20 Οκτωβρίου 2021

Ναυτεργάτες για τη συνάντηση με τον Υπ. Ε.Ν.: Προκλητικός και αδιάλλακτος ο υπουργός ναυτιλίας Πλακιωτάκης - Σε τροχιά σύγκρουσης οι Ναυτεργάτες με την κυβερνητική Ναυτιλιακή πολιτική


ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ - ΠΕΕΜΑΓΕΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Προκλητικός και αδιάλλακτος ο υπουργός ναυτιλίας Πλακιωτάκης, στη σημερινή συνάντηση με εκπροσώπους της ομοσπονδίας, με αφορμή την παράσταση διαμαρτυρίας των ναυτεργατών, ενάντια στην αντιναυτεργατική τροπολογία, που ψηφίζεται την Τετάρτη 20 Οκτώβρη στη βουλή.

Επαίσχυντη τροπολογία, που με πρόσχημα την πανδημία, δίνει το δικαίωμα στους εφοπλιστές στα ποντοπόρα υπό ελληνική σημαία καράβια, να ναυτολογούν ναυτεργάτες και στο σύνολο τους να μην εφαρμόζουν ΣΣΕ – κοινωνική ασφάλιση.

Η προσωρινότητα που επικαλέστηκε ο υπουργός για την τροπολογία, τον διαψεύδει το σύνολο της αντεργατικής νομοθεσίας, που διαρκώς ενισχύεται, όπως ο ν.4714/2020, που καταργεί τη ΣΣΕ στα ποντοπόρα, διευρύνει την ανασφάλιστη εργασία, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Η προκλητικότητα του υπουργού συνεχίστηκε αναφέροντας, ότι θα πρέπει να προσαρμοστούμε στις συνθήκες της παγκόσμιας ναυτιλίας, δηλ. την απαίτηση των εφοπλιστών για την εφαρμογή των «διεθνών κρατούντων», που σημαίνει φτηνός ναυτεργάτης, χωρίς κοινωνική ασφάλιση, για να συνεχίζεται και να ενισχύεται η κερδοφορία τους, να διατηρείτε η πρωτοκαθεδρία τους στην παγκόσμια ναυτιλία, διαμορφώνοντας συνθήκες γαλέρας για το σύνολο των ναυτεργατών.

Δεν δίστασε να αναφέρει ότι τα εκατομμύρια ευρώ, που δόθηκαν στους εφοπλιστές της ακτοπλοΐας και θα συνεχιστούν για την ανανέωση του στόλου τους, αποσκοπούν στο να «διασωθεί το ακτοπλοϊκό δίκτυο»!!!

Τα διαρκή οξυμμένα προβλήματα σε ΣΣΕ, ανεργία, οργανικές συνθέσεις, συνθήκες εργασίας, κοινωνική ασφάλιση, διπλώματα – πιστοποιητικά, επιβάλλουν την άμεση συνεδρίαση της Ε.Ε της ΠΝΟ, για τη λήψη αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων το επόμενο διάστημα.

Καλούμε τα ναυτεργατικά σωματεία, τους ναυτεργάτες, να συνεχίσουμε και να δυναμώσουμε το συντονισμό δράσης με σωματεία, ομοσπονδίες, εργατικά κέντρα για την προετοιμασία απεργιακού μετώπου. Να αγωνιστούμε για την κατάργηση του ν.4808/2021 (Χατζηδάκη) και του συνόλου της αντεργατικής νομοθεσίας, για δουλειά με δικαιώματα, για συνδικάτα στα χέρια των εργατών.

Όλοι στα Πανεργατικά Συλλαλητήρια στις 4 Νοέμβρη, στον Πειραιά στις 18:30 στην πλατεία Κανάρη (Πασαλιμάνι)..

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΑΓΕΙΡΩΝ Ε.Ν

19 Οκτώβρη 2021

*****

Συνάντηση ΥΕΝ - ΠΝΟ Σε τροχιά σύγκρουσης οι Ναυτεργάτες με την κυβερνητική Ναυτιλιακή πολιτική

Συνάντηση αντιπροσωπείας της ΠΝΟ με τον Υπουργό Ε.Ν έγινε σήμερα με αφορμή την κατάθεση τροπολογίας στην Βουλή με την οποία επιχειρείται για τρίτη συνεχόμενη φορά (τους τελευταίους 18 μήνες) η φαλκίδευση του δικαιώματος στην απασχόληση ελλήνων Ναυτεργατών στην ποντοπόρο Ναυτιλία που προβλέπονται στον όρο 8 του άρθρου 13 των εγκριτικών πράξεων του ν.δ 2687/53.

Στην τοποθέτησή του ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ ανέδειξε τον εφοπλιστόδουλο χαρακτήρα της ασκούμενης κυβερνητικής ναυτιλιακής πολιτικής επισημαίνοντας μεταξύ των άλλων τον βαθειά αντεργατικό χαρακτήρα του νόμου 4714/2020 με τον οποίο ο ΥΕΝ Γ. Πλακιωτάκης βάζει ταφόπλακα στον θεσμό της ΣΣΕ στην ποντοπόρο Ναυτιλία και στα κατοχυρωμένα σε αυτή δικαιώματα των Ναυτεργατών.

Επίσης με επιχειρήματα αποδόμησε το φαιδρό πολιτικό σκεφτικό που ανέπτυξε η κυβερνητική προπαγάνδα για την κατάργηση της Σύμβασης. Σημείωσε ότι παρά τα μέτρα αυτά ο αριθμός των πλοίων ελληνικής σημαίας το χρονικό αυτό διάστημα μειώνεται και ταυτόχρονα όπως αναμενόταν οι μισθοί σύμφωνα με τα διεθνή κρατούντα (Σύμβαση ITF) δεν προσέλκυσαν κανέναν νέο Έλληνα στο ναυτικό επάγγελμα!!!

Είναι η ίδια συνταγή της ναυτιλιακής πολιτικής που όλες οι κυβερνήσεις την μεταπολιτευτική περίοδο υπηρέτησαν πιστά παρέχοντας πλήθος προνομίων στο εφοπλιστικό κατεστημένο στο όνομα πάντοτε της ανταγωνιστικότητας και της αύξησης των πλοίων στην ελληνική σημαία.

11 απανωτές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων εξοστράκισαν το 85% του ελληνικού ναυτεργατικού δυναμικού ενώ ο αριθμός των υπό ελληνική σημαία πλοίων σταθερά την τελευταία 20ετία εξακολουθεί να μειώνεται.

Από την άλλη επεκτάθηκε και γιγαντώθηκε η χαμηλόμισθη ανασφάλιστη εργασία και η απασχόληση ελλήνων Ναυτεργατών είναι πλέον σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα!

Ακολούθως διατύπωσε την θέση της Ένωσής μας υπογραμμίζοντας ότι η συνολική πολιτική της κυβέρνησης στην Ναυτιλία και στα ναυτεργατικά προβλήματα συνιστούν άμεση απειλή για τα εναπομείναντα ναυτεργατικά δικαιώματα, στις εργασιακές σχέσεις, στα κοινωνικοασφαλιστικά ζητήματα, στην απασχόληση, στην συνδικαλιστική δράση.

Αυτή η πολιτική θυσιάζει καθημερινά τα δικαιώματα των Ναυτεργατών στην Ποντοπόρο ναυτιλία, στην Ακτοπλοΐα και σε όλες τις κατηγορίες πλοίων στον βωμό της ανταγωνιστικότητας και του εφοπλιστικού κέρδους που μέσα στην πανδημία, ιδιαίτερα στην ποντοπόρο ναυτιλία, η εφοπλιστική κερδοφορία έχει εκτιναχθεί σε ιλιγγιώδη υψηλά επίπεδα!

Εξέφρασε επίσης την ριζική και κατηγορηματική αντίθεση του κλάδου και όλων των Ναυτεργατών σε αυτή την πολιτική που έχει χαρακτηριστικά οδοστρωτήρα και στοχεύει στην ισοπέδωση των Ναυτεργατικών δικαιωμάτων.

Στην απάντησή του ο κ. Πλακιωτάκης κατέστησε σαφές ότι η τροπολογία δεν θα αποσυρθεί από την Βουλή διατυπώνοντας την άποψη ότι η πανδημία δεν έχει εξαλειφθεί και ότι τα προβλήματα στην παλιννόστηση είναι υπαρκτά.... και στην τελική το μέτρο αυτό είναι προσωρινό!!

Ταυτόχρονα επέλεξε να καλλιεργήσει την φοβία γύρω από τις εξελίξεις στην Ναυτιλία (πανδημία - ενεργειακή κρίση - καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα), πρόβαλε επίσης τον μπαμπούλα των αναδιαρθρώσεων και της αναδιάταξης στον χάρτη της Ακτοπλοΐας (Ναυτιλιακές εταιρίες) δηλώνοντας ότι εάν η κυβέρνηση δεν ενίσχυε τους Ακτοπλόους εφοπλιστές με πολλά εκατομμύρια ευρώ, η Ακτοπλοΐα θα είχε καταρρεύσει.... και τέλος πρόβαλε την θεωρία για τον κίνδυνο αφελληνισμού της Ακτοπλοΐας εάν κάποιο επενδυτικό - επιχειρηματικό fund πάρει την μεγαλύτερη Ακτοπλοϊκή εταιρεία της χώρας μας, υπονοώντας ότι θα χαθούν όλες οι θέσεις εργασίας για τους έλληνες Ναυτεργάτες!!  

Καθίσταται απολύτως σαφές (κατά την άποψη της ΠΕΝΕΝ) και το υπογραμμίσαμε στον ίδιο τον Υπουργό ότι με αυτή την πολιτική δημιουργεί τους όρους μιας ευθείας αντιπαράθεσης και σύγκρουσης και ότι οι απειλές και το νεοφιλελεύθερο δόγμα του θα πέσουν στο κενό....

Οι Ναυτεργάτες για άλλη μια φορά θα βρεθούν στις επάλξεις του αγώνα για να υπερασπίσουν τα δικαιώματά τους και θα δώσουν την δική τους απάντηση στην κυβερνητική πολιτική που είναι ταυτισμένη με τα συμφέροντα και τα κέρδη των εφοπλιστών.

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου