04 Απριλίου 2022

ΟΙΕΛΕ: Στις 6 Απρίλη οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί απεργούν για την Παιδεία, για την εργασιακή τους αξιοπρέπεια, για τη ζωή τους!

Διεκδικητικό πλαίσιο ΟΙΕΛΕ για την πανελλαδική απεργία των συνδικάτων


6 Απρίλη: Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί απεργούν για την Παιδεία, για την εργασιακή τους αξιοπρέπεια, για τη ζωή τους!

Στις 6 Απριλίου οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί συμμετέχουν στην 24ωρη πανελλαδική απεργία των συνδικάτων. Απεργούν για μια καλύτερη Παιδεία, για την εργασιακή τους αξιοπρέπεια, για τη ζωή τους!

Σχεδόν 4 δις ευρώ δαπανά ετησίως η ελληνική κοινωνία σε δαπάνες ιδιωτικής εκπαίδευσης, τα μισά εκ των οποίων κατευθύνονται σε ιδιωτικά σχολεία, φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κέντρα ξένων γλωσσών και ιδιωτικά ΙΕΚ. Τα τελευταία χρόνια οι εγγραφές στα ιδιωτικά σχολεία έχουν εκτοξευθεί (για αύξηση 10% ετησίως κάνουν λόγο οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών), τα φροντιστήρια και τα ΚΞΓ (μαζί με τα απολύτως αρρύθμιστα Κέντρα Μελέτης) ακμάζουν και πολλαπλασιάζονται, ενώ τα ιδιωτικά ΙΕΚ με το δώρο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που έστειλε 25.000 μαθητές στα χέρια των επιχειρηματιών της εκπαίδευσης βιώνουν την χρυσή περίοδο της ιστορίας τους.

Την ίδια ώρα, και ενώ οι συνθήκες εργασίας τους επιδεινώνονται διαρκώς μέσω της υπερεντατικοποίησης, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί λαμβάνουν μηδενικό μέρισμα από αυτή την πρωτοφανή αύξηση κερδών. Μάλιστα συχνά δεν καταβάλλονται ούτε τα νόμιμα. Απλήρωτες υπηρεσίες και «εθελοντικές» απογευματινές δράσεις, αδήλωτες ώρες, ένσημα που δεν πληρώνονται, δια της βίας επιστροφές χρημάτων στον εργοδότη, ατελείωτες και απλήρωτες ώρες τηλεργασίας, απλήρωτες αντικαταστάσεις ασθενών συναδέλφων, παράνομη εργασία εκτός ωραρίου, εργασία σε διακοπές, αργίες, Σαββατοκύριακα είναι τμήμα μόνο της εφιαλτικής κατάστασης που ζουν οι συνάδελφοί μας σε κάθε χώρο δουλειάς. Ο εργοδοτικός αυταρχισμός, δε, περισσεύει. Οι σύλλογοι διδασκόντων στα ιδιωτικά σχολεία δεν λειτουργούν σχεδόν πουθενά, ενώ η εργασιακή επισφάλεια είναι ο κανόνας στα σχεδόν ανεξέλεγκτα φροντιστήρια, ΚΞΓ και ιδιωτικά ΙΕΚ.

Η πολιτική απορρύθμισης στην ιδιωτική εκπαίδευση και η ραγδαία επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων δεν πλήττει όμως μόνο τα εργασιακά μας δικαιώματα. Πλήττει βάναυσα την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Εκατοντάδες ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί παραιτούνται κάθε χρόνο από τα ιδιωτικά σχολεία και τα φροντιστήρια και τα ΚΞΓ έχουν μετατραπεί σε κέντρα διερχόμενων εκπαιδευτικών. Η εκτεταμένη ανομία πλήττει επίσης τους γονείς που πέφτουν θύματα παραπληροφόρησης και αισχροκέρδειας. Νωπά είναι τα παραδείγματα των εικονικών αναστολών σε ιδιωτικές μονάδες εκπαίδευσης την περίοδο της καραντίνας αλλά και στην πρόσφατη γενική αργία λόγω χιονιά, όπου οι «δαιμόνιοι» επιχειρηματίες έκαναν τριπλό τζακ-ποτ. Καταλήστευσαν το κράτος, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς λαμβάνοντας όλα τα επιδόματα, μη καταβάλλοντας μισθούς και ασφαλιστικές εισφορές, την ώρα που εισέπρατταν κανονικά δίδακτρα.

Δεν πάει άλλο! Η ζωή μας, η εργασία μας, η προσωπικότητά μας έχει αξία! Είμαστε επιστήμονες, είμαστε παιδαγωγοί, παρέχουμε λειτούργημα. Αξίζουμε περισσότερα. Παλεύουμε για περισσότερα!

Στα ιδιωτικά σχολεία διεκδικούμε:

  • Επαναφορά των αποδοχών στα προ 2012 επίπεδα και επιστροφή 13ου και 14ου μισθού.
  • Τέλος στις αναιτιολόγητες καταγγελίες σύμβασης,
  • Έλεγχος της νομιμότητας των καταγγελιών σύμβασης από ανεξάρτητη αρχή,
  • Κατάργηση της απαράδεκτης ρύθμισης για παραίτηση από μέρος του ωραρίου και της βλαπτικής μεταβολής λόγω μείωσης ωρών,
  • Δήλωση των απογευματινών δραστηριοτήτων στα ιδιωτικά σχολεία στις διευθύνσεις εκπαίδευσης για να ανακοπεί το χάος της αδήλωτης ή της «εθελοντικής» εργασίας,
  • Αντιμετώπιση της μάστιγας ανομίας στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία,
  • Αποκατάσταση της εσωτερικής δημοκρατίας στα ιδιωτικά σχολεία και της λειτουργίας του Συλλόγου Διδασκόντων,
  • Όχι στις τιμωρητικές και γραφειοκρατικές διαδικασίες αξιολόγησης που ναρκοθετούν την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου
  • Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που ναρκοθετούν την εκπαιδευτική διαδικασία και που η εφαρμογή τους οξύνει περαιτέρω τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες

Στα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και για τα  Κέντρα Ξένων Γλωσσών διεκδικούμε:

  • Επαναφορά του θεσμού των συλλογικών συμβάσεων σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών (και στα ιδιωτικά ΙΕΚ) με τη δυνατότητα μονομερούς προσφυγής στη διαιτησία
  • Εφαρμογή, επιτέλους, της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που έχει ψηφιστεί εδώ και 3,5 χρόνια και δεν την εφαρμόζει κανείς, για να καταπολεμηθεί η οξυμένη αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία
  • Μείωση του αριθμού των ενσήμων που απαιτούνται για την ένταξη των εκπαιδευτικών στο ταμείο ανεργίας το καλοκαίρι.
  • Μετατροπή των συμβάσεων των εκπαιδευτικών στους χώρους αυτούς σε αορίστου χρόνου, ιδίως αν οι εκπαιδευτικοί εργάζονται για μεγάλο χρονικό διάστημα καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες
  • Αποσαφήνιση των πειθαρχικών αρμοδιοτήτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για τους χώρους αυτούς.
  • Ενίσχυση στα τμήματα των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης τα οποία εποπτεύουν τα Φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών, ώστε να ανταποκρίνονται στο σύνθετο και απαιτητικό έργο εποπτείας

Στα Ιδιωτικά ΙΕΚ διεκδικούμε

  • Ενίσχυση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών των ιδιωτικών ΙΕΚ (συμβάσεις αορίστου χρόνου, αιτιολογημένες καταγγελίες σύμβασης), καθώς αποδίδουν τίτλους σπουδών ενταγμένους στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και χρειάζονται στοιχειώδη προστασία
  • Αυστηρός έλεγχος των εποπτικών αρχών στα ιδιωτικά ΙΕΚ, ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα πλασματικών τάξεων/σπουδαστών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου