Σύλλογος "SOS Τροχαία Εγκλήματα"
Στις 19 Ιουνίου 2024 το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) δημοσιοποίησε την έκθεση του για την οδική ασφάλεια στην Ευρώπη το 2023.
Για μια ακόμα χρονιά οι θάνατοι και οι τραυματισμοί από τροχαία στην Ευρώπη απέχουν πολύ από τους στόχους που τέθηκαν τόσο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και από τις κυβερνήσεις των κρατών μελών. 20.418 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ το 2023, μια μείωση 1% σε σύγκριση με το 2022 (που κι αυτή πιθανότατα θα αναιρεθεί όταν κατατεθούν τα οριστικά στοιχεία από όλες τις χώρες), τη στιγμή που ήταν απαραίτητη η μείωση κατά 6,1% προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για μείωση 50% έως το 2030.
Όπως αναφέρει ο σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα «για τρίτη συνεχή δεκαετία σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι στόχοι που τέθηκαν αποδεικνύονται ψευδεπίγραφοι στο βαθμό που δεν συνοδεύονται από την παραμικρή υποχρεωτικότητα στη λήψη μέτρων από τα κράτη μέλη. Εντύπωση προκαλεί ακόμα μια φορά ότι από τις πέντε ασφαλέστερες χώρες Νορβηγία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Δανία, Ελβετία οι τρείς (Νορβηγία, Ην. Βασίλειο, Ελβετία) δεν είναι μέλη της ΕΕ!»
«Όσον αφορά στην Ελλάδα τα (προσωρινά) στοιχεία που παρατίθενται, με 621 νεκρούς, προκαλούν θλίψη και οργή. Θλίψη γιατί το μεγάλο αριθμό νεκρών και οργή για την παντελή έλλειψη μέτρων για τον περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων και των θυμάτων τους. Η εμφανιζόμενη μείωση των θανάτων κατά 5% σε σχέση με το 2022 στη χώρα μας αναμένεται να εξανεμιστεί μόλις οριστικοποιηθούν τα στοιχεία, αφού όλα τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μια αύξηση γύρω στα 20 θύματα όταν η ΕΛΣΤΑΤ ανακοινώνει τα οριστικά στοιχεία» τονίζει ακόμη ο Σύλλογος αναφέροντας ότι ανάμεσα σε 32 αναφερόμενες χώρες για το 2023 η Ελλάδα μοιράζεται με τη Πορτογαλία την 26η θέση με 60 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, συνεχίζοντας μια μακρόχρονη παράδοση (27η το 2022, 26η το 2021) με τον αριθμό των νεκρών να υπερβαίνει κατά πολύ τον ευρωπαϊκό «μέσο όρο» (46) αλλά να υπολείπεται ακόμα και από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 2013! (55).
Από τα στοιχεία προκύπτει ακόμη ότι η πιθανότητα θανάτου για ένα χρήστη του οδικού δικτύου στην Ελλάδα είναι τριπλάσια από ότι στη Νορβηγία και τη Σουηδία, πάνω από διπλάσια από ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Δανία, την Ελβετία και την Μάλτα και πολύ μεγαλύτερη από ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.
Σε σχέση με την οδική ασφάλεια η Ελλάδα σταθερά καταγράφεται στην χειρότερη ομάδα στην Ευρώπη μαζί με τις Κροατία, Λιθουανία, Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία, χώρες στις οποίες δεν υπάρχει διαχρονικά καμία θετική εξέλιξη.
Ο Σύλλογος υπενθυμίζει ακόμη ότι και με τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν ακόμα μια φορά οδηγούν στο συμπέρασμα πως η μόνη αποτελεσματική πολιτική δραστικού περιορισμού των τροχαίων εγκλημάτων είναι αυτή του Vision Zero – Όραμα Μηδέν και πως οι χώρες που θέλησαν πραγματικά να περιορίσουν τις τροχαίες συγκρούσεις και τα θύματα τους μπόρεσαν να το κάνουν. Προφανώς, στη χώρα μας τέτοια επιθυμία δεν υπάρχει, αντίθετα υπάρχει υπερεπάρκεια νέων διαθέσιμων για ανθρωποθυσίες στο οδικό δίκτυο με την ευλογία του κράτους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου