Όπως είναι γνωστό η ΣΣΕ στην ποντοπόρο Ναυτιλία δεν έχει ανανεωθεί από το 2010.
Στο διάστημα αυτό οι μισθοί είναι καθηλωμένοι για τους Ναυτεργάτες που απασχολούνται σε όλους τους τύπους των ποντοπόρων πλοίων άνω των 4.500 κοχ.
Το διάστημα αυτό οι εφοπλιστές έχουν αυξήσει σε αστρονομικά επίπεδα τα κέρδη τους και αυτό αποτυπώνεται στα παρακάτω:
-Θεαματική αύξηση των ναύλων!
-Πρωτοφανή εκτίναξη της κερδοφορίας τους!
-Μεγέθυνση του αριθμού του ελληνόκτητου στόλου.
-Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων είναι σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, φθάνοντας τα 5.840 με συνολική χωρητικότητα 373,40 εκατ. DWT!
-Οι ναύλοι το περασμένο έτος σε Δ/Ξ, LNG, Containers σημείωσαν ιλιγγιώδη αύξηση που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπέρασαν και το 1000%.
-Οι αγοραπωλησίες πλοίων άγγιξαν το φάσμα των 10 δις δολαρίων!
-Τα συνολικά κέρδη τους υπολογίζονται σε 2 δις δολάρια.
Κατέχουν το 32% του παγκόσμιου στόλου στα Δ/Ξ, το 25% στα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, το 14% στα LNG, το 15% μεταφοράς χημικών προϊόντων πετρελαίου!
Ο ελληνόκτητος στόλος είναι με διαφορά στην πρώτη θέση της Ευρώπης έχοντας το 59% του στόλου!
Η αξία των πλοίων τους πλησιάζει τα 100 δις δολάρια!
Ο πλούτος που έχει συγκεντρωθεί στα χέρια τους τα τελευταία χρόνια είναι πρωτοφανής!
Σε αυτές τις συνθήκες υπέρμετρης κερδοφορίας οι μεγαλοσχήμονες Έλληνες εφοπλιστές έχουν παγώσει κάθε απόπειρα διαπραγμάτευσης των ΣΣΕ για την ανανέωση και υπογραφή νέας επί 12 συναπτά έτη!
Και όχι μόνο αυτό, με αξίωση τους πέτυχαν και θεσμοθέτησαν το 2020 νόμο (4714/20)
που καταργεί την κλαδική ΣΣΕ θεσπίζοντας τριτοκοσμικούς μισθούς σύμφωνα με τα «διεθνή κρατούντα» οι οποίοι για το πλήρωμα και τους κατώτερους μισθούς αυτοί κατρακυλούν στους αντίστοιχους των Ναυτεργατών των τρίτων χωρών!!!
Ταυτόχρονα όλες έως τώρα οι κυβερνήσεις τους παρέχουν μια σειρά σκανδαλώδη προνόμια εξασφαλίζοντας φοροασυλία, χαμηλές ασφαλιστικές εισφορές στα ταμεία, ανεμπόδιστη και απεριόριστη χρησιμοποίηση αλλοδαπών χαμηλόμισθων πληρωμάτων αλλά και τεράστια βοήθεια στα διεθνή forum για να διαιωνίζουν το καθεστώς επιχειρηματικής ασυδοσίας!
Όλα αυτά τα χρόνια η ΠΕΝΕΝ έχει ανοίξει μέτωπο ενάντια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο και την ΕΕΕ ασκώντας πολύπλευρες πιέσεις με στόχο την επαναδιαπραγμάτευση της ΣΣΕ για όλους τους Ναυτεργάτες στη βάση των σημερινών συνθηκών και παίρνοντας υπ’ όψιν τις σύγχρονες ανάγκες που διαμορφώνονται σε όλα τα επίπεδα στη χώρα μας!
Με την αλλαγή ηγεσίας στην ΕΕΕ απευθύναμε δύο φορές ανοιχτή- δημόσια επιστολή χωρίς έως τώρα να πάρουμε απάντηση.
Η αδιαλλαξία των εφοπλιστών και η προκλητική τους άρνηση είναι στενά συνυφασμένη με την προδοτική και υπονομευτική γραμμή της πλειοψηφίας της ΠΝΟ στην οποία διατηρούν ασφυκτικό έλεγχο και κηδεμονία και με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζουν πλήρη ασυλία για να αυγατίζουν τα τερατώδη κέρδη τους!
Η ΠΕΝΕΝ συνεχίζοντας τον ανυποχώρητο αγώνα της για υπογραφή – ανανέωση ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις στην κατηγορία των ποντοπόρων πλοίων, αποφάσισε την κήρυξη ημέρας δράσης μέσα στο μήνα Γενάρη 2023.
Τη μέρα αυτή προγραμματίζεται μια σειρά δράσεων, κινητοποιήσεων αλλά και πλατιάς ενημέρωσης των Ναυτεργατών και της κοινής γνώμης της χώρας μας.
Οι δράσεις αυτές είναι ανοιχτές για συνδιοργάνωση με άλλα σωματεία και δυνάμεις που βλέπουν την ανάγκη μιας οργανωμένης αποφασιστικής και δυναμικής παρέμβασης στο τεράστιο και κεφαλαιώδες ζήτημα της αντιμετώπισης της προκλητικής εφοπλιστικής αδιαλλαξίας.
-Απαιτούμε υπογραφή ΣΣΕ.
-Κατάργηση του νόμου 4714/2020
-Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς για όλους τους Ναυτεργάτες.
-Σύγχρονες συνθήκες δουλειάς, κατοχύρωση των Ναυτεργατικών δικαιωμάτων.
-Δουλειά για όλους τους ανέργους με θεσμοθετημένα δικαιώματα στη σύμβαση, στην κοινωνική ασφάλιση, στα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα!
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
*****
-ΣΧΕΤΙΚΗ με τους ναυτεργάτες είναι και η ακόλουθη ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου