Η καμπάνια «Είμαι Άνθρωπος Όχι Σκουπίδι» με τη μορφή αφίσας με τις επαυξημένες οπτικοακουστικές δυνατότητες κλείνει ένα χρόνο συνεχούς παρουσίας πάνω τους κάδους και ήδη προβάλλει το 6ο επεισόδιο μιας ταινίας για τους πρόσφυγες.
«Να είσαι ορφανή από μητέρα και να πρέπει τώρα με τον πατέρα σου να διασχίσετε πεζή κατεστραμμένες πόλεις και βομβαρδισμένα χωράφια οπίου.
Να χάνεις τον πατέρα σου από βολή ελεύθερου σκοπευτή και εσύ να συνεχίζεις μόνη, δέκα χρονών, μέχρι τα σύνορα με την Ελλάδα για να πέσεις θύμα των διακινητών», αναφέρουν οι οργανωτές της καμπάνιας.
Είναι δύο από τις σκηνές του νέου επεισοδίου (πρόκειται για το 6ο) της ταινίας που προβάλλεται με ένα κλικ πάνω στην αφίσα – οθόνη με το μήνυμα «Είμαι Άνθρωπος Όχι Σκουπίδι».
Η πρωτοποριακή αφίσα που τα βάζει με το χρόνο, τη φθορά και τη λήθη συνδυάζει κινηματογράφο και τέχνη δρόμου για να στρέψει την προσοχή μας σε ένα θέμα που μας αφορά άμεσα αλλά συχνά παραβλέπουμε - τη ζωή των ανήλικων προσφύγων.
Xωρίς μεγαλοστομίες και κλισέ, κάθε νέο επεισόδιο που ανεβάζει η δημιουργός του -η μαθήτρια λυκείου Ελλάδα Στασινόγλου- εξιστορεί, με τη χρήση της τεχνολογίας Επαυξημένης Πραγματικότητας, τις καθημερινές ιστορίες της Χάγιας και της Ιζάρ.
Στο τρέχον επεισόδιο που έχουν ήδη σκανάρει και δει 4500 άτομα (συνολικά την αφίσα έχουν σκανάρει 145.000 άτομα από τότε που βγήκε το πρώτο επεισόδιο) ταξιδεύουμε στο παρελθόν για να ακολουθήσουμε την Ιζάρ στο ταξίδι της από τη Συρία μέχρι τη χώρα μας.
«Το εμπόλεμο τοπίο στο οποίο μας μεταφέρει η Στασινόγλου μοιάζει περισσότερο με σκηνικό στρατοπέδου όπου οι ανθρώπινες ψυχές δολοφονούνται ατιμωρητί. Όταν οι ζωές δεν έχουν κανένα απολύτως αντίκρισμα και ο θάνατος ενός συνανθρώπου γίνεται απλά θέαμα. Στην εποχή του ηλεκτρονικού πολέμου, των big data και του ChatGPT ο θύτης δεν συναντά ποτέ το θύμα του δια ζώσης, αλλά μόνο ως εικόνα μέσα από την διόπτρα του όπλου του. Άψυχα ολογράμματα που έχουν ως μόνο λόγο ύπαρξης το θόλωμα των ορίων μεταξύ πραγματικότητας και μη πραγματικότητας.
Μέσα στο ευρύ πλαίσιο διαλόγου πόλης και εικόνας η Στασινόλγου ανανεώνει τα διαθέσιμα μέσα επικοινωνίας με ένα καινούργιο δικό της υβριδικό τρόπο για να μιλήσει υπέρ της συνύπαρξης, της εξωστρέφειας και της ορατότητας. Να μας υπενθυμίσει ποιος είναι ο πραγματικός ρόλος και οι ευθύνες μας, ως πολίτες και όχι απλά ως καταναλωτές», αναφέρουν οι οργανωτές της καμπάνιας.
Σκουπίδια και Επαυξημένη Πραγματικότητα ενώνονται με εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Σε ένα σημείο της ταινίας ένας ελεύθερος σκοπευτής στοχεύει και πυροβολεί. Αλλά από την κάνη του που είναι στραμμένη προς εμάς (τον φακό) αντί για σφαίρα, ένα σμήνος μαύρων πουλιών ορμά κυριολεκτικά έξω από τον κάδο.
«Το όνειρο των πρωτοπόρων του κινηματογράφου (Georges Melies, Disney και ΣΙΑ) να «ζωντανέψουν οι εικόνες» γίνεται επιτέλους πραγματικότητα. Όμως σήμερα η απόλυτη οφθαλμαπάτη δεν μας περιμένει μέσα σε μια σκοτεινή αίθουσα, αλλά εκεί έξω, πάνω στους κάδους της πόλης μας. Η καινοτομία παραμονεύει παντού και είναι διαθέσιμη σε όλες και όλους», αναφέρεται στην ανακοίνωση για το νέο επεισόδιο.
Όλα τα επεισόδια της ταινίας «Είμαι Άνθρωπος Όχι Σκουπίδι» φιλοξενούνται σε πλήρη μορφή στην ιστοσελίδα www.stasishellas22.gr.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου