«Μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, εργαζόμαστε σε αντίξοες συνθήκες, βρέξει – χιονίσει, χτυπώντας υπερωρίες, στερούμενοι τα ρεπό μας, χωρίς καμία ασφάλεια. Δεν υπάρχουν πουθενά προστατευτικά, είμαστε εντελώς έκθετοι. Σκεφτείτε ότι δεν έχουμε καν ένα μέρος για να κάνουμε το διάλειμμα μας, δεν έχουμε ένα ασφαλές σημείο για τα προσωπικά μας αντικείμενα και αναγκαζόμαστε να τα αφήνουμε οπουδήποτε», περιγράφει ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Πειραιά (ΕΝΕΔΕΠ), Μάρκος Μπεκρής στο TPP.
Αυτό το τίμημα πλήρωσε ο 42χρονος Δημήτρης, το θύμα του εργατικού δυστυχήματος στην Προβλήτα 2 στον Πειραιά. Το επικρατέστερο σενάριο, όπως περιγράφει ο κ. Μπεκρής, είναι ο Δημήτρης να είχε αφήσει τα προσωπικά του αντικείμενα στο ποδαρικό μίας γερανογέφυρας. Όταν ήρθε η ώρα να πάει να τα πάρει, ώστε να αλλάξει πόστο σε μία άλλη γερανογέφυρα, μάγκωσε σε ένα σημείο το παπούτσι του, με την γερανογέφυρα να κάνει ταυτόχρονη κίνηση. «Το αποτέλεσμα ήταν να τον κόψει στα δύο. Δεν ήμουν μπροστά στο συμβάν, όμως είδα το φρικτό αποτέλεσμα. Αυτό είναι το επικρατέστερο σενάριο, αλλά περιμένουμε από τους αρμόδιους φορείς να βγάλουν το πόρισμα. Θέλουμε η υπόθεση να διαλευκανθεί, χωρίς συγκάλυψη», περιγράφει.
Αμέσως μετά το τραγικό συμβάν, πραγματοποιήθηκε Γενική Συνέλευση των εργαζομένων της COSCO, στην οποία αποφασίστηκε να κηρυχθεί η έναρξη του αγώνα τους, με γενναίες διεκδικήσεις τόσο για την ασφάλειά τους όσο και για τα εργασιακά τους δικαιώματα. Κατά τη διάρκεια της απεργιακής κινητοποίησης, μέλη της ΕΝΕΔΕΠ αλλά και του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, συναντήθηκαν με τη διοίκηση της COSCO, στην οποία υπέβαλαν τα αιτήματά τους. Το διεκδικητικό τους πλαίσιο είναι:
– Κανένας εργαζόμενος να μην ξαναδουλέψει 12 ώρες και κόντρα βάρδιες.
– Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις σε συνεννόηση με το Σωματείο, με πλήρη απασχόληση και εργασιακά δικαιώματα.
– Τέρμα οι εργατικές ομάδες με μόνο 4 άτομα. Να είναι 6, γιατί έχουμε και πολλούς σακατεμένους.
– Άμεση σύσταση Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας με τη συμμετοχή των εργαζομένων.
– Σε κάθε πόστο και ειδικότητα να υπάρχει εκπαίδευση από τους αρμόδιους φορείς.
– Κυρίως ζήτημα είναι τα μηχανήματα που λειτουργούν να είναι πλέον ασφαλή.
– Αυτά τα αιτήματα πρέπει να συνδεθούν με την υπογραφή ΣΣΕ για να είναι δεσμευτικά, με μόνιμη, σταθερή εργασία με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
Για ακόμη ένα 24ωρο η απεργία – «Το δίκιο είναι με το μέρος μας»
Οι απαντήσεις που πήραν ωστόσο δεν ήταν ικανοποιητικές, με αποτέλεσμα το σωματείο να αποφασίσει σύσσωμο τη συνέχιση της απεργιακής κινητοποίησης για ακόμη ένα 24ωρο. Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι το βράδυ της Τρίτης πραγματοποίησαν νέα συγκέντρωση στο χώρο στον οποίο εργάζονται στις προβλήτες του Πειραιά, έθεσαν τον σχεδιασμό των κινητοποιήσεών τους και αποφάσισαν για τη διάρκειά τους και τα μέσα διαμαρτυρίας τους. Παράλληλα, στις 18:30 τηn Τετάρτης στην πλατεία Κοραή θα πραγματοποιηθεί απεργιακή συγκέντρωση.
«Βεβαίως και συλληπήθηκε η διοίκηση. Αλλά τι να το κάνουμε; Οι απαντήσεις τους ήταν «να σε κάψω Γιάννη να σε αλείψω μέλι». Θεωρούν ότι όλα μέσα στο λιμάνι γίνονται στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο ασφάλειας παρά τις παρατηρήσεις μας. Θέτουμε το ζήτημα να συσταθεί ενιαία επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας, με τον τρόπο που πρέπει, και εκείνοι μας θέτουν προβλήματα διαδικαστικά, όπως ας πούμε ότι δραστηριοποιούνται 7 διαφορετικές εταιρείες με διαφορετικές διοικήσεις και δεν υπάρχει δυνατότητα ενιαίας επιτροπής. Εμείς δεν θα μπούμε σε αυτή τη διαδικασία. Δεν θα μείνουμε στην νομιμότητα. Τα λένε όπως τους βολεύουν, ενώ το δίκιο είναι με το μέρος μας. Εμείς νοιαζόμαστε για τον εργαζόμενο και τρέχουμε να διασφαλίσουμε τα δικαιώματα και την ασφάλειά του. Από τη στιγμή που δεν μας ακούν, θα τραβήξει μακριά αυτή η ιστορία», αναφέρει ο κ. Μπεκρής.
Με τις ευλογίες της ΝΔ
Σημαντικό να τονίζουμε πως με τροπολογία Βρούτση που πέρασε η κυβέρνηση Μητσοτάκη το 2019, καταργήθηκε η κοινή ευθύνη εργολάβου και αναθέτοντος έργου, σχετικά με την υποχρέωση τήρησης της εργατικής νομοθεσίας. Αυτό σημαίνει ότι σε περιπτώσεις μεγάλων έργων που κόβονται σε μικρότερα κομμάτια, η μεγάλη εταιρεία (στη συγκεκριμένη περίπτωση η COSCO) δεν έχει νομική ευθύνη απέναντι στους εργαζόμενους για πιθανές παραβιάσεις από τον οποιονδήποτε υπεργολάβο
Επίσης, πηγές του TPP από το λιμάνι του Πειραιά επιβεβαίωσαν πως η κατάσταση τους επιβαρύνθηκε και με τον νόμο Χατζηδάκη για τα Εργασιακά, κυρίως στο κομμάτι των υπερωριών. «Νομιμοποιήθηκαν πάρα πολλές υπερωρίες που ήδη γίνονταν» σημειώνουν.
«Όποιος πάει να χτυπήσει εργάτη που αγωνίζεται για να μη χαθεί άλλος συνάδελφο θα μας βρει μπροστά του»
Ο κ. Μπεκρής, αναφέρει ότι η διοίκηση της COSCO επιδιώκει τον «στραγγαλισμό» του σωματείου των εργαζομένων με συνεχείς μηνύσεις, προσπαθώντας να βγάλουν τις απεργίες τους παράνομες, «τρέχοντάς τους στα δικαστήρια».
«Το λέω και το τονίζω. Με τους νέους νόμους για τα εργασιακά, καθώς οι κυβερνήσεις είναι το πολιτικό πρόσωπο του εκάστοτε εργοδότη, είναι πιθανόν να πατήσουν πάνω στη νομιμότητα για να βγάλουν τις απεργίες μας παράνομες ή καταχρηστικές. Όποιος αποφασίσει να θίξει την απεργία, όποιος πάει να χτυπήσει λιμενεργάτη που παλεύει για να μη χαθεί άλλος συνάδελφος, θα μας βρει μπροστά του και θα πάρει την απάντησή του. Είχαμε θάνατο», καταλήγει.
Για «άγνωστο λόγο» κοντά στη γερανογέφυρα ο νεκρός λέει η Dport
Tην οδύνη της για τον τραγικό θάνατο του 46χρονου εργαζόμενου στην προβλήτα 2 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, εκφράζει με σημερινή ανακοίνωση της η DPort Services.
Υποστηρίζει μάλιστα πως «ο εκλιπών βρισκόταν για άγνωστο λόγο, στην απογευματινή βάρδια και ώρα 17:16 της 25ης Οκτωβρίου του 2021, πλησίον της γερανογέφυρας νούμερο 10 του Προβλήτα ΙΙ. Η γερανογέφυρα ξεκίνησε να κινείται με εξαιρετικά αργή ταχύτητα – σύμφωνα με τη συνήθη λειτουργία της – όταν για αδιευκρίνιστους μέχρι στιγμής λόγους ήρθε σε επαφή με τη γέφυρα, με αποτέλεσμα να βρει ακαριαίο θάνατο».
Ο «άγνωστος λόγος» διαψεύδεται κατηγορηματικά από τους εργαζόμενους.
Η DPort Services αναφέρει εξάλλου ότι «τη διερεύνηση της υπόθεσης έχει αναλάβει η αρμόδια Λιμενική Αρχή, το αρμόδιο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας και η Ομάδα Εμπειρογνωμόνων και Τεχνικών Ασφαλείας της DPort Services».
«Σύσσωμη η διοίκηση και οι εργαζόμενοι συνάδελφοι του εκλιπόντος στο λιμάνι, εκφράζουν την οδύνη και τα θερμά τους συλλυπητήρια στην οικογένεια και στους οικείους του. Η εταιρεία DPort Services σε ένδειξη πένθους, ανακοινώνει παύση εργασιών έως αύριο 26 Οκτωβρίου και ώρα 23:00″ υποστηρίζει η εταιρεία. Το TPP προσπάθησε επιμόνως να επικοινωνήσει με την Dport για περισσότερα σχόλια, ωστόσο κάτι τέτοιo δεν κατέστη τελικά εφικτό.
*****
Νέα 24ωρη απεργία στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά
Ρεπορτάζ Χριστίνα Παπασταθοπούλου
Την Πέμπτη 28 Οκτωβρίου θα παραμείνει κλειστό (για τρίτη ημέρα) το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, καθώς το σωματείο των εργαζομένων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) ΕΝΕΔΕΠ αποφάσισε νέα 24ωρη απεργία.
Οι κινητοποιήσεις ξεκίνησαν μετά το θάνατο του 46χρονου λιμενεργάτη Δημήτρη Δαγκλή εν ώρα εργασίας στην προβλήτα ΙΙ την Δευτέρα. Οι εργαζόμενοι διεκδικούν από τον ΟΛΠ-Cosco την τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας στους χώρους δουλειάς και συγκεκριμένα ζητούν:
- 6αρες πόστες (έξι άτομα ανά βάρδια σε κάθε πόστο)
- Κατάργηση των κόντρα βαρδιών.
- Μετατροπή όλων των συμβάσεων σε πλήρους απασχόλησης. Να μην κυνηγάμε το μεροκάματο από δω και από εκεί για να τα βγάλουμε πέρα, σκοτωμένοι από το άγχος, την πίεση να ζήσουν οι οικογένειές μας.
- Επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλειας από τους εργαζόμενους.
Το απόγευμα της Τετάρτης η ΕΝΕΔΕΠ πραγματοποίησε δυναμική συγκέντρωση στην πλατεία Κοραή στον Πειραιά με τη συμμετοχή συνδικάτων, φορέων, εργαζομένων, και στη συνέχεια έγινε πορεία στα γραφεία του ΟΛΠ στην Ακτή Ξαβερίου. Στη συγκέντρωση κρατήθηκε ενός λεπτού σιγή για τον 46χρονο λιμενεργάτη Δημήτρη Δαγκλή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου