19 Απριλίου 2022

Τα λιμάνια της αγωνίας - Ετήσια έκθεση της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) για την κατάσταση στα λιμάνια της χώρας

Λιμάνι Πειραιά

Ρεπορτάζ Χριστίνα Παπασταθοπούλου


Πολλά έχουν παραμείνει με υποδομές του περασμένου αιώνα, τονίζει η ΠΕΠΕΝ ● Επικίνδυνες ελλείψεις, ακατάλληλες χωροθετήσεις, εκτεταμένες ρηγματώσεις, κατεστραμμένες προβλήτες ανάμεσα στα προβλήματα που καταγράφουν οι πλοίαρχοι σε ένα προς ένα τα ελληνικά λιμάνια.

Εκκληση σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για αναβάθμιση των λιμανιών και των λιμενικών υποδομών στη χώρα μας, αλλά και για την κατάργηση των αναχρονισμών που κρύβουν τα προβλήματα κάτω από το χαλί και δεν δίνουν λύση, έκανε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) και γενικός γραμματέας της ΠΝΟ Μανώλης Τσικαλάκης, παρουσιάζοντας την ετήσια έκθεση με τις επιτόπιες καταγραφές και διαπιστώσεις των εν ενεργεία πλοιάρχων της ελληνικής ακτοπλοΐας και τις θέσεις της ΠΕΠΕΝ για την κακή κατάσταση που επικρατεί στα ελληνικά λιμάνια.

Μ. Τσικαλάκης, πρόεδρος ΠΕΠΕΝ: Να σταματήσουν οι Αρχές να στοχοποιούν τους πλοιάρχους σε περίπτωση ατυχημάτων τα οποία προκλήθηκαν όχι εξαιτίας δικής τους παράβλεψης. Να εκσυγχρονιστεί το νομοθετικό πλαίσιο ώστε να προχωρούν το έργα με σεβασμό στο περιβάλλον και στην πολιτιστική μας κληρονομιά, χωρίς γραφειοκρατικά βαρίδια και ιδεοληψίες.

Παράλληλα αναφέρθηκε στην «αλγεινή εντύπωση» που προκαλεί η σύλληψη πλοιάρχων σε περίπτωση ατυχημάτων τα οποία αν και δεν προκλήθηκαν εξαιτίας δικής τους παράβλεψης ή αδιαφορίας, αυτοί παρ’ όλα αυτά εμφανίζονται ως «παραβάτες» από τις λιμενικές ή εισαγγελικές αρχές. «Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι ευσυνείδητοι αυτοί επαγγελματίες στιγματίζονται και ταλαιπωρούνται, συλλαμβάνονται, διανυκτερεύουν στο κρατητήριο και οδηγούνται με χειροπέδες στον εισαγγελέα», είπε και πρόσθεσε ότι ο «υπερβάλλων ζήλος» που επιδεικνύουν κάποιοι κρατικοί λειτουργοί ευνοείται δυστυχώς από το αναχρονιστικό και ξεπερασμένο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο θεωρεί υπεύθυνο τον πλοίαρχο για κάθε τι.

Η έκθεση, η οποία αποστέλλεται στον υπουργό Ναυτιλίας και κοινοποιείται στις αρμόδιες υπηρεσιακές αρχές, φέτος παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του Μ. Τσικαλάκη στην ημερίδα με θέμα: «Μετάβαση στην πράσινη ακτοπλοΐα», που διοργάνωσε ο ΣΕΕΝ στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά. «Τα πλοία εκσυγχρονίζονται και κατασκευάζονται όλο και πιο μεγάλα, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι απαιτήσεις υποδοχής και φιλοξενίας τους», τόνισε ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ, ωστόσο όπως σχολίασε «πολλά λιμάνια μας έχουν παραμείνει με υποδομές του περασμένου αιώνα». Ζήτησε να μη χαθεί άλλος χρόνος, να αξιοποιηθούν οι τεκμηριωμένες προτάσεις που καταθέτει η ΠΕΠΕΝ, να εκσυγχρονιστεί το νομοθετικό πλαίσιο ώστε να προχωρούν τα έργα που πρέπει να γίνονται στα λιμάνια μας με σεβασμό στο περιβάλλον και στην πολιτιστική μας κληρονομιά, χωρίς όμως γραφειοκρατικά βαρίδια και ιδεοληψίες.

Η έκθεση της ΠΕΠΕΝ συμπεριλαμβάνει πολλά λιμάνια της χώρας. Ας δούμε τι καταγράφει για κάποια από αυτά.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Λόγω των έργων που εκτελούνται για να μεγαλώσει το λιμάνι, έχουν τοποθετηθεί σημαντήρες πολύ κοντά στην ευθυγράμμιση του πράσινου φανού εισόδου δυσχεραίνοντας την είσοδο των πλοίων ιδιαίτερα με νότιους ανέμους. Στη θέση πρόσδεσης Νο106 λείπει ο προσκρουστήρας (μπαλόνι), με αποτέλεσμα να κινδυνεύει κατά τη διαδικασία πρόσδεσης να χτυπήσει το πλοίο στην προβλήτα.

ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ: Υστερα από την επέκταση του λιμανιού προς τα βόρεια, επηρεάζεται η αγκυροβολία λόγω μεγάλων βαθών. Επίσης, λόγω της προέκτασης αυτής το λιμάνι είναι εκτεθειμένο σε περίπτωση νοτιοδυτικών-δυτικών ανέμων, γιατί ο λιμενοβραχίονας (κατσούνι) παρέμεινε στο ίδιο μήκος. Είναι επιτακτική ανάγκη για το νησί να βρεθεί μια εναλλακτική λύση σε περίπτωση αδυναμίας προσέγγισης των πλοίων, σε κάποια άλλη υπήνεμη από Δ-ΝΔ ανέμους τοποθεσία.

ΤΗΝΟΣ: Στο σημείο που βρίσκεται ο κόκκινος φανός παρουσιάζονται εκτεταμένες ρηγματώσεις, οι οποίες εκτείνονται από το συγκεκριμένο σημείο μέχρι τουλάχιστον κάτω από τη θαλάσσια επιφάνεια. Ως εκ τούτου, ελλοχεύει σοβαρότατος κίνδυνος στην πρώτη ισχυρή κακοκαιρία με άνεμους από νότιες διευθύνσεις (οι οποίες είναι συνήθεις στην ανοιξιάτικη περίοδο) να παρασυρθεί από τον κυματισμό ή να καταρρεύσει.

ΑΙΓΙΝΑ: Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Δ-ΝΔ ανέμους. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης - καθαρισμός εισόδου από υπάρχοντες υφάλους ή σήμανση αυτών. Απαιτείται νέα χαρτογράφηση γιατί τα βυθίσματα δεν ανταποκρίνονται σε αρκετά σημεία της λιμενολεκάνης.


ΕΥΔΗΛΟΣ:
Χρήζει άμεσης επισκευής το κατεστραμμένο τμήμα της προβλήτας, δυσχεραίνει τους χειρισμούς κατά την είσοδο γιατί υπάρχουν γερανοί και άλλα βοηθητικά σκάφη εργασιών. Υπάρχουν προσχώσεις και αβαθή στη θέση της νέας προβλήτας που καθιστούν αδύνατη τη χρήση της από το πλοίο.


ΠΑΤΡΑ:
Στη θέση C λείπει το τελευταίο μπαλόνι στο πλευρικό κρηπίδωμα εδώ και τουλάχιστον 2 χρόνια. Οταν φορτώνουν πολλά πλοία ταυτόχρονα, το λιμάνι μπουκώνει από τα φορτηγά και υπάρχουν καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις των πλοίων. Σε αυτές τις περιπτώσεις, να λειτουργούν όλες οι πύλες και η δεύτερη πλάστιγγα, που είναι εντός λιμένος. Επίσης να ρυθμιστούν από τις λιμενικές αρχές και τον ΟΛΠΑ οι ώρες φορτοεκφόρτωσης των πλοίων RO/RO, ώστε να μη συμπίπτουν με τις ώρες που φορτοεκφορτώνουν τα επιβατηγά πλοία.



ΟΛΟΚΛΗΡΗ η παρουσίαση για τα ελληνικά λιμάνια εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου