26 Ιουνίου 2024

Οι Ναυτεργάτες για τις προκλητικές δηλώσεις του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ): Ψέματα για τα πανάκριβα εισιτήρια, διαστρέβλωση της αλήθειας, υποτίμηση στα πληρώματα της Ακτοπλοΐας!

2024-06-25_141207.jpg

ΣΕΕΝ - Διαστρέβλωση της αλήθειας, ψέματα για τα πανάκριβα εισιτήρια, υποτίμηση στα πληρώματα της Ακτοπλοΐας!

Δυο διαδοχικές συνεντεύξεις (1. στον ΣΚΑΙ  και 2. στην ΕΡΤ) έδωσε τις τελευταίες ημέρες ο Πρόεδρος της ΣΕΕΝ κάνοντας εκτενή αναφορά στις τιμές των εισιτηρίων για τους χρήστες των Ακτοπλοϊκών πλοίων.

Και στη μια και στην άλλη διέπραξε εσκεμμένα σοβαρά ατοπήματα που εκθέτουν τον ίδιο και τον φορέα που εκπροσωπεί.

Και όλα αυτά προκειμένου να δικαιολογήσει τις αστρονομικές τιμές των εισιτηρίων που έχουν διαμορφωθεί σε όλα τα Ακτοπλοϊκά πλοία.

Ο ισχυρισμός για δήθεν αυξήσεις 25% στις ΣΣΕ την διετία 2023 - 2024, η αναφορά σε αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων ακόμη και τα περί κόστους συντήρησης είναι εκτός πραγματικότητας  γεγονός που αποδεικνύει την ένδεια επιχειρημάτων και στοιχείων ώστε να δικαιολογηθούν οι υπέρμετρες επιβαρύνσεις και οι υπερβολικές τιμές στους επιβάτες και στους κατόχους οχημάτων που μετακινούνται με τον Ακτοπλοϊκό στόλο.

Αναφορικά με τα πληρώματα οι όποιες αυξήσεις είχαν συμφωνηθεί έχουν ήδη εξανεμιστεί από την  ακρίβεια, την ιλιγγιώδη αύξηση των τιμών στα καταναλωτικά αγαθά, ενώ οι Ναυτεργάτες για 11 ολόκληρα χρόνια υφίστανται τις συνέπειες ενός «ανταγωνιστικού θεσμικού πλαισίου» (4150/2013) επάνδρωσης – σύνθεσης που παράγει ως συνέπεια την εντατικοποίηση, το διαρκές άγχος και την συνεχή υποβάθμιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων.

Πέρα όμως από αυτά αποτελεί τεράστια ευθύνη  της κυβέρνησης και του Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας οι οποίοι παρακολουθούν ως θεατές το όργιο της αισχροκέρδειας στις τιμές των Ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Είναι η ίδια αντιλαϊκή πολιτική την οποία βιώνουν καθημερινά οι λαϊκές οικογένειες από τις ξέφρενες αυξήσεις και την εκτίναξη των τιμών στα βασικά είδη λαϊκής κατανάλωσης.

Το ίδιο σκηνικό έχει στηθεί και στις τιμές στην ενέργεια και τα καύσιμα.

Η κυβέρνηση περιορίζεται σε ευχολόγια, μέτρα ασπιρίνες που η αποτυχία τους είναι πλέον αποδεδειγμένη, ενώ από την άλλη το πάρτι κερδοσκοπίας που έχουν στήσει εφοπλιστές, επιχειρήσεις στο λιανικό εμπόριο, στα διυλιστήρια μαζί και η ΔΕΗ γονατίζουν την μέση οικογένεια και παράλληλα καταβροχθίζουν τα πενιχρά εισοδήματα της.

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

ΠΗΓΗ: Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ)

- ΔΙΑΒΑΣΤΕ, για τις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, το δημοσίευμα του "Οικονομικού Ταχυδρόμου", με τα σχετικά γραφήματα:

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Αυξήσεις φωτιά έως 101% – Στις ακριβότερες διαδρομές από νησί σε νησί η Ελλάδα [ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ]

Την ανιούσα έχουν πάρει για τα καλά τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια......

- ΔΙΑΒΑΣΤΕ επίσης:

ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»

Πρόκληση οι δηλώσεις του προέδρου του ΣΕΕΝ ότι οι αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων οφείλονται και στην αύξηση των μισθών των ναυτεργατών

«Πρόκληση» χαρακτηρίζουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» τις πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) ο οποίος σε συνέντευξή του σε πρωινή εκπομπή δήλωσε σύμφωνα με τα Συνδικάτα ότι «οι αυξήσεις των εισιτηρίων οφείλονται και στην αύξηση των μισθών των ναυτεργατών, που κατά τα λεγόμενά του από το 2021 έφθασαν στο 25%!».

«Πρόκειται για πραγματική κοροϊδία εις βάρος των ναυτεργατών», σημειώνουν ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», προσθέτοντας ότι «οι όποιες αυξήσεις έχουν πάρει οι ναυτεργάτες από το 2021 πάρθηκαν μέσα σε συνθήκες έντασης της εκμετάλλευσής τους. Αυξήσεις που κυριολεκτικά εξανεμίζονται από την ακρίβεια και τον πληθωρισμό και δεν είναι παρά "ψίχουλα" μπροστά στα τεράστια και διαρκώς αυξανόμενα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι αυξήσεις στις ΣΣΕ Ακτοπλοΐας από το 2020 έως το 2024 είναι 14,6% (2020 - 0%, 2021 - 0%, 2022 - 3%,2023 - 6%, 2024 - 5%), ενώ την ίδια στιγμή τα κέρδη των ακτοπλοϊκών εταιρειών χρόνο με τον χρόνο κυριολεκτικά εκτοξεύονται. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα έτη 2021 και 2022 ο όμιλος "GRIMALDI" ("MINOAN LINES") είχε 80,6 και 222,2 εκατ. ευρώ κέρδη αντίστοιχα, η "ATTICA CROUP" αύξησε τα κέρδη της κατά 38%, αποκομίζοντας καθαρά κέρδη 17,5 εκατ. ευρώ.

Διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις ενισχύουν αυτήν την κερδοφορία με την αντιλαϊκή πολιτική που εφαρμόζουν, ενάντια στους ναυτεργάτες και τη λαϊκή εργατική οικογένεια και ταυτόχρονα διατηρούν χωρίς κανένα ίχνος ντροπής τη μακριά λίστα των φοροαπαλλαγών, παροχών, επιδοτήσεων και προνομίων που απολαμβάνουν οι εφοπλιστικές εταιρείες. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε το αφορολόγητο πετρέλαιο, τη χρηματοδότηση ενδονησιωτικών και διαπεριφερειακών ακτοπλοϊκών γραμμών με 370 εκατ. ευρώ για την ανανέωση του στόλου της ακτοπλοΐας και με άλλα 300 εκατ. ευρώ για το κεντρικό ακτοπλοϊκό δίκτυο, μέσω του προγράμματος "ΝΕΑΡΧΟΣ".

Αντίθετα, σήμερα, τα λαϊκά στρώματα καλούνται να πληρώσουν ακόμη πιο ακριβά τα "ναύλα της πράσινης μετάβασης". Είναι απαγορευτικό για μια λαϊκή οικογένεια να απολαύσει την ομορφιά των νησιών μας και οι νησιώτες είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν πολύ ακριβά "το μάρμαρο", για να μπορούν να ταξιδεύουν στο σπίτι τους.

Εφοπλιστές και κυβέρνηση προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν τη συζήτηση και να κρύψουν τις πραγματικές αιτίες για το υψηλό κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που είναι η εφαρμογή των αντιλαϊκών πολιτικών και των κατευθύνσεων της ΕΕ, το νομοθετικό οπλοστάσιο που απλώνει ένα δίχτυ προστασίας για τη διασφάλιση της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, οι ανταγωνισμοί και οι αντιθέσεις μέσα στο μονοπωλιακό σκηνικό που έχει στηθεί στην ελληνική ακτοπλοΐα.

Με την ψήφιση μιας σειράς νόμων που διαρκώς χειροτερεύουν τους όρους εργασίας των ναυτεργατών και με τη μείωση των οργανικών συνθέσεων, τα εντατικά δρομολόγια, τα εξοντωτικά ωράρια εργασίας, διαμορφώνουν συνθήκες εργασιακής "γαλέρας".

Για να κρύψουν τις ευθύνες τους, στοχοποιούν τους ναυτεργάτες με ψέματα. Με δηλώσεις όπως αυτές του προέδρου του ΣΕΕΝ, τροφοδοτούν τον "κοινωνικό αυτοματισμό" προσπαθώντας να φέρουν σε αντιπαράθεση τους ταξιδιώτες και τους νησιώτες με τους ναυτεργάτες. Δεν θα τους περάσει!

Οι λαϊκές οικογένειες, οι νησιώτες γνωρίζουν καλά ότι οι ναυτεργάτες έχουμε αποδείξει στην πράξη την ενότητα στην πάλη μας μαζί τους, για μείωση των τιμών των εισιτηρίων σε ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που θα συνδέουν τη νησιωτική με την ηπειρωτική Ελλάδα, με ναυτεργάτες με μισθούς, Κοινωνική Ασφάλιση και οργανικές συνθέσεις στη βάση των πραγματικών αναγκών των πλοίων, γιατί είναι ζήτημα που αφορά το σύνολο της εργατικής τάξης και έτσι θα συνεχίσουμε».
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου