22 Μαρτίου 2023

Στην «τηλεδιοίκηση» του Μητσοτάκη «φταίμε όλοι»!


Με μια ντουζίνα «αν», με πλήθος έωλων υποσχέσεων, με εξοργιστικά ψέματα κι, εν κατακλείδι, με ένα «φταίμε όλοι», ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επιχείρησε να συγκαλύψει τις τεράστιες πολιτικές και ταξικές ευθύνες της κυβέρνησης του, για το σιδηροδρομικό έγκλημα στα Τέμπη.

Στην συνέντευξη στον Σταύρο Θεοδωράκη, ο Κ. Μητσοτάκης ξεκίνησε να μοιράζει αρχικά ατομικές ευθύνες (από τον σταθμάρχη μέχρι τους υπαλλήλους του ΟΣΕ), με …«πιασάρικες ατάκες» του τύπου «δεν είναι η Ελλάδα του μπλάνκο».

Δεν δίστασε να κατηγορεί ξεδιάντροπα και ψευδώς (αφού οι εργαζόμενοι το είχαν πράξει επανειλημμένως) όλους όσους δήθεν δεν τον ενημέρωσαν νωρίς για την κατάσταση των σιδηροδρόμων ισχυριζόμενος ότι «μια χαρά τα καμπανάκια τα βαρέσαν, εκ των υστέρων όλοι»

Δεν είχε κανένα πρόβλημα να ψεύδεται ασύστολα, βαφτίζοντας τηλεδιοίκηση έναν τοπικό πίνακα σταθμάρχη που βλέπει μόνο την είσοδο και την έξοδο του σταθμού, σε μία προσπάθεια να αντιστρέψει την πραγματικότητα. Και στο τέλος να καταφεύγει στη βολικό και «χυδαίο» καταφύγιο του «όλοι φταίμε» (με πυξίδα το «όλοι μαζί τα φάγαμε»), για να συγκαλύψει τον πραγματικό ένοχο της τραγωδίας, δηλαδή την ταξική πολιτική  που οδήγησε στην απελευθέρωσης των σιδηροδρόμων, στην «αποψίλωση» των υπηρεσιών από προσωπικό, στην απουσία σύγχρονων τεχνολογικών μέσων και τελικά στην παρακμή και την εγκατάλειψη που «γέννησε» και το έγκλημα των Τεμπών.

Ο Κ. Μητσοτάκης ανερυθρίαστα επανέλαβε τα ψέματα της κυβέρνησης σχετικά με την ύπαρξη τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο να ισχυριστεί ότι «ο σταθμάρχης έβλεπε ότι το τρένο ήταν στη λάθος γραμμή άσχετα αν δεν το είδε εκείνη τη στιγμή»! «Είναι απολύτως βέβαιο κ. Θεοδωράκη ότι τοτοπικό -το τονίζω- σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε στη Λάρισα από τον Νοέμβριο του ‘22. Αυτό δεν επιδέχεται καμίας αμφιβολίας και θέλω να το τονίσω και θέλω να διαψεύσω κατηγορηματικά όποιον ισχυρίζεται κάτι διαφορετικό. Υπήρχε η τοπική τηλεδιοίκηση», ισχυρίστηκε ο Κ. Μητσοτάκης.

Ωστόσο αμέσως μετά μας φλόμωσε στα «αν» (χωρίς φυσικά ίχνος κριτικής στις κυβερνητικές παλινωδίες) και είπε: «Προφανώς και έγιναν μια σειρά από ανθρώπινα λάθη, αλλά εάν τα πράγματα στα τρένα ήταν διαφορετικά, αν ενδεχομένως είχαμε διαφορετική εκπαίδευση, εάν είχαμε φροντίσει να ολοκληρώσουμε την περιβόητη σύμβαση 717, είναι πολύ πιθανό το το δυστύχημα αυτό να μην είχε συμβεί. Άρα, πρέπει να ψάξουμε σε δύο διαφορετικά πεδία ερευνών»

Βέβαια ταυτόχρονα μας μίλησε για «παθογένειες ετών» και «διαχρονικές αμαρτίες» χωρίς φυσικά να καταδικάσει τις πολιτικές των ιδιωτικοποιήσεων και του ξεπουλήματος βασικών υποδομών της χώρας. Και έσπευσε να επικαλεστεί την «καραμέλα» της ατομικής ευθύνης και μάλιστα με το ύφος ανθρώπου που δεν έχει κυβερνήσει αυτό τον τόπο, για να μας ενημερώσει ότι αυτό που τον «ενόχλησε πιο πολύ από όλα» και τον εξόργισε «είναι αυτή η κουλτούρα του “ωχαδερφισμού”, του “μπλάνκο”, της αδιαφορίας για κάτι το οποίο όλοι το βλέπαμε».

Και ακόμα πιο προκλητικά συμπλήρωσε: «Όλοι μας λένε τώρα ότι ο άνθρωπος αυτός δεν έκανε. Αλλά κανείς τότε δεν είπε: «”Ρε παιδιά γιατί τον βάζουμε αυτόν σε αυτήν την βάρδια;”. Αυτά θα τα βρει η Δικαιοσύνη. Δεν είναι η Ελλάδα, η Ελλάδα του “μπλάνκο”. Όλα τα παραπάνω τα ξεστόμισε, ο κ. Μητσοτάκης που επί 20 χρόνια έχει διατελέσει βουλευτής, υπουργός και πρωθυπουργός αυτής της χώρας!

Μάλιστα έφτασε στο σημείο να καταδικάσει την «κομματοκρατία»! Να εμφανίσει ότι τα διοικητικά στελέχη που ο ίδιος είχε τοποθετήσει δεν προέρχονταν από τον κομματικό μηχανισμό της ΝΔ για να μας αναλύσει στο τέλος ότι πρέπει να έρθουν ικανά «golden boys» να διοικήσουν, χωρίς να κατηγορούμε την κυβέρνηση για τους μεγάλους μισθούς που θα τους δώσει. 

Ο Κ. Μητσοτάκης πήγε να μπερδέψει, σκόπιμα, τις «συμπεριφορές» εργαζομένων, οι οποίοι προειδοποιούσαν μέχρι την τελευταία στιγμή για το έγκλημα που έρχεται, με τα στελέχη, που διοικούσαν και προέρχονταν (και από τη δική του παράταξη) και προσυπέγραψαν περικοπές, ξεπουλήματα, εφαρμόζοντας ένα νεοφιλελεύθερο μοντέλο και στους σιδηροδρόμους που οδήγησε στο έγκλημα των Τεμπών. 

Εξάλλου για το μέλλον των σιδηροδρόμων φρόντισε να ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται σε καμιά περίπτωση να αμφισβητήσει τη σύμβαση του ξεπουλήματος των τρένων στην Hellenic Train, προασπίζοντας τις πολιτικές των ιδιωτικοποιήσεων, στέλνοντας στο λαό το νέο λογαριασμό για εκσυγχρονισμό του δικτύου (που τα λαϊκά στρώματα τον πλήρωσαν ήδη «χρυσάφι» για έργα που δεν έγιναν ποτέ) αφού το κράτος παραμένει «ιδιοκτήτης της δημόσιας υποδομής» όπως είπε, αλλά με τα κέρδη από τα ακριβά εισιτήρια να συνεχίζουν να πηγαίνουν στα ταμεία της ιδιωτικής εταιρείας…

Υ.Γ: Ο κ. Μητσοτάκης μας ενημέρωσε μέσω της τηλεοπτικής συνέντευξη του ότι θα κάνει εκλογές τον Μάιο αλλά δεν έδωσε ημερομηνία…

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου