Σε νέα, δεύτερη αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων των επιβατών για το 2022, προχώρησαν από τις 15 Ιουνίου στις περισσότερες γραμμές οι εφοπλιστικές εταιρείες, επικαλούμενες το συνεχώς αυξανόμενο κόστος των καυσίμων.
Οι νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων κινούνται μεσοσταθμικά από 5% έως 10%, ενώ σημειώνεται ότι η προηγούμενη αύξηση είχε γίνει τον Απρίλιο του 2022 και έφθανε μεσοσταθμικά το 10 με 12%.
Πληροφορίες αναφέρουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι δεν αποκλείεται για κάποιους προορισμούς και δρομολόγια να υπάρξει και νέα μικρή αύξηση από 1ης Ιουλίου.
Στη γραμμή Ραφήνα-Μύκονος το ατομικό εισιτήριο από τα 35 ευρώ αυτή τη στιγμή άγγιξε τα 38 ευρώ αύξηση 8,57% ενώ στη γραμμή Ραφήνα-Τήνος το ατομικό εισιτήριο από τα 32 ευρώ άγγιξε τα 35 ευρώ αύξηση 9,38%.
Στη γραμμή επίσης Ραφήνα-‘Ανδρο το ατομικό εισιτήριο από τα 23 ευρώ ανήλθε στα 25 ευρώ αύξηση 8,70%
Από Πειραιά για Νάξο το ατομικό εισιτήριο από 45,50 ευρώ έφθασε τα 48 ευρώ, αύξηση 5,49% ενώ για το ταχύπλοα το ατομικό εισιτήριο στην ίδια γραμμή από τα 63,70 άγγιξε τα 67,40 ευρώ.
Στη γραμμή Πειραιάς-Ρόδος το ατομικό εισιτήριο από τα 82,50 ευρώ διαμορφώθηκε στα 86,50 ευρώ αύξηση 4,85%.
Στη γραμμή Πειραιάς-Πάτμος από τα 50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 52,50 ευρώ αύξηση 4% και στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος από 44,50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο διαμορφώνεται στα 46,50 ευρώ. Στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος το ατομικό εισιτήριο από τα 43 ευρώ διαμορφώνεται στα 45,50 ευρώ.
Στη γραμμή Πειραιά-Ρόδος για τέσσερα άτομα με ένα ΙΧ το συνολικό κόστος εισιτηρίων από 466,50 ευρώ διαμορφώνεται στα 489,50 ευρώ αύξηση 4,93%
Σημειώνεται ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω των υψηλών τιμών στα καύσιμα έχουν θέσει ζήτημα αναπροσαρμογής των μισθωμάτων στα δρομολόγια των μονοετών συμβάσεων της ακτοπλοΐας, και για τις οποίες δεν προβλέπεται ρήτρα καυσίμου βάση του σχετικού νόμου.
Πρόκειται για συνολικά 42 ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ενώ το συνολικό εκτιμώμενο κόστος θα αγγίξει περίπου τα 15 εκατ. ευρώ. Με λίγα λόγια πέρα από τις αυξήσεις που επιβάλλουν στα εισιτήρια οι εφοπλιστές ζητούν και ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό για τις λεγόμενες άγονες γραμμές.
Σημειώνεται ότι ήδη το υπουργείο Ναυτιλίας από τις αρχές Απριλίου έχει προχωρήσει σε αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας, που εκτελούν δρομολογιακές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας με πολυετείς συμβάσεις και στις οποίες σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία προβλέπεται ρήτρα καυσίμου. Όλες οι άγονες γραμμές είναι ενταγμένες στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου