Το τρίπτυχο των μέτρων Μητσοτάκη-Πιερρακάκη για τη νέα σχολική χρονιά πέρα από τις μεγαλόστομες διακηρύξεις και τα σόου σε tik tok και αγιασμούς σε προαύλια, συνοψίζεται σε χαμηλές δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση-τις χαμηλότερες σε όλη την Ευρώπη σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, λουκέτο σε χιλιάδες σχολικά τμήματα με στοιβαγμένα παιδιά σε ακατάλληλες αίθουσες- εφαρμογή κατασταλτικής τακτικής σε μαθητές και γονείς μέσω τιμωρητικών ποινών.
Μία ημέρα πριν το μήνυμα του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στο Tik Tok όπου επανέλαβε τις “10 αλλαγές στα σχολεία” και τις ευχές του υπουργού Παιδείας Κ. Πιερρακάκη για την “Καλή χρονιά”, βγήκε η έκθεση του ΟΟΣΑ “Education at a Glance 2024”. Έκθεση που περιγράφει τις δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση στις χώρες του Οργανισμού και στην οποία τα στοιχεία προέρχονται από τις ίδιες τις αρμόδιες κρατικές αρχές.
Τελευταία θέση για την Ελλάδα στις δαπάνες δημόσιας εκπαίδευσης
Η πραγματικότητα και όχι η κατασκευασμένη μακέτα της κυβέρνησης της ΝΔ για τα δημόσια σχολεία και την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση από την Πρωτοβάθμια έως και την Τριτοβάθμια, αποτυπώνεται στο μέσο όρο δαπανών του ΟΟΣΑ. Ο μέσος όρος για τις 38 χώρες του Οργανισμού φτάνει το 12% στο σύνολο των δημοσίων δαπανών. Η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση με 6,1%, πίσω από την (προτελευταία) Ουγγαρία με 6,2% και την Ιταλία με 6,7%. Τα υψηλότερα ποσοστά, σύμφωνα με την Έκθεση καταγράφονται στην Κόστα Ρίκα, το Ισραήλ και την Ελβετία.
Υπάρχει και μια απρόσμενη πρωτιά για τη χώρα μας. Οι γυναίκες υπερτερούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, 58% για την Ελλάδα έναντι του μέσου όρου του ΟΟΣΑ στο 56%. Παρά το γεγονός ότι οι γυναίκες εμφανίζουν καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα από τα αγόρια και τους άνδρες, στην αγορά εργασίας έχουν καλύτερες ευκαιρίες οι άνδρες. Η ψαλίδα μεγαλώνει ανάλογα με το επίπεδο μόρφωσης. Στη χώρα μας απασχολείται μόλις το 30% των νέων γυναικών με μορφωτικό επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους νέους άνδρες είναι 72% με τους αντίστοιχους μέσους όρους για τον ΟΟΣΑ στο 47% και 72%. Όμως στις νέες γυναίκες με πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εργάζεται το 77%, έναντι 76% των ανδρών. Στις αποδοχές καταγράφεται αντίθετη τάση. Οι πτυχιούχες εργαζόμενες αμείβονται κατά μέσο όρο με το 81% του μισθού των ανδρών συνομηλίκων τους.
Σε όλες τις χώρες με διαθέσιμα στοιχεία, καταγράφεται επίσης μεγάλη έλλειψη σε εκπαιδευτικούς. Η Ελλάδα, μαζί με την Κορέα και την Τουρκία δήλωσαν πως δεν υπάρχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς! Αντιθέτως δόθηκαν τα στοιχεία μισθοδοσίας όπου φαίνεται το τεράστιο χάσμα με τις ανεπτυγμένες χώρες. Η Ελλάδα ανήκει στην ομάδα 11 χωρών όπου οι πραγματικές αποδοχές μειώθηκαν, έχοντας πάλι την πρώτη θέση με τη μεγαλύτερη μείωση την περίοδο 2015-2023, σε ποσοστό 9%. Στον ΟΟΣΑ κατά μέσο όρο καταγράφηκε αύξηση μισθών κατά 4%.
Στοιβαγμένα παιδιά -ακατάλληλες αίθουσες
Το άνοιγμα των σχολείων φέτος βρίσκει εκπαιδευτικούς και γονείς στους δρόμους. Αιτία η αυγουστιάτικη εγκύκλιος για τις συμπτύξεις χιλιάδων τμημάτων. Όπως αποδείχθηκε σε όλη τη χώρα καταργούνται περί τα 1500 σχολικά τμήματα. Τη στιγμή που το υπουργείο Παιδείας προμοτάρει την εκπαίδευση εξ’ αποστάσεως, για να μην καλύψει τα χιλιάδες κενά δασκάλων και καθηγητών, δεκάδες μαθητές στοιβάζονται σε ακατάλληλες αίθουσες. Το ακατανόητο μέτρο του υπουργείου να μη λειτουργεί σχολικό τμήμα με κάτω από 25 μαθητές, έχει δραματικές επιπτώσεις στα σχολεία. Σύμφωνα με τα πρότυπα του ιδίου του υπουργείου για τις σχολικές αίθουσες οφείλεται η αντιστοιχία ανά μαθητή 2 τετραγωνικά μέτρα. Πρακτικά δηλαδή για 25 μαθητές απαιτείται αίθουσα 60 τ.μ! Η συνθήκη αυτή δεν εφαρμόζεται πουθενά, αντιθέτως υπάρχουν αίθουσες κλουβιά, αίθουσες που έγιναν κάτω από σκάλες, σε γραφεία ή σε υπόγεια. Παιδιά προσχολικής ηλικίας στοιβάζονται, ειδικά στην Αθήνα, σε προκατασκευασμένες αίθουσες -κλουβιά 8-10 και 12 τετραγωνικών μέτρων οι οποίες τοποθετούνται συνήθως στους προαύλιους χώρους των δημοτικών σχολείων.
Σε αυτό το υποβαθμισμένο σχολικό περιβάλλον η κυβέρνηση της ΝΔ προωθεί την κατασταλτική πολιτική της.
Για τους εκπαιδευτικούς την αξιολόγηση από κομματικά στελέχη με
κριτήριο το βαθμό υποταγής τους. Για τους μαθητές απουσίες, καταγγελίες
σε αστυνομία με πρόσχημα το σχολικό εκφοβισμό και αποβολές στους
ανυπότακτους της υποβάθμισης. Για τους γονείς τιμωρία να πληρώνουν τις
“ζημιές” στα σχολεία.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ και για τις συνεχιζόμενες αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου