Τα επιτελεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών έχουν ήδη προχωρήσει σε μειώσεις της ταχύτητας των πλοίων, σε συνένωση δρομολογίων αλλά και σε αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων.
Αυξάνονται και οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στον απόηχο των αυξήσεων στις διεθνείς τιμές πετρελαίου.
Ειδικότερα, ήδη κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες προχώρησαν από τις 18 Μαρτίου σε αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που θα κυμαίνονται περίπου στο 10% με 12%, ενώ η αύξηση αυτή σε κάποιες άλλες εταιρείες θα περάσει στα εισιτήρια από την 1η Απριλίου.
Σύμφωνα με στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών, που μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο τόνος πετρελαίου Fuel Oil (FO), για ένα συμβατικό πλοίο της ακτοπλοΐας, από τα 600 δολάρια τον τόνο που ήταν το Δεκέμβριο του 2021 άγγιξε χθες 21/3/2022 περίπου τα 1.050 ευρώ το τόνο ενώ τα 750 δολάρια τον τόνο είχε αγγίξει φέτος στις 11/3 το καύσιμο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο Fuel Oil (FO).
Το ναυτιλιακό καύσιμο MGO (για τα ταχύπλοα) marine diesel που είναι διαφορετικό καύσιμο από αυτό που καταναλώνουν τα συμβατικά πλοία άγγιξε στις 21/3/2002 τα 1.250 δολάρια τον τόνο από 680 δολάρια που ήταν τον Δεκέμβριο του 2021.
Ενδεικτικά υπογράμμισαν ότι ένα πλοίο που κινείται στη γραμμή από Πειραιά για Κρήτη με Fuel Oil (FO), χρειάζεται αυτή τη στιγμή περίπου 40 τόνους καυσίμου το δρομολόγιο με κόστος περίπου 40.000 ευρώ, ενώ ένα πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Σαντορίνη χρειάζεται περίπου 70 τόνους καυσίμων για ένα δρομολόγιο με κόστος 80.000 ευρώ.
Δέσμη μέτρων ζητούν οι ακτοπλόοι
Ο σύνδεσμος των ακτοπλόων (ΣΕΕΝ) σε πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη πρότεινε μία συγκεκριμένη δέσμη μέτρων, ενώ ο αρμόδιος υπουργός δεσμεύθηκε να συζητήσει το θέμα με τα συναρμόδια υπουργεία.
Στις μονοετείς 58 συμβάσεις για την κάλυψη άγονων γραμμών τα μισθώματα είναι συγκεκριμένα και δεν προβλέπεται ρήτρα καυσίμων ωστόσο στις πολυετείς υπάρχει ρήτρα καυσίμων που αυτή τη στιγμή μεσοσταθμικά θα αγγίξει μία αύξηση στο 8,5% σε κάθε τόνο πετρελαίου.
Για τις πολυετείς συμβάσεις, που είναι 19 στον αριθμό, η αύξηση της επιδότησης λόγω των αυξήσεων στα καύσιμα θα γίνει αναδρομικά από 1/11/2021 και με απόφαση του αρμόδιου υπουργού Ναυτιλίας.
Οι ελεύθερες γραμμές αυτή τη στιγμή είναι πάνω από 200.
Τα επιτελεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών προκειμένου να αντιμετωπίσουν το ολοένα αυξανόμενο κόστος των ακτοπλοϊκών καυσίμων έχουν ήδη προχωρήσει σε μειώσεις της ταχύτητας των πλοίων, σε συνένωση δρομολογίων αλλά και σε αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων.
Σε ποιες γραμμές έγινε αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου
Ήδη κάποιες εταιρείες προχώρησαν σε περικοπές δρομολόγιων που θεωρούν ότι δεν έχουν αυτή την περίοδο μεγάλη επιβατική κίνηση.
Ενδεικτικά κάποιες γραμμές στις οποίες έχει γίνει ήδη αύξηση στην τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου από 18/3 είναι οι εξής:
-Πειραιάς-Πάρος, από τα 38,50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο οικονομικής θέσης στα 42,50 ευρώ
-Πειραιάς-Μύκονος, από τα 40 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 44 ευρώ
-Πειραιάς-Σύρος, από τα 35 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 38,50 ευρώ
-Πειραιάς-Πάτμος, από τα 43 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 47,50 ευρώ.
Ανάλογες αυξήσεις περίπου 10% έχουν γίνει και στα οχήματα.
Επίσης ενδεικτικά αναφέρονται και αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που έχουν γίνει από κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες και θα ισχύσουν από 1η Απριλίου:
-Στη γραμμή Ραφήνα-Άνδρος: Από τα 20,50 ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) που είναι σήμερα, από 1/4 ανεβαίνει στα 23 ευρώ, ενώ για το ΙΧ από 45 ευρώ που είναι τώρα, θα ανέλθει στα 48 ευρώ.
-Στη γραμμή Ραφήνα-Τήνος: Από 29 ευρώ που είναι το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) από 1/4 θα ανέλθει στα 32 ευρώ. Στο ίδιο δρομολόγιο το ΙΧ αυτοκίνητο που είναι σήμερα στα 60 ευρώ, θα ανέλθει στα 63 ευρώ.
-Στη γραμμή Ραφήνα-Μύκονος: Από τα 31 ευρώ το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) που είναι σήμερα από 1/4 θα ανέλθει στα 35 και το ΙΧ αυτοκίνητο από τα 67 ευρώ που είναι σήμερα θα ανέλθει στα 70 ευρώ.
Πηγή: www.rosa.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου