Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο (ΠΑΜΕ), σε ανακοίνωση που εξέδωσε σχετικά με το τραγικό δυστύχημα.
Ο τραγικός απολογισμός του πιο πρόσφατου εργατικού δυστυχήματος στις γραμμές του ηλεκτρικού είναι ένας νεκρός εργάτης και δύο τραυματίες. Ενώ, ανακοίνωση σχετικά με το τραγικό δυστύχημα εξέδωσε και το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο (ΠΑΜΕ).
Ο 41χρονος, τραγικό θύμα του δυστυχήματος εκτελούσε εξειδικευμένες εργασίες λείανσης των γραμμών και επέβαινε σε μηχάνημα εργολαβικού συνεργείου, που αντιμετώπισε ξαφνικά πρόβλημα με τα φρένα του. Ο οδηγός δεν μπόρεσε να το ακινητοποιήσει και 2 εργαζόμενοι αναγκάστηκαν να πηδήξουν στις ράγες, για να σωθούν, καθώς αυξανόταν ραγδαία η ταχύτητα του οχήματος, λόγω της κατηφορικής διαδρομής, όταν συγκρούστηκε τελικά με έναν άδειο συρμό, που τοποθετήθηκε εκεί για να του ανακόψει τη φόρα.
Τα σωματεία των Εργαζόμενων της ΣΤΑΣΥ και στις εργολαβίες, θέτουν εύλογα, κρίσιμα ερωτήματα για τις συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος:
- Ελέγχθηκε και από ποιον φορέα το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό;
- Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιόν;
- Η εργολαβική εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο τηρούσε όλα τα μέτρα ασφαλείας;
- Είχε παρουσιάσει και στο παρελθόν βλάβη το συγκεκριμένο μηχάνημα;
Παράλληλα, το ΠΑΜΕ παραθέτει τρομακτικά στοιχεία από τις μακάβριες στατιστικές των δυστυχημάτων: 1 νεκρός εργάτης κάθε τρεις ημέρες, 19 εργατικά ατυχήματα κάθε μέρα! Και βάζει το σύνθημα «Όχι άλλο αίμα εργατών για τα κέρδη των αφεντικών», τονίζοντας ότι «Οι ζωές των εργατών μετράνε».
Η ανακοίνωση:
«Κάθε μέρα που περνάει η εργατική τάξη μετρά νέους νεκρούς από την εργασιακή ζούγκλα που έχουν δημιουργήσει οι κυβερνήσεις για να διασφαλίζουν τα κέρδη των μεγαλοεργολάβων και των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.
Τα ΜΜΜ εκτός από κέντρα διασποράς του κορονοϊού, και λεωφορεία που μετατρέπονται σε βάρκες στην πρώτη βροχή, γίνονται ταυτόχρονα παγίδα θανάτου λόγω των συνεχώς αυξανόμενων κινδύνων που προκύπτουν από την πολιτική παράδοσης μιας σειράς τομέων τους σε ιδιώτες εργολάβους με μείωση προσωπικού, ελλείψεις στα μέτρα συντήρησης, προστασίας και ασφάλειας εργαζομένων και επιβατών.
Το μόνο που αυξάνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια είναι το κόστος για τους επιβάτες και η εντατικοποίηση για τους εργαζόμενους.
Ενώ η επιβολή των εργολαβικών συνεργείων, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, πίεση και άθλιες συνθήκες εργασίας, όπως και στην COSCO και σε μια σειρά άλλους χώρους γίνεται η μήτρα που γεννά σακατεμένους ή ακόμη και νεκρούς εργαζόμενους.
Για αυτή την κατάσταση έχουν εγκληματικές ευθύνες όλες οι κυβερνήσεις που προώθησαν την ιδιωτικοποίηση σειράς τομέων των ΜΜΜ ενώ ταυτόχρονα επέκτειναν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, την ενοικίαση εργαζομένων, τους εργολάβους που βγάζουν κέρδη με τον ιδρώτα και το αίμα των εργαζομένων.
Ο νόμος – έκτρωμα Χατζηδάκη και ο νόμος Αχτσιόγλου που του έστρωσε το δρόμο ήρθαν για να νομιμοποιήσουν αυτή την εργασιακή ζούγκλα που ο εργαζόμενος δεν θα ξέρει αν θα γυρίσει σπίτι του το βράδυ.
Όχι άλλο αίμα εργατών για τα κέρδη των αφεντικών
Δεν θα επιτρέψουμε να τζογάρεται η ζωής μας, των συναδέλφων μας, των δικών μας ανθρώπων για τα κέρδη των εργολάβων.
Παίρνουμε τις ζωές μας στα χέρια μας!
Απαιτούμε ΤΩΡΑ Μέτρα προστασίας της Υγείας, της Ασφάλειας, της ίδιας μας της ζωής στους χώρους δουλειάς.
Να καταργηθούν οι αντεργατικοί νόμοι που μας θέλουν σύγχρονους σκλάβους, νόμοι που για τα κέρδη των αφεντικών δεν μετράνε οι ζωές των εργατών.
Απαιτούμε ΜΜΜ δημόσια και ασφαλή, με μαζικές προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού, άμεση συντήρηση δικτύου και ανανέωση στόλου.
Κατάργηση των εργολαβιών».
Πηγή: www.rosa.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου