EUROKINISSI/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ |
Σε μια σοβαρή καταγγελία για τη σύμβαση του υπουργείου Εργασίας με ιδιώτες στους οποίους εκχωρεί τη διαχείριση και τον συντονισμό έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας προέβη χθες το Δ.Σ. των αποφοίτων της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης. «Σε εξαιρετικές συνθήκες η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα προκύπτει ως αναγκαιότητα στο πλαίσιο παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών.
»Ωστόσο βασικές κρατικές και διοικητικές λειτουργίες δεν θα πρέπει να εκχωρούνται αποκλειστικά σε ιδιωτικούς φορείς, καθώς το κράτος θα πρέπει να διατηρεί πάντα τον εποπτικό, ελεγκτικό και συντονιστικό του ρόλο, αξιοποιώντας κατά το βέλτιστο τους οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους του» αναφέρει σε ανακοίνωσή του με αφορμή την ανάθεση εργασιών και ευθυνών συγκεκριμένων επιχειρησιακών λειτουργιών του δημόσιου τομέα σε ιδιωτικούς φορείς (outsourcing).
Στην αναλυτική ανακοίνωσή το Δ.Σ. περιγράφει ως εξής τη σύμβαση του υπουργείου Εργασίας με ιδιωτική εταιρεία:
«Με την πρόσφατα υπογραφείσα σύμβαση με αρ. πρωτ. 119489 (ΑΔΑΜ: 22SYMV011785466) [1] του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και ιδιωτικής εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών συνολικής συμβατικής αξίας 2.854.792,48 ευρώ που μαζί με το δικαίωμα προαίρεσης δύναται να ανέλθει στο ποσό των 4.811.448,00€, καθώς και τη δημοσίευση Διακήρυξης [2] συναφούς περιεχομένου συνολικού προϋπολογισμού 9.672.000,00€ αντίστοιχα, ζητούνται από στελέχη του ιδιωτικού τομέα υπηρεσίες συντονισμού και διαχείρισης έργων, αλλά και υπηρεσίες εκπαίδευσης σχετικά με δράσεις του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Οι ανωτέρω υπηρεσίες αφορούν σε αντικείμενα επί των οποίων το υπάρχον στελεχιακό δυναμικό του δημοσίου τομέα και ιδιαίτερα οι απόφοιτοι της ΕΣΔΔΑ διαθέτουν την απαραίτητη κατάρτιση και τεχνογνωσία». Το Δ.Σ. της ΕΝΑΠ ΕΣΔΔΑ εκφράζει την αντίθεσή του στη συγκεκριμένη πρακτική και ζητά να περιοριστούν οι εξωτερικές αναθέσεις σε ιδιωτικές εταιρείες παροχής συμβουλευτικών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών, ώστε να αξιοποιηθεί ουσιαστικά το μόνιμο προσωπικό του εν λόγω υπουργείου, αλλά και κάθε άλλου δημόσιου φορέα, καθώς και οι επίσημοι επιμορφωτικοί θεσμοί της δημόσιας διοίκησης όπως είναι το ΙΝΕΠ του ΕΚΔΔΑ, και διατυπώνει τα εξής ερωτήματα:
«■ Για ποιο λόγο η εκπαίδευση των στελεχών του δημόσιου τομέα δεν υλοποιείται από το ΙΝΕΠ του ΕΚΔΔΑ, που αποτελεί και τον κατεξοχήν αρμόδιο φορέα; Αλλωστε μέσω αυτής της επιλογής το κόστος θα ήταν σαφώς πολύ μικρότερο.
■ Για ποιο λόγο προκρίνεται η ανάθεση των συγκεκριμένων υπηρεσιών σε ιδιώτες έναντι πολύ υψηλών αμοιβών, τη στιγμή που οι δημόσιοι υπάλληλοι παραμένουν χαμηλά αμειβόμενοι σε σχέση με τα προσόντα και τις ικανότητες που διαθέτουν;
■ Ποια είναι τα εχέγγυα της προάσπισης του δημοσίου συμφέροντος και της απρόσκοπτης συνέχειας της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης εντός αυτού του πλαισίου;
Με αφορμή τα παραπάνω παρατηρούμε ότι σημειώνεται απαξίωση τόσο των αποφοίτων της ΕΣΔΔΑ και της επένδυσης του κράτους σε αυτούς, όσο και των λοιπών υψηλά εκπαιδευμένων και άρτια καταρτισμένων δημοσίων υπαλλήλων».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου