- Σεμινάριο για την «παραβίαση δια της παράκαμψης» του άρθρου 16
Στο πλαίσιο του Σεμιναρίου «Κράτος και Δίκαιο στον 21ο αιώνα», που διοργανώνεται υπό την εποπτεία του καθηγητή θεωρίας κράτους και δικαίου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Δημήτρη Καλτσώνη, θα διεξαχθεί σεμινάριο για την επιχείρηση παράκαμψης από την κυβέρνηση Μητσοτάκη του άρθρου 16 του Συντάγματος.
Το σεμινάριο «Άρθρο 16: Παραβίαση δια της “παράκαμψης”», θα έχει ως εισηγητή τον αν. καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου της Νομικής ΑΠΘ, Ακρίτα Καϊδατζή, και θα διεξαχθεί την Τρίτη 9 Ιανουαρίου στις 19:30, στην αίθουσα 300 του γυάλινου κτιρίου του Παντείου Πανεπιστημίου.
Όπως και οι υπόλοιπες εισηγήσεις του σεμιναρίου «Κράτος και Δίκαιο στον 21ο αιώνα», έτσι κι αυτή απευθύνεται σε φοιτητές νομικών και πολιτικών επιστημών, είτε προπτυχιακού είτε μεταπτυχιακού επιπέδου, σε πολιτικούς και νομικούς επιστήμονες αλλά και σε καθένα που έχει τέτοια ενδιαφέροντα και ανησυχίες. Η είσοδος και η παρακολούθηση του σεμιναρίου είναι ελεύθερη.
Ιδιωτικά πανεπιστήμια: «Οχι» και από τους καθηγητές του Παντείου
Την έντονη αντίθεσή τους στο προωθούμενο κυβερνητικό σχέδιο νόμου με τον ψευδεπίγραφο και παραπλανητικό τίτλο “Ελεύθερο πανεπιστήμιο” εκφράζουν οι καθηγητές (ΔΣ του συλλόγου μελών ΔΕΠ) του Παντείου Πανεπιστημίου.
Οι καθηγητές καταγράφουν 6 συγκεκριμένους λόγους για τους οποίους αντιτίθενται στο νομοσχέδιο Πιερρακάκη και καλούν τα μέλη ΔΕΠ του ιδρύματος «να υψώσουν τη φωνή τους, να ορθώσουν το ακαδημαϊκό τους κύρος, να συμπλεύσουν το συνενώσουν με τις αγωνιστικές αντιδράσεις των φοιτητικών συλλόγων και όλων των παραγόντων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, απαιτώντας σθεναρά να μην προχωρήσει το αντισυνταγματικό αυτό νομοσχέδιο»
Η ανακοίνωση του ΔΣ του Συλλόγου μελών ΔΕΠ του Παντείου
Το ΔΣ του Συλλόγου Μελών ΔΕΠ Παντείου Πανεπιστημίου εκφράζει την έντονη αντίθεσή του στο προωθούμενο κυβερνητικό σχέδιο νόμου με τον ψευδεπίγραφο και παραπλανητικό τίτλο “Ελεύθερο πανεπιστήμιο”.
1. Το νομοσχέδιο παραβιάζει ευθέως το άρθρο 16 του Συντάγματος, παραβίαση την οποία η κυβέρνηση και οι προπαγανδιστικοί μηχανισμοί της βαφτίζουν “παράκαμψη”.
2. Ιδρύει ιδιωτικά “πανεπιστήμια”, όπου μόνο όσοι έχουν χρήματα θα μπορούν να έχουν πρόσβαση: «πληρώνεις; παίρνεις πτυχίο». Ως αποτέλεσμα θα υποβιβαστούν όλα τα πτυχία και τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων.
3. Θα μετατρέψει τα κάθε είδους κολέγια σε “πανεπιστήμια”, παρότι δεν καλύπτουν ούτε στο ελάχιστο τις επιστημονικές προδιαγραφές των πανεπιστημίων. Ταυτόχρονα θα δημιουργήσει συνθήκες για να γίνουν τα δημόσια πανεπιστήμια εκείνα που θα δίνουν τη σφραγίδα ποιότητας σε ξένα ιδιωτικά ιδρύματα μέσω συμπράξεων.
4. Βαφτίζει τα ιδιωτικά “πανεπιστήμια” μη κερδοσκοπικά, ενώ αποτελούν ξεκάθαρα ένα πεδίο κεδροσκοπίας επιχειρηματιών.
5. Τα βαφτίζει “ελεύθερα” ενώ στην πραγματικότητα σε αυτά βασιλεύει η ανελευθερία, το διευθυντικό δικαίωμα του εργοδότη, η αναγκαστική σιωπή των διδασκόντων. Καμιά διδασκαλία και καμιά έρευνα δεν μπορεί να γίνει σε τέτοιες μεσαιωνικές συνθήκες..
6. Κρατά τα δημόσια πανεπιστήμια στη μιζέρια, με έναν προϋπολογισμό μνημονιακό, στο 1/3 εκείνων που υπήρχαν πριν τα μνημόνια, χωρίς τις αναγκαίες προσλήψεις διδακτικού και διοικητικού προσωπικού, χωρίς υποδομές.
Η χώρα μας είναι η τελευταία στην ΕΕ ως προς τις δαπάνες για την παιδεία. Η μέση ετήσια δαπάνη ανά φοιτητή στην Ελλάδα είναι 1.780 ευρώ έναντι 10.132 ευρώ του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 16 φοιτητές ανά διδάσκοντα, ενώ στην Ελλάδα είναι 49 φοιτητές ανά διδάσκοντα. Οι μισθοί των μελών ΔΕΠ βρίσκονται στο 40-50% της προ μνημονιακής περιόδου.
Το ΔΣ καλεί τα μέλη του συλλόγου να υψώσουν τη φωνή τους, να ορθώσουν το ακαδημαϊκό τους κύρος, να συμπλεύσουν το συνενώσουν με τις αγωνιστικές αντιδράσεις των φοιτητικών συλλόγων και όλων των παραγόντων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, απαιτώντας σθεναρά να μην προχωρήσει το αντισυνταγματικό αυτό νομοσχέδιο.
Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην προϊούσα εμπορευματοποίηση – ιδιωτικοποίηση του Πανεπιστημίου για αναβαθμισμένη, δημόσια δωρεάν ανώτατη παιδεία, υψηλού επιστημονικού επιπέδου σε όφελος της κοινωνίας και της νεολαίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου