29 Ιανουαρίου 2024

Η “πετσωμένη” ενημέρωση πληρώνεται με λεφτά του δημοσίου - Το Μαξίμου χειραγωγεί με επικοινωνιακά σόου “storytelling”

Η “πετσωμένη” ενημέρωση πληρώνεται με λεφτά του δημοσίου

Σιγά μην δοθεί πληροφόρηση και ενημέρωση για την “επιστολική ψήφο”. Όπως δεν πρόκειται να υπάρξει ενημέρωση στα media για τους πλειστηριασμούς. Όπως δεν θα γίνει για οτιδήποτε αφορά πραγματικά την κοινωνία και τα προβλήματα της. Το κρατικό χρήμα θα μπουκώσει και φέτος τα μέσα ενημέρωσης, χρεωμένα και μη χρεωμένα. Κυρίως στο διαδίκτυο όπου η κυβέρνηση Μητσοτάκη έστησε ένα ολόκληρο ηλεκτρονικό σύστημα δημοσιότητας για την πλήρη χειραγώγηση, συσκότιση και εξαφάνιση κάθε δημοσιογραφικής ενημέρωσης. Λοιπόν στα σχεδόν 5 εκατ. ευρώ κρατικό χρήμα που θα μοιράσει το υπουργείο οικονομικών για να μην γράφεται τίποτε ενάντια στους πλειστηριασμούς ( ‘εκστρατεία ενημέρωσης ευάλωτων δανειοληπτών” ύψους 4.588.000 ευρώ. ), προστίθενται άλλα σχεδόν 5 εκατ. ευρώ του υπουργείου Εσωτερικών για να περάσει η επιστολική ψήφος χωρίς πολύ πολύ πληροφόρηση και εξηγήσεις.

Είχαν ήδη εγκριθεί άλλα 4 εκατ. ευρώ για τη διαφήμιση κυβερνητικών ψηφιακών δράσεων, οπότε τα παράπονα για προβλήματα, δυσλειτουργίες και αποτυχίες του ψηφιακού κράτους δεν πρόκειται να δουν τον αέρα της δημοσιότητας.

Έτσι θα γίνεται πλέον η “ενημέρωση” στα ΜΜΕ. Θα προβάλλεται, γράφεται, διαδίδεται μόνο ότι πληρώνει η κυβέρνηση με το κρατικό χρήμα της διαφήμισης στα μίντια, τους εκδότες, εκδοτίσκους και λοιπούς λοχαγούς και λοχίες της μιντιακής προπαγάνδας.

Θυμίζουμε μόνο πως στον κρατικό προϋπολογισμό του 2024 αναφέρεται χωρίς καμία απολύτως άλλη εξήγηση πως για το έτος θα δαπανηθούν σχεδόν 220 εκατ. ευρώ σε “επικοινωνιακά προγράμματα” του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα. Εκατομμύρια που θα κατευθυνθούν με αδιαφάνεια, χωρίς κανένα έλεγχο και λογοδοσία για το σύστημα χειραγώγησης της ενημέρωσης στα ΜΜΕ και τη διαφήμιση. Η “λίστα Πέτσα” θα μοιάζει “αθώα” μπροστά στο μπούκωμα φίμωσης που επέβαλλε η κυβέρνηση Μητσοτάκη.

*** 

Το Μαξίμου χειραγωγεί με επικοινωνιακά σόου “storytelling”

Ματίνα Παπαχριστούδη 

 

Πρόκειται για την τρίτη ή τέταρτη εμφάνιση του Κυριάκου Μητσοτάκη σε κακογραμμένο πολιτικό σκέτς επικοινωνιακής προβολής της διακυβέρνησης του. Κακογραμμένο αφού το ζευγάρι πρωταγωνιστών του “Σπίτι για όλους” στο Γαλάτσι, οπαδών ή μελών της Ν.Δ., πολύ εύκολα εντοπίστηκε ως μόνιμος κομπάρσος στον πολιτικό επικοινωνιακό θίασο της κυβέρνησης. (Πριν λίγους μήνες ήταν πρωταγωνιστής στην Ελευσίνα ως “άστεγο ζευγάρι”, εμφανίστηκε επίσης ως τυχαίος συνομιλητής του Κυριάκου σε προεκλογική περιοδεία).

Για την επικοινωνιακή τακτική του Μαξίμου ουδέν μεμπτό υπάρχει στην αποκάλυψη του περιφερόμενου πολιτικού “θιάσου”. Όχι γιατί δεν πρόκειται να προκαλέσει πολιτική αντιπαράθεση στο πολιτικό σκηνικό ή αντιδράσεις του “κοινού των ψηφοφόρων”. Αλλά επειδή πλέον είναι η κυρίαρχη εφαρμογή ενός νέου (για την ελληνική πολιτική σκηνή, πολύ παλιού για την αμερικάνικη- ευρωπαϊκή), μοντέλου χειραγώγησης. Ξεκινώντας από την αρχή ότι στην εικονική απεικόνιση- προβολή μέσω τηλεοπτικών -διαδικτυακών- ψηφιακών μέσων το “προϊόν” δεν είναι η κάλυψη γεγονότων -προσώπων ή προγραμμάτων αλλά το ίδιο το κοινό, οι ψηφοφόροι, το “συγχυσμένο κοπάδι” κατά τον Λίπμαν, η πολιτική επικοινωνία υποχώρησε για να κυριαρχήσει το μάνατζμεντ, η αφήγηση και σκηνοθεσία πολιτικών ιστοριών.

Οι γκουρού αυτού του μοντέλου δεν έχουν στόχο να πείσουν, να προβάλλουν προγράμματα ή επιχειρήματα, ακόμη και να κατασκευάσουν κάποιον εικονικό- ψεύτικο κόσμο ευδαιμονίας για το κοινό. Στόχος είναι να επιβάλλουν ως πολιτική ατζέντα ακόμη και στην κοινοβουλευτική αντιπαράθεση την παρουσίαση ιστοριών που προκαλούν συγκινησιακή φόρτιση στο κοινό, βγάζουν στην επιφάνεια την πίστη του και θολώνουν -εξαφανίζουν την ανάγκη πληροφόρησης, γνώσης, αμφισβήτησης.

Όπως εύγλωττα το γράφει ο συγγραφέας Κριστιάν Σαλμόν, “οι ψηφοφόροι θεωρούνται “θεατές ενός θεάματος” και για αυτό πολιτικά προτείνεται η “σκηνοθεσία της δημοκρατίας παρά η άσκησή της”.

Η μέθοδος γνωστή διεθνώς ως “storytelling” μπορεί να αναπτύχθηκε από γκουρού της τέχνης της αφήγησης για να εκπαιδεύσει διαφημιστές και επικοινωνιακές ομάδες προπαγάνδας στην υπηρεσία προεκλογικών αναγκών των κομμάτων, κυριάρχησε ωστόσο ως κύρια μέθοδος χειραγώγησης. Αυτή ακολουθεί πιστά η κυβέρνηση Μητσοτάκη τα τελευταία χρόνια, τουλάχιστον από τότε που την “επικοινωνία” της ανέλαβε η πολυεθνική της Edelman και ο γκουρού πολιτικής αφήγησης ιστοριών Στάν Γκρίνμπεργκ. 

ΠΗΓΗ: mediatvnews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου