«Η ηγεσία της εταιρείας ξέρει πώς να κάνει το Facebook και το Instagram ασφαλέστερα, αλλά δεν θα κάνει τις απαραίτητες αλλαγές επειδή βάζουν τα αστρονομικά κέρδη τους πιο πάνω από τους ανθρώπους» είπε η Χάουγκεν.
Και ο ιδιοκτήτης της πλατφόρμας με τα 3,5 δισεκατομμύρια χρήστες, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, σε μια μακροσκελή ανάρτηση στη σελίδα του στο Facebook απάντησε: «Η καρδιά αυτών των κατηγοριών είναι η ιδέα ότι δίνουμε προτεραιότητα στα κέρδη έναντι της ασφάλειας και της ευημερίας. Απλώς δεν είναι αλήθεια»είπε ο Ζούκερμπεργκ. «Το επιχείρημα ότι εσκεμμένα προτείναμε περιεχόμενο που θυμώνει τους ανθρώπους, με σκοπό το κέρδος, είναι εντελώς παράλογο», έγραψε. «Κερδίζουμε χρήματα με διαφημίσεις και οι διαφημιστές μας λένε συνεχώς ότι δεν θέλουν τις διαφημίσεις τους παράλληλα με επιβλαβές ή βίαιο περιεχόμενο. Και δεν γνωρίζω καμία εταιρεία τεχνολογίας που έχει ως στόχο να αναπτύξει προϊόντα που κάνουν τους ανθρώπους θυμωμένους ή καταθλιπτικούς», πρόσθεσε. Αντλώντας πολλά σημεία από τη μαρτυρία της Χάουγκεν που κατήγγειλε την αδιαφορία του Facebook σε μελέτες που δείχνουν την τοξική επίδραση των κοινωνικών μέσων της ομάδας στους εφήβους, ο Ζούκερμπεργκ είπε: «Αν ισχύει αυτό γιατί να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα μελετών αιχμής για να κατανοήσουμε αυτά τα σημαντικά ζητήματα;».
Σύμφωνα με την Φράνσις Χάουγκεν ο Mark Zuckerberg δεν λογοδοτεί σε κανέναν. «Είναι, στην πραγματικότητα, ο κύριος σχεδιαστής των αλγορίθμων», δήλωσε.
Στη συζήτηση με γερουσιαστές και των δύο κομμάτων, η Χάουγκεν επικεντρώθηκε στους αλγόριθμους του Facebook, εξηγώντας τη σημασία τους για τους χρήστες. Είπε ότι μια αλλαγή τους το 2018 συνέβαλε στην αύξηση του μίσους και του διχασμού σε ένα δίκτυο που φαινομενικά δημιουργήθηκε για να φέρει τους ανθρώπους πιο κοντά(σ.σ. είναι πλέον γνωστό πως λειτουργούν οι αλγόριθμοι και πως δημιουργούνται οι «φούσκες», δες και σχετικό σημείωμα στο artinews.gr).
Παρά το μίσος που τροφοδοτούσαν, οι νέοι αλγόριθμοι βοήθησαν τον κολοσσό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να πουλήσει περισσότερες ψηφιακές διαφημίσεις.
Η Χάουγκεν την Κυριακή σε συνέντευξή της στο CBS κατηγόρησε ευθέως το Facebook ότι επιλέγει «το κέρδος έναντι της ασφάλειας» και της κοινωνικής ευθύνης.
Σε μια περίοδο όπου η διακομματική συνεργασία είναι σπάνια στο Καπιτώλιο, οι βουλευτές και από τα δύο κόμματα συμφώνησαν στην ανάγκη για μεγάλες αλλαγές στο Facebook.
Στην εναρκτήρια αγόρευσή του στην υποεπιτροπή Εμπορίου της Γερουσίας, ο Δημοκρατικός γερουσιαστής Ρίτσαρντ Μπλούμενταλ, πρόεδρος της υποεπιτροπής, δήλωσε ότι το Facebook γνώριζε ότι τα προϊόντα του ήταν εθιστικά, όπως τα τσιγάρα. «Τα παιδιά μας είναι τα θύματα. Οι έφηβοι σήμερα κοιτάζονται στον καθρέφτη και αισθάνονται αμφιβολία και ανασφάλεια. Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ θα έπρεπε να κοιτάζει τον εαυτό του στον καθρέφτη», δήλωσε ο Μπλούμενταλ, λέγοντας ότι αντ’ αυτού ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας πήγε για ιστιοπλοΐα.
«Όταν επέτρεπαν το 99% βίαιου περιεχομένου να παραμένει ανεξέλεγκτο στην πλατφόρμα τους, συμπεριλαμβανομένων όσων οδήγησαν στην ανταρσία της 6ης Ιανουαρίου(σ.σ. εισβολή οπαδών Τραμπ στο Καπιτώλιο), τι έκαναν; Τώρα γνωρίζουμε ότι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ πήγαινε για ιστιοπλοΐα», είπε η Δημοκρατική γερουσιαστής Έιμι Κλόμπουσαρ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου