06 Ιουλίου 2021

Δελτίο Τύπου Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. σχετικά με την κινητικότητα 2021 (Α’ κύκλος) - Παραμένουν Τεράστιες οι ανάγκες σε Μηχανικούς

Μια απλή ανάγνωση του καταλόγου των διαθέσιμων θέσεων για απόσπαση ή μετάταξη μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (ΕΣΚ) και για το 2021 (Α’ κύκλος) επιβεβαιώνει πλήρως αυτό για το οποίο φωνάζουμε, διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε. Την ανάγκη χιλιάδων προσλήψεων μηχανικών με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας.

 Το σύνολο των διαθέσιμων θέσεων είναι  11.392 (12.221 το 2020) και κατανέμονται ανά κλάδο σε 2.024 ΥΕ (από 1.704), 3.763 ΔΕ (από 3.902), 1.989 ΤΕ (από 2.153), 3.559 ΠΕ (από 4.414) και 57 ΕΕΠ  (από 48). Από τις κατηγορίες ΠΕ και ΕΕΠ αναζητούνται συνολικά από τους φορείς 1.557 θέσεις ΠΕ Μηχανικού (από 1.505 το 2020) που ανέρχονται στο 13,67% περίπου των θέσεων (από το 12,3 % της προηγούμενης κινητικότητας), ενώ υπάρχουν και 350 αιτήματα για ΠΕ Πληροφορικής τις οποίες μπορούν να καλύψουν και ειδικότητες Μηχανικών.

Αντίστοιχα, υπάρχουν και 529 αιτήματα για ΤΕ Μηχανικούς.

Προκύπτει σαφώς ότι τα αιτήματα για Μηχανικούς έχουν αυξηθεί παρά το ότι:

(α)πάρα πολλοί Δήμοι και ΝΠΔΔ δεν έχουν ολοκληρώσει περιγράμματα θέσεων και δε συμμετέχουν στην κινητικότητα

(β) κάποιες θέσεις καλύφθηκαν (έχουμε ζητήσει τα σχετικά στοιχεία αλλά δε μας έχουν σταλεί από το Υπ. Εσ.)

(γ) έχουμε επίσης στοιχεία από πολλές πλευρές ότι εκατοντάδες αιτήματα Μηχανικών από Φορείς (ακόμη και Υπουργεία) που κατατέθηκαν στο Υπ. Εσωτερικών ενεντάχθηκαν τελικά στην κινητικότητα.

 Από ανάλυση που κάναμε στα στοιχεία που δημοσιοποιεί το Υπουργείο Εσωτερικών προκύπτει ότι τουλάχιστον 1088 από τα 1.505 αιτήματα ΠΕ Μηχανικών του προηγούμενου κύκλου κινητικότητας (2020) μεταφέρονται αυτούσια στο νέο κύκλο (Α 2021) γεγονός που αποδεικνύει αυτό που ήδη είχαμε αναδείξει ότι η κινητικότητα είναι αδύνατο να καλύψει τα τεράστια κενά που δημιουργούνται (και διευρύνονται συνεχώς) ειδικά στις Τεχνικές Υπηρεσίες. Αυτά στην πραγματικότητα είναι ακόμη παραπάνω μια και πολλές φορές τροποποιείται ελαφρώς η ειδικότητα ή η περιγραφή της θέσης. Οι πρόσθετοι περιορισμοί που υπάρχουν (σύμφωνη γνώμη Δημάρχου ή Περιφερειάρχη και ελάχιστη στελέχωση 65% στο Φορέα προέλευσης) είναι προφανές ότι απαγορεύουν στη μεγάλη πλειοψηφία των Μηχανικών να συμμετέχουν στη διαδικασία μια και τα αιτήματα τους απορρίπτονται αυτόματα. Καταγράφουν όμως μια υπαρκτή τάση φυγής από πλήθος Υπηρεσιών προς Υπηρεσίες Επαναλαμβάνουμε αυτούσια την τοποθέτηση μας : Ακόμα και όλες οι θέσεις που εντάχθηκαν στο ΕΣΚ να καλυφθούν με μετατάξεις και αποσπάσεις, οι ίδιες ακριβώς θέσεις θα λείψουν από τους φορείς προέλευσης, δείχνοντας το μάταιο μιας διαδικασίας ανακύκλωσης των ελλείψεων, όπως η Κινητικότητα. Αν συνυπολογίσει κανείς και τον συνεχώς αυξανόμενο ρυθμό αποχωρήσεων και συνταξιοδοτήσεων λόγω του μεγάλου μέσου όρου ηλικίας όλου του προσωπικού, το αδιέξοδο που έχουμε μπροστά μας είναι προφανές.

Δε θα κουραστούμε να επαναλαμβάνουμε την ανάγκη προσλήψεων Μηχανικών με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας, αποκλειστικά μέσω ΑΣΕΠ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου