07 Σεπτεμβρίου 2023

Τα ναυτεργατικά σωματεία για το έγκλημα στο λιμάνι του Πειραιά


ΠΕΝΕΝ - Η θέση μας για το τραγικό ατύχημα στο Blue Horizon

Κατά την χθεσινοβραδινή αναχώρηση του Ε/Γ – Ο/Γ πλοίου «Blue Horizon» έλαβε χώρα ένα σοβαρότατο περιστατικό στο οποίο ένας νέος άνθρωπος 36 ετών έχασε άδικα την ζωή του στην προσπάθεια του να ανέλθει και να επιβιβαστεί στο πλοίο, ενώ αυτό ήδη είχε λύσει τους κάβους για το προγραμματισμένο δρομολόγιο του.

Πρόκειται για ένα τραγικό γεγονός, πρωτοφανές στην Ακτοπλοΐα κάτω από τις συνθήκες που έγινε.

Εκφράζουμε τα θερμά συλλυπητήρια μας στην οικογένεια του αδικοχαμένου επιβάτη και απαιτούμε να διερευνηθούν όλα τα περιστατικά και να αποδοθούν ευθύνες όπου αυτές υπάρχουν…

Από το βιντεοσκοπημένο υλικό το οποίο μεταδίδεται από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και ευρύτερα προκύπτουν μια σειρά αστοχίες, παραλείψεις και ευθύνες κατά την διάρκεια του επεισοδίου που διαδραματίστηκε στον καταπέλτη.

Ειδικότερα  θέλουμε να σημειώσουμε τα παρακάτω:

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ το ΒΙΝΤΕΟ της εικόνας


Είναι προφανές ότι ο 36χρονος επιβάτης ανήλθε στον καταπέλτη την στιγμή κατά την οποία το πλοίο είχε λύσει τους κάβους και ταυτόχρονα γινόταν η κίνηση για τη αναχώρηση του πλοίου (πρόσω). Η συνέχιση του επεισοδίου και η απώθηση του 36χρονου με σηκωμένο καταπέλτη είναι από πλευράς μέλους του πληρώματος πράξη αψυχολόγητη, επικίνδυνη και ισοδυναμεί με ολέθρια ενέργεια.

Ταυτόχρονα από το ίδιο βιντεοσκοπημένο υλικό κατά την στιγμή που ο 36χρνος ήταν στην θάλασσα δεν προκύπτει η εφαρμογή της σχετικής διαδικασίας για την διάσωση του. Αυτό με την σειρά του αποτελεί μια ακόμη παράλειψη η οποία συμβάλει ως κρίκος μιας επικίνδυνης αλυσίδας γεγονότων στην απώλεια της ζωής του επιβάτη…

Παράλληλα οφείλουμε να υπογραμμίσουμε με τον πιο σαφή τρόπο ότι ευθύνες υπάρχουν και στους άνδρες του Λιμενικού Σώματος οι οποίοι κατά την αναχώρηση του πλοίου δεν ήταν παρόντες ως όφειλαν.

Εάν υπήρχαν όργανα του Λιμενικού Σώματος όπως έπρεπε να έχουν παρουσία – έλεγχο – εποπτεία δεν επρόκειτο να συμβεί αυτό το γεγονός.

Η ανθρώπινη αυτή τραγωδία αναδεικνύει επίσης τις σοβαρές ευθύνες ΥΕΝ – Λιμενικών Αρχών και Ναυτιλιακών εταιριών που επιτρέπουν το λύσιμο των κάβων και την αναχώρηση του πλοίου με τον καταπέλτη κατεβασμένο!

Αυτό υπονομεύει την ίδια την ασφάλεια και θέτει σε κίνδυνο περιστατικά ανθρώπων που επιχειρούν να ανέλθουν στο πλοίο την τελευταία στιγμή….

Πρόκειται για πρόβλημα άγνωστο σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα.

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

***** 

O Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ στον ΣΚΑΪ στην εκπομπή Αταίριαστοι για το ατύχημα στο Blue Horizon (VIDEO)

  •  
     
    *****

    ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ: Τεράστιες ευθύνες Blue Star Ferries, υπουργείου και μελών του πληρώματος για το έγκλημα

    Η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) και Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής ΕΝ «Ο Στέφενσων» καταδικάζουν το αποτρόπαιο εγκληματικό γεγονός, που συντελέστηκε στο Ε/Γ – Ο/Γ πλοίο «BLUE HORIZON» της ναυτιλιακής εταιρείας BLUE STAR FERRIES, και εκφράζουν τα βαθιά συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους συγγενείς του 36χρονου επιβάτη.

    Σε ανακοίνωσή τους συγκεκριμένα αναφέρουν:

    «Τεράστιες είναι οι ευθύνες της εφοπλιστικής εταιρείας, του υπουργείου ναυτιλίας και των υπηρεσιών του, όπως και ορισμένων μελών του πληρώματος, που συμμετείχαν στο απάνθρωπο περιστατικό.

    Το σύνολο των εφοπλιστικών ακτοπλοϊκών εταιρειών, οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις και το υπουργείο ναυτιλίας, γνωρίζουν ότι ακόμα και το Π.Δ 177/2000, που καθορίζει την φόρτωση του πλοίου, δεν εφαρμόζεται στην πράξη.

    Συγκεκριμένα στο άρθρο 22 με τίτλο “Καταπέλτες”, στην παραγ. 11 καθορίζει ότι: “Η ασφάλιση του καταπέλτη και της θύρας ασφαλείας, πρέπει να γίνεται πριν τον απόπλου του πλοίου με ευθύνη του πλοιάρχου”, κανονισμός που δεν εφαρμόζεται από καμία εφοπλιστική εταιρεία.

    Επίσης κατά την εξέλιξη του γεγονότος, όπως καταγράφεται σε βιντεοληπτικό υλικό, αποδεικνύεται η έλλειψη της παρουσίας λιμενικής αρχής και η μη παρέμβαση της, ως όφειλε με βάση την υπουργική απόφαση 2415.1/51133/2021, που καθορίζει την ευθύνη των λιμενικών αρχών.

    Συγκεκριμένα στο άρθρο 14, αναφέρει: “Η λήψη των ενδεικνυόμενων μέτρων κατά τους κατάπλους και απόπλους των επιβατηγών πλοίων, επιβατηγών οχηματαγωγών, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή και ασφαλής διακίνηση των επιβατών και οχημάτων στους χερσαίους χώρους λιμένα και η επιβίβαση/αποβίβαση από τα πλοία”.

    Αποτελεί μελανό σημείο στο κλάδο των ναυτεργατών η απάνθρωπη συμπεριφορά των μελών του πληρώματος, που οδήγησε στο θάνατο του 36χρονου επιβάτη.

    Οι ναυτεργάτες έχουν δώσει σκληρούς αγώνες για την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου