«Μου πετούσαν την τσάντα από το παράθυρο», λέει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στους μαθητές του 3ου Γυμνασίου Πολίχνης | EUROKINISSI/ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Το καλοσιδερωμένο επικοινωνιακό κοστούμι με το οποίο έντυσαν χθες στη Θεσσαλονίκη τον Κυριάκο Μητσοτάκη λερώθηκε αναπάντεχα στο… Flyover! Η περιοδεία του πρωθυπουργού -που ξεκίνησε με αστεϊσμούς, «χαλαρό» καφέ στην πλατεία Αριστοτέλους και «τυχαία» πλάνα αγοράς τσουρεκιών, συνεχίστηκε με απαντήσεις του στις ερωτήσεις μαθητών στην Πολίχνη για τον σχολικό εκφοβισμό, συγκέντρωση των νεοδημοκρατών και ομιλία με «πατριωτικές» κορόνες, για να κλείσει στο Νοσοκομείο «Αγιος Παύλος»- ήταν ένα υπόδειγμα επικοινωνιακής καταιγίδας που σάρωσε για ώρες όλες τις ενημερωτικές ιστοσελίδες. Μόνο που το σχέδιο σκόνταψε στην απόφαση του ΣτΕ για σταμάτημα των έργων στο Flyover, οπότε το περιτύλιγμα σκίστηκε και τσαλακώθηκε μέσα σε μια στιγμή.
Γνωρίζαμε εδώ και χρόνια τις δυνατότητες της επικοινωνιακής μηχανής της Ν.Δ., ωστόσο χθες εξεπλάγησαν ακόμη και έμπειροι πολιτικοί συντάκτες. Η στόχευση στις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης, με θέμα στη βιτρίνα τον σχολικό εκφοβισμό, αλλά με πραμάτεια τις πατριωτικές κορόνες, μόνο τυχαία δεν ήταν. Η Ν.Δ. είναι σαφές ότι ανησυχεί από την άνοδο του κόμματος του Κυριάκου Βελόπουλου και γι’ αυτό οργάνωσε λίγο πριν από τις ευρωεκλογές μια υπερπαραγωγή για να προβάλει το ανύπαρκτο έργο της.
Στο 3ο Γυμνάσιο Πολίχνης ο κ. Μητσοτάκης ενώπιον ελάχιστων επιλεγμένων μαθητών -οι υπόλοιποι/ες μαθητές/τριες του σχολείου πού βρίσκονταν;- απάντησε (!) σε ερωτήσεις και αποδείχθηκε καλοδιαβασμένος. Η απάντηση για τον σχολικό εκφοβισμό ήταν εμπλουτισμένη με προσωπικές εμπειρίες: «Ηρθαν και σε εμένα πίσω κάποιες αναμνήσεις. Και εμένα μου πετούσαν την τσάντα από το παράθυρο. Ηταν αστείο (;) και λίγο-πολύ γινότανε για τους πολύ καλούς μαθητές. Αρα αυτό που είδα στο βίντεο (σημ.: του υπουργείου Παιδείας) δεν μου είναι ασυνήθιστο. Τότε ήταν χαβαλές, έτσι το αντιμετωπίζαμε, έτσι το έβλεπα και εγώ, ως χαβαλέ»!
Το κυρίως ρεσιτάλ δόθηκε στην πλατεία της Πολίχνης όπου μίλησε σε συγκεντρωμένους νεοδημοκράτες που… τον ικέτευαν «θα είσαι ο πρωθυπουργός μας, μη φύγεις στην Ευρώπη», ενώ τα μεγάφωνα παιάνιζαν «η Θεσσαλονίκη καλωσορίζει τον πρωθυπουργό που μετέτρεψε την Ελλάδα από ουραγό σε πρωτοπόρο». Κι αφού ξεμπέρδεψε στα γρήγορα με την παραταξιακή ενότητα, έριξε στη μάχη των ευρωεκλογών τα «βαριά όπλα»: «Εγώ ξέρω ότι αυτή η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θωράκισε τις Ενοπλες Δυνάμεις: απέκτησε η χώρα Belharra, απέκτησε Rafale, αναβαθμίζει τα F-16, αποκτά νέα ελικόπτερα. Χτίζει στρατηγικές συμμαχίες με τη Γαλλία, με τις ΗΠΑ. […] Αναρωτιέμαι τελικά αν πραγματικοί πατριώτες είναι αυτοί οι οποίοι περιφέρονται στα τηλεπαράθυρα και υπόσχονται σύνταξη, λέει, 3.000 ευρώ. Μου θυμίζει κάποιες άλλες εποχές που κάποιοι είχαν εύκολα τα ψέματα. Και βέβαια, τους είδαμε και αυτούς τους “πατριώτες”, διότι τελικά παρέα κυβέρνησαν με τον ΣΥΡΙΖΑ». Δεν τα λες και απλώς υπονοούμενα όλα αυτά! Προκειμένου δε να δείξει το ενδιαφέρον του για τα νοσοκομεία, η περιοδεία του κ. Μητσοτάκη ολοκληρώθηκε στο Νοσοκομείο «Αγιος Παύλος» όπου είναι σε εξέλιξη εργασίες ανακαίνισης κάποιων πτερύγων όπως τα ΤΕΠ και τα γραφεία των διοικητικών υπηρεσιών.
Η παρουσίαση Πιερρακάκη
Στο 3ο Γυμνάσιο παρουσίασε τα μέτρα για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, τα οποία, όπως σχολίαζαν εκπαιδευτικοί, είναι κυρίως μέτρα «τιμωρητικού» και «κατασταλτικού» χαρακτήρα, αλλά χωρίς καμιά αναφορά στην πρόληψη. Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: πλατφόρμα καταγραφής, διαχείρισης και παρακολούθησης περιστατικών - stop-bullying.gov.gr, επαναφορά της πενθήμερης αποβολής και δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών, ψηφιοποίηση του απουσιολογίου, την απλοποίηση των διαδικασιών για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, αυστηροποίηση των κανόνων για τη χρήση κινητών τηλεφώνων και στελέχωση των σχολείων με περισσότερους κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους.
Διαμαρτυρίες
Εξω από το σχολείο στην Πολίχνη και σε μεγάλη απόσταση κρατήθηκαν οι διαμαρτυρόμενοι καθηγητές/τριες της Γ’ ΕΛΜΕ (είχε προκηρυχθεί τρίωρη στάση εργασίας) αλλά και εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας. Ας σημειωθεί ότι στο σχολείο όπου βρέθηκε ο πρωθυπουργός η περίφημη αξιολόγηση που προωθεί το υπουργείο Παιδείας δεν έχει προχωρήσει καθόλου αφού η αποχή παλαιών και νέων εκπαιδευτικών είναι σχεδόν καθολική!
Χθες στη διάρκεια της διαμαρτυρίας οι εκπαιδευτικοί είχαν ζητήσει να συναντήσουν κάποιον από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αλλά αυτό δεν κατέστη δυνατό αφού, όπως δήλωσε στην «Εφ.Συν.» η Γιάννα Λαθήρα, πρόεδρος της Γ’ ΕΛΜΕ, «ήρθαν τρία άτομα που μας είπαν ότι είναι από το γραφείο πρωθυπουργού και μας ζήτησαν να καταθέσουμε τα αιτήματά μας. Τους απαντήσαμε ότι δεν μπορεί να γίνει συζήτηση για σοβαρά ζητήματα στο πεζοδρόμιο και στο πόδι…», καθώς «η περιοχή της Πολίχνης υπήρξε για πολλά χρόνια “πρωταθλήτρια” πανελλαδικά στη διπλοβάρδια και μέχρι και σήμερα παραμένουν σοβαρά προβλήματα στα σχολικά κτίρια (υπόγειες αίθουσες, kibo, έλλειψη γυμναστηρίων και εργαστηρίων, λειψή συντήρηση, προβλήματα στα προαύλια κ.ά.). Στο δε διδακτήριο του 3ου Γυμνασίου μέχρι πριν από λίγα χρόνια λειτουργούσε ως συστεγαζόμενο σε απογευματινή βάρδια το 1ο ΕΠΑΛ Πολίχνης, που αφού υπονόμευσαν για χρόνια τη βιωσιμότητά του, το έκλεισαν σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών/τριών». Η Ομοσπονδία Γονέων σχολίαζε δηκτικά πως «πάει πολύ να εμφανίζονται ως υπερασπιστές του δημόσιου σχολείου όλοι εκείνοι που με τις πολιτικές τους επιδιώκουν να χειροτερέψουν το ήδη υποβαθμισμένο δημόσιο σχολείο».
Ανακοίνωση της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: «Ενισχύουν την καχυποψία και τη ρουφιανιά»
«Η βία μεταξύ των παιδιών είναι αντανάκλαση όλων των προβλημάτων μιας κοινωνίας εξαντλημένης από την παρατεταμένη οικονομική κρίση και τα τραύματα του εγκλεισμού την περίοδο της πανδημίας» επισημαίνει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
«Οι μαθητές/τριές μας, εντός και εκτός του σχολικού χώρου, βομβαρδίζονται με τις αρχές ενός κοινωνικού συστήματος που αποθεώνει τον ατομισμό, τον ανταγωνισμό, το “δίκαιο του ισχυρότερου”, τον σεξισμό και τον ρατσισμό (...) Το Υπουργείο, παρακάμπτοντας όλα αυτά, έρχεται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με προσχηματικό, αλλά βαθιά επικίνδυνο τρόπο.
Εστιάζει στις διαπροσωπικές και οικογενειακές σχέσεις και θεσμοθετεί πανοπτικές διαδικασίες ελέγχου (ψηφιακή πλατφόρμα καταγγελιών) που ενισχύουν την καχυποψία και τη ρουφιανιά και αξιολογικές σχέσεις σε πολλαπλά επίπεδα ιεραρχίας, με στόχο να εντοπίσει τον έναν και μοναδικό ένοχο: τον εκπαιδευτικό.
Ταυτόχρονα, συγχέει σκόπιμα τη “βία” με τον “εκφοβισμό” για να ποινικοποιήσει τις μαθητικές κινητοποιήσεις και σχεδόν όλες τις μορφές αγωνιστικής κινητοποίησης των μαθητών και προκρίνει ως “λύση” την αυστηροποίηση των ποινών».
***
-ΔΙΑΒΑΣΤΕ επίσης:
ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ/EUROKINISSI
Δαιμονοποίηση της μαθητικής νεολαίας
Ηταν ίσως μια από τις πιο σκοτεινές ημέρες της διακυβέρνησης Μητσοτάκη η χθεσινή κι όχι μονάχα γιατί ανακοίνωσε μέτρα που γυρίζουν τη σχολική κοινότητα δεκαετίες πίσω. Ούτε μόνο γιατί επέλεξε να διαχειριστεί ένα οξύτατο κοινωνικό πρόβλημα με όρους επικοινωνιακούς. Ούτε γιατί λαΐκισε προτείνοντας απλοϊκές ερμηνείες για σύνθετα ζητήματα. Ο πρωθυπουργός παρουσίασε με ψηφιακά μπιχλιμπίδια ένα αυταρχικό σχολείο.....
Αντιπαιδαγωγικά μέτρα κατά του μπούλινγκ με βαριές τιμωρίες για τους «παραβάτες»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου