06 Ιουνίου 2024

Ναυτεργάτες, τρία Ναυτεργατικά Σωματεία και Εργατικό Κέντρο Πειραιά: «Συνεχίζουμε τον Αγώνα» στα Ω/Κ πλοία



image

Επέκταση των συμβάσεων των ναυτεργατών στα Ω/Κ πλοία σύμφωνα με τα ισχύοντα μισθολόγια της ακτοπλοΐας -- Προχωράμε σε 24ώρη απεργία με προοπτική κλιμάκωσης στο πλοίο Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ».

 ΠΕΜΕΝ | ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ

Σήμερα 4/6 πραγματοποιήθηκε συνάντηση στην Γενική Γραμματεία  ερευνάς και καινοτομίας του Υπουργείου Ανάπτυξης. Στην συνάντηση συμμετείχαν, εκπρόσωποι του πληρώματος του πλοίου «ΑΙΓΑΙΟ», των ναυτεργατικών σωματείων, του ΕΚΠ , του συλλόγου εργαζομένων του ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ με τον Γ.Γ Ερευνάς και καινοτομίας , τον συνεργάτη του υπευθύνου δημοσιονομικής πολιτικής του υπουργείου Οικονομικών και εκπρόσωπων του ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ .

Αναπτύξαμε με το πιο αποκαλυπτικό τρόπο το δίκαιο των αιτημάτων των εργαζομένων στα πλοία του ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ.

  • Ότι οι ναυτεργάτες δεν μπορούν να εξισωθούν σε καμία περίπτωση και με κανένα τρόπο με τους εργαζομένους στην στεριά .
  • Ότι οι απώλειες των ναυτεργατών τόσο μισθολογικά όσο και ασφαλιστικά- συνταξιοδοτικά είναι μεγάλες .
  • Επίσης αναδείξαμε το πολύ σημαντικό και σοβαρό ζήτημα της υποχώρησης των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χωράς στην θαλάσσια έρευνα με την πλήρη εγκατάλειψη του μοναδικού Ω/Κ πλοίου ανοικτής θάλασσας (πλήρως εξοπλισμένου) από την μια και τους καθηλωμένους μισθούς του συγκροτημένου πληρώματος του πλοίου στο 2008 από την άλλη .

Η οποία τεχνική, νομοθετική, οικονομική ρύθμιση που έφεραν σαν δυσκολία για να απαντήσουν στο μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χρυσώσει το χάπι.

 Άμεσα να απαντήσουν από το υπουργείο οικονομικών για την επέκταση των συμβάσεων των ναυτεργατών στα Ω/Κ πλοία σύμφωνα με τα ισχύοντα μισθολόγια της ακτοπλοΐας.

Μετά από την συνάντηση και με την σύμφωνη γνώμη των μελών μας προχωράμε σε 24ώρη απεργία με προοπτική κλιμάκωσης στο πλοίο Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ».

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»

ΠΕΝΕΝ Κλιμάκωση της απεργίας στο Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ» για ακόμη 48 ώρες – Επεκτείνεται η απεργία και στο Ω/Κ «ΦΙΛΙΑ»

Μετά από πρωτοβουλία τριών Ναυτεργατικών σωματείων, της Διοίκησης του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Πειραιά  και των συνδικαλιστικών φορέων στα ερευνητικά κέντρα και ινστιτούτα πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι συνάντηση με εκπροσώπους του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. Η συνάντηση αυτή με ευθύνη της κυβέρνησης κατέστη άκαρπη διότι από την πλευρά του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών δεν υπήρξε καμία ουσιαστική προετοιμασία, απάντηση και δέσμευση για τα επίμαχα προβλήματα που απασχολούν τα πληρώματα των Ω/Κ πλοίων.

Κατόπιν των παραπάνω η Διοίκηση της «Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού» (ΠΕΝΕΝ) σε έκτακτη συνεδρίαση της που έγινε σήμερα,  στον Πειραιά, στις 4/6/2024 αποφάσισε την κλιμάκωση της απεργίας για 48 ακόμη ώρες για  τους  Ναυτεργάτες – μέλη του πληρώματος που ανήκουν στο πλήρωμα καταστρώματος του Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ»

Ειδικότερα η νέα απεργία που αποφασίζουμε   στο Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ» θα αρχίσει στις 5/6/2024 και ώρα 00:01 έως τις 24:00 μεσάνυχτα της 6/6/2024.

Όπως γνωρίζουμε τόσο στο Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ» όπως και στα υπόλοιπα πλοία που ανήκουν στο ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. καταργήθηκε η ΣΣΕ από το έτος 2008 η οποία ήτανε αυτή της Ακτοπλοΐας.

Η μεταβολή αυτή ανέτρεψε το σύνολο των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών που ίσχυαν έως τότε για τα αναφερόμενα πλοία.

Η μεγάλη επίπτωση σημειώθηκε στους καταβαλλόμενους μισθούς και αποδοχές με αποτέλεσμα την ραγδαία πτώση της αγοραστικής τους δύναμης.

Υπογραμμίζουμε ότι όλα αυτά τα χρόνια οι ΣΣΕ στην κατηγορία της Ακτοπλοΐας όχι μόνο διατηρήθηκαν, αλλά υπήρξαν και σχετικές αυξήσεις στους μισθούς των Ναυτεργατών που ξεπέρασαν το 25%.

Το γεγονός αυτό διεύρυνε τις μισθολογικές διαφορές τους σε σύγκριση με τα ισχύοντα της Ακτοπλοΐας με τα αναφερόμενα πλοία.

Θεωρούμε άδικο και ανεπίτρεπτο μέλη συγκροτημένου πληρώματος σε πλοίο να έχουν άνιση μεταχείριση ή να λαμβάνεται υπόψιν γι’ αυτούς τα ισχύοντα στον χερσαίο χώρο.

Παράλληλα οι Ναυτεργάτες που είναι ναυτολογημένοι στο Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ» είναι αντιμέτωποι και μ’ ένα ακόμη επιπλέον πρόβλημα αφού διαχωρίζονται ανάμεσα σε αυτούς που έχουν συμβάσεις αορίστου χρόνου και στους νέους προσληφθέντες που η σύμβαση τους είναι ορισμένου χρόνου. Οι διαφορές αυτές στην διάρκεια των συμβάσεων τους έχουν ως συνέπεια να έχουν διαφορετικές μισθολογικές αποδοχές, με υποδεέστερους μισθούς για τους νέους προσληφθέντες.

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ στην ίδια σημερινή συνεδρίασή της απεφάσισε την επέκταση της απεργίας με 48ωρη απεργία για το πλήρωμα καταστρώματος του Ω/Κ «ΦΙΛΙΑ» από 5/6/2024 και ώρα 00.01 έως 6/6/2024 και ώρα 24.00 με τα ίδια ακριβώς αιτήματα που προαναφέρονται.

ΕΚ Πειραιά: Απόφαση για νέα 48ωρη απεργία στο Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ» για το πλήρωμα του πλοίου που δεν καλύπτεται από τα σωματεία: ΠΕΝΕΝ, ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ

Η Διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Πειραιά σε έκτακτη συνεδρίαση του που έγινε σήμερα, στον Πειραιά, στις 3/6/2024 αποφάσισε να καλύψει τους Ναυτεργάτες – μέλη του πληρώματος που δεν ανήκουν στις ειδικότητες που καλύπτουν τα σωματεία: ΠΕΝΕΝ, ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ.

Ειδικά για αυτούς αποφασίζουμε την κάθοδο τους σε απεργία στο Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ» με ώρα έναρξης σήμερα (3/6/24) στις 15:00 έως τις 12 τα μεσάνυχτα στις 4/6/2024.

Όπως γνωρίζουμε τόσο στο Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ» όπως και στα υπόλοιπα πλοία που ανήκουν στο ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. καταργήθηκε η ΣΣΕ από το έτος 2008 η οποία ήτανε αυτή της Ακτοπλοΐας.

Η μεταβολή αυτή ανέτρεψε το σύνολο των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών που ίσχυαν έως τότε για τα αναφερόμενα πλοία.

Η μεγάλη επίπτωση σημειώθηκε στους καταβαλλόμενους μισθούς και αποδοχές με αποτέλεσμα την ραγδαία πτώση της αγοραστικής τους δύναμης.

Υπογραμμίζουμε ότι όλα αυτά τα χρόνια οι ΣΣΕ στην κατηγορία της Ακτοπλοΐας όχι μόνο διατηρήθηκαν, αλλά υπήρξαν και σχετικές αυξήσεις στους μισθούς των Ναυτεργατών που ξεπέρασαν το 25%.

Το γεγονός αυτό διεύρυνε τις μισθολογικές διαφορές τους σε σύγκριση με τα ισχύοντα της Ακτοπλοΐας με τα αναφερόμενα πλοία.

Θεωρούμε άδικο και ανεπίτρεπτο μέλη συγκροτημένου πληρώματος σε πλοίο να έχουν άνιση μεταχείριση ή να λαμβάνεται υπόψιν γι’ αυτούς τα ισχύοντα στον χερσαίο χώρο.

Παράλληλα οι Ναυτεργάτες που είναι ναυτολογημένοι στο Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ» είναι αντιμέτωποι και μ’ ένα ακόμη επιπλέον πρόβλημα αφού διαχωρίζονται ανάμεσα σε αυτούς που έχουν συμβάσεις αορίστου χρόνου και στους νέους προσληφθέντες που η σύμβαση τους είναι ορισμένου χρόνου. Οι διαφορές αυτές στην διάρκεια των συμβάσεων τους έχουν ως συνέπεια να έχουν διαφορετικές μισθολογικές αποδοχές, με υποδεέστερους μισθούς για τους νέους προσληφθέντες.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

— Την άμεση επέκταση των συμβάσεων των Ναυτεργατών στα Ω/Κ πλοία σύμφωνα με τα ισχύοντα μισθολόγια της Ακτοπλοΐας.

— Μετατροπή όλων των συμβάσεων σε αορίστου χρόνου και κατάργηση όλων των μισθολογικών ανισοτήτων και διαφορών.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου