Με μαζική συμμετοχή συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι διανομείς της Wolt ενάντια στην απόφαση της εταιρείας να μειώσει την αμοιβή τους ανά παραγγελία.
Στην Αθήνα, οι διανομείς συνεχίζουν την απεργία και τις κινητοποιήσεις τους από την Πέμπτη. Σήμερα Δευτέρα στις 2 μ.μ. θα συγκεντρωθούν στα γραφεία της εταιρείας, στην οδό Μιχαλακοπούλου.
Στη Θεσσαλονίκη, το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Τουριστικών - Επισιτιστικών Επιχειρήσεων Θεσσαλονίκης - Πιερίας - Χαλκιδικής και η Επιτροπή Διανομέων καλούν τους διανομείς σε 24ωρη απεργία μέχρι τα μεσάνυχτα της Δευτέρας. Παράλληλα καλούν στις 6.30 μ.μ. στο πάρκο του Εργατικού Κέντρου (Αριστοτέλους 32) για να συντονίσουν τη δράση τους.
Στη Λάρισα, το Εργατικό Κέντρο έλαβε απόφαση για απεργία την Δευτέρα των διανομέων στη Wolt.
Στην Πάτρα, την προκήρυξη στάσης εργασίας σήμερα Δευτέρα από τις 12 μ. έως τις 4 μ.μ., αποφάσισε το Συνδικάτο Διανομέων Ντελιβεράδων Αχαίας. Καλεί, επίσης, σε μοτοπορεία με αφετηρία το κατάστημα της Wolt στην Πάτρα, στις 12 το μεσημέρι.
Οι εργαζόμενοι διεκδικούν καμία μείωση των αποδοχών ανά παραγγελία, επαναφορά των αποδοχών στα επίπεδα του Μάρτη του 2022 με αποζημίωση 0,40 ευρώ ανά χιλιόμετρο από το πρώτο μέτρο. Να σταματήσει η αδήλωτη εργασία. Συμβάσεις αορίστου χρόνου απευθείας με τη Wolt με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα σε όσους διανομείς εργάζονται μέσω έμμεσου εργοδότη. Δωρεάν χορήγηση όλων των απαραίτητων μέσων ατομικής προστασίας. Κράνος - μπουφάν μηχανής- εξοπλισμός. Να τηρηθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.
Οι διανομείς στη «Wolt» απασχολούνται με το καθεστώς του «συνεργάτη», καθώς η εταιρεία αξιοποιεί το λεγόμενο freelancing. Η εργασιακή αυτή σχέση δημιουργεί μια σειρά προβλήματα, καθώς οι εργαζόμενοι δεν ξέρουν πόσες παραγγελίες θα λάβουν και τι αποδοχές θα έχουν, μένουν «ξεκρέμαστοι» όταν αρρωσταίνουν ή όταν πέφτουν θύματα «ατυχήματος» την ώρα της δουλειάς. Τώρα, η εταιρεία προχωρά στη μείωση της αμοιβής ανά παραγγελία, σε μια περίοδο μάλιστα που το εισόδημα των διανομέων λεηλατείται από την ακρίβεια στα καύσιμα και τα είδη πλατιάς κατανάλωσης.
Παράλληλα, μεγάλο μέρος των διανομέων, μεταξύ των οποίων και πολλοί μετανάστες, δουλεύουν με ακόμα πιο θολό καθεστώς: Ενώ εργάζονται στην πράξη για την ηλεκτρονική πλατφόρμα, προσλαμβάνονται ως μισθωτοί από «συνεργάτες» - «εργολάβους». Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην ασφαλίζονται για το ωράριο που πραγματικά δουλεύουν και να πληρώνονται με μεροκάματα που διαμορφώνουν αυθαίρετα οι εργολάβοι.
Στο πλευρό τους οι διανομείς της Wolt έχουν εργατικά Συνδικάτα και μαζικούς φορείς.
-ΔΙΑΒΑΣΤΕ επίσης:
Τα γαλάζια γιλέκα
Κατά κάποιον τρόπο, έχουν τον έλεγχο της πείνας μας. Χιλιάδες άνθρωποι κάθε μέρα καβαλάνε ένα «παπάκι» με ένα κουτί γαλάζιου, κίτρινου, πράσινου ή άλλου χρώματος από πίσω και διασχίζουν τους δρόμους πόλεων, κωμοπόλεων, ακόμη και χωριών, μεταφέροντας φτηνές ή ακριβές δόσεις της επιθυμίας και της ανάγκης μας.
Εδώ και μερικά χρόνια οι επιθυμίες μας και οι παραγγελίες μας εξαρτώνται από πλατφόρμες. Δηλαδή, από επιχειρήσεις που δεν είναι οργανωμένες με τον παραδοσιακό τρόπο, με εργοδότες, προϊσταμένους και εργαζόμενους, αλλά με «διαχειριστές στόλου» (μηχανών, ποδηλάτων ή αυτοκινήτων) και «συνεργάτες». Το έδειξε με τον μοναδικό του τρόπο πριν από λίγα χρόνια ο Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς, στην ταινία «Δυστυχώς απουσιάζατε».
Το έδειξαν επίσης οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων της e-food το περασμένο καλοκαίρι, που προκάλεσαν τη συμπάθεια χιλιάδων καταναλωτών και ανάγκασαν την εταιρεία να αναγνωρίσει στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα. Οι πλατφόρμες παροχής υπηρεσιών, που για τους καταναλωτές παίρνουν απλώς τη μορφή μιας εφαρμογής στο κινητό ή στον υπολογιστή τους, αλλάζουν ριζικά την ανθρωπογεωγραφία των εργασιακών σχέσεων.
Πολυεθνικές επιχειρήσεις ασαφούς έδρας και πολυσχιδούς διακλάδωσης σε δεκάδες χώρες μπορεί άνετα να διασυνδέονται ακόμη και με κυκλώματα αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας, που με τη σειρά τους μπορούν να φτάνουν στις παρυφές του εργασιακού τράφικινγκ.
Οταν η εργασιακή σχέση εξαφανίζεται ή κρύβεται πίσω από μια σύμβαση έργου (μπλοκάκι) και πολύ περισσότερο πίσω από στρώματα «εργολάβων» και «υπεργολάβων», στην πράξη «φατουρατζήδων» ή «νταβατζήδων» που διαμεσολαβούν ανάμεσα στον πραγματικό ιδιοκτήτη μιας επιχείρησης και στον πραγματικό παραγωγό του προϊόντος που αυτή διαθέτει, όλα χάνονται σε μια γλυκιά και απατηλή σύγχυση.
Μόνο ο τελευταίος τροχός της αμάξης, ο ντελιβεράς, ο δικυκλιστής, ο Ελληνας, ο Πακιστανός ή Μπανγκλαντεσιανός που παίρνει στο κινητό του παραγγελία να παραλάβει ένα πακέτο φαγητού από το σημείο Α στο σημείο Β, ξέρει πραγματικά πόσο πληρώνονται τα χιλιόμετρα που πρέπει να διασχίσει μεταφέροντας σε ένα κουτί το χλιαρό αντικείμενο της επιθυμίας και της πείνας μας.
Κι όταν αυτός, κατά κανόνα ευγενής, χαμογελαστός, γρήγορος και πρόθυμος, τα στυλώνει και δεν παραδίδει, όπως συμβαίνει εδώ και τρεις μέρες με τα γαλάζια γιλέκα των διανομέων της Wolt, σημαίνει ότι κάτι χοντρό παίζει με το ισχνό μεροκάματό του. Που ουδόλως το επηρεάζουν οι πολυδιαφημισμένες αυξήσεις του κατώτατου μισθού από τη γενναιόδωρη κυβέρνηση Μητσοτάκη. Την κυβέρνηση της πλατφόρμας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου