Eurokinissi |
Αντιμέτωπα με μια ακόμα κοροϊδία βρέθηκαν από χτες τα λαϊκά νοικοκυριά, πρώτη μέρα εφαρμογής του «καλαθιού του νοικοκυριού», που στην πραγματικότητα είναι μία απόφαση της κυβέρνησης που οδηγεί στο να «φουσκώσουν» ακόμα περισσότερο τα κέρδη των επιχειρηματιών των σούπερ μάρκετ, που τους τελευταίους μήνες έχουν φτάσει σε δυσθεώρητα επίπεδα.
Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, προϊόντα που ήταν στο περιβόητο «καλάθι» όχι μόνο δεν ήταν πιο φτηνά από τις προηγούμενες μέρες, αλλά ήταν και πιο ακριβά. Κι αυτό γιατί οι μεγαλέμποροι φρόντισαν να αυξήσουν τις προηγούμενες μέρες τις τιμές, ώστε χτες, με την έναρξη εφαρμογής του μέτρου, να εμφανιστούν χαμηλότερες. Επιπλέον, η συντριπτική πλειοψηφία των προϊόντων του καλαθιού ήταν προϊόντα ετικέτας, δηλαδή, αυτά που είναι στο ράφι με την επωνυμία του σούπερ μάρκετ, που το ποσοστό κέρδους είναι μεγαλύτερο για τους επιχειρηματίες, απ' ό,τι τα επώνυμα προϊόντα. Με την ευκαιρία του μέτρου, λοιπόν, πέρα από ότι ήταν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να ξεστοκάρουν, ταυτόχρονα ήταν μία τέλεια «πάσα» της κυβέρνησης, ώστε να αυξήσουν ακόμα περισσότερο τα κέρδη τους.
Ο εμπαιγμός λοιπόν «πάει σύννεφο» και χτες απογειώθηκε με τις τηλεοπτικές περατζάδες του υπουργού Αδ. Γεωργιάδη μετά κουστωδίας, για να δείξει δήθεν ότι ελέγχει την κατάσταση και τις τιμές, αλλά και πως ο κόσμος μπορεί πλέον να ψωνίζει φτηνότερα. Και τα έλεγε αυτά χωρίς τσίπα, την ίδια στιγμή που: 7 στους 10 εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα δηλώνουν ότι έχουν οδηγηθεί σε περιορισμό δαπανών για βασικά αγαθά διατροφής, με το 20% να δηλώνει ότι η περικοπή είναι «μεγάλη» και το 51% «αρκετά»! Κι ο υπουργός χαζογέλαγε με ικανοποίηση στα βραδινά δελτία ειδήσεων, επειδή κάποια ελάχιστα προϊόντα χτες είχαν την ίδια τιμή με αυτή στις αρχές Οκτώβρη...
Οι δηλώσεις περί μέτρου στήριξης των νοικοκυριών δεν αντέχουν κριτικής, αφού τα αναθέματα μέσα κι έξω από τα σούπερ μάρκετ από τους καταναλωτές έδιναν κι έπαιρναν, όταν διαπίστωναν ότι πρέπει να πληρώσουν ένα βδομαδιάτικο για να καλύψουν τις ανάγκες του σπιτιού τους για μερικές μέρες. Και ότι για να βρουν τα φτηνότερα προϊόντα από κάθε «καλάθι», θα πρέπει να πηγαίνουν βόλτες από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ.
Τι είπε ο υπουργός στις κάμερες; Θαυμάστε: «Διαπιστώνουμε ότι οι αλυσίδες έχουν προσφέρει σημαντικά χαμηλότερες τιμές σε κρίσιμα είδη. Βρήκαμε φρέσκο γάλα με 1,12, βρήκαμε μακαρόνια με 0,62, βρήκαμε ζάχαρη με 0,94, γενικά βρήκαμε πολύ καλές προσφορές». Ποια είναι η πραγματικότητα; Τα εργατικά νοικοκυριά περιορίζουν όλο και περισσότερο τα ψώνια τους. Σε σχέση λοιπόν με τον Σεπτέμβρη του 2021, φέτος έχουμε αυξήσεις στις τιμές βασικών διατροφικών προϊόντων ως εξής: Αλεύρι κατά 40%. Πουλερικά κατά 25,7%. Τυριά 25,53%. Γάλα φρέσκο 23,13%. Ψωμί 22,23%. Ζυμαρικά 20,26%. Μοσχάρι 17,54%. Καφές 15,6%. Ελαιόλαδο 11%. Παιδικές τροφές 10,24%. Λαχανικά 8,7%.
Η κυβέρνηση και ο υπουργός της, που χτες εμφανιζόταν στα δελτία ειδήσεων, απευθύνονταν σε νοικοκυριά που:
- Το 19,6% βρίσκεται σε κίνδυνο εισοδηματικής φτώχειας
- Το 14,8% βιώνει υλικές στερήσεις σε βασικά αγαθά
- Το 47% των μισθωτών δηλώνουν ότι δύσκολα θα αντεπεξέλθουν τον χειμώνα και το 20% εξ αυτών ότι δεν θα τα καταφέρει καθόλου
- 26,3% δυσκολεύεται στην πληρωμή των λογαριασμών κοινής ωφέλειας
- 36,2% δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να υποβληθεί σε ιατρική εξέταση ή θεραπεία
- 42,1% δεν υποβλήθηκε σε οδοντιατρική εξέταση
- 3.092.000 άτομα αντιμετωπίζουν ταυτόχρονα κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού
- 52,4% των ανέργων είναι μακροχρόνια άνεργοι
- 13,6% των ατόμων 18-64 ετών ζουν σε νοικοκυριά με χαμηλή απασχόληση
- 23,7% είναι ο κίνδυνος φτώχειας ή αποκλεισμού για παιδιά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου