Οι Έλληνες εφοπλιστές φημίζονται (και η ζωή το επιβεβαιώνει καθημερινά) ότι στις business τους δεν έχουν κανένα ηθικό και πολιτικό κώδικα και είναι πρώτοι σε διεθνή κλίμακα που τρέχουν εκεί που βρίσκουν τα μεγαλύτερα κέρδη!
Μπροστά στο κυνήγι του υπερκέρδους και των επιχειρηματικών ευκαιριών τον αποκαλούμενο «πατριωτισμό» τους τον στέλνουν στο πυρ το εξώτερο!
Μια νέα αποκάλυψη φέρνουμε σήμερα στη δημοσιότητα που αποδεικνύει τον αδίστακτο προσανατολισμό τους στη διεθνή ναυτιλιακή σκακιέρα!
Όπως είναι γνωστό διεθνείς οργανισμοί αλλά και μεγάλος αριθμός χωρών έχουν επιβάλει εμπάργκο στο ρώσικο πετρέλαιο, ενώ η πλήρης απαγόρευση της μεταφοράς είναι και στην ατζέντα των οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης χωρίς ωστόσο έως σήμερα να έχει ληφθεί απόφαση αφού Ελλάδα- Κύπρος- Μάλτα έχουν βάλει βέτο! Το ίδιο ακριβώς ισχύει για την μεταφορά άλλων εμπορευμάτων (εκτός σιτηρών)…
Οι πιέσεις για τον πρωταγωνιστικό ρόλο των Ελλήνων εφοπλιστών στην μεταφορά ρωσικού πετρελαίου έχει δημιουργήσει ένα βαρύ και αρνητικό κλίμα διεθνώς αλλά και στην Ευρώπη και τα δημοσιεύματα του Διεθνούς Τύπου και των μεγάλων πρακτορείων είναι σχεδόν καθημερινά.
Αυτό χαλάει το «αγιοποιημένο» image που διακαώς προσπαθούν να οικοδομήσουν εντός και εκτός της χώρας.
Μπροστά σε αυτό το αρνητικό σκηνικό που διαμορφώνεται, μια μεγάλη μερίδα Ελλήνων εφοπλιστών σκαρφίστηκαν και επινόησαν ως λύση να προχωρήσουν σε αλλαγή σημαίας αποχωρώντας τόσο από το εθνικό νηολόγιο όσο και από τις σημαίες ευκαιρίας πχ Μάλτα- Κύπρο που έχουν ένα τεράστιο αριθμό πλοίων τους!
Οι «ευφυείς» λοιπόν αυτοί εφοπλιστές προκειμένου να αποφύγουν την σημερινή κατάσταση και ακόμη χειρότερα μια μελλοντική απόφαση της Ε.Ε. για καθολικό εμπάργκο με την Ρωσία τους τελευταίους 2 μήνες αποχωρούν από το κυπριακό και το νηολόγιο της Μάλτας που έχουν εγγεγραμμένα πλοία τους!!!
Έτσι στα δυο αυτά νηολόγια σημειώνεται αυτό το διάστημα μια πρωτοφανής μείωση- συρρίκνωση!
Το δίμηνο Οκτώβρης – Νοέμβρης το κυπριακό νηολόγιο έχει μειωθεί κατά 21% και το αντίστοιχο της Μάλτας κατά 67 πλοία!!!
Ανάλογη μείωση σημειώνεται αν και μικρότερη και στο ελληνικό νηολόγιο!
Κύκλοι του ναυλομεσιτικού χώρου αναφέρουν ότι η μετανάστευση αυτών των πλοίων (υπερτερούν συντριπτικά τα Δεξαμενόπλοια) πηγαίνουν σε άλλα νηολόγια που δεν εφαρμόζουν το εμπάργκο των ΗΠΑ και μεγάλου αριθμού χωρών της Ε.Ε.
Το ενδιαφέρον για τους Έλληνες «πατριώτες εφοπλιστές» είναι ότι ανάμεσα στις χώρες που πηγαίνουν περιλαμβάνεται και η Τουρκία…!!
Και ακολουθεί η Ινδία- Κίνα.
Με τον τρόπο αυτόν αυξάνεται ο λεγόμενος «σκοτεινός στόλος» «DARK FLEET» ο οποίος παρακάμπτει το ρώσικο εμπάργκο και τις εμπορευματικές, θαλάσσιες μεταφορές αλλά και το αντίστοιχο τραπεζικό σύστημα.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το τελευταίο διάστημα μειώνονται σημαντικά οι εισαγωγές ρώσικου πετρελαίου στην Ε.Ε. ενώ από την άλλη αυξάνεται ο νέος δίαυλος για την μεταφορά και διείσδυση ρώσικων υδρογονανθράκων στην Γηραιά ήπειρο μέσω της Τουρκίας!
Το πιο ενδιαφέρον το αφήσαμε για το τέλος που συνάδει με τα όσα εισαγωγικά αναφέρουμε…
Οι Ναύλοι αυτών των πλοίων έχουν αυτό το διάστημα τριπλασιαστεί σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά πετρελαίου!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου