Πρωτοφανείς συμπτύξεις σχολικών τμημάτων σε όλη τη χώρα
Σε πρωτοφανές κύμα συμπτύξεων, σε όλη την εκπαίδευση, προχωρά το υπουργείο Παιδείας μέσω των διευθύνσεων εκπαίδευσης με "σημαιοφόρο" τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής. Με διοικητικές παρεμβάσεις, αλλάζουν τα δεδομένα του my school και «ως δια μαγείας» εξαφανίζονται τμήματα και μαθητές/τριες.
Οι εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών φορέων κάνουν λόγο για εξαφάνιση περίπου 900 τμημάτων ενώ πάνω από 2.000 εκπαιδευτικοί αίφνης μετατρέπονται σε λειτουργικά υπεράριθμοι και θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε 2-3-4 σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους. Εκατοντάδες θα είναι και οι αναπληρωτ(ρι)ες που δε θα προσληφθούν.
Για άλλη μια φορά το υπουργείο Παιδείας με τις εγκυκλίους επιχειρεί να «νομοθετήσει» δίνοντας εντολές που μηχανεύονται τρόπους και μεθοδεύσεις για την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου κι όταν η νομοθεσία μπαίνει εμπόδιο στα σχέδιά τους, τότε ή την παρερμηνεύουν ή την αγνοούν με το «έτσι θέλω».
Το σημαντικότερο βέβαια είναι η νέα αντιπαιδαγωγική και αντιεκπαιδευτική συνθήκη που επιχειρεί να ναρκοθετήσει τη λειτουργία των σχολείων. Υποβαθμίζουν τις συνθήκες μάθησης για όλους τους μαθητές/τριες και κυρίως αποστερούν από τους μαθητές/τριες με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες την ισότιμη ένταξή και κοινωνικοποίηση τους στο σχολικό περιβάλλον και την απρόσκοπτη πρόσβαση τους στην γνώση. Επιπλέον, καταπατάται το δικαίωμα των μαθητών να πηγαίνουν στο σχολείο της γειτονιάς τους, προσθέτοντας κι άλλες δυσκολίες στην ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον και στις οικογένειές τους για την μετακίνησή τους. Διαλύουν τον προγραμματισμό των σχολείων, που ήδη είχαν λάβει υπόψιν τους τις αποφάσεις που ανακαλούνται, ενώ πυροδοτούν ατελείωτες μετακινήσεις εκπαιδευτικών που θα κριθούν υπεράριθμοι και θα εξαναγκαστούν να αλλάξουν σχολείο. Είναι οι ίδιοι που μας μιλούν για «συμπερίληψη», για «εξατομικευμένη διδασκαλία», για την έξαρση του bullying, που ισχυρίζονται ότι «με την αξιολόγηση τα σχολεία θα γίνουν καλύτερα».
Με την ολοκλήρωση των εγγραφών και μετεγγραφών του Σεπτεμβρίου και τις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου το αποτέλεσμα θα είναι τραγικό, με στοίβαγμα μαθητών σε υπεράριθμα τμήματα ή με αντιπαιδαγωγική μετακίνηση τους σε άλλα σχολεία. Σοβαρές συνέπειες θα έχει η φοίτηση σε υπεράριθμα τμήματα για τους μαθητές με διαγνωσμένες αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Είναι προφανές πως η περικοπή τμημάτων γενικής παιδείας σε Γυμνάσια και Λύκεια, πιθανά και σε κατευθύνσεις και ομάδες προσανατολισμού θα οδηγήσει σε νέα πλεονάσματα, υπεραριθμίες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε 2,3 ή και 4 σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου, και σε δραστική μείωση προσλήψεων αναπληρωτών. Οδηγεί δε στη συρρίκνωση των σχολείων ή και στην κατάργηση και συγχώνευση αύριο ορισμένων εξ αυτών! Εν μέσω κατακαλόκαιρου με κλειστά σχολεία οι προφορικές εντολές προς τους Δ/ντες(τριες) αποτελούν σαφή καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων, αφού δεν αναγνωρίζεται το δικαίωμα στην άδεια.
- ΣΧΕΤΙΚΟ και το ακόλουθο:
Ο αρμαγεδδών των συγχωνεύσεων & της λαίλαπας του νεοφιλελευθερισμού απέναντι στο Δημόσιο Σχολείο των αναγκών και των δικαιωμάτων μας
***
ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝΣχολεία: επιστρέψαμε στα «να προσέλθετε δι’ υπόθεσίν σας!»
Ποτέ άλλοτε σε αυτή τη χώρα το «νόμιμο» δεν ήταν σε τόσο μεγάλη αντιδιαστολή με το «ηθικό». Συνεχώς παράγεται μια «νομιμότητα» που αντιστρατεύεται και τη λογική και την ηθική και μια «πραγματικότητα» που δεν ανταποκρίνεται σε καμιά πραγματικότητα.
Το βασικό εργαλείο για τη διαστρέβλωση της πραγματικότητας είναι η «μαϊμουδοποίηση» των λέξεων. Αν μπορείς να ελέγξεις την έννοια των λέξεων, μπορείς να ελέγξεις τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν τις λέξεις.
Οποιος έχει στοιχειώδη εμπειρία από νεοφιλελεύθερες πολιτικές και από τον τρόπο με τον οποίο πολιτεύεται το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας, μπορεί να διακρίνει τις λέξεις που γυρίζουν ανάποδα, τα χαριτοδιπλωμένα «πακέτα» εννοιών, τις ζαχαρωμένες αυταπάτες, ακόμη και τα «ντουμπλάρισμα» των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος.
Σε μια εκπαιδευτική κοινότητα, τσακισμένη από τα χαστούκια των μνημονίων, ζαλισμένη από την πανδημία, ζορισμένη από την τηλε-«εκπαίδευση», εξαπατημένη από τους κυρίαρχους χειρισμούς, εξαπολύονται λέξεις-φωτιά, με τη διφορούμενη γλώσσα του Μαντείου των Δελφών, μπερδεμένες με κομφετί εκσυγχρονισμού, με υποσχέσεις για ένα «μέλλον με λιακάδα», ζυμωμένες στις απάτες και επιχειρείται να «ξετυλιχτούν» με αυτές εκπαιδευτικές πολιτικές που συνεχίζουν και βαθαίνουν το «γδάρσιμο» κάθε δημόσιου και δωρεάν χαρακτηριστικού της υπαρκτής εκπαίδευσης.
Αλλά γιατί τα λέμε όλα αυτά; Μέσα στο κατακαλόκαιρο το υπουργείο Παιδείας και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης επιχειρούν αφενός την «εξαφάνιση» εκατοντάδων τμημάτων σε Γυμνάσια, Λύκεια, ΕΠΑΛ και Ειδικά Σχολεία και αφετέρου, με όχημα το νομικό οπλοστάσιο από το οποίο τροφοδοτείται η βιομηχανία καταδικαστικών αποφάσεων για όλες τις απεργίες, καλούν σε απολογία εκπαιδευτικούς σε όλη την Ελλάδα. Ενδεικτικά μόνο αναφέρουμε τις πιο πρόσφατες περιπτώσεις στο Κιλκίς, στη Λάρισα, στη Ροδόπη, στα Χανιά, στην Αχαΐα κ.λπ.
Η πραγματικότητα και η «κανονικότητα»
Απίστευτο αλλά αληθινό; Αληθινό ναι, αλλά όχι απίστευτο, ούτε πρωτοφανές! Καθώς καμιά πρακτική του υπουργείου Παιδείας και των διευθυντών Εκπαίδευσης δεν μπορεί πλέον να προκαλέσει την έκπληξη των εκπαιδευτικών που τα έχουν δει όλα και αυτό το καλοκαίρι. Σαν αυτό που συνέβη στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Κιλκίς. Οπου στις 14 Αυγούστου, παραμονή της Παναγίας, η ΔΔΕ Κιλκίς απέστειλε ομαδικά email σε εκπαιδευτικούς με το εξής μήνυμα: «Παρακαλείσθε έως και την Τρίτη 20 Αυγούστου 2024 να προσέλθετε στα γραφεία της Διεύθυνσης Δ.Ε., προκειμένου να παραλάβετε έγγραφο που αφορά σε υπηρεσιακή προσωπική σας υπόθεση».
Η κλήση εν μέσω θέρους για παραλαβή του «μυστηριώδους» εγγράφου προσωπικής υπόθεσης δεν ήταν άλλο παρά η παραπομπή τους σε πρωτοβάθμιο πειθαρχικό της Περιφέρειας Εκπαίδευσης διότι η ελάχιστη ποινή που προβλέπεται (σύμφωνα με το άρθρο 56 του νόμου 4823/21) είναι οι αποδοχές μηνός και επομένως τέτοια ποινή δεν θα μπορούσε να επιβληθεί από τη διευθύντρια ΔΔΕ Κιλκίς. Ο λόγος; Επειδή συμμετείχαν σε νόμιμη απεργία-αποχή και στάσεις εργασίας για την αξιολόγηση. Το δικαίωμα στην απεργία αμφισβητείται και απειλείται για ακόμα μια φορά από μια κυβέρνηση που στοχεύει ευθέως να «κλείσει τους λογαριασμούς της» με τον συνδικαλισμό στη χώρα.
Σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Κιλκίς με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Αιέν εθελοδουλείν» σημειώνει: «Ο,τι καταγγέλλουμε σήμερα δεν αφορά μόνο αυτούς τους 10… 20… 500 συναδέλφους. Αφορά όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και είναι το μέλλον που επιφυλάσσουν για όλους τους εκπαιδευτικούς που αντιστέκονται απέναντι στον εκπαιδευτικό ζόφο που θέλουν να επιβάλουν.Αν περιμένουν ότι θα πάμε όλοι στα πειθαρχικά τους με το χαρτί συμμόρφωσης είναι βαθιά γελασμένοι. Οι πρακτικές αυτές μας θυμίζουν τις εποχές των δηλώσεων “μετανοίας” οι οποίες έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί. Δεν κάνουμε βήμα πίσω. Το δημοκρατικό δικαίωμα της απεργίας δεν θα το απεμπολήσουμε ποτέ.
Η προϊσταμένη ΔΔΕ όφειλε, πριν παραπέμψει τους συναδέλφους σε πειθαρχικό, να ερευνήσει τους λόγους της μη συμμετοχής τους στην αξιολόγηση. Εύκολα θα είχε αντιληφθεί ότι οι συνάδελφοι συμμετείχαν σε νόμιμη απεργία-αποχή και στάσεις εργασίας. Στα πλαίσια των νέων ηθών άκαμπτου και εξαιρετικά αυστηρού διοικητισμού, δεν το έκανε και αφήνει έκθετους τους συναδέλφους να αποδείξουν στο πειθαρχικό της περιφέρειας ότι δεν είναι ελέφαντες. Πειθαρχικά, που όλοι γνωρίζουμε ότι παίρνουν μήνες ή και έτη για να γίνουν και να κληθούν τελικά οι συνάδελφοι, οι οποίοι θα παραμένουν για καιρό θύματα μιας ιδιότυπης διοικητικής ομηρίας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου