28 Οκτωβρίου 2021

Χάθηκαν γυναίκες και παιδιά σε ναυάγιο στη Χίο


Τέσσερις οι νεκροί από το ναυάγιο στη Χίο, ανάμεσά τους δυο παιδιά 4 και 10 ετών, μια ανήλικη και μια γυναίκα περίπου 40 ετών. ● Αγνοείται ακόμη ένα άτομο. ● Μυστήριο με έναν εγκαυματία και την απουσία του κινητήρα από το φουσκωτό με τους 27 πρόσφυγες.

Δύο μικρά παιδιά ηλικίας περίπου τεσσάρων και δέκα ετών, μια ανήλικη γυναίκα και ακόμα μία γυναίκα γύρω στα σαράντα είναι ο τραγικός απολογισμός ναυαγίου που σημειώθηκε τις πρωινές ώρες της Τρίτης ανατολικά της Χίου, στη θαλάσσια περιοχή του οικισμού των Νενήτων.

Από το φονικό ναυάγιο οι λιμενικοί που έσπευσαν στην περιοχή κατάφεραν να διασώσουν 22 άτομα (14 άντρες, 7 γυναίκες, 1 παιδί), ενώ ακόμα ένας αγνοείται και οι έρευνες συνεχίζονταν μέχρι αργά χθες το βράδυ. Από αυτούς οι 20 οδηγήθηκαν στη δομή καραντίνας ενώ δύο άτομα, ένας άντρας και μία γυναίκα, οδηγήθηκαν στο Νοσοκομείο του Χίου όπου παρέμειναν για νοσηλεία.

Η γυναίκα νοσηλεύεται με υποθερμία, αφού έμεινε αρκετές ώρες μέσα στο νερό. Πιο σοβαρή κρίνεται η κατάσταση του άντρα καθώς φέρει σοβαρά εγκαύματα στον θώρακα, στα χέρια και αλλού. Γεγονός που γεννά ερωτήματα για τις συνθήκες που οδήγησαν στο ναυάγιο, αφού το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος σε σχετική ενημέρωση πουθενά δεν κάνει λόγο για κάποια φωτιά στο σκάφος που θα μπορούσε να προέλθει μόνο από τον κινητήρα.

Για την ακρίβεια πουθενά δεν γίνεται λόγος ούτε για τραυματίες, ούτε για τον κινητήρα, ο οποίος είναι χαρακτηριστικό ότι απουσιάζει εντελώς τόσο από τις φωτογραφίες του σκάφους όσο και από το σχετικό βίντεο από την επιχείρηση διάσωσης που δόθηκε στη δημοσιότητα λίγες ώρες μετά το ναυάγιο.

«Σημειώνεται ότι η εν λόγω λέμβος είχε εκκινήσει από τα τουρκικά παράλια φορτωμένη με υπεράριθμους επιβάτες. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις αντίξοες καιρικές συνθήκες οδήγησαν στην αποκόλληση της γάστρας (πάτωμα λέμβου) της μη αξιόπλοης λέμβου και την επακόλουθη ημιβύθισή της. Τονίζεται ότι κανένας εκ των επιβαινόντων δεν έφερε ατομικό σωσίβιο» επισημαίνει το δελτίο Τύπου του Λιμενικού, ενώ σε άλλο σημείο αναφέρεται ότι «όλοι οι διασωθέντες αλλοδαποί, οι οποίοι είναι καλά στην υγεία τους, μεταφέρθηκαν στον λιμένα Χίου».

Είναι δυνατόν άραγε οι λιμενικοί να μην πρόσεξαν τον εγκαυματία, όταν μάλιστα οι γιατροί στο Νοσοκομείο της Χίου μέχρι το απόγευμα εξέτασαν ακόμα και το ενδεχόμενο της άμεσης αερομεταφοράς του στην Αθήνα με πτήση του ΕΚΑΒ;

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εγκαυματίας μεταφέρθηκε αρχικά στη δομή καραντίνας στη Λευκωνιά και εκεί, αφού εξετάστηκε από στρατιωτικό γιατρό, κρίθηκε επιβεβλημένη η μεταφορά του στο νοσοκομείο, ενώ τα εγκαύματα που φέρει πιθανόν να οφείλονται σε κάποιο χημικό στοιχείο. Ερώτημα όμως γεννά και η απουσία του κινητήρα από τις φωτογραφίες του μισοβυθισμένου φουσκωτού, αφού σύμφωνα με τις καταγγελίες στις επιχειρήσεις επαναπροώθησης πάγια τακτική των κομάντος που αναλαμβάνουν την ακινητοποίηση του σκάφους είναι η αφαίρεση του κινητήρα ή και η καταστροφή του.

Υπουργική υποκρισία

Στις ευθύνες των δικτύων διακίνησης που υπερφορτώνουν τις βάρκες με πρόσφυγες στάθηκε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νότης Μηταράκης, αλλά και ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, ξεχνώντας και οι δύο ότι ακριβώς η πολιτική της «Ευρώπης-Φρούριο» την οποία υπηρετούν είναι αυτή που ταΐζει και θεριεύει τα κυκλώματα που καταγγέλλουν.

«Αυτή είναι η πραγματικότητα της εκμετάλλευσης μεταναστών από εγκληματικές συμμορίες στο Αιγαίο. Αδίστακτοι λαθροδιακινητές βάζουν σε κίνδυνο ζωές σε βαριά φορτωμένες, μη αξιόπλοες λέμβους ανοιχτά της Χίου» δήλωσε ο κ. Μηταράκης, ξεχνώντας ότι το υπερφόρτωμα παρατηρείται και στα liferafts που πουλάει ελληνική εταιρεία στο Πολεμικό Ναυτικό και στο Λιμενικό Σώμα. Εκτός βέβαια αν αυτά τα θεωρεί αξιόπλοα. Ο ίδιος πάντως καλεί και τις τουρκικές αρχές «να κάνουν περισσότερα για να αποτρέπουν την εκμετάλλευση από εγκληματικές συμμορίες. Αυτές οι διελεύσεις δεν πρέπει να επιτραπούν ξανά».

Σε ανάλογο κλίμα και ο κ. Πλακιωτάκης ο οποίος, αφού εξέφρασε την οδύνη του για τον χαμό των τεσσάρων ανθρώπων, δήλωσε «συγκλονισμένος» από την «εγκληματική αδιαφορία των κυκλωμάτων διακίνησης για την ανθρώπινη ζωή που ξεπέρασε κάθε όριο, αφού πάνω από 20 άνθρωποι, ανάμεσα στους οποίους και μικρά παιδιά, αφέθηκαν χωρίς σωσίβιο».

Οπως φαίνεται, ούτε αυτός έχει εικόνα από τις επαναπροωθήσεις με liferaft και επιβάτες χωρίς σωσίβια...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου