέτει μεγάλη εμπειρία, ούτε θεωρεί ότι γνωρίζει τα πάντα. Διαθέτει όμως κάτι που δεν διδάσκεται σε κανένα πανεπιστήμιο: την ανάγκη να δημιουργεί.

Πριν ακόμη γνωρίσει τους μαθητές της, γράφει τραγούδια στα περιθώρια των σχολικών βιβλίων. Βάζει τη φαντασία και το συναίσθημα μέσα στη διδασκαλία. Γιατί για πολλούς εκπαιδευτικούς το σχολείο δεν είναι ένας χώρος εργασίας. Είναι ένας τόπος δημιουργίας, σχέσης και προσφοράς.

Τα χρόνια περνούν. Μαθητές έρχονται και φεύγουν. Σχολικές γιορτές, εκδρομές, δυσκολίες, γέλια, αγωνίες και μικρές καθημερινές νίκες συνθέτουν το μωσαϊκό μιας εκπαιδευτικής ζωής. Και όμως, κάποια στιγμή, εκεί που κανείς δεν το περιμένει, έρχεται η φράση που μοιάζει αδιανόητη: «Φεύγω από το σχολείο».

Όχι επειδή χάθηκε η αγάπη για τη διδασκαλία. Όχι επειδή χάθηκε η σχέση με τα παιδιά. Αλλά επειδή χάθηκε κάτι άλλο πολύτιμο: η ισορροπία.

Όταν το λειτούργημα συναντά την εξάντληση

Προσφυγικά Λεωφ. Αλεξάνδρας: Έκτακτο Δελτίο Τύπου για τη ραγδαία επιδείνωση της υγείας του απεργού πείνας Αριστοτέλη Χαντζή - Έκκληση προς όλους τους αρμόδιους φορείς να ικανοποιήσουν τα αιτήματα της απεργίας πείνας

Προσφυγικά Αλεξάνδρας: Ραγδαία επιδείνωση της υγείας του απεργού πείνας Αριστοτέλη Χαντζή

Απώλεια 44% του αρχικού βάρους, οιδήματα στα κάτω άκρα, ραβδομυόλυση και ηλεκτροκαρδιογραφικές αλλοιώσεις. Οι γιατροί προειδοποιούν για καθημερινά αυξανόμενο κίνδυνο. Σιωπή από την Περιφέρεια παρά την πρωτοβουλία διαλόγου του Δήμου Αθηναίων.

Συνεχίζεται η ραγδαία επιδείνωση της υγείας του απεργού πείνας Αριστοτέλη Χαντζή. Ο απεργός πείνας έχει παρουσιάσει ραβδομυόλυση (διάσπαση μυϊκών ινών που απελευθερώνουν τρανσαμινάση στο αίμα) ήδη από τις προηγούμενες αιματολογικές εξετάσεις.

Η Περιφέρεια Αττικής δεν έχει μέχρι στιγμής δώσει καμμία απάντηση στην πρωτοβουλία του Δήμου Αθηναίων για διάλογο, στην οποία η Κοινότητα των Προσφυγικών έχει ανταποκριθεί θετικά.

Την Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026 πραγματοποιήθηκε συνέντευξη Τύπου των γιατρών, μελών του Ιατρικού Συλλόγου Τουρκίας και του HRFT (Human Rights Foundation of Turkey) στα γραφεία της Ε.Ι.Ν.Α.Π.

ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 21/06/2026 ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΑΠΕΡΓΟΥ ΠΕΙΝΑΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΧΑΝΤΖΗ

ΡΑΓΔΑΙΑ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ

ΕΚΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΠΕΙΝΑΣ

Ο απεργός πείνας βρίσκεται στην 137η μέρα απεργίας πείνας και παρουσιάζει απίσχναση, ζυγίζοντας 36,2 Kg και έχοντας συνολικά απολέσει το 44% του αρχικού του σωματικού βάρους με BMI 13,3%. Ο απεργός πείνας είναι πλέον εξουθενωμένος με οιδήματα κάτω άκρων άμφω και αδυναμία ορθοστάτησης που περιορίζουν σημαντικά την κινητικότητα του. Παράλληλα εμφανίζει δυσκολία φώνησης. Η κατάσταση της υγείας του έχει επιδεινωθεί ραγδαία τις τελευταίες μέρες.

Από τον αιματολογικό έλεγχο εμφανίζει χαμηλή τιμή ουρίας ορού, υπερουριχαιμία, συμπτωματική υπογλυκαιμία και τρανσαμινασαιμία με ραβδομυόλυση. Από τη νευρολογική εξέταση σημειώνονται καταργημένα τενόντια αντανακλαστικά κάτω άκρων, στα πλαίσια υποσιτισμού, και καθημερινές αιμωδίες κάτω άκρων που οδηγούν σε διαταραχές βάδισης με αδυναμία μετακίνησης.

Τα επεισόδια ορθοστατικής υπότασης και ταχυκαρδίας κατά την έγερση, καθώς και η έντονη κακουχία με κόπωση έχουν επιδεινωθεί επηρεάζοντας πλέον σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργικότητά του ενώ συνυπάρχουν σοβαρές διαταραχές ύπνου. Επιπλέον, καθημερινά διαπιστώνονται εμμένουσες ηλεκτροκαρδιογραφικές αλλοιώσεις που προδιαθέτουν σε θανατηφόρες αρρυθμίες.

Ο απεργός πείνας διατρέχει, κάθε 24ωρο που περνά, ολοένα και αυξανόμενο καρδιαγγειακό και μεταβολικό κίνδυνο με επικίνδυνες επικείμενες επιπλοκές για τη ζωή του.

Τα αιτήματά του εκφράζουν τα συλλογικά αιτήματα της Κοινότητας.

  • ΑΜΕΣΗ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ.
  • ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΩΝ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ, ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΔΙΑΜΕΝΟΥΝ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΔΕΘΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ.
  • ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΕΜΠΡΑΚΤΕΣ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ “ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΩΝ Λ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ Α.Μ.Κ.Ε.” ΜΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ! – ΟΥΤΕ ΕΥΡΩ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΑΝΑΠΛΑΣΗ” ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΩΝ!

Ο απεργός πείνας δηλώνει ότι δε σκοπεύει να σταματήσει την αποχή από τη σίτιση παρά τους κινδύνους για την υγεία του έως ότου τα αιτήματα ικανοποιηθούν.

Μετά από 137 ημέρες απεργίας πείνας και δεδομένης της διαρκώς κλιμακούμενης επιδείνωσης της κατάστασης της υγείας του Αριστοτέλη Χαντζή, για οποιαδήποτε επιπλοκή ή ακόμα και θανατηφόρα έκβαση η ευθύνη βαραίνει τα εμπλεκόμενα μέρη στη σύμβαση με προεξάρχουσα την Περιφέρεια Αττικής και όλους τους αρμόδιους φορείς. Η συστηματική συγκάλυψη της απεργίας πείνας από την πλειοψηφία των μέσων ενημέρωσης, καθώς και η εγκληματική σιωπή της κυβέρνησης και των αρμόδιων φορέων συναυτουργούν στην εξώθηση του απεργού πείνας σε θάνατο.

Ως υγειονομικοί απευθύνουμε ξανά άμεση έκκληση σε όλους τους αρμόδιους φορείς να πάρουν θέση και να ικανοποιήσουν άμεσα τα αιτήματα της απεργίας πείνας.

Γιώργος Βατίδης, Ειδικός Παθολόγος – Εξειδικευόμενος Εντατικολογίας

Hakan Gürvit, Καθηγητής Νευρολογίας

Zeki Gül, Ειδικός Παθολόγος

Şebnem Korur Fincancı, Καθηγήτρια Ιατροδικαστικής

Ομάδα Αλληλέγγυων Ιατρών

Ή θα νικήσουμε ή θα νικήσουμε / Either we will win or we will win,
Συνέλευση Κατειλημμένων Προσφυγικών (ΣΥ.ΚΑ.ΠΡΟ.) / Assembly of Squatted Prosfygika (SY.KA.PRO.)

ΠΗΓΗ 

21 Ιουνίου 2026

Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων: «Μέχρι κάθε άνθρωπος να είναι ασφαλής» – Η υπενθύμιση μιας υπόσχεσης 75 ετών

Συζητήσεις Ευρωπαίων υπουργών: Πρόσφυγες που απορρίφθηκε το άσυλό τους θα στέλνονται σε τρίτες χώρες

Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων: «Μέχρι κάθε άνθρωπος να είναι ασφαλής» – Η υπενθύμιση μιας υπόσχεσης 75 ετών

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR), στο τέλος του 2024 στην Ευρώπη βρίσκονταν 18,4 εκατομμύρια άνθρωποι που είχαν εκτοπιστεί βίαια

Σε έναν κόσμο όπου οι πόλεμοι, οι διώξεις και οι ανθρωπιστικές κρίσεις εξακολουθούν να αναγκάζουν εκατομμύρια ανθρώπους να εγκαταλείπουν τα σπίτια τους, η Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων, σήμερα, Σάββατο, 20 Ιουνίου έρχεται να υπενθυμίσει ότι το δικαίωμα στην αναζήτηση ασφάλειας δεν αποτελεί προνόμιο, αλλά θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR), στο τέλος του 2024 στην Ευρώπη βρίσκονταν 18,4 εκατομμύρια άνθρωποι που είχαν εκτοπιστεί βίαια, ενώ η ήπειρος φιλοξενούσε περίπου 12 εκατομμύρια πρόσφυγες, δηλαδή σχεδόν το ένα τρίτο του παγκόσμιου προσφυγικού πληθυσμού. Την ίδια στιγμή, παγκοσμίως οι πρόσφυγες ανέρχονται σε 41,6 εκατομμύρια ανθρώπους. (UNHCR Global Trends και UNHCR Europe)

Η φετινή επέτειος αποκτά ιδιαίτερο συμβολισμό, καθώς συμπληρώνονται 75 χρόνια από την υιοθέτηση της Σύμβασης της Γενεύης του 1951, του θεμελιώδους διεθνούς κειμένου που κατοχύρωσε το δικαίωμα στο άσυλο και την προστασία των προσφύγων.

Η αντιπρόσωπος της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, Λάουρα Λο Κάστρο, επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων αποτελεί σημαντικό ορόσημο όχι μόνο για τους πρόσφυγες αλλά για όλους μας.

«Πριν από 75 χρόνια, στον απόηχο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, τα κράτη έδωσαν μια σημαντική υπόσχεση: ότι κάθε άνθρωπος που αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του εξαιτίας πολέμου, συγκρούσεων ή διώξεων έχει το δικαίωμα να αναζητήσει ασφάλεια και να ξαναχτίσει τη ζωή του σε μια άλλη χώρα. Αυτή η δέσμευση κατοχυρώθηκε στη Σύμβαση του 1951 για το Καθεστώς των Προσφύγων», αναφέρει.

«Μέχρι κάθε άνθρωπος να είναι ασφαλής»

Με κεντρικό μήνυμα «Μέχρι Κάθε Άνθρωπος να Είναι Ασφαλής» (Until Everyone is Safe), η Ύπατη Αρμοστεία απευθύνει φέτος ιδιαίτερο κάλεσμα στις νεότερες γενιές να υπερασπιστούν το δικαίωμα στο άσυλο.

«Πριν από 75 χρόνια, μέσα από τις στάχτες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ο κόσμος έδωσε μια θεμελιώδη υπόσχεση: κάθε άνθρωπος που αναγκάζεται να εγκαταλείψει την πατρίδα του εξαιτίας πολέμου, σύγκρουσης ή διώξεων έχει το δικαίωμα να βρει ασφάλεια και προστασία», υπογραμμίζει η Λο Κάστρο.

Το φετινό μήνυμα επιδιώκει να αναδείξει ότι το άσυλο δεν αφορά μόνο όσους βρίσκονται σήμερα σε κίνδυνο, αλλά αποτελεί ένα συλλογικό δίχτυ ασφαλείας που θα μπορούσε κάποια στιγμή να χρειαστεί οποιοσδήποτε άνθρωπος.

«Κανένας άνθρωπος δεν είναι πραγματικά ασφαλής μέχρι να είναι ασφαλείς οι πιο ευάλωτοι ανάμεσά μας», είναι το κεντρικό μήνυμα της εκστρατείας.

Στο ίδιο πνεύμα κινείται και η Λάουρα Λο Κάστρο, υπογραμμίζει ότι το φετινό σύνθημα αποτελεί κάτι περισσότερο από μια έκφραση αλληλεγγύης.

«Φέτος, το μήνυμά μας είναι ξεκάθαρο: πρέπει να τιμήσουμε αυτή την υπόσχεση μέχρι κάθε άνθρωπος να είναι ασφαλής. Δεν πρόκειται απλώς για μια δήλωση αλληλεγγύης, αλλά για ένα κάλεσμα σε δράση. Για σχεδόν 42 εκατομμύρια πρόσφυγες σε όλο τον κόσμο σήμερα, αυτό το δικαίωμα αποτελεί σανίδα σωτηρίας. Είναι η διαφορά ανάμεσα στον φόβο και την προστασία, ανάμεσα στην απόγνωση και την ελπίδα, ανάμεσα στη ζωή και τον θάνατο».

Όπως σημειώνει, το δικαίωμα στο άσυλο δεν αφορά μόνο τους ανθρώπους που αναγκάζονται σήμερα να εγκαταλείψουν τις εστίες τους.

«Το δικαίωμα αυτό ανήκει σε όλους μας. Ποιος μπορεί να πει με σιγουριά ότι ο ίδιος ή οι άνθρωποι που αγαπά δεν θα το χρειαστούν ποτέ στη ζωή τους; Η υπόσχεση προστασίας που δόθηκε πριν από 75 χρόνια δεν προοριζόταν ποτέ για λίγους και εκλεκτούς, αλλά για κάθε άνθρωπο».

Οι πρόσφυγες πίσω από τους αριθμούς

Πίσω από τα στατιστικά στοιχεία βρίσκονται εκατομμύρια προσωπικές ιστορίες απώλειας, ξεριζωμού αλλά και ελπίδας.

"Η Άνδρος δεν είναι «μπαταρία», ούτε μονάδα παραγωγής ενέργειας για εξαγωγή!": Οργή από τον Δήμο Άνδρου για το υπό διαβούλευση νέο Χωροταξικό Πλαίσιο για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας που απειλεί να μετατρέψει το νησί σε βιομηχανική ζώνη παραγωγής ενέργειας

Δήμος Άνδρου: Η Άνδρος δεν είναι «μπαταρία», ούτε μονάδα παραγωγής ενέργειας για εξαγωγή!

Η Άνδρος βρίσκεται ξανά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Το νέο χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ απειλεί να μετατρέψει ένα νησί με μοναδική φυσική και πολιτιστική ταυτότητα σε βιομηχανική ζώνη παραγωγής ενέργειας, αγνοώντας την κλίμακα, την ιστορία και τις πραγματικές ανάγκες του τόπου. Το ίδιο χωροταξικό απειλεί και τη Νάξο.

Η πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Άνδρου στην Υδρούσα ανέδειξε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο την ενότητα, την αποφασιστικότητα και τη δικαιολογημένη αγανάκτηση της τοπικής κοινωνίας απέναντι σε ένα σχέδιο που δεν λαμβάνει υπόψη ούτε την πραγματικότητα του νησιού ούτε τη φωνή των κατοίκων του.

Τι αναφέρει ο δήμος Άνδρου:

Η Άνδρος δεν είναι «μπαταρία», ούτε μονάδα παραγωγής ενέργειας για εξαγωγή!

​Η Άνδρος είναι το νησί του πολιτισμού και του μοναδικού φυσικού πλούτου.

Προς τούτο, η πρόσφατη συνεδρίαση, του Δ.Σ. του Δήμου, στην Υδρούσα αποτέλεσε ένα εξαιρετικό παράδειγμα συναίνεσης και πλήρους ομοφωνίας.

■​Είδαμε την ενότητα, νιώσαμε την αποφασιστικότητα και ακούσαμε την απόλυτα δικαιολογημένη αγανάκτηση των κατοίκων για το νέο χωροταξικό των ΑΠΕ.

■Ένα σχέδιο που επιχειρεί να μετατρέψει το νησί μας σε ένα απέραντο εργοτάξιο και μια άνευ προηγουμένου βιομηχανική ζώνη, επιφέροντας την πλήρη αλλοίωση και καταστροφή του τόπου μας.

​Όμως, οι διακηρύξεις και τα λόγια πλέον δεν αρκούν.

Όσοι συμφωνούμε με το ομόφωνο ψήφισμα, πρέπει να περάσουμε στην πράξη.

■Πρέπει να κατακλύσουμε τη δημόσια διαβούλευση με την άποψή μας, ώστε αυτή η προσπάθεια να αποκτήσει το θεσμικό βάρος που της αξίζει απέναντι σε κάθε αρμόδια αρχή.

​Σας καλούμε όλους να συμμετάσχετε ενεργά με δύο απλά βήματα:

​-Καταθέστε το σχόλιό σας στη Διαβούλευση του Υπουργείου (ΥΠΕΝ)

​Η διαδικασία είναι απλή και γρήγορη:

​1ο Βήμα: Μπαίνουμε στον σύνδεσμο της διαβούλευσης:

https://ypen.gov.gr/dimosia-diavoulefsi-epi-a-tou…

​2ο Βήμα: Επιλέγουμε το θέμα: «Δημόσια Διαβούλευση επί του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας».

​3ο Βήμα: Πατάμε το κουμπί «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ».

4ο Βήμα: Συμπληρώνουμε το Ονοματεπώνυμο και το e-mail μας.

​5ο Βήμα: Γράφουμε την άποψή μας.

​Τι ζητάμε στο σχόλιό μας: Την πλήρη εξαίρεση της Άνδρου, την αναθεώρηση του άδικου ορίου των 300 τ.χλμ. και την άμεση κατάργηση της διάταξης που ακυρώνει την προστασία των περιοχών Natura όταν το αιολικό δυναμικό ξεπερνά τα 7.5 m/sec.

Ξεκαθαρίζουμε ότι δεν χρειαζόμαστε καμία νέα ανεμογεννήτρια, καθώς οι ήδη εγκατεστημένες καλύπτουν πλήρως τις ενεργειακές ανάγκες του νησιού μας.

​Συνυπογράψτε ψηφιακά το Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου:

​Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο του Avaaz, συμπληρώστε τα στοιχεία σας και ενώστε τη φωνή σας με τη δική μας:

Συνυπογράψτε το Ψήφισμα

Πατήστε το παρακάτω link:

Ψήφισμα για το νέο Χωροταξικό ΑΠΕ & την εξαίρεση της Άνδρου από την προστασία των Κυκλάδων

■​Κάθε υπογραφή και κάθε σχόλιο είναι μια ασπίδα προστασίας για την ταυτότητα, τη φύση, τον τουρισμό, την οικονομία και το μέλλον των παιδιών μας. ■Δεν πρέπει να αφήνουμε άλλους να αποφασίζουν για την Άνδρο, χωρίς την Άνδρο.

■​Με ενότητα και συλλογική δράση, η θέση μας γίνεται ανίκητη.

Σχολιάστε και υπογράψτε σήμερα!

​ΥΓ: Στη φωτογραφία της ανάρτησης αποτυπώνεται ανάγλυφα η σκληρή πραγματικότητα:

Όλες οι άδειες για ανεμογεννήτριες στην Άνδρο που εκκρεμούν αυτή τη στιγμή.

Σε αυτό το ήδη επιβαρυμένο σκηνικό, έρχεται τώρα το νέο χωροταξικό να προσθέσει και το υπόλοιπο νησί, αφού το αυθαίρετο και τιμωρητικό όριο των 300 τ.χλμ. μας αφήνει εντελώς απροστάτευτους.

Δεν πρέπει να το δεχτούμε.

ΠΗΓΗ

- ΣΧΕΤΙΚΗ η ανάρτηση στο μπλογκ μας: 

 

O αντεστραμμένος κόσμος του Κυριάκου Μητσοτάκη

O αντεστραμμένος κόσμος του Κυρ. Μητσοτάκη

Το αναποδογύρισμα της πραγματικότητας από τον Κυρ. Μητσοτάκη (και συνολικά από την κυβέρνηση βέβαια) προκειμένου να τη φέρει στα μέτρα του δεν είναι κάτι καινοφανές, δεν το καταγράφουμε πρώτη φόρα και οπωσδήποτε δεν θα είναι η τελευταία. 

Πάντως η σημερινή ανάρτηση του Κυρ. Μητσοτάκη είναι μια κραυγαλέα τέτοια περίπτωση, κατά την οποία ο πρωθυπουργός κυριολεκτικά μας πετάει την πραγματικότητα στα μούτρα λέγοντας ούτε λίγο ούτε πολύ… “δεν είναι αυτό που ζείτε, είναι αυτό που σας λέω εγώ ότι ζείτε”. 

Με την αναφορά του στη πλατφόρμα posokanei δεν ξέρουμε αν πρέπει κανείς να γελάσει ή να εξοργιστεί. 

Ο Κυρ. Μητσοτάκης, λοιπόν, στη ανάρτησή του μας ανακοινώσει με πανηγυρικό τρόπο πως “το posokanei ήρθε για να μείνει”! 

Και το κάνει, αγνοώντας επιδεικτικά πως ετούτη η τελευταία  η επικοινωνιακή “πλάκα” της κυβέρνησης με τα νοικοκυριά έχει συντριβεί και μάλιστα με πάταγο. Είτε  διαβάζοντας τα σχόλια στα ΜΚΔ, είτε ακούγοντας τους πολίτες στα σούπερ – μάρκετ, στα μανάβικα, στους φούρνους, στα κρεοπωλεία, οι αντιδράσεις κυμαίνονται από την ειρωνεία έως την οργή…

Ουδείς σώφρων άνθρωπος δεν προτίθεται να δαπανήσει ένα τρίωρο στην πλατφόρμα για τα ψώνια της εβδομάδας και μετά άλλο τόσο είτε για να ψωνίσει διαδικτυακά από τα e- shop των σούπερ μάρκετ, είτε για να κάνει περιοδεία στα φυσικά τους καταστήματα! Ουδείς κανονικός άνθρωπος που βιώνει με πρωτοφανή αγριότητα την ακρίβεια νοιάζεται να μάθει “poso kanei”, διότι και ξέρει πόσο κάνει και ξέρει πόσα χάνει και βλέπει πως διαμορφώνει τις τιμές ο περίφημος ανταγωνισμός της ελεύθερης αγοράς: με τον εναρμονισμό τους! 

Αυτά ως προς την πλατφόρμα. 

Ωστόσο, την ανάρτησή του την ξεκίνησε με την Ακρόπολη και την αποκατάσταση του δυτικού αετώματος του Παρθενώνα, προκειμένου μέσω αυτού να αυτοθαυμάσει την κυβέρνηση για τα έργα της στην πολιτιστική κληρονομιά. Και απαρίθμησε: “Στη Σύμη παραδόθηκε το αποκατεστημένο κωδωνοστάσιο του Αγίου Ιωάννη Προδρόμου, στη Ρόδο ολοκληρώθηκαν σημαντικές παρεμβάσεις σε τρία μνημεία της Μεσαιωνικής Πόλης και στη Χάλκη δημιουργήθηκε νέο Αρχαιολογικό Μουσείο, μαζί με την αποκατάσταση της Παναγίας της Χωριανής”…

Είπε αυτά για να μην πει ότι:

-τσιμεντώθηκε η Ακρόπολη,

-μετέτρεψαν σε lego τα μνημεία του Σταθμού Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη αφού τα αποξήλωσαν και τα επανατοποθέτησαν κουτσουρεμένα,

-ξυρίζουν τον βράχο της Μονεμβασιάς για να φτιάξουν τελεφερίκ,

-ισοπεδώνουν το μοναδικό μνημείο της Παπούρα στο υπό κατασκευή αεροδρόμιο Καστελίου στην Κρήτη για να φτιαχτεί ραντάρ που θα εξυπηρετεί τις νατοϊκές ανάγκες,

-γέμισαν τον τόπο ανεμογεννήτριες αδιαφορώντας για αρχαιολογικούς χώρους και φυσικά τοπία,

-κατάντησαν τα επιστημονικά συμβούλια (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων) σε πειθήνια όργανά τους

-βγάζουν στο σφυρί περιφερειακές λειτουργίες σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, όπως πωλητήρια, εκδοτήρια εισιτηρίων, φύλαξη, ακόμα και τις τουαλέτες, δίνοντας χώρο σε ιδιώτες για μεγάλες εισπράξεις.  Με λίγα λόγια μετατρέπουν τη μνημειακή περιουσία του λαού σε ταμειακή μηχανή. 

Και συνέχισε με τα υπόλοιπα ψεύδη. 

Προσοχή: Προθεσμία μέχρι 24 Ιουνίου / Σε δημόσια διαβούλευση το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο ( ΕΧΠ) για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας - Πανελλαδικό Κάλεσμα από περιβαλλοντικές οργανώσεις/κινήσεις για συμμετοχή στη διαβούλευση φορέων/συλλογικοτήτων και πολιτών

Σε δημόσια διαβούλευση το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο ( ΕΧΠ) για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας


Πρωτοβουλία Ενέργεια 100+

Φίλες και φίλοι συναγωνιστές

Το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο ( ΕΧΠ) για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση και θα καθορίσει για πολλά χρόνια τη χωροθέτηση ενεργειακών έργων και κατά συνέπεια, το μέλλον των τοπικών κοινωνιών και του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας.

Το Επιμελητήριο Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας, που διαθέτει αναγνωρισμένη πείρα δεκαετιών σε ζητήματα περιβαλλοντικής προστασίας και περιβαλλοντικής δικαιοσύνης και στηρίζει δεκάδες κινήματα και συλλογικότητες από όλη την Ελλάδα, συνέταξε το συνημμένο κείμενο παρατηρήσεων και αντιρρήσεων επί του σχεδίου.

Μετά την  συνάντηση στις 11 Ιουνίου, στην έδρα του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας, με συντονίστρια την πρόεδρο του Επιμελητηρίου κ. Καραμανώφ και τη συμμετοχή – διά ζώσης και διαδικτυακά – εκπροσώπων 35 κινήσεων πολιτών από όλη τη χώρα, απευθύνουμε πανελλαδικό κάλεσμα και ο περιορισμένος χρόνος που απομένει έως τη λήξη της δημόσιας διαβούλευσης στις 24 Ιουνίου, επιβάλλει τον καλύτερο δυνατό συντονισμό και την άμεση κινητοποίηση μας.

Ας συντονιστούμε πάνω σ’ αυτή την τρέχουσα ανάγκη, για να μπορέσει να αποτελέσει μια καλή ευκαιρία για την έναρξη μιας πανελλαδικής δικτύωσης των τοπικών κινημάτων, πράγμα που όλοι ευχόμαστε.

Οι αγώνες ενάντια στο παρόν Χωροταξικό και το νομοσχέδιο για τις ΑΠΕ που ψηφίστηκε στις 30/4, στην επερχόμενη συνταγματική κατοχύρωση των ΒΑΠΕ κ.ά., θα δοθούν με προοπτική νίκης μέσα στην κοινωνία, τους θεσμούς και τα πεδία, αν είμαστε ενωμένοι και οργανωμένοι!

Σας καλούμε να στηρίξετε αυτή την κοινή προσπάθεια και με τους δύο τρόπους:  

1.     Συμμετέχετε ως συλλογικότητα ή/και ατομικά στη δημόσια διαβούλευση. Μπορείτε να καταθέσετε τις δικές σας παρατηρήσεις και να αναδείξετε τα ιδιαίτερα ζητήματα της περιοχής σας ή και να υποβάλετε ολόκληρο ή τμήματα του κειμένου του Επιμελητηρίου. Ο μεγάλος αριθμός συμμετοχών είναι το ζητούμενο.

(Στο τέλος παραθέτουμε οδηγίες συμμετοχής στη διαβούλευση).*

2.     Επίσης, υπογράψτε στη συλλογική συμμετοχή πολιτών–συλλογικοτήτων-φορέων, που θα κατατεθεί ξεχωριστά με όλες τις υπογραφές κάτω από το κείμενο του Επιμελητηρίου. Απλά συμπληρώστε τα ανάλογα στοιχεία σε μία από τις δύο Φόρμες  Ηλεκτρονικών Υπογραφών, είτε για συλλογικότητες & φορείς, είτε για φυσικά πρόσωπα.**

Ιδιαίτερα σημαντική θα ήταν η ενημέρωση και η κινητοποίηση και άλλων συλλογικοτήτων, φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Δήμων και Περιφερειών), αλλά και φίλων πολιτών και μεμονωμένων φυσικών προσώπων, ώστε να υπάρξει η ευρύτερη δυνατή συμμετοχή στη διαδικασία και να ακουστεί όσο το δυνατόν πιο δυνατά η φωνή των τοπικών κοινωνιών.

Η προθεσμία της δημόσιας διαβούλευσης λήγει στις 24 Ιουνίου.

* Για συμμετοχή με σχολιασμό στη διαβούλευση, ακολουθούν σύντομες οδηγίες:

(Η συμμετοχή είναι απλή, γιατί δεν απαιτούνται κωδικοί TaxisNet ή εγγραφή στο ΗΠΜ)

Βήμα 1. Μεταβείτε στη διεύθυνση της διαβούλευσης του ΕΧΠ και της ΣΜΠΕ: https://ypen.gov.gr/diavouleusi/forums/topic/dimosia-diavoyleysi-epi-toy-eidikoy-chorotaxikoy-plaisioy-gia-tis-ananeosimes-piges-energeias-kai-tis-stratigikis-meletis-perivallontikon-epiptoseon-smpe-aytoy/

Βήμα 2. Κάντε κλικ πάνω στο πεδίο «Δημιουργία απάντησης» στο πάνω μέρος της σελίδας. Αν προηγουμένως, θέλετε να διαβάσετε την ΚΥΑ και τη ΣΜΠΕ προς διαβούλευση, μπορείτε να τα βρείτε λίγο πιο κάτω στο σύνδεσμο  ΕΧΠ ΑΠΕ (αρχεία)

Βήμα 3. Γράψτε το σχόλιό σας και πατήστε υποβολή. Καλύτερα να έχετε έτοιμο το κείμενο σχολιασμού και να το εισάγετε με αντιγραφή-επικόλληση. (Το κείμενο του Επιμελητηρίου επισυνάπτεται για χρήση του συνόλου ή μέρους του)

Μην ξεχάσετε να πατήσετε κλικ στο τετραγωνάκι κάτω αριστερά (I’m not a robot) και αν κοκκινίσει λόγω παρέλευσης χρόνου, πατήστε ξανά για ανανέωση χρόνου.

Το σχόλιο αφού εγκριθεί, θα εμφανιστεί αργότερα μαζί με τα υπόλοιπα.

**Για συλλογική συμμετοχή, με υπογραφή κάτω από το κείμενο του Επιμελητηρίου, 

(Συμπληρώστε σε 1’ τα απαραίτητα στοιχεία σε μία από τις δύο φόρμες)

Φόρμα Ηλεκτρονικών Υπογραφών για φυσικά πρόσωπα:

https://docs.google.com/forms/d/1iqbgEUWqtLNJdX8A37z3iVYtp2Ls7kCxMe2RXTxLcvE/preview

Φόρμα Ηλεκτρονικών Υπογραφών για συλλογικότητες-φορείς:

https://docs.google.com/forms/d/1EvV01Zg5SkDmj60QO8MWTUANEXPdm5X_1g5VQ1SEnQo/preview

Πρωτοβουλία Ενέργεια 100+  [για το συντονισμό της Διαβούλευσης του ΕΧΠ ΑΠΕ]

Επισυνάπτουμε το κείμενο του Επιμελητηρίου: Νέο Πλαίσιο ΑΠΕ _ Επιμελητήριο Περιβάλλοντος

ΠΗΓΗ: e-prologos.gr

Το Ισραήλ, εκτός από τον Λίβανο, χτυπά και τη Γάζα – Τουλάχιστον 9 νεκροί Παλαιστίνιοι, μεταξύ αυτών ένα παιδί

Το Ισραήλ, εκτός από τον Λίβανο, χτυπά και τη Γάζα – Τουλάχιστον 9 νεκροί Παλαιστίνιοι, μεταξύ αυτών ένα παιδί
(AP Photo / Abdel Kareem Hana)

Το Ισραήλ, εκτός από τον Λίβανο, χτυπά και τη Γάζα – Τουλάχιστον 9 νεκροί Παλαιστίνιοι, μεταξύ αυτών ένα παιδί

Ο ισραηλινός στρατός φέρεται να στοχεύει μαχητές της Χαμάς, αλλά να σκοτώνει αμάχους.

Τουλάχιστον εννέα είναι οι νεκροί, μεταξύ των οποίων και ένα παιδί, από τα ισραηλινά πλήγματα και τα πυρά στη Λωρίδα της Γάζας,  όπως ανέφεραν νοσοκομειακές πηγές.

Ειδικότερα, τέσσερις Παλαιστίνιοι, ανάμεσά τους δύο γυναίκες και ένα παιδί, σκοτώθηκαν σε αεροπορικό βομβαρδισμό σε μια πολυκατοικία, στη συνοικία Σάμπρα της Πόλης της Γάζας. Πολλοί άλλοι άνθρωποι τραυματίστηκαν. Ο ισραηλινός στρατός ανέφερε ότι στόχος του ήταν ένας «μαχητής», χωρίς άλλες διευκρινίσεις.

Σε άλλο περιστατικό, οι ισραηλινές δυνάμεις πυροβόλησαν και σκότωσαν μια γυναίκα στο Μπέιτ Λάχια, στον βόρειο τομέα του παλαιστινιακού θύλακα. Σε άλλον αεροπορικό βομβαρδισμό, στο Χαν Γιουνίς, στα νότια, σκοτώθηκε τουλάχιστον ένας άνθρωπος και τραυματίστηκαν άλλοι οκτώ.

Αργά το απόγευμα, τρεις άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και ένας ντόπιος φωτορεπόρτερ, σκοτώθηκαν από πλήγμα στον προσφυγικό καταυλισμό Μπουρέιτζ, στην κεντρική Λωρίδα της Γάζας.

Στα χαρτιά η κατάπαυση του πυρός

Ο ισραηλινός στρατός δεν έχει σχολιάσει προς το παρόν αυτά τα πλήγματα. Με τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός του περασμένου Οκτωβρίου σταμάτησαν οι μεγάλες μάχες μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς, αλλά δεν τερματίστηκαν οι ισραηλινές επιθέσεις. Το Ισραήλ λέει ότι τα πλήγματά του έχουν ως στόχο να αποτρέψουν επικείμενες επιθέσεις από τη Χαμάς και άλλες οργανώσεις. Η Χαμάς σπανίως αποκαλύπτει πληροφορίες σχετικές με τους θανάτους μαχητών της.