Με έγγραφό του στις 8/7/2024 προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, τους Περιφερειακούς διευθυντές και τους Συμβούλους Εκπαίδευσης, ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘΑ ξεπερνά κάθε διοικητική πρακτική εμμένοντας στις απειλές και στην προσπάθεια τρομοκράτησης του κλάδου, μέσα στο κατακαλόκαιρο και με τα σχολεία κλειστά.
Η νέα εγκύκλιος προφανώς και δεν εκπλήσσει πλέον κανέναν, απλά επιβεβαιώνει τον αυταρχικό κατήφορο της Κυβέρνησης και την επιμονή της στο ότι αδυνατεί να κατανοήσει και να αποδεχτεί τελικά, ότι οι εκπαιδευτικοί είμαστε αποφασισμένοι/ες να συνεχίσουμε να της χαλάμε τα σχέδια στην προσπάθεια κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Το έγγραφό του Γ.Γ. αποτελεί έκφραση ενός άκαμπτου και εξαιρετικά αυστηρού διοικητισμού, ο οποίος λειτουργεί με όρους εργαλειοποίησης του φόβου.
Οι απειλές που κραδαίνει ο ΓΓ του Υπουργείου αφορούν τα στελέχη εκπαίδευσης αλλά και όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς που κατά τη γνώμη του δεν «συμπράττουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο στην αξιολόγηση» επειδή συμμετέχουν συντεταγμένα και μαζικά στις συλλογικές αποφάσεις και τις απεργιακές μορφές του κλάδου. Μάλιστα επαναφέρει για ακόμα μια φορά την ενεργοποίηση των διατάξεων του άρθρου 56 του ν.4823/2021.
Επιβεβαιώνεται περίτρανα ακόμα μια φορά, ότι αγώνας του κόσμου της εκπαίδευσης για την υπεράσπιση του αξιακού φορτίου και του ρόλου του εκπαιδευτικού αλλά και για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητριών και μαθητών μας αποκτά χαρακτηριστικά ευρύτερης αποδοχής στην κοινωνία. Είναι κοινό κτήμα πια και συλλογική κατάκτηση και συνείδηση ότι ο κλάδος δίνει συντεταγμένο αγώνα στη βάση των συλλογικών μας αγωνιστικών και απεργιακών αποφάσεων.
Την ίδια ώρα νομοθετικές παρεμβάσεις, εγκύκλιοι και αποφάσεις διαμορφώνουν περιοριστικούς όρους στην απασχόληση του εκπαιδευτικού προσωπικού και λειτουργούν ανάλογα για την πραγμάτωση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών/τριών μας, με όρους ισοτιμίας. Επιπρόσθετα διαμορφώνεται ένας οδικός χάρτης με νέα νομοσχέδια μέσα στο καλοκαίρι για το Σχολείο και την Ειδική Αγωγή, με δεκάδες συγχωνεύσεις τμημάτων, με τμήματα ακόμα και σε κατευθύνσεις με 27-28 μαθητές/τριες κ.α.
Ξεκαθαρίζουμε, προς πάσα κατεύθυνση, ότι κάθε προσπάθεια αμφισβήτησης του δικαιώματος συμμετοχής στις συλλογικές αποφάσεις, κάθε απόπειρα υπονόμευσης του απεργιακού δικαιώματος των εκπαιδευτικών θα μας βρει απέναντι. Δεν θα περάσει!
- Καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ να αποσύρει άμεσα την απειλητική και απαράδεκτη εγκύκλιο.
- Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θα αξιοποιήσει όλα τα μέσα απέναντι σε κάθε απόπειρα εφαρμογής των παράνομων και απεργοσπαστικών απειλών του ΓΓ του ΥΠΑΙΘΑ.
- Καλούμε τις ΕΛΜΕ να οργανώσουν παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης/ΠΔΕ, ενάντια στον αυταρχισμό της πολιτικής ηγεσίας με απαίτηση να μην εφαρμοστεί η απαράδεκτη εγκύκλιος.
Στο συνέδριο, οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι των εκπαιδευτικών συζήτησαν και διαμόρφωσαν τις θέσεις του κλάδου σε πολλά από τα βασικά ζητήματα της παιδείας στη χώρα μας (δείτε παρακάτω στα περιεχόμενα), τα οποία έχουν μετατραπεί σε κρίσιμα στοιχήματα για τον ρόλο και την ποιότητα της εκπαίδευσης στα σχολεία και απασχολούν εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές/μαθήτριες.
Για να δείτε τις Αποφάσεις του 21ου Συνεδρίου σε pdf
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:
- Για εργασιακά – παιδαγωγικά ζητήματα (σελ. 2)
- Για την Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση (σελ. 4)
- Για την Επαγγελματική Εκπαίδευση (σελ. 7)
- Για τα Προγράμματα σπουδών (σελ. 9)
- Για τα μισθολογικά (σελ. 11)
- Για συνταξιοδοτικά – ασφαλιστικά ζητήματα (σελ. 14)
- Για τα φορολογικά ζητήματα (σελ. 16)
- Για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις (σελ. 17)
- Για τους/τις αναπληρωτές/τριες (σελ. 19)
- Για το ζήτημα στέγασης (σελ. 21)
- Για το ψηφιακό σχολείο (22)
- Για τα μέτρα κατά της βίας και του εκφοβισμού (σελ. 23)
- Για την υπηρέτηση στην νησιωτική και ορεινή παραμεθόριο- Δυσπρόσιτες περιοχές (σελ. 25)
- Για τις σχολικές εκδρομές (σελ. 27)
- Για την ελεύθερη επιλογή σχολείου (σελ. 28)
- Για την κατάργηση σχολικών επιτροπών (σελ. 30)
- Για την επαναφορά καλλιτεχνικής παιδείας και κοινωνικών επιστημών (σελ. 31)
- Για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία (σελ. 32)
- Για τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ (σελ. 33)
- Για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια (σελ. 34)
- Για τη διενέργεια των πανελλαδικών εξετάσεων (σελ. 35)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου