16 Ιουλίου 2024

Δημόσια εκπαίδευση: Οι συνέπειες της πολιτικής περικοπής δαπανών παρά τις δημαγωγικές κυβερνητικές εξαγγελίες για 10.000 διορισμούς εκπαιδευτικών

sxoleio-thranio
Dreamstime.com

Σχολεία 2010-2024: 38.000 διορισμοί εκπαιδευτικών έναντι 55.000 συνταξιοδοτήσεων


Έχουν χαθεί χιλιάδες οργανικές θέσεις στα σχολεία με τις συγχωνεύσεις, τις καταργήσεις τμημάτων και σχολείων, με την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών αλλά και με την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη.

Πολύ συζήτηση γίνεται για τους 10.000 διορισμούς στην εκπαίδευση. Το υπουργείο Παιδείας πανηγυρίζει για τον «αυξημένο» αριθμό των διορισμών και ολόκληρη η αντιεκπαιδευτική πολιτική προσπαθεί να καθαρθεί στην «κολυμπήθρα των διορισμών».

Ωστόσο, αν θέλουμε να μιλάμε με βάση την πραγματικότητα και όχι την παραχάραξή της, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά.

Η πραγματικότητα είναι ότι οι μόνιμοι διορισμοί, που ξεκίνησαν από το 2020 (μετά από 12 χρόνια σχεδόν μηδενικών διορισμών) και κάτω από την πίεση και τους αγώνες του κλάδου, μέχρι σήμερα είναι 22.358 στη Γενική και 5.252 στην Ειδική Εκπαίδευση και με τους φετινούς διορισμούς θα φτάσουν συνολικά περίπου τις 38.000.

Αλλά είναι επίσης αλήθεια ότι οι εκπαιδευτικοί που έχουν συνταξιοδοτηθεί μόνο από το 2010 και μετά είναι περίπου 55.000.

Αυτό σημαίνει ότι βρισκόμαστε ακόμη πολύ πίσω από την κάλυψη των θέσεων που άφησαν οι εκπαιδευτικοί που συνταξιοδοτήθηκαν και ακόμη παραπίσω από τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και της εκπαίδευσης.

Είναι ηλίου φαεινότερο αυτό και το φανερώνει απλά και ξάστερα το γεγονός ότι τα κενά των εκπαιδευτικών φέτος ήταν πάνω από 52.569 και καλύφθηκαν με αναπληρωτές, ενώ έχουν χαθεί χιλιάδες οργανικές θέσεις στα σχολεία με τις συγχωνεύσεις, τις καταργήσεις τμημάτων και σχολείων, με την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών αλλά και με την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη!

10.000 μόνιμοι για τους 52.569 αναπληρωτές

Στο 10,5% των περσινών προσλήψεων αναπληρωτών αντιστοιχούν  οι 10.000 διορισμοί που εξαγγέλλει η κυβέρνηση ΝΔ! Συγκεκριμένα 4.451 διορισμοί αφορούν συνταξιοδοτήσεις, άρα οι υπόλοιποι 5.549 διορισμοί που αφορούν επιπλέον θέσεις σημαίνει ότι θα καλυφθεί το 10,5% των 52.569 φετινών προσλήψεων αναπληρωτών.

 ***

10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών: Το τυρί και η φάκα

Μητσοτάκης: «Τα προηγούμενα χρόνια κάναμε μια σημαντική επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, την οποία και συνεχίζουμε. Θυμίζω ότι έως πέρυσι είχαν γίνει για πρώτη φορά μετά την περίοδο της κρίσης 28.300 προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών. Για την επόμενη σχολική χρονιά ανακοινώσαμε, λοιπόν, 10.000 μόνιμους διορισμούς όλων των ειδικοτήτων, τον υψηλότερο αριθμό μόνιμων διορισμών τα τελευταία χρόνια. Από τις 10.000 θέσεις, περίπου οι μισές (4.451) αφορούν αντικαταστάσεις εκπαιδευτικών που βγήκαν σε σύνταξη σύμφωνα με τον κανόνα μια πρόσληψη για μία συνταξιοδότηση, ενώ οι υπόλοιποι διορισμοί (5.549) αφορούν την κάλυψη κενών που έως σήμερα καλύπτονταν με αναπληρωτές. Στόχος μας είναι να μειώσουμε τουλάχιστον κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καλύπτοντας με μόνιμο τρόπο τα κενά στα σχολεία μας ώστε να προσφέρουμε στα παιδιά μας τη βέλτιστη δυνατή ποιότητα δημόσιας Παιδείας και στους εκπαιδευτικούς ένα σταθερό εργασιακό περιβάλλον όπου θα μπορούν να εξελιχθούν και να ασκούν απρόσκοπτα το λειτούργημά τους».

Οσοι ζουν την καθημερινότητα του δημόσιου σχολείου δεν καταπίνουν αμάσητες τις δημαγωγικές εξαγγελίες του Μητσοτάκη. Το γνωρίζει αυτό ο Κούλης, γι’ αυτό και οι δηλώσεις του έχουν γενικότερη απεύθυνση. Στοχεύουν ευρύτερα, στην εργαζόμενη κοινωνία, που στενάζει παντιοτρόπως από την ακρίβεια, τις «μεταρρυθμίσεις» της κυβέρνησης Μητσοτάκη που έχουν ξεθεμελιώσει κάθε κοινωνικό δικαίωμα, γι’ αυτό και της έχει γυρίσει την πλάτη σε μεγάλο ποσοστό με την τεράστια αποχή στις ευρωεκλογές.

Γράφαμε τις προάλλες ότι η «γενναιοδωρία» των 10.000 διορισμών είναι το «τυρί» για να χάσουν από τα μάτια τους οι εκπαιδευτικοί τη «φάκα».

Και η «φάκα» είναι κρυμμένη πίσω από το μπουγιουρντί του «ανοικτού σχολείου», που αναμένεται τέλος Ιούλη, που θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τον «νέο τρόπο προσλήψεων/διορισμών» με επαναφορά του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, του «διαγωνισμού της ντροπής» που ακυρώνει τα πτυχία, καθιερώνει καθεστώς ανασφάλειας, βάζει τους εκπαιδευτικούς σε ένα διαρκές κυνήγι «προσόντων» και θα λειτουργήσει ως «κόφτης» για τη μείωση των μόνιμων διορισμών.

Σύμφωνα με «διαρροές» στο πρόσφατο παρελθόν, που δεν διαψεύστηκαν, η απόκτηση της βάσης στον διαγωνισμό θα αποτελεί την προϋπόθεση για να μετρούν από κει και ύστερα τα ακαδημαϊκά προσόντα και η προϋπηρεσία, ενώ ο Πιερρακάκης έκανε λόγο και για ένα «υβριδικό» σύστημα διορισμών στην αρχή. Από αυτήν την άποψη, οι 10.000 διορισμοί αποσκοπούν να γίνουν το δέλεαρ για τους αναπληρωτές που έχουν γράψει πολλά χιλιόμετρα, δημιουργώντας ψευδαισθήσεις ότι μπορεί η «συνταγή» να συνεχιστεί και για κάποιες επόμενες μεταβατικές χρονιές.

Η «φάκα» είναι επίσης κρυμμένη στην αυστηροποίηση της αξιολόγησης, που περιλαμβάνεται στην «ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων» που ανακοινώθηκαν από το ΙΕΠ και το υπουργείο Παιδείας και φέρει τη σφραγίδα του ΟΟΣΑ. 

Η επίθεση για την επιστροφή στα μαύρα χρόνια του επιθεωρητή αναμένεται δριμύτερη την επόμενη σχολική χρονιά και επ’ αυτού φρόντισε ήδη να δώσει δείγματα γραφής ο νέος Αναπληρωτής Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής Αθανάσιος Νικολόπουλος. Ο οποίος, μόλις τοποθετήθηκε στο νέο του πόστο, πετώντας στον κάλαθο των αχρήστων τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών για απεργία-αποχή από την αξιολόγηση, έστειλε κατακαλόκαιρο εγκύκλιο ζητώντας από τους αξιολογητές υποχρεωτικά να καταχωρήσουν στην πλατφόρμα τα στοιχεία των εκπαιδευτικών που αρνήθηκαν να αξιολογηθούν, ώστε να εφαρμοστούν εναντίον τους οι διατάξεις του άρθρου 56 του Ν. 4823/2021 (σ.σ. η άρνηση συμμετοχής στην αξιολόγηση θεωρείται ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα που τιμωρείται με τις πειθαρχικές ποινές του άρθρου 109 του φασιστικού Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα).

Εκτός από αυτά τα μαστίγια, το «σώμα» του δημόσιου σχολείου θα υποστεί και δεκάδες συγχωνεύσεις, καταργήσεις, υποβιβασμούς, πληθωρικές τάξεις, αντικατάσταση της ζωντανής διδασκαλίας με τηλεμαθήματα σε απομεμακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές, περιορισμούς στην παράλληλη στήριξη, κ.λπ. Με πρόσχημα τον ολοένα και λιγότερο αριθμό νέων μαθητών, λόγω της μείωσης των γεννήσεων, το ΥΠΑΙΘΑ θα αναπτύξει τους δραστικούς «κόφτες» αυτού του είδους με εντατικούς ρυθμούς. Θα ισοφαρίσει τα «κέρδη» από την απώλεια των οργανικών θέσεων με τους λιγότερους αναπληρωτές και θα κάνει τον τσάμπα «μάγκα» με τον αυξημένο αριθμό μόνιμων διορισμών.

Ηδη άρχισαν τα όργανα. Καθημερινά, ανά την Ελλάδα ανακοινώνονται υποβιβασμοί της οργανικότητας σχολικών μονάδων, αναστολή λειτουργίας άλλων, συγχωνεύσεις-καταργήσεις και οι μαθητές υποχρεώνονται σε μετακινήσεις σε όμορα σχολεία, στα οποία δημιουργούνται πληθωρικά τμήματα μαθητών (π.χ. Νάξος, Κέα, Λήμνος, Αγιος Ευστράτιος, Κερατσίνι, Πέραμα, Κορυδαλλός, Αν. Αττική, Ρόδος, Χανιά, κ.λπ.). Δεν υπάρχει καμιά ευαισθησία για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, ακόμα και εκείνων που βρίσκονται στα πρόθυρα πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς υποχρεώνονται σε μετακινήσεις σε όμορα σχολεία με τμήματα μαθημάτων ίδιας Ομάδας Προσανατολισμού. 

ΠΗΓΗ

*** 

Η δραστική περικοπή δαπανών επιβάλλει πληθωρικά τμήματα στις ευαίσθητες τάξεις Α και Β Δημοτικού

Γράφαμε ότι οι 10.000 μόνιμοι διορισμοί στη δημόσια εκπαίδευση είναι το «τυράκι» για να χάσουν από τα μάτια τους οι εκπαιδευτικοί τη «φάκα».

Και η «φάκα» κρύβει όχι μόνο την επαναφορά του διαγωνισμού της ντροπής (ΑΣΕΠ) και την προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης μέσω των νεοδιόριστων (σ.σ. η πρώτη απόπειρα απέτυχε παταγωδώς), αλλά και το μπαράζ συγχωνεύσεων, καταργήσεων σχολικών μονάδων και τμημάτων.

Η προκλητικότητα του ΥΠΑΙΘΑ και των εντολοδόχων του στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Για να εξοικονομήσουν δαπάνες δημιουργούν πληθωρικά τμήματα μαθητών ακόμη και στις τάξεις Α και Β Δημοτικού, όπου για λόγους παιδαγωγικούς και μαθησιακούς είναι απαραίτητο ο αριθμός των μαθητών να είναι μειωμένος. Το πρόβλημα είναι τεράστιο αν στις τάξεις αυτές τύχει να φοιτούν και μαθητές με διαγνώσεις από τα ΚΕΔΑΣΥ, που έχουν απόλυτη ανάγκη την εξατομικευμένη παράλληλη στήριξη.

Η περίπτωση του 4ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας, όπου τη νέα σχολική χρονιά προβλέπεται να φοιτήσουν στη Β τάξη 21 μαθητές, εκ των οποίων οι 5 είναι διαγνωσμένες περιπτώσεις από το αρμόδιο ΚΕΔΑΣΥ, που χρήζουν παράλληλης στήριξης, δεν είναι η εξαίρεση. Παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζουν πολλά σχολεία ειδικά στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α και Β Αθήνας, όπως καταγγέλλει η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής.

Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής

ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΠΙΣΩ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΑΣΤΕΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ  ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ

Η κινητοποίηση του Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας με τη στήριξη της Ένωσης Γονέων Νέας Ιωνίας για το σοβαρό ζήτημα που προκύπτει στη Β τάξη του συγκεκριμένου σχολείου για τη νέα σχολική χρονιά 2024 – 2025 επαναφέρει ένα πρόβλημα που απασχολεί δεκάδες συλλόγους γονέων στην Αττική και αφορούν πολυπληθή τμήματα Α και Β τάξεων.

Να θυμίσουμε ότι στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας Αττικής, η νέα Β’ τάξη (χρονιά 2024 – 2025)  προβλέπεται να φοιτήσουν 21 μαθητές, εκ των οποίων οι 5 είναι διαγνωσμένες περιπτώσεις από το αρμόδιο ΚΕΔΑΣΥ, που χρήζουν παράλληλης στήριξης. Ταυτόχρονα, αναμένονται διαγνώσεις για 2 επιπλέον μαθητές, που θα πρέπει να φοιτήσουν σε τμήμα ένταξης. Δηλαδή το ένα τρίτο των μαθητών του τμήματος είναι παιδιά, που εντάσσονται στην Ειδική Αγωγή.

Δεν είναι η μοναδική τέτοια περίπτωση που έχει αναφερθεί στην Ομοσπονδία και είναι πολλές οι κινητοποιήσεις Συλλόγων Γονέων ειδικά στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Α και Β Αθήνας.

Με ευθύνη του Υπουργείου δημιουργείται μια απαράδεκτη κατάσταση όπου δημιουργούνται πολυπληθή τμήματα στις Α και Β τάξεις  του Δημοτικού.  Το γεγονός αυτό από μόνο του είναι απαράδεκτο γιατί στη λογική να εξοικονομηθούν χρήματα από προσλήψεις εκπαιδευτικών στοιβάζονται παιδιά στην πιο ευαίσθητη ηλικία ενώ είναι παιδαγωγικά αποδεδειγμένο ότι τα τμήματα Α και Β τάξεων πρέπει να είναι μικρότερα!

Απέναντι σε αυτόν τον απαράδεκτο νόμο το Υπουργείο δεν σκύβει να ακούσει τις ανησυχίες γονέων και εκπαιδευτικών ούτε όταν τα τμήματα αυτά αντιμετωπίζουν επιπλέον επιβάρυνση και χρήζουν μεγαλύτερης βοήθειας. Όπως τώρα με το 4ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας, την προηγούμενη χρονιά με το 3ο Δημοτικό Νέας Φιλαδέλφειας  και ο κατάλογος συνεχίζεται.  Μόνο η Διεύθυνση Β Αθήνας έχει ήδη παραδεχθεί ότι υπάρχουν 37 τμήματα στην περιοχή ευθύνης της που αντιμετωπίζουν τέτοιο πρόβλημα.

Στις αλλεπάλληλες εκκλήσεις γονιών και εκπαιδευτικών η απάντηση ήταν η εξής από την πλευρά των αρμοδίων (Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, τμήματα Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, αρμόδιοι Παιδαγωγικοί Σύμβουλοι Ειδικής και Γενικής Αγωγής) «έχετε δίκιο αλλά είναι ο νόμος δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα».

Ρωτάμε: είναι ηθικά σωστό να υλοποιείται ένας νόμος που θεσπίστηκε με μοναδικό κριτήριο την εξοικονόμηση πόρων από τη μόρφωση και την εκπαίδευση των παιδιών μας και το υπουργείο να είναι παντελώς αδιάφορο στα προβλήματα που δημιουργούνται;

Και όχι μόνο αυτό αλλά εν μέσω του καλοκαιριού το Υπουργείο Παιδείας, συνεπές στην αντιεκπαιδευτική πολιτική των συγχωνεύσεων τμημάτων και αύξησης των μαθητών ανά τάξη, ανακοίνωσε τη μη κατάτμηση νέων και αναστολή της κατάτμησης τμημάτων σε Δημοτικά και σε Νηπιαγωγεία (από 3 σε 2 τμήματα και από 2 σε 1 τμήμα) για το σχολικό έτος 2024-2025.

Απαιτούμε:

Η νέα Β’ τάξη του 4ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας να χωριστεί σε 2 τμήματα, για να διευκολυνθούν κυρίως οι μαθητές της Ειδικής Αγωγής, αλλά και οι υπόλοιποι στη μαθησιακή και κοινωνική τους εξέλιξη.

Αντίστοιχα να αντιμετωπιστούν όλες οι περιπτώσεις όλων των τμημάτων που αντιμετωπίζουν παρόμοιο πρόβλημα.

Να παρθούν πίσω οι αποφάσεις που αναστέλλουν την κατάτμηση νέων τμημάτων.

Το κάθε ένα παιδί που χρήζει παράλληλης στήριξης να έχει εξατομικευμένα ειδικό εκπαιδευτικό, όλες τις ώρες της εκπαιδευτικής ημέρας που χρειάζεται, σύμφωνα και με τις γνωματεύσεις του ΚΕΔΑΣΥ.

Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων σε όλη την Αττική να είναι σε επιφυλακή και να μην επιτρέψουν καμία συγχώνευση τμήματος, να αναδείξουν αντίστοιχα κάθε παρόμοιο πρόβλημα όπου εντοπίζεται.  Να απευθύνονται άμεσα στην Ένωση Γονέων, στην Ομοσπονδία, να οργανώσουμε από κοινού με τα Σωματεία και τους Συλλόγους των Εκπαιδευτικών τις κινητοποιήσεις μας.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου