Ναι, πράγματι, ένας Α’ πλοίαρχος σε ποντοπόρο πλοίο ή σε κρουαζιερόπλοιο, και όχι φυσικά στην ακτοπλοΐα, μπορεί να πάρει αυτά τα χρήματα, αλλά κάτω από αυστηρές προϋποθέσεις (συμφωνία με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, προϋπηρεσία κ.ά.) και σίγουρα θα είναι πολύ μεγαλύτερος από 30 χρόνων.
Ωστόσο μιλάμε για πολύ λίγες περιπτώσεις, καθώς είναι γνωστό -δεν το λέμε εμείς αλλά τα στοιχεία από επίσημες και αρμόδιες υπηρεσίες όπως το ΓΕΝΕ (Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας)- ότι η ανεργία στους Ελληνες αξιωματικούς τα τελευταία χρόνια είναι στα ύψη, με «πρωταθλητές» τους Α’ πλοιάρχους. Γεγονός που επιδεινώθηκε μετά τον νόμο 4714/2020, ο οποίος έδωσε τη δυνατότητα στους Ελληνες πλοιοκτήτες να μην έχουν πλέον στα καράβια τους Ελληνες πλοιάρχους, βάζοντας την προσχηματική προϋπόθεση «εφόσον αποδεδειγμένα δεν προσφέρεται Ελληνας για τις ανάγκες της πλοιοκτήτριας εταιρείας».
Δηλαδή δεν γνωρίζει ο πρωθυπουργός ότι αρκετοί Ελληνες πλοιοκτήτες στα υπό ελληνική σημαία καράβια τους δεν έχουν πλέον ούτε έναν Ελληνα ναυτικό; Επίσης γιατί δεν αναφέρθηκε και στους μισθούς των κατώτερων πληρωμάτων; Τα παιδιά που στρέφονται στη ναυτιλία, όλοι πλοίαρχοι θα γίνουν; Ας μας πει λοιπόν ποιοι είναι οι μισθοί των Ελλήνων ναυτικών σήμερα και εάν αυτοί μπορούν να βρουν εύκολα δουλειά.
Χαρακτηριστική η απάντηση που έδωσε φίλος συνταξιούχος καπετάνιος, όταν ρωτήθηκε για τις δηλώσεις του πρωθυπουργού: «Ναι, μπορεί κάποιος Α’ πλοίαρχος να πάρει 10.000 ευρώ τον μήνα, ίσως και παραπάνω. Το πρόβλημα είναι όμως πώς θα φτάσει να γίνει καπετάνιος. Εδώ δεν βρίσκουν πλοία να μπαρκάρουν για να κάνουν τα εκπαιδευτικά ταξίδια τους, απαραίτητη προϋπόθεση για να λάβουν τα πτυχία τους. Δεν γίνεται εύκολα κάποιος καπετάνιος και δύσκολα πλέον βρίσκει δουλειά». Δεν είναι λοιπόν έτσι απλά τα πράγματα όπως τα παρουσίασε χθες ο πρωθυπουργός και τα νέα παιδιά που αποφασίζουν για το μέλλον τους, δικαιούνται να γνωρίζουν την αλήθεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου