Πληθαίνουν οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών στην προσπάθεια της κυβέρνησης να προωθήσει την αντιδραστική αξιολόγηση.
Πλέον, οι αντιδράσεις εκτός από τους διδάσκοντες επεκτείνονται και σε διευθυντές σχολείων, που αντιδρούν στις απειλές και τις πιέσεις του υπουργείου, ώστε να προχωρήσουν τις εκθέσεις για την αξιολόγηση, παρά την αντίθεση των Συλλόγων Διδασκόντων.
Σε αυτό το πλαίσιο, την παραίτησή τους από τη θέση των προσωρινών διευθυντριών του Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Άμφισσας και του Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Δεσφίνας αντίστοιχα δηλώνουν η Γεωργία Καλαντζάκου και η Αγγελική Μαλάκη.
Σε επιστολή τους προς τη διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας τονίζουν ότι με την εφαρμογή της ισχύουσας εκπαιδευτικής νομοθεσίας σχετικά με την αξιολόγηση, η οποία απαιτεί την απόλυτη συνδρομή των διευθυντών των σχολικών μονάδων, δεν επιλύονται τα ουσιαστικά προβλήματα της παιδαγωγικής - διδακτικής πράξης.
Αντίθετα, όπως σημειώνουν:
- Επιδιώκεται να μεταφερθεί η ευθύνη του κράτους για επαρκείς και ασφαλείς κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές, για πρόσληψη όλου του μόνιμου αναγκαίου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, αξιολογώντας το πόσο ικανοί είναι να διαχειρίζονται την κρατική αναλγησία. Και αυτό μέσα σε συνθήκες πανδημίας που οι ανάγκες είναι πολλαπλάσιες.
- Προωθείται η αυτονομία της σχολικής μονάδας σε επίπεδο χρηματοδότησης πράγμα που σημαίνει ότι οι γονείς θα βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη ή θα αναζητούν χορηγούς, που θα καθορίζουν και το πόσο «καλό» ή «κακό» είναι ένα σχολείο, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό, την ώρα που η κρατική χρηματοδότηση για την Παιδεία κάθε χρόνο μειώνεται.
- Επιδιώκεται η αυτονομία των σχολείων ως προς το αναλυτικό πρόγραμμα και ως προς το περιεχόμενο των μαθημάτων, στοιχείο που σπάει τον ενιαίο χαρακτήρα της μόρφωσης για όλα τα παιδιά, ιδιαίτερα όταν στο περιεχόμενο θα παρεμβαίνουν χορηγοί, δημιουργώντας σχολεία πολλών ταχυτήτων.
- Μεταφέρεται η ευθύνη των καλών ή κακών «μαθησιακών αποτελεσμάτων» των σχολείων, αλλά και της σχολικής διαρροής αποκλειστικά στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες που διαμορφώνει η ίδια η κυβερνητική πολιτική.
- Επιδιώκεται, επί της ουσίας, η κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων, η ταξική τους διαφοροποίηση και η υποβάθμιση πολλών εξ αυτών.
- Ενισχύεται με υπερεξουσίες ο ρόλος του διευθυντή της σχολικής μονάδας, για να προχωρήσουν τα παραπάνω, ενώ ταυτόχρονα υποβαθμίζεται ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων, με την εφαρμογή του νόμου 4823/2021.
Με βάση τα παραπάνω, δηλώνουν ότι δεν μπορούν να υπηρετήσουν τη συγκεκριμένη θέση γιατί αντιβαίνει με τη δική τους αντίληψη για ένα ενιαίο δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα υπηρετεί τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου