Κατακλύστηκαν τα ΜΜΕ τις τελευταίες ημέρες από την είδηση ότι αυξήθηκε η εθελοντική συνεισφορά των εφοπλιστών από τα 40 στα 60 εκατ. ευρώ ετησίως, μετά την υπογραφή του νέου συνυποσχετικού. Και να οι πηχυαίοι τίτλοι «οι εφοπλιστές θα πληρώσουν 20 εκατ. ευρώ περισσότερο», «αυξήθηκε η παροχή των εφοπλιστών» και διάφορα άλλα τέτοια συγκινητικά.
Ωστόσο η πληροφορία ότι παράλληλα με την υπογραφή του συνυποσχετικού η κυβέρνηση αποφάσισε να μειώσει από το 10%, που είχε θεσπιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ, στο 5% τη φορολογία στα μερίσματα που εισάγουν στην Ελλάδα οι πλοιοκτήτες της ποντοπόρου ναυτιλίας ή αποσιωπήθηκε ή πέρασε στα ψιλά των δημοσιευμάτων.
Το ότι πρόκειται ξεκάθαρα για μια ευνοϊκή συμφωνία υπέρ των εφοπλιστών φαίνεται και από την αντίδραση της Ενωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών Πλοίων (μικρότεροι πλοιοκτήτες), οι οποίοι ζητούν «φορολογική δικαιοσύνη», τονίζοντας ότι «η κυβέρνηση έχει την πρόθεση να δημιουργήσει δύο κατηγορίες πλοιοκτητών, τους ευνοούμενους και εκείνους της β' κατηγορίας».
Ας δούμε λοιπόν με αριθμούς ποια είναι αυτή η φοβερή εθελοντική προσφορά των εφοπλιστών.
Στο συνυποσχετικό συμμετέχουν 483 ναυτιλιακές επιχειρήσεις, δηλαδή το ποσό των 60 εκατ. ευρώ αντιστοιχεί σε 124.223 ευρώ για την κάθε εταιρεία ετησίως. Τι σημαίνει αυτό το ποσόν για τους Ελληνες πλοιοκτήτες;
Το αναλύει ο καλός συνάδελφος και
γνώστης του ναυτιλιακού ρεπορτάζ Σταύρος Μαλαγκονιάρης: «Αυτή την εποχή
(και λόγω του πολέμου στην Ουκρανία) οι ναύλοι ειδικά στα τάνκερ και στα
πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου έχουν “απογειωθεί”. Για παράδειγμα: Ενα
μεγάλο τάνκερ (Suezmax) για ένα ταξίδι Μαύρη Θάλασσα-Μεσόγειο ναυλώνεται
σήμερα (στοιχεία 25/11) 170.285 δολάρια (161.549 €) την ημέρα. Ενα
μικρότερο τάνκερ (Αframax) για ταξίδι από Βορειοδυτική Ευρώπη για ΗΠΑ,
στα λιμάνια του κόλπου του Μεξικού, ο ναύλος είναι 149.820 δολάρια
(142.134 €) την ημέρα. Δηλαδή σε πολλές περιπτώσεις φτάνει ο ναύλος μιας
ημέρας για να πληρώσουν οι πλοιοκτήτες τους φόρους ενός έτους». Αυτή
λοιπόν είναι η ιστορία χωρίς χριστουγεννιάτικες γιρλάντες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου