19 Αυγούστου 2024

Καύσιμα θανάτου στην Παλαιστίνη μέσω Πειραιά

Το τάνκερ Overseas Santorini στις 31/7/2024 φεύγει (πλήρες φορτίου, αλλά ανεπιθύμητο) από το Γιβραλτάρ με κατεύθυνση το λιμάνι Ασκελον του Ισραήλ, αλλά με ενδιάμεσο σταθμό το λιμάνι του Πειραιά.
Το τάνκερ Overseas Santorini στις 31/7/2024 φεύγει (πλήρες φορτίου, αλλά ανεπιθύμητο) από το Γιβραλτάρ με κατεύθυνση το λιμάνι Ασκελον του Ισραήλ.

Διεθνής συντονισμός για ενεργειακό εμπάργκο στο Ισραήλ και απαγόρευση ελλιμενισμού και ανεφοδιασμού πλοίων που μεταφέρουν στρατιωτικά καύσιμα για βομβαρδισμό της Γάζας. «Είναι συνέργεια στη γενοκτονία και παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου», προειδοποιούν δεκάδες διεθνείς οργανώσεις τις κυβερνήσεις και τις κρατικές αρχές ● Τα ταξίδια θανάτου των πλοίων Overseas Santorini και Overseas Suncoast από τον Κόλπο του Μεξικού στο ισραηλινό λιμάνι Ασκελον και οι... στάσεις τους στην Ελλάδα

Το Corpus Christi (= Σώμα Χριστού) είναι το μεγαλύτερο αμερικανικό λιμάνι εξαγωγής αργού πετρελαίου. Βρίσκεται στον Κόλπο του Μεξικού, στο Τέξας, και απέχει σχεδόν 7.000 ναυτικά μίλια από το ισραηλινό λιμάνι Ασκελον. Για ένα τεράστιο δεξαμενόπλοιο με μέση ταχύτητα 10 κόμβων είναι ένα ταξίδι σχεδόν ενός μήνα (28 ημερών) μέσω Γιβραλτάρ. Η εναλλακτική διαδρομή, που θα απέφευγε τον διάπλου της Μεσογείου και τον ανεφοδιασμό στα λιμάνια που βρίσκονται στον δρόμο του (σε Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Μάλτα και φυσικά, Ελλάδα, στον Πειραιά), θα απαιτούσε υπερδιπλάσιο χρόνο, μέσω Νότιας Αφρικής και φυσικά μέσω της άκρως επικίνδυνης Ερυθράς.

Από τις αρχές του χρόνου δύο τεράστια πλοία μεταφοράς καυσίμων, αμερικανικών συμφερόντων, τα Overseas Santorini και Overseas Suncoast, κάθε δύο μήνες κάνουν τη διαδρομή Corpus Christi - Ασκελον κουβαλώντας περίπου 300.000 βαρέλια στρατιωτικού καυσίμου, κηροζίνη και JP-8, που προορίζονται για την Πολεμική Αεροπορία του Ισραήλ, ιδιαίτερα τα μαχητικά F-16, F-35 που χρησιμοποιούνται στον ανελέητο βομβαρδισμό της Γάζας και έχουν συμβάλει στη γενοκτονία του παλαιστινιακού λαού, με 40.000 νεκρούς, στην πλειονότητά τους αμάχους, από τον Οκτώβριο.

Επικαλούμενη απόφαση του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου, μια διεθνής συμμαχία ανθρωπιστικών οργανώσεων καλεί σε «Παγκόσμιο Ενεργειακό Εμπάργκο για την Παλαιστίνη» (Global Energy Embargo for Palestine), ζητώντας από κρατικές αρχές να μην επιτρέπουν τον ελλιμενισμό σε πλοία που συμβάλλουν άμεσα ή έμμεσα στη γενοκτονία εις βάρος των Παλαιστινίων. «No Harbors for Genocide» είναι το σύνθημα της διεθνούς καμπάνιας, στο πλαίσιο της οποίας οργανώθηκε διαμαρτυρία στην πλατεία Βικτωρίας το Σάββατο, στις 7.30 το βράδυ.

Εχει προηγηθεί παράσταση διαμαρτυρίας μπροστά στο υπουργείο Ναυτιλίας την Τρίτη από την Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), το Εργατικό Κέντρο Πειραιά και άλλα ναυτεργατικά σωματεία και συλλογικότητες με αίτημα να παρεμποδιστεί ο ελλιμενισμός και ανεφοδιασμός των «πλοίων του θανάτου» στον Πειραιά, καθώς κάτι τέτοιο, εκτός από συναυτουργία στη γενοκτονία, συνιστά και παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου.

Σ’ ένα επείγον κάλεσμα για δράση, που υπογράφουν πάνω από 30 διεθνείς οργανώσεις αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη, καλούνται τα κράτη με λιμάνια στη Μεσόγειο να απαγορεύσουν τον ελλιμενισμό κάθε πλοίου που παρέχει στρατιωτικό καύσιμο στο Ισραήλ σύμφωνα με τις διεθνείς υποχρεώσεις τους που πηγάζουν, μεταξύ άλλων, από το ψήφισμα του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ τον περασμένο Απρίλιο.

Πιο συγκεκριμένη είναι η νομική επιχειρηματολογία δεκάδων κορυφαίων ειδικών του Διεθνούς Δικαίου από όλο τον κόσμο σε κείμενο που συνέταξαν μετά από πρόσκληση του Παλαιστινιακού Ινστιτούτου Δημόσιας Διπλωματίας. Στην απόφασή του για τις νομικές συνέπειες της ισραηλινής κατοχής στην Παλαιστίνη, το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης ζήτησε από τα κράτη να απέχουν από οποιεσδήποτε «οικονομικές συναλλαγές που μπορεί να παγιώσουν την παράνομη παρουσία του Ισραήλ στην Παλαιστίνη, (…) να λάβουν μέτρα για να αποτρέψουν τις εμπορικές ή επενδυτικές σχέσεις που βοηθούν στη διατήρηση της παράνομης κατάστασης που δημιουργήθηκε από το Ισραήλ στα κατεχόμενα εδάφη (…) και να μην παρέχουν διευκολύνσεις που συμβάλλουν στο ίδιο αποτέλεσμα», επισημαίνουν οι ειδικοί.

Το τάνκερ Overseas Santorini στις 31/7/2024 φεύγει (πλήρες φορτίου, αλλά ανεπιθύμητο) από το Γιβραλτάρ με κατεύθυνση το λιμάνι Ασκελον του Ισραήλ. Στις 7/8 φαίνεται ότι αφήνει το φορτίο του στο Ασκελον και κατευθύνεται προς τον Πειραιά, όπου φωτογραφίες το δείχνουν χωρίς φορτίο. Στον Πειραιά, ανεφοδιάζεται από πλοίο τροφοδοσίας με ναυτιλιακό καύσιμο Ecobreeze, ιδιοκτησίας Aegean Oil (Δ. Μελισσανίδης), σύμφωνα με την έρευνα του διεθνούς συντονισμού «Ενεργειακό εμπάργκο στο Ισραήλ» (βλ. το στιγμιότυπο οθόνης).

Ο διεθνής συντονισμός για το ενεργειακό εμπάργκο κατά του Ισραήλ παρακολουθεί μίλι προς μίλι την πλεύση και τη θέση των δύο τάνκερ που προμηθεύουν με στρατιωτικό καύσιμο το Ισραήλ. Μέχρι χθες το απόγευμα, το Overseas Santorini ήταν αγκυροβολημένο στον Πειραιά. Το δίδυμο αδελφάκι του, το Overseas Sun Coast, που μέχρι τις 13 Αυγούστου ήταν αγκυροβολημένο στους Αγίους Θεόδωρους, χτες βρισκόταν εν πλω στη Δυτική Μεσόγειο, με πορεία προς τις γαλλικές ή τις ισπανικές ακτές και τελικό προορισμό το λιμάνι Corpus Christi, για ένα ακόμη φορτίο θανάτου προς Ισραήλ.

Πέραν του ελλιμενισμού, οι ελληνικές διευκολύνσεις περιλαμβάνουν και τον ανεφοδιασμό των τάνκερ με καύσιμα, στον οποίο σπεύδουν εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Μόλις στις 14 Αυγούστου, σύμφωνα με την πρωτοβουλία «Ενεργειακό Εμπάργκο στο Ισραήλ», το Overseas Santorini τροφοδοτήθηκε με καύσιμο από το πλοίο τροφοδοσίας ναυτιλιακών καυσίμων Ecobreeze, ιδιοκτησίας Aegean Oil (Μελισσσανίδης).

Με δεδομένο ότι η ελληνική «συμμετοχή» στη στήριξη του Ισραήλ εμφανίζεται… πολυδιάστατη, η πρωτοβουλία του εμπάργκο έστειλε στις 13 Αυγούστου επιστολή-έκκληση στον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη, τον υπουργό Εξωτερικών και τον υπουργό Ναυτιλίας, στην οποία επισημαίνει το ενδεχόμενο συνέργειας των ελληνικών αρχών σε εγκλήματα πολέμου. Φυσικά, η επιστολή δεν έχει απαντηθεί ή προκαλέσει την παραμικρή επίσημη αντίδραση. Κι εδώ η σιωπή δεν είναι χρυσός, είναι θάνατος.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου