18 Δεκεμβρίου 2024

Προσλήψεις εκπαιδευτικών στο θέατρο του παραλόγου

Σχολική τάξη

Το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να καλύψει, παραμονές Χριστουγέννων, τα εκατοντάδες κενά στα σχολεία με τον πιο ανορθόδοξο τρόπο ● Πέρα από κάθε λογική προσλαμβάνει αναπληρωτές εκτός πινάκων, βάσει βιογραφικού και γνωριμιών, επιστρατεύει συνταξιούχους ή τοποθετεί τρεις καθηγητές για να διδάξουν σε μία ίδια θέση με τα υπόλοιπα του ωραρίου τους

Αυτές τις μέρες, σε Γυμνάσιο της Νέας Σμύρνης, σε ένα κενό φιλολόγου, στάλθηκαν όχι ένας, όχι δύο, αλλά τρεις φιλόλογοι να καλύψουν το κενό. Και αν κανείς νόμισε ότι το υπουργείο Παιδείας έγινε large στην κάλυψη των κενών στα σχολεία, κατάλαβε λάθος.

Αυτό που έκανε η διεύθυνση εκπαίδευσης είναι να στείλει 3 εκπαιδευτικούς από λίγες ώρες τον καθέναν για να καλύψουν μία θέση, διαλύοντας, βεβαίως, έτσι το πρόγραμμα του σχολείου (καθώς οι τρεις εκπαιδευτικοί είχαν το υπόλοιπο ωράριό τους σε άλλα σχολεία) και δείχνοντας με ποιον τρόπο αντιλαμβάνεται την εκπαιδευτική διαδικασία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Και, για να μη μείνει καμιά αμφιβολία για τη διαχείριση του υπουργείου Παιδείας και των διευθύνσεων εκπαίδευσης σε σχέση με την κάλυψη των σχολείων με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, δεν θα πάμε μακριά. Λίγα χιλιόμετρα παραπάνω, στον Χολαργό, σε ένα άλλο Γυμνάσιο, οι μαθητές, ενώ ήδη έχει παρέλθει πάνω από το 1/3 της σχολικής χρονιάς, δεν έχουν διδαχθεί ακόμη Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή, Εργαστήρια Δεξιοτήτων και Θρησκευτικά.

Θα πείτε «σιγά τα λάχανα», αφού ο υπουργός Παιδείας εξαντλεί την επικοινωνιακή του δραστηριότητα στις διακηρύξεις για το ψηφιακό φροντιστήριο, την τεχνητή νοημοσύνη, την αλγοριθμική σκέψη, το Χάρβαρντ και το International Baccalaureate.

Προσλήψεις… νέου τύπου

Την ίδια ώρα, πρώτη φορά στην ιστορία, καλεί συνταξιούχους εκπαιδευτικούς για να καλύψουν κενά, λες και τελείωσαν οι πτυχιούχοι. Αλλά και επίσης πρώτη φορά καταργείται η προϋπηρεσία για όσους εκπαιδευτικούς δουλέψουν σε αυτές τις τοπικές προσκλήσεις.

Εκτός πινάκων -εκτός διαδικασίας ΑΣΕΠ δηλαδή-, εκτός υποτυπωδών ελέγχων, χωρίς προσμέτρηση προϋπηρεσίας, χωρίς ενιαία κριτήρια, τοπικού χαρακτήρα προσλήψεις, με ευθύνη διευθυντών Εκπαίδευσης και περιφερειακών διευθυντών!

Στο παραμύθι «οι εκπαιδευτικοί φταίνε που δεν πάνε να δουλέψουν», οι επιτελείς του υπουργείου Παιδείας στήνουν έναν «δούρειο ίππο», για να αντικαταστήσουν μεθοδικά και σταδιακά το κεντρικό σύστημα των πινάκων κατάταξης με ένα τοπικό σύστημα φεουδαρχικών προσλήψεων «ημετέρων» και μηδαμινών εργασιακών δικαιωμάτων, ατομικής ευθύνης και μεγαλύτερης υποβάθμισης της εργασίας των εκπαιδευτικών, αφού ο τρόπος πρόσληψης θα θυμίζει πρόσληψη σε εταιρεία, με εκπαιδευτικούς να δίνουν το βιογραφικό τους και τον διευθυντή εκπαίδευσης (και μήπως μετέπειτα και τον διευθυντή του σχολείου;) να τους προσλαμβάνει ή όχι.

Πρώτα με την πολιτική της φτωχοποίησης αναγκάζει χιλιάδες εκπαιδευτικούς να μη δέχονται την πρόσληψη ή να παραιτούνται γιατί δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με τους εξευτελιστικούς μισθούς (πάνω από 1.000 αρνήσεις ανάληψης υπηρεσίας και παραιτήσεις και φέτος). Ανοίγει τον δρόμο, για να καταργήσει επί της ουσίας ακόμα και τον ενιαίο τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών.

Ξεμπρόστιασμα

«Είναι αδιανόητο το 2024 ο/η μαθητής/τρια με τον/την εκπαιδευτικό να έχουν πάνω από μισό αιώνα διαφορά ηλικίας, ειδικά όταν χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί αναμένουν την ευκαιρία, για να δουλέψουν στη δημόσια εκπαίδευση». Αυτό τονίζει η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της, με την οποία ζητά να μην εφαρμοστεί η τελευταία νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας που δίνει τη δυνατότητα στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να προσλαμβάνουν αναπληρωτές εκπαιδευτικούς εκτός πινάκων ΑΣΕΠ, ακόμα και συνταξιούχους.

Ναι, δεν είναι λάθος! Συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας καλεί σε πρόσληψη αναπληρωτών εκτός πινάκων και εκτός ΑΣΕΠ, ακόμη και… συνταξιούχων εκπαιδευτικών «ως αναπληρωτών» στα δημόσια σχολεία, μέσω τοπικών προσκλήσεων.

Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. επιχειρεί να δημιουργήσει ακόμη μια κατηγορία εργαζομένων στον χώρο της εκπαίδευσης, με ελαστικές σχέσεις εργασίας και χωρίς δικαιώματα, μέσω του άρθρου 38 του πρόσφατου ψηφισθέντος νόμου 5160/2024 (ΦΕΚ 195Α/27-11-24), σύμφωνα με το οποίο θα μπορούν να προσλαμβάνονται συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί ως «αναπληρωτές», μέσω Τοπικών Προσκλήσεων.

Ουσιαστικά, δεν είναι τίποτε άλλο από «ατομικές συμβάσεις», που θα χρησιμοποιηθούν σαν «δούρειος ίππος», για να μειωθούν, μέχρι να εξαφανιστούν οι μόνιμες θέσεις εργασίας. Αν και με την παραπάνω νομοθετική ρύθμιση η κυβέρνηση «αυτοξεμπροστιάζεται» και αναγκάζεται να παραδεχθεί τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν στα δημόσια σχολεία, παραβλέπει τους χιλιάδες νέους αδιόριστους εκπαιδευτικούς, τους οποίους κρατά σε ομηρία. Χρόνια περιμένουν τη στελέχωση των σχολείων με το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό και τον διορισμό τους, για να διδάξουν.

Αποσυνταξιοδότηση!

Φυσικά, πρόκειται για μια εσκεμμένη κυβερνητική τακτική. Με τον τρόπο αυτόν, επεκτείνει την πολιτική τής δραματικής καθήλωσης των συντάξεων και βάζει από το «παράθυρο» στην εκπαίδευση τη λεγόμενη «αποσυνταξιοδότηση».

Μια πολιτική που έχει εξαναγκάσει περί τις 220.000 συνταξιούχους να επιστρέψουν στη δουλειά, για να «γηράσκουν αεί... εργαζόμενοι και εκμεταλλεύσιμοι», μέχρι τον τάφο.

Η Πανελλήνια Ενωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών (ΠΕΣΕΚ) επισημαίνει πως οι εκπαιδευτικοί, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, έχουν αξιοπρέπεια. Αγωνίζονται και διεκδικούν καλύτερους μισθούς και συντάξεις, ώστε να έχουν μια καλύτερη ζωή. Οχι για να κλέψουν τις δουλειές των παιδιών τους και των μαθητών τους.

Οι συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους στην εκπαίδευση των παιδιών για 30-40 χρόνια, περιφερόμενοι σε όλη την επικράτεια, μέσα σε αντίξοες συνθήκες. Σήμερα, αντί να απολαμβάνουν τα λίγα συντάξιμα χρόνια, προσπαθούν να επιβιώσουν με πετσοκομμένες συντάξεις, ενώ γύρω τους η ακρίβεια καλπάζει και η δημόσια υγεία διαλύεται.

«Μας επιστράτευσαν πολλές φορές στη θητεία μας, όταν αγωνιζόμασταν για το δημόσιο σχολείο και τον εκπαιδευτικό, μας “επιστρατεύουν” και τώρα», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Ενωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης (ΕΣΕΘ).

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου