23 Μαρτίου 2023

Σταύρο, οι ερωτήσεις που ξέχασες

  • Σταύρο, οι ερωτήσεις που ξέχασες 

 

Ξέρετε πώς ένιωσα χθες (σ.σ.: προχθές 21/3/2023) το βράδυ;

Σαν να πήραν όλα αυτά τα κομματιασμένα παιδιά, χέρια, πόδια, ρούχα, παπούτσια, κορμιά, να τα πέταξαν όλα μαζί σε ένα πλυντήριο και να πάτησαν το κουμπί ώστε να γυρίζει ο κάδος με τη μέγιστη ταχύτητα.

«Στα Τέμπη η χώρα συγκρούστηκε με τις αμαρτίες της», είπε γλαφυρά ο Σταύρος Θεοδωράκης.

Όχι, ωραίο μου πλυντήριο.

Χθες βράδυ ο Κυριάκος Μητσοτάκης συγκρούστηκε με την ευθύνη, εσύ με τη δημοσιογραφία, κι οι δυο σας με την αξιοπρέπεια.

Όμως ξέρεις τι είναι να δίνει συνέντευξη ο πιο αδίστακτος πρωθυπουργός της Μεταπολίτευσης και να είναι ακόμα πιο αποτρόπαιος από αυτόν ο δημοσιογράφος που του την παίρνει;

Δε θέλω να λέω τσιτάτα και λόγια στον αέρα. Στην πράξη, Σταύρο, να οι ερωτήσεις που ξέχασες:

-Γιατί επί 4 χρόνια δεν επισκευάστηκε η τηλεδιοίκηση που λειτουργούσε ως τον Ιούλιο του 2019; Ποιος και γιατί αποφάσισε να αφήσει τα τρένα να κινούνται «στα τυφλά»;

-Τι θα εγκαινιάζατε στη Θεσσαλονίκη 10 ώρες μετά το δυστύχημα, όταν η τηλεδιοίκηση στους 4 από τους 8 σταθμούς εκείνης της γραμμής δε λειτουργούν;

-Τι επαναδιαπραγμάτευση θα κάνετε με τους Ιταλούς αφού η κυβέρνησή σας τούς χάρισε τουλάχιστον 500 εκατ. επενδύσεων που προέβλεπε η αρχική σύμβαση;

-Γιατί λέτε ότι όλοι έστειλαν «καμπανάκια» μετά το ατύχημα, όταν οι εργαζόμενοι είχαν προειδοποιήσει με σειρά από εξώδικα ζητώντας να δράσετε «πριν θρηνήσουμε θύματα»;

-Γιατί λέτε ότι ο Τσίπρας επισκέφθηκε λάθος κτήριο; Δεν πήγε σε αυτό της τηλεδιοίκησης Λάρισας που λειτουργούσε ως τον Ιούλιο του 2019 και διαλύθηκε έκτοτε; Υπάρχει κάποιο άλλο κτήριο τηλεδιοίκησης ενώ δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση;

-Τι κόστος είχε η επισκευή του κέντρου τηλεδιοίκησης Λάρισας που κάηκε στην πυρκαγιά στις 29/7/2019; Για πόσα χρήματα χάσαμε 57 νέους ανθρώπους;

-Πόσες τηλεδιοικήσεις κοστίζει ένα Predator;

-Είναι ηθικό, για μία κυβέρνηση που έχει αναλάβει το μερίδιο της ευθύνης που της αναλογεί, να παρουσιάζει μία κονσόλα τοπικού χειρισμού 5 χιλιομέτρων που δεν «έβλεπε» τα Τέμπη ως τηλεδιοίκηση;

-Γιατί προσελήφθη σταθμάρχης εκτός ορίου ηλικίας, γιατί αλλάξατε το όριο ηλικίας μετά τον διορισμό του ώστε να τον νομιμοποιήσετε, γιατί τοποθετήθηκε ένας σταθμάρχης με προϋπηρεσία πέντε ημερών στον πιο κομβικό σταθμό τρένων της χώρας;

-Ποιος τοποθέτησε τον σταθμάρχη; Ποιος τον διόρισε παράνομα; Αν δεν μπορεί αυτό να το μάθει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ποιος μπορεί;

-Νομιμοποιείται ηθικά ο εισαγγελέας Ντογιάκος να ερευνά μία υπόθεση ευθύνης του υπουργού μεταφορών Καραμανλή, όταν ο γιος του ήταν υπάλληλός του;

-Πώς αισθάνεσθε για τις επιλογές σας κάθε φορά που βλέπετε υπουργούς της κυβέρνησης να δηλώνουν δημόσια ότι υπήρχε τηλεδιοίκηση ψευδόμενοι σε έναν λαό που έχασε χωρίς λόγο 57 ανθρώπους;

-Τρένα που συγκρούονται στην ίδια γραμμή, 18.000 νεκροί εκτός ΜΕΘ, γέφυρες με ρωγμές, Αττική οδός κλειστή στο πρώτο χιόνι, 1,3 εκατ. στρέμματα καμένα με 2 μποφόρ, μετρό που μπάζει νερά. Τελικά, αυτή είναι η Ελλάδα 2.0;

-«Εμείς μετράμε στρέμματα, εσείς φέρετρα». Θα ξανακάνατε σήμερα την ίδια δήλωση στη Βουλή;

Αγαπητέ Σταύρο, οι παραπάνω ερωτήσεις δε διεκδικούν καμία δημοσιογραφική πρωτοτυπία ή οξυδέρκεια. Είναι οι ερωτήσεις που θα έκανε στον Πρωθυπουργό κάθε σπουδαστής δημοσιογραφικής σχολής, αλλά δεν έκανες εσύ.

Δείτε επίσης: 

ΠΗΓΗ

-ΣΧΕΤΙΚΟ και το ακόλουθο:

  • Η μονταζιέρα ήταν όντως στο Μαξίμου

Τάσος Τσακίρογλου

Όλα ήταν στη θέση τους. Το σκηνικό θύμιζε Βερσαλίες. Λαμπερό πάτωμα, εξαιρετικοί πίνακες ζωγραφικής, πιάνο με ουρά. Η μοναδική παραφωνία ένα απίθανο δίδυμο: κάποιος που υποδυόταν τον πρωθυπουργό και ένας άλλος που υποδυόταν τον δημοσιογράφο που του παίρνει συνέντευξη. 

Η εκπομπή θα μπορούσε να έχει και τον τίτλο «Η ντροπή της δημοσιογραφίας». Ο λόγος βέβαια για τους «Πρωταγωνιστές» του Σταύρου Θεοδωράκη και το στημένο σκηνικό μέσα στο Μέγαρο Μαξίμου. Εναλλακτικά θα μπορούσε να λέγεται και «Ο θρίαμβος του μοντάζ», αφού ένα έμπειρο μάτι αντιλαμβανόταν ανά πάσα στιγμή την κοπτοραπτική. 

Ο βετεράνος Αμερικανός επικοινωνιολόγος Σταν Γκρίνμπεργκ μάλλον θα πρέπει να μας θεωρεί «αμερικανάκια» και, μεταξύ μας, δεν θα έχει και πολύ άδικο. Γιατί εάν είναι να χάφτουμε σαν χάνοι τις πρωθυπουργικές πόζες – πότε δραματικές σε ύφος Έλλης Λαμπέτη και πότε φουσκωμένου διάνου – του Κυριάκου Μητσοτάκη, τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας. 

Η σκηνοθεσία πάντως ήταν άριστη. Οι «ομιλούσες κεφαλές» να καθρεφτίζονται στο λούστρο του πιάνου, η κάμερα να κάνει ζουμ στο «αποφασιστικό» χέρι ή στο «θεληματικό πηγούνι» του πρωθυπουργού, ή ακόμα ακόμα στη γραβάτα και στη ζώνη του. Ακόμα και από το διπλανό δωμάτιο έγιναν λήψεις από τον εμπνευσμένο σκηνοθέτη, δείχνοντας «φλουταρισμένη» κάποια χρυσή φρουτιέρα πάνω στο τραπέζι και το πρόσωπο του «ηγέτη» στο κάδρο που άφηνε να φαίνεται η μισάνοιχτη πόρτα. 

Στο δια ταύτα τώρα, ο πρωθυπουργός είπε ότι ποτέ δεν σκέφτηκε να παραιτηθεί μετά το δυστύχημα, «γιατί χαρακτηριστικό ενός πολιτικού είναι να μην εγκαταλείπει τη μάχη, όσο δύσκολη και εάν είναι». Χρησιμοποίησε τη γνωστή τακτική της διάχυσης των ευθυνών σε βάθος πολλών χρόνων και έψεξε τον Αλέξη Τσίπρα, κατηγορώντας τον για «επικοινωνιακό σόου». Ποιος; ο άνθρωπος που η ζωή του μοιάζει με σκηνοθετημένο ριάλιτι και δεν κουνάει ρούπι εάν δεν τού το πει ο επικοινωνιολόγος του. 

Σταθερά προσανατολισμένος στις εξωθεσμικές κινήσεις, ανακοίνωσε τον μήνα των εκλογών όχι στη βουλή ή εν πάση περιπτώσει κάπου θεσμικά, αλλά στο ασφαλές περιβάλλον μιας στημένης καθ’ όλα συνέντευξης. 

Όσο για τον κ. Θεοδωράκη; Ίσως δεν υπάρχει άρθρο του Κώδικα Δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ που να μην παραβίασε. Η λέξη που κυριάρχησε στα σόσιαλ μίντια περί «πλυντηρίου» έπεσε απολύτως «μέσα». 

Όντως επρόκειτο για ένα αχτύπητο δίδυμο!

-ΔΙΑΒΑΣΤΕ επίσης:  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου