17 Δεκεμβρίου 2024

Ολομέτωπη επίθεση της Μ. Καρυστιανού στην κυβέρνηση Μητσοτάκη για το έγκλημα στα Τέμπη: Αυτές είναι οι πρωτοφανείς διαδικασίες συγκάλυψης από την κυβέρνηση | «Κόλαφος» της Κομισιόν κατά της Ελλάδας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Κίνησε διαδικασία επί παραβάσει

Η Μαρία Καρυστιανού στη Βουλή
(INTIME NEWS/ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΧΟΣ)

Ολομέτωπη επίθεση στην κυβέρνηση Μητσοτάκη για το έγκλημα στα Τέμπη εξαπέλυσε η Μαρία Καρυστιανού μιλώντας στη Βουλή και στην επιτροπή που επεξεργάζεται το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα.

Η πρόεδρος του Συλλόγου Ατόμων Πληγέντων Δυστυχήματος Τεμπών 28-2-2023 ανέδειξε τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση έχει συγκαλύψει την υπόθεση. Όπως σημείωσε, «ενώ συλλέγουμε στοιχεία και δίνουμε έναν αγώνα για τη Δικαιοσύνη και τη δικαίωση των θυμάτων, των δικών μας ανθρώπων, και για την προστασία όλων, είμαστε αντιμέτωποι με πρωτοφανείς διαδικασίες συγκάλυψης, στις οποίες πρωτοστατεί η κυβέρνηση, η οποία ευθύνεται για το έγκλημα».

Συγκεκριμένα, η Μαρία Καρυστιανού επισήμανε ότι καμία δικογραφία από όσες έχουν διαβιβασθεί στη Βουλή δεν έχει διερευνηθεί για τους εμπλεκόμενους πολιτικούς, όπως θα γινόταν για κάθε πολίτη.

«Τα αιτήματα για σύσταση προανακριτικής επιτροπής για τη δικογραφία που διαβιβάσθηκε από την Ευρωπαία εισαγγελέα καταψηφίσθηκαν από τη Νέα Δημοκρατία, το κόμμα στο οποίο ανήκουν τα Κυβερνητικά πρόσωπα που ενέχονται στο έγκλημα.

Η Εξεταστική Επιτροπή που ερεύνησε το έγκλημα έκλεισε βίαια χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διερεύνηση, με πόρισμα που συνέταξαν και ψήφισαν μόνον οι βουλευτές της ΝΔ, πολλοί από τους οποίους στη συνέχεια έγιναν υφυπουργοί.

Έκτοτε αποκαλύφθηκαν συγκλονιστικά στοιχεία που εμπλέκουν ακόμη περισσότερο την κυβέρνηση, όχι μόνον στο έγκλημα αλλά και στην οργανωμένη απόπειρα συγκάλυψής του, με αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος, μοντάζ συνομιλιών, παρεμβάσεις στο αποδεικτικό υλικό, παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη».

Συνεχίζοντας, η Μαρία Καρυστιανού υπογράμμισε ότι «με νομοθετικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης επιχειρείται να ελεγχθεί η σύνθεση των δικαστικών προσώπων που θα κρίνουν την υπόθεση αλλά και το Δικαστήριο που θα δικάσει και να αποκλειστεί η διεξαγωγή της δίκης από το Ειδικό Δικαστήριο για τα κυβερνητικά πρόσωπα.

Με νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης επιχειρείται να αποτραπεί η κάλυψη της δίκης από τα ΜΜΕ.

Με διαρκείς παρεμβάσεις του ίδιου του πρωθυπουργού και του υπουργού Δικαιοσύνης ασκείται πίεση στον ανακριτή να ολοκληρώσει την ανάκριση χωρίς εξέταση των εμπλεκόμενων κυβερνητικών προσώπων και χωρίς την ολοκλήρωση των ερευνών για το παράνομο φορτίο.

Παράλληλα έχουν τοποθετηθεί πρόσωπα του κυβερνώντος κόμματος σε κομβικές θέσεις του τομέα Μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η κα Βόζεμπεργκ κι ο κ. Τζιτζικώστας, ώστε το πεδίο να παραμένει στον έλεγχο της κυβέρνησης».

Η Μαρία Καρυστιανού κατέληξε ζητώντας εκ νέου την «άρση της προστασίας και της ασυλίας υπουργών και πρωθυπουργού προκειμένου να ελεγχθούν από τη Δικαιοσύνη, όπως ζητούν με την υπογραφή τους 1,5 εκατομμύριο συμπολίτες μας».

Αναλυτικά η παρέμβαση της Μαρίας Καρυστιανού:

«Σας ευχαριστώ για την πρόσκληση να ακουστεί ο Σύλλογός μας στη συζήτηση ενός Νομοσχεδίου που αφορά τον Σιδηρόδρομο. Ως μητέρα της Μάρθης και ως Πρόεδρος του Συλλόγου Ατόμων Πληγέντων Δυστυχήματος Τεμπών 2023, θα ήθελα να διατυπώσω κάποιες παρατηρήσεις και σκέψεις:

Εμείς οι συγγενείς των θυμάτων και οι επιζώντες του δυστυχήματος συλλέγουμε όλο αυτό το διάστημα στοιχεία τα οποία οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το Έγκλημα από το οποίο έχασαν τη ζωή τους οι αγαπημένοι μας συνδέεται με ασυγχώρητες κι αδικαιολόγητες παραβιάσεις των κανόνων ασφαλείας, αξιοκρατίας και της χρηστής διοίκησης, με ακραία περιφρόνηση στην ανθρώπινη ζωή και στην ασφάλεια. Συνδέεται όμως και με τη μεταφορά παράνομου κι επικίνδυνου φορτίου από την Εμπορική Αμαξοστοιχία, που οδήγησε σε έκρηξη και κατέκαψε ανθρώπους που είχαν επιζήσει της σύγκρουσης.

Ενώ συλλέγουμε στοιχεία και δίνουμε έναν αγώνα για τη Δικαιοσύνη και τη δικαίωση των θυμάτων, των δικών μας ανθρώπων, και για την προστασία όλων, είμαστε αντιμέτωποι με πρωτοφανείς διαδικασίες συγκάλυψης, στις οποίες πρωτοστατεί η Κυβέρνηση, η οποία ευθύνεται για το έγκλημα.

Καμία Δικογραφία από όσες έχουν διαβιβασθεί στη Βουλή δεν έχει διερευνηθεί για τους εμπλεκόμενους πολιτικούς, όπως θα γινόταν για κάθε πολίτη.

Τα αιτήματα για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής για τη δικογραφία που διαβιβάσθηκε από την Ευρωπαία Εισαγγελέα καταψηφίσθηκαν από τη Νέα Δημοκρατία, το Κόμμα στο οποίο ανήκουν τα Κυβερνητικά πρόσωπα που ενέχονται στο Έγκλημα.

Η Εξεταστική Επιτροπή που ερεύνησε το Έγκλημα έκλεισε βίαια χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διερεύνηση, με πόρισμα που συνέταξαν και ψήφισαν μόνον οι βουλευτές της ΝΔ, πολλοί από τους οποίους στη συνέχεια έγιναν Υφυπουργοί.

Έκτοτε αποκαλύφθηκαν συγκλονιστικά στοιχεία που εμπλέκουν ακόμη περισσότερο την Κυβέρνηση, όχι μόνον στο Έγκλημα αλλά και στην Οργανωμένη απόπειρα συγκάλυψής του, με αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος, μοντάζ συνομιλιών, παρεμβάσεις στο αποδεικτικό υλικό, παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη.

Με νομοθετικές παρεμβάσεις της Κυβέρνησης επιχειρείται να ελεγχθεί η σύνθεση των δικαστικών προσώπων που θα κρίνουν την υπόθεση αλλά και το Δικαστήριο που θα δικάσει και να αποκλειστεί η διεξαγωγή της δίκης από το Ειδικό Δικαστήριο για τα Κυβερνητικά Πρόσωπα.

Με νομοθετική παρέμβαση της Κυβέρνησης επιχειρείται να αποτραπεί η κάλυψη της δίκης από τα ΜΜΕ.

Με διαρκείς παρεμβάσεις του ίδιου του πρωθυπουργού και του υπουργού Δικαιοσύνης ασκείται πίεση στον ανακριτή να ολοκληρώσει την ανάκριση χωρίς εξέταση των εμπλεκόμενων κυβερνητικών προσώπων και χωρίς την ολοκλήρωση των ερευνών για το παράνομο φορτίο.

Παράλληλα έχουν τοποθετηθεί πρόσωπα του Κυβερνώντος κόμματος σε κομβικές θέσεις του τομέα Μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η κα Βόζεμπεργκ κι ο κ. Τζιτζικώστας, ώστε το πεδίο να παραμένει στον έλεγχο της Κυβέρνησης.

Την ίδια ώρα διαπιστώνουμε ότι τίποτε δεν έχει αλλάξει για τους πολίτες ως προς την ασφάλεια των τρένων, ενώ παραδίδονται στην ανασφάλεια ακόμη περισσότεροι πολίτες, με νέα μέσα μεταφορών όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο εκφράζουμε τη διαμαρτυρία μας για την βαριά περιφρόνηση στην ανθρώπινη ζωή και στις αρχές του δικαίου. Δεν θεωρούμε ότι αυτή η κυβέρνηση μπορεί να νομοθετεί χωρίς να ελέγχεται και δεν νομιμοποιούμε καμία νομοθετική πρωτοβουλία χωρίς την αυτονόητη άρση της προστασίας και της Ασυλίας Υπουργών και Πρωθυπουργού προκειμένου να ελεγχθούν από τη Δικαιοσύνη, όπως ζητούν με την υπογραφή τους 1,5 εκατομμύριο συμπολίτες μας.

Η Πρόεδρος,

Μαρία Καρυστιανού».

ΠΗΓΗ

***

Κομισιόν / «Κόλαφος» κατά Ελλάδας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων – Κίνησε διαδικασία επί παραβάσει

Τρένο του προαστιακού στην Αθήνα
(EURPOKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ)

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, στέλνοντας μάλιστα προειδοποιητική επιστολή και κινώντας διαδικασία επί παραβάσει. Πρόκειται για ένα ακόμα «χαστούκι» στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, επιβεβαιώνοντας ότι ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα έχει αφεθεί στην τύχη του, με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα.

Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει με την αποστολή προειδοποιητικής επιστολής στην Ελλάδα [INFR(2023)2036], επειδή δεν ευθυγραμμίζεται με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων (οδηγία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, οδηγία 2016/798).

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η οδηγία καλύπτει τις απαιτήσεις ασφάλειας ολόκληρου του σιδηροδρομικού συστήματος. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι στην Ελλάδα υπάρχουν μακροχρόνιες ελλείψεις στην εφαρμογή της οδηγίας από την έναρξη ισχύος της. Οι ελλείψεις είναι συστημικές και απορρέουν επίσης από την έλλειψη νοοτροπίας ασφάλειας εντός των οικείων οργανισμών.  

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει ότι έπειτα από την έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων σχετικά με την κατάσταση της υλοποίησης και της εφαρμογής της ενωσιακής νομοθεσίας για τους σιδηροδρόμους στην Ελλάδα, η ελληνική κυβέρνηση ενέκρινε σχέδιο δράσης κατόπιν διαβουλεύσεων και συμφωνίας με τις υπηρεσίες της Επιτροπής. «Το σχέδιο δράσης αποτελεί τη βάση για την αντιμετώπιση των ελλείψεων και σημειώνεται ικανοποιητική πρόοδος στην εφαρμογή του, με την Ελλάδα να υποβάλλει διμηνιαίες εκθέσεις στην Επιτροπή σχετικά με την πρόοδο που έχει σημειωθεί. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν ελλείψεις στην εφαρμογή της οδηγίας» σημειώνεται.

Για τον λόγο αυτόν, η Επιτροπή αποστέλλει προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα, η οποία έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει επίσημα και να άρει τις ελλείψεις που επισημάνθηκαν από την Επιτροπή.  Η Επιτροπή, εάν δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση, τονίζει ότι μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου