Δελτίο Τύπου σχετικά την παρέμβαση της Α ΕΛΜΕ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Σίφνου
Στις 31/10/2022 πραγματοποιήθηκε παρέμβαση μελών του ΔΣ και συναδέλφων που εργάζονται στο νησί της Σίφνου, στο Δημοτικό Συμβούλιο Σίφνου, σχετικά με το ζήτημα της δυσκολίας εξεύρευσης στέγης για τους εκπαιδευτικούς στο νησί. Δόθηκε δυνατότητα ηλεκτρονικής παρέμβασης στον πρόεδρο της Α ΕΛΜΕ Κυκλάδων και παράλληλα παρευρέθηκαν συνάδελφοι της Α ΕΛΜΕ Κυκλάδων με φυσική παρουσία στον χώρο πραγματοποίησης του Δημοτικού Συμβουλίου, οι οποίοι κατέθεσαν το σχετικό ψήφισμα της Α ΕΛΜΕ Κυκλάδων, το οποίο είχε υπογραφεί από περισσότερους από τριάντα συναδέλφους στο νησί.
Αφού κατατέθηκαν οι προτάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της Α ΕΛΜΕ Κυκλάδων και των συναδέλφων το Δημοτικό Συμβούλιο Σίφνου αποφάσισε ομόφωνα τα εξής:
- Θα ληφθεί μέριμνα στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς για την ολιγοήμερη στέγαση των νεοδιοριζόμενων αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέχρι να βρουν κατάλυμα,
- Σε συνεργασία με το Σύλλογο Επαγγελματιών θα διερευνηθεί η δυνατότητα παροχής έκπτωσης από τα μέλη του συλλόγου στους εν λόγω εκπαιδευτικούς,
- Σε συνεργασία με την ΕΛΜΕ θα γίνει επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας για το θέμα της στέγασης των εκπαιδευτικών.
Ως ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων δεσμευόμαστε να επανέλθουμε στο θέμα που αφορά τη στέγαση των συναδέλφων στο νησί της Σίφνου άμεσα, προκειμένου να εξασφαλιστεί από τον Δήμο και το Κράτος η αξιοπρεπής διαμονή και διαβίωση στο νησί.
*****
ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Να επιδοτήσουν άμεσα Κράτος και Δήμοι τη στέγαση, τη διαμονή και τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών στις Κυκλάδες
Το διαλυμένο πεδίο σε μισθούς και συντάξεις, που άφησαν πίσω τους οι μνημονιακές πολιτικές των τελευταίων ετών, ήρθαν να επιδεινώσουν δραματικά η έκρηξη της ακρίβειας και του πληθωρισμού τους τελευταίους μήνες, η αύξηση σε όλα τα οικιακά τιμολόγια, η αύξηση στα ενοίκια, στη βενζίνη, στο ρεύμα και σε και η «άγρια» τουριστική «ανάπτυξη», εκμετάλλευση και αισχροκέρδεια που κυριαρχούν στα νησιά των Κυκλάδων. Μέσα σ αυτά τα πλαίσια η ζωή και η εργασία χιλιάδων εκπαιδευτικών στις Κυκλάδες, μόνιμων και αναπληρωτών, επιδεινώθηκαν δραματικά.
Οι συνάδελφοί μας, μόνιμοι και αναπληρωτές, που υπηρετούν όλα αυτά τα χρόνια στα νησιά των Κυκλάδων με μεγάλο ψυχικό και οικονομικό κόστος, πολλοί από αυτούς μακριά από τα σπίτια και τις οικογένειές τους, βίωσαν και βιώνουν με το παραπάνω όλες τις παραπάνω συνθήκες και σήμερα τίθεται περισσότερο από ποτέ το ζήτημα όχι απλά της αξιοπρεπούς διαβίωσής τους αλλά της επιβίωσης τους στα πανάκριβα τουριστικά νησιά των Κυκλάδων.
Ως εκ τούτου απαιτούμε:
Απαιτούμε:
Επιδότηση ενοικίου- στέγασης και σίτισης σε όλους τους εκπαιδευτικούς που νοικιάζουν σπίτι στα νησιά των Κυκλάδων.
Να συμπεριληφθούν άμεσα και οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί στο δικαίωμα πρόσβασης στην παροχή επιδότησης στέγασης και σίτισης από τους Δήμους
Δωρεάν στέγαση εκεί που υπάρχουν οι δυνατότητες και οι υποδομές.
Να επανέλθει άμεσα η δυνατότητα καταβολής χρηματικού επιδόματος στέγασης – σίτισης από τους Δήμους
Επαναφορά των επιδομάτων παραμεθόριων και προβληματικών περιοχών στο επίπεδο του 2009 και γενικότερη κάλυψη των απωλειών
Παροχή επιδόματος θέρμανσης. Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη βασικής ανάγκης και επαναφορά του χαμηλού συντελεστή ΦΠΑ.
Φθηνές, ασφαλείς, τακτικές δημόσιες συγκοινωνίες, με παροχή έκπτωσης 50% στους εκπαιδευτικούς, χωρίς πλαφόν και περιορισμούς, με πλοία, αεροπλάνα και ΚΤΕΛ
*****
ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ
Ως εδώ με την κοροϊδία των συμβάσεων λίγων μηνών, το αέναο κυνήγι προσόντων και την προκλητική «δόκιμη» περίοδο! Μόνιμη & σταθερή δουλειά για όλους & όλες!
Άμεση μονιμοποίηση χωρίς ΚΑΜΙΑ προϋπόθεση ΟΛΩΝ των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών
Μόνο οργή προκαλούν οι τελευταίες εξελίξεις που κάνουν λόγο για ανάκληση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων ΕΑΕ του ’20 στις οποίες προχώρησαν ΩΣ ΟΦΕΙΛΑΝ δεκάδες ΔΙΠΕ και ΔΙΔΕ, μεταξύ αυτών και η Διεύθυνση ΠΕ Δυτ. Αττικής, σε ολόκληρη τη χώρα! Από τις προκλητικές δηλώσεις του ΓΓ Κόπτση στη συνάντηση με τα εκπαιδευτικά σωματεία μέχρι την τοποθέτηση της υφυπουργού Παιδείας Μακρή στη Βουλή, γίνεται φανερό ότι η κυβέρνηση βάζει στο στόχαστρο τους νέους και τις νέες εργαζόμενες. Επιδιώκεται η διαδικασία των μονιμοποιήσεων να ολοκληρωθεί μόνο εφόσον ετοιμαστεί και προχωρήσει η ατομική αξιολόγηση, επικαλούμενοι και τον ν.4589 του Γαβρόγλου, ο οποίος προβλέπει τον καθορισμό κριτηρίων για την μονιμοποίηση των «δοκίμων» στη διετία με ΥΑ.
Αιτία πολέμου η επιδίωξη του ΥΠΑΙΘ για ανάκληση των διορισμών αν δεν υποταχθούμε στην ατομική αξιολόγηση!
Παράλληλα, με προκλητικό τρόπο οι νεοδιόριστοι της ΕΑΕ και της γενικής του 2021 καλούνται σε εξαντλητική «επιμόρφωση» με θέμα τις δεξιότητες, την αξιολόγηση, κάθε πλευρά του σχολείου που διαμορφώνουν και υποτάσσεται στις επιταγές της αγοράς, στο οποίο τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών σαρώνονται από τις ταξικές και κοινωνικές αντιθέσεις που οξύνονται, ο/η εκπαιδευτικός φορτώνεται στην πλάτη του κάθε ανεπάρκεια του εκπαιδευτικού συστήματος.
Το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε προβλέπει 24 ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως εκτός εργασιακού ωραρίου για 2 ή 3 μήνες! Συνεχίζοντας μάλιστα η πρόσκληση αναφέρει ότι «Η επιτυχής παρακολούθηση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης (σημειώνουμε ότι αυτό αφορά 72!!! ώρες) βασίζεται στην ολοκλήρωση ασκήσεων αυτοαξιολόγησης, δραστηριοτήτων και δύο (2) εκτενών εργασιών στα αντικείμενα Α1 (παιδαγωγική αλληλεπίδραση) και Β1 (προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης)».
Το ΥΠΑΙΘ αντιμετωπίζει ανοιχτά τη νέα γενιά εκπαιδευτικών ως εύκολο στόχο και τους διορισμούς ως Δούρειο Ίππο για να περάσει την πολυπόθητη αντιδραστική και τιμωρητική αξιολόγηση. Αποδεικνύει για άλλη μια φορά πόσο εχθρεύεται τη γενιά που φώναξε «Υπάκουοι αναπληρωτές δούλοι τέλος» και κέρδισε με τον ανυποχώρητο αγώνα της τον διορισμό τους. Προσπαθεί με κάθε τρόπο να την κρατήσει σε ένα ιδιότυπο καθεστώς ομηρίας (έχοντας διοριστεί αλλά όχι «μονιμοποιηθεί») ώστε να δεχτεί πρώτη την αξιολόγηση.
Το Υπουργείο θεωρεί ότι οι νεότεροι συνάδελφοι του «χρωστάμε» τη μονιμοποίηση μας, ότι προκειμένου να δουλεύουμε στο δημόσιο σχολείο είμαστε διατεθειμένοι/ες να ξεπουλήσουμε την αξιοπρέπεια και τα όνειρά μας για ένα δημόσιο σχολείο, που εξακολουθεί να λειτουργεί δημοκρατικά, που οραματίζεται ένα δικαιότερο μέλλον για όλα τα παιδιά. Όποιες και να είναι οι προθέσεις του ΥΠΑΙΘ δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δε θα επιτρέψουμε να γίνουμε όμηροι ενός ωμού εκβιασμού. Δεν θα το επιτρέψουμε γιατί δεν χρωστάμε τίποτα και σε κανέναν. Γιατί επί πολλά χρόνια έχουμε δουλέψει ως συμβασιούχοι με μειωμένα δικαιώματα σε κάθε άκρη της Ελλάδας. Γιατί ως μόνιμοι, νεοδιόριστοι, αναπληρωτές έχουμε δει τα προσόντα μας να μην είναι ποτέ επαρκή, έχουμε δει το συνολικό μας εισόδημα να μειώνεται δραματικά και τον μισθό μας να μην φτάνει για να βγει ο μήνας, γιατί όσα χρόνια δουλεύουμε είμαστε μόνοι και μόνες, χωρίς καμία υποστηρικτική δομή, με Υπουργείο και Διοίκηση όχι μόνο να «νίπτουν τας χείρας τους», αλλά και να απειλούν πλέον με πειθαρχικές ποινές όποιον/α δεν προσαρμόζεται στις επιταγές τους.
Συναδέλφισσες/οι, νεοδιόριστοι όλων των ετών, αναπληρωτ(ρι)ες, αυτό που διακυβεύεται είναι η εργασία και οι ζωές μας, οι μεταξύ μας σχέσεις, η συναδελφικότητα, η δημοκρατία, η παιδαγωγική ελευθερία, μαζί και κάθε έννοια μονιμότητας στο δημόσιο σχολείο. Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και αφορά όχι μόνο τους νεοδιόριστους του ’20, αλλά εξίσου και του ’21 και του ’22 και τους δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές που έρχονται από πίσω, μαζί και όλους τους μόνιμους που έπεται η αξιολόγησή τους και γιατί όχι η επανεξέταση της «ικανότητας», άρα και μονιμότητάς τους. Η΄ θα αφήσουμε τον φόβο να νικήσει ή θα σταθούμε συλλογικά, αποφασιστικά και μαχητικά απέναντι σε ένα αφήγημα που λέει ότι όποιος/α δεν συμμορφώνεται απολύεται ή παραμένει όμηρος μιας αέναης, ταξικά άνισης και μίζερης διαδικασίας κατά την οποία κανείς ποτέ δεν θα είναι αρκετά ικανός, αρκετά νέος, αποδοτικός, ελαστικός, ανθεκτικός.
Απαιτούμε:
Καμία σύνδεση των διαδικασιών μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση.
Άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων (20-21-22) χωρίς καμία αξιολόγηση και καμία προϋπόθεση!
Να καταργηθεί η δόκιμη περίοδος. Η/Ο εκπαιδευτικός να θεωρείται μόνιμη/ος με όλα τα αντίστοιχα δικαιώματα, με την πρόσληψή της/του ως μόνιμος εκπαιδευτικός.
Να καταργηθεί όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης και μαζί ο ν4589 του Γαβρόγλου (προσοντολόγιο) που δημιουργεί ένα συνεχές κυνήγι συλλογής προσόντων, απαξιώνοντας πλήρως το πτυχίο ΑΕΙ και ενισχύοντας τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους συναδέλφους.
Nα ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα μεταθέσεων των νεοδιόριστων του 2021 και στη συνέχεια να πραγματοποιηθούν οι νέοι διορισμοί για το 2022.
Μαζικούς μόνιμους διορισμούς/ μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών, αποκλειστικά με βάση πτυχίο και προϋπηρεσία.
Η επιμόρφωση να είναι απαλλαγμένη από κάθε διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, που θα οδηγεί σε κατάταξή τους με βάση τις επιμορφωτικές δραστηριότητες, να οργανώνεται από τα πανεπιστήμια, να είναι δωρεάν, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Όλοι οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να έχουν στη διάρκεια της διδασκαλικής τους ζωής ισότιμο χρόνο εκπαιδευτικής άδειας, τον οποίον θα αξιοποιούν για τις επιμορφωτικές διαδικασίες. Να επαναλειτουργήσουν όλα τα Διδασκαλεία που έκλεισαν τα χρόνια των μνημονίων.
*****
ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΞΙΣΩΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Η εκπαιδευτική χρονιά πλησιάζει στα Χριστούγεννα και ακόμα το υπουργείο συνεχίζει τις προσλήψεις αναπληρωτών για να καλύψει τα αμέτρητα κενά εκπαιδευτικών, τη στιγμή που πανελληνίως τα κενά στη ΔΕ εκπαίδευση ξεπερνάνε τα 1500 , σε γενική και ειδική αγωγή και στις Κυκλάδες είναι περισσότερα από 50.
Τα τελευταία χρόνια οι μνημονιακές και μεταμνημονιακές αντιμετωπίζουν το πρόβλημα των κενών στα σχολεία με:
-Σύμπτυξη – συγχώνευση τμημάτων και 28 ή 30 μαθητές ανά εκπαιδευτικό σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντίστοιχα.
-Νέες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων.
-Αλλαγές στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που οδηγεί τελικά στη μορφωτική του απαξίωση. Ένα ελαστικό πρόγραμμα σπουδών που θα παρέχει επιλεκτικά τα διδακτικά του αντικείμενα, με βάση όχι τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών αλλά το διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό
-Μετατροπή πάγιων εκπαιδευτικών υποχρεώσεων της Πολιτείας σε πιλοτικές, προκειμένου να αξιοποιηθούν τα προγράμματα ΕΣΠΑ με χαρακτηριστικά παραδείγματα τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου και την ειδική αγωγή
-Με αναθέσεις δευτέρων ειδικοτήτων και υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου
Ως Ενωτική Αγωνιστική Παρέμβαση αγωνιζόμαστε τόσα χρόνια και θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για μόνιμους μαζικους διορισμούς στην εκπαίδευση. Ταυτόχρονα το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να αγωνιστεί μαζί με τους χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς, ώστε να αναδείξουν, να διεκδικήσουν, να πιέσουν συλλογικά για την επίλυση όλων των δίκαιων αιτημάτων τους και να βάλουν φρένο στον κατακερματισμό και τη διάσπαση!
ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ:
ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εξίσωση των δικαιωμάντων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Αναγνώριση του συνόλου της προυπηρεσίας όλων των αναπληρωτών
Δημοσιοποίηση όλων των κενών πριν γίνουν οι αιτήσεις αναπληρωτών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αν οι υπηρεσιακές μεταβολές πραγματοποιούνται έγκαιρα στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς (μεταθέσεις-αποσπάσεις κτλ).
Πρόσληψη αναπληρωτών σε ΟΛΑ τα κενά στην α΄ φάση, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν στις πρώτες περιοχές προτίμησής τους. Οι αναπληρωτές να βρίσκονται στα σχολεία την 1η Σεπτεμβρίου. Νέες φάσεις πρόσληψης μόνο για έκτακτα λειτουργικά κενά.
Κοινοποίηση του συνόλου των κενών ανά σχολείο από τις Διευθύνσεις.
Πλήρης διαφάνεια (δημοσιοποιημένοι πίνακες κατάταξης με βάση τα μόρια και τα κοινωνικά κριτήρια) στις τοποθετήσεις με έγκριση του ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ και όχι με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Έγκαιρη καταβολή του μισθού κάθε 1η του επόμενου μήνα.
Αυξήσεις στο μισθό στα επίπεδα του 2009 για να ζούμε με αξιοπρέπεια από τη δουλειά μας.
Επίδομα ανεργίας για όλους τους συμβασιούχους μετά τη λήξη της σύμβασής τους χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Επίδομα ενοικίου – σίτισης – ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, αλλαγή στον τρόπο πριμοδότησης των δυσπρόσιτων .
12μηνες συμβάσεις εργασίας, κατάργηση της ωρομισθίας και του θεσμού των ΑΜΩ
ΣΤΑ
ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΕ ΧΩΡΟΥΝ ΑΤΟΜΙΚΕΣ
ΛΥΣΕΙΣ,
ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ!
ΔΙΑΡΚΗΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΡΓΑΣΙΑ-ΥΓΕΙΑ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!
ΘΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΒΑΡΒΑΡΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
*****
ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ
737 πρώτος μισθός - 400 ευρώ νοίκι!
ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΟ!
ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΜΑΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!
Βαδίζοντας δεκατρία ολόκληρα χρόνια μέσα στην έρημο των μνημονίων, της λιτότητας, των διαρκών περικοπών, της ακρίβειας, της φτώχειας και της ανέχειας που έφεραν οι πολιτικές όλων αυτών των τελευταίων ετών, όλοι οι εργαζόμενοι στον τομέας της εκπαίδευσης έχουμε έρθει αντιμέτωποι με δραματικές μειώσεις στους μισθούς μας που φτάνουν και ξεπερνάνε το 40%.
Οι περικοπές στην Παιδεία από το 2010 φτάνουν περίπου τα 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο, με σχεδόν 1,4 δισεκατομμύρια από αυτά να προέρχονται από τους μισθούς των εκπαιδευτικών. Οι κυβερνήσεις των μνημονίων και των επόμενων χρόνων της λιτότητας και των περικοπών, κατάφεραν να επιβάλλουν «φτώχεια διαρκείας» για το σύνολο των εκπαιδευτικών, όπως και όλων των εργαζομένων στην παιδεία και ακόμα περισσότερο των νεοδιόριστων και αναπληρωτών συναδέλφων, οι οποίοι βρίσκονται σε απόγνωση. Εξάλλου οι διαρκείς περικοπές και μειώσεις σε κονδύλια για υποδομές και υλικά καθιστούν τη δουλειά όλων των εργαζομένων στην εκπαίδευση και σε όλες τις δομές της πολύ δυσχερέστερη και μη λειτουργική. Οι ελλείψεις σε υλικά, δομές, υποδομές και κτιριακές εγκαταστάσεις μειώνουν δραματικά και την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου που παρέχεται στους μαθητές μας καθημερινά και δημιουργούν σοβαρές ανισότητες εις βάρος ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας στις Κυκλάδες.
Με τα μισθολόγια 4024/11 και 4354/15 μειώθηκαν δραματικά οι μισθοί όλων των εκπαιδευτικών και ακόμα περισσότερο αυτών που είχαν λίγα χρόνια προϋπηρεσίας. Κατήργησαν από 1/1/2013 τα δώρα, κατήργησαν επιδόματα, αύξησαν τις κρατήσεις κάθε είδους και επέβαλλαν νέες ,πάγωσαν για πολλά χρόνια τα ΜΚ, μείωσαν τα αφορολόγητα όρια, αύξησαν την φορολογική μας επιβάρυνση. Συνολικά τα 12 τελευταία χρόνια χάσαμε περισσότερους από έξι μισθούς τον χρόνο στις ετήσιες απολαβές μας. Ενδεικτικά ένας νεοδιόριστος χωρίς προϋπηρεσία αμείβεται με 737 ευρώ, όταν το 2009 λάμβανε 1180 ευρώ!
Εκτός όμως από αυτά συνολικά ως κλάδος χάσαμε σταδιακά το επίδομα γάμου (35 ευρώ), το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης (356 ευρώ), το επίδομα απόδοσης (100 ευρώ), το επίδομα διδακτικής προετοιμασίας (105 ευρώ), επιδόματα τα οποία ήταν ενσωματωμένα στον μισθό μας. Παράλληλα αύξησαν το διδακτικό μας ωράριο, που ισοδυναμεί με μείωση μισθού και φόρτωσαν τον εκπαιδευτικό με απίστευτο όγκο γραφειοκρατικών εργασιών…
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ 12 ΧΡΟΝΙΑ «ΜΑΤΩΣΑΜΕ» ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΠΕΒΑΛΑΝ ΕΝΑΛΛΑΞ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ…
Παράλληλα μέχρι και σήμερα μετακινούν 1 στους 4 εκπαιδευτικούς σε πολλά σχολεία με δικά τους έξοδα, και καθήλωσαν χιλιάδες συναδέλφους μακριά από τις οικογένειες τους, λόγω δραματικής μείωσης των μεταθέσεων και αποσπάσεων, αναγκάζοντας τους σε διπλά σπίτια και διπλά έξοδα!
Την ίδια στιγμή βέβαια στη νησιωτική Ελλάδα και ιδιαίτερα στα τουριστικά και υπερτουριστικά νησιά των Κυκλάδων οι συνθήκες διαβίωσης και εργασίας των εκπαιδευτικών διαρκώς επιδεινώνονται. Εκατοντάδες συνάδελφοι μόνιμοι και αναπληρωτές στην περιοχή έχουμε να αντιμετωπίσουμε εκτός από την επισφαλή εργασίας και τη διαρκή και πανάκριβη μετακίνηση, τα πολύ μεγάλα προβλήματα της υπέρογκης ακρίβειας στη στέγαση, τη σίτιση και την καθημερινότητα, την ίδια στιγμή που για όλα αυτά υπάρχει ελάχιστη έως ανύπαρκτη πρόβλεψη από το Κράτος.
Αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι εργαζόμενοι στην εκπαίδευση ήταν οι χειρότερα αμειβόμενοι δημόσιοι υπάλληλοι επί δεκαετίες, οι συγκεκριμένες περικοπές σε συνδυασμός με την ενεργειακή κρίση, την εκτίναξη της ακρίβειας και του πληθωρισμού, οδήγησαν τους εκπαιδευτικούς σε τραγική κατάσταση, με αποτέλεσμα πολλοί συνάδελφοι να αντιμετωπίζουν πλέον όχι απλά πρόβλημα αξιοπρεπούς διαβίωσης αλλά πρόβλημα επιβίωσης…
Η ανελέητη και διαρκής λεηλασία των μισθών, η αυξανόμενη φοροληστεία, ο βραχνάς των στεγαστικών δανείων που έμειναν ανέπαφα, το αυξανόμενο κόστος ζωής, έχει οδηγήσει χιλιάδες οικογένειες εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων σε αδυναμία να συντηρούν με επάρκεια τις οικογένειές τους. Δυστυχώς ούτε για το μισθολόγιο ούτε για το ασφαλιστικό που εξανεμίζει συντάξεις, επικουρικά, εφάπαξ και διευρύνει τα όρια συνταξιοδότησης μέχρι θανάτου, δεν υπήρξαν οι αντίστοιχες της βαρύτητας τους κινητοποιήσεις από τους εργαζόμενους συνολικά και ειδικά από τον κλάδο, ενώ οι αντιδράσεις της ΟΛΜΕ ήταν από αναιμικές έως ανύπαρκτες.
Συνάδελφοι -συναδέλφισσες
Οφείλουμε να επαναφέρουμε στο προσκήνιο των αγωνιστικών διεκδικήσεών το ζήτημα του μισθού και γενικότερα του εισοδήματος μας που έχει εξαφανισθεί πλέον ακόμα και από τα λόγια των συνδικαλιστικών ηγεσιών.
Οι συνέπειες των 12 «πέτρινων» χρόνων αντιμετωπίζονται πλέον μόνο με γενικευμένη, ενωτική και αποφασιστική μάχη με πρώτη προϋπόθεση την συσπείρωση και συμμετοχή όλων μας στα σωματεία και τις Γ.Σ το ξεπέρασμα της απογοήτευσης και αποστράτευσης. Με πολύμορφους αποφασιστικούς αγώνες σε συντονισμό και με το υπόλοιπο εργατικό κίνημα σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
Να διεκδικήσουμε όλα όσα μας ανήκουν!
Πραγματικές αυξήσεις της τάξης του 25% στους μισθούς και στις συντάξεις μας Κανένας εργαζόμενος με λιγότερα από 1000€.
Επιστροφή των παράνομων κρατήσεων από το 2011 έως το 2016 στο ΤΠΔΥ και στην συνταξιοδότηση, οι οποίες υπολογίζοντα με βάση το παλιό μισθολόγιο!
Κάλυψη των απωλειών στο εισόδημα της περιόδου 2010-2022
Άμεση επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.
Αναδρομικός επανυπολογισμός των μισθολογικών κλιμακίων από 1/1/2016 χωρίς εξαφάνιση του μισθολογικού χρόνου του 2016 και 2017.
Άμεση ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς στο μισθό. Κανένας συμψηφισμός της προσωπικής διαφοράς με τα μισθολογικά κλιμάκια
Φραγμός στην ανελέητη φοροληστεία και τη λεηλασία του εισοδήματός μας! Καμία νέα μείωση του αφορολόγητου ορίου. Να επανέλθει στα 12.000€ τώρα.
Πλήρης μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου. Αυτόματη μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας στους αναπληρωτές συναδέλφους.
- Σταθερή, μόνιμη δουλειά για όλους. Μόνιμοι διορισμοί, κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας, μονιμοποίηση των αναπληρωτών, ίσα δικαιώματα στους αναπληρωτές.
- Λεφτά για την Παιδεία και τους εκπαιδευτικούς!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου