Διά της σιωπής επιχειρεί η κυβέρνηση και το υπουργείο Ναυτιλίας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις που προκάλεσαν οι σκαιές εκφράσεις που επιφύλαξε ο φιλικός προς τον πρωθυπουργό εφοπλιστής, Πάνος Λασκαρίδης στο ντοκιμαντέρ «Black Trail» για τη διερεύνηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, καθώς παρά τον ορυμαγδό πολιτικών και κοινωνικών αντιδράσεων που προκάλεσε, δεν υπήρξε από την πλευρά του Κυριάκου Μητσοτάκη η παραμικρή αντίδραση.

Σημειώνεται πως στο πλαίσιο του εν λόγω ντοκιμαντέρ του ανεξάρτητου δημοσιογραφικού οργανισμού European Investigative Collaboration (EIC) για περιπτώσεις παραβίασης των περιβαλλοντικών όρων λειτουργίας με τους Έλληνες εφοπλιστές σε πρωταγωνιστικό ρόλο, με τη συμμετοχή του ελληνικού ερευνητικού δικτύου δημοσιογράφων Reporters United, εμφανίστηκε ο εφοπλιστής, η οικογένεια του οποίου έχει στο παρελθόν βρεθεί στο προσκήνιο τόσο για την «δωρεά» των παγουρίνο στο πλαίσιο της πανδημίας, όσο και για την χρηματοδότηση του Πρώτου Θέματος μέσω offshore, να υβρίζει τις ελληνικές κυβερνήσεις και τους υπόλοιπους θεσμούς και ελεγκτικούς μηχανισμούς.

«Αυτό πρέπει να το καταλάβετε καλά. Οι πλοιοκτήτες δεν χρειάζονται την ελληνική κυβέρνηση. Δεν χρειάζονται το υπουργείο. Δεν χρειάζονται την ΙΜΟ, δεν χρειάζονται τον πρωθυπουργό. Μπορούν να χέσουν πάνω στον πρωθυπουργό. Ο πρωθυπουργός για αυτούς δεν έχει καμία χρησιμότητα. Γιατί; Γιατί η ναυτιλία δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα. Δεν υπάρχει τίποτα που θα κερδίσει ένας πλοιοκτήτης από την Ελλάδα. Δεν υπάρχουν φορτία για την Ελλάδα, δεν υπάρχουν ναυλοσύμφωνα από την Ελλάδα, τίποτα στην Ελλάδα. Μόνο τα γραφεία τους είναι στην Ελλάδα. Το 80% των πλοίων τους είναι με ξένη σημαία. Δεν τους νοιάζει η ελληνική σημαία» ανέφερε, μεταξύ άλλων, με τον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη να τις ακούει στο πλαίσιο συνέντευξης, αδυνατώντας να τις διαχειριστεί.

Έπειτα από την ανάδειξή τους από το ThePressProject το μεσημέρι της Παρασκευής, και αφού αυτές συγκέντρωσαν τεράστιο ενδιαφέρον και αντιδράσεις στα κοινωνικά δίκτυα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, ο ίδιος ο εφοπλιστής επιχείρησε από την πλευρά του να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, δίχως να τις διαψεύδει, αλλά απειλώντας και συκοφαντώντας τους δημοσιογράφους στους οποίους παραχώρησε την συνέντευξη. Ο Π. Λασκαρίδης, στη δήλωσή του υποστηρίζει πως αυτές δεν αφορούν το πρόσωπο του σημερινού πρωθυπουργού και υπουργού Ναυτιλίας, πως αυτές «διέρρευσαν από διάφορους παραναυτιλιακούς κύκλους» και προέρχονται από αντιπάλους του στη ναυτιλία, πως πρόκειται για «συρραφές», και πως οι «ανεκδιήγητοι Πορτογάλου δημοσιογράφοι» θα «υποστούν τα επίχειρα των πράξεών τους».

«Σε ότι αφορά τις δικές μου απόψεις για την ναυτιλία μας και τους θεσμούς της, παραπέμπω σε εκατοντάδες δηλώσεις και ομιλίες μου περί της Ελληνικής Ναυτιλίας που έχουν δημοσιευθεί σε αναρίθμητες συνεντεύξεις μου στον ελληνικό και τον διεθνή τύπο τις τελευταίες δεκαετίες που είχα την τιμή να αντιπροσωπεύσω τα συμφέροντα της Ναυτιλίας μας» δήλωσε μεταξύ άλλων ο εφοπλιστής, συμπληρώνοντας πως «σε ότι τέλος αφορά την εκτίμηση και τον σεβασμό μου και προς τον Πρωθυπουργό και προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και στους θεσμούς που αντιπροσωπεύουν, έχουν όλοι στερεά γνώση για το ποιες απόψεις τρέφω για αυτούς, την Ναυτιλία και την Πατρίδα μας».

Ωστόσο, όπως ανέφερε η ομάδα του ερευνητικού δικτύου δημοσιογράφων Reporters United που συνεργάστηκε στην δημιουργία του εξαιρετικού ντοκιμαντέρ για τη ναυτιλία, η συνέντευξη του Π. Λασκαρίδη δόθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου του 2020, και μία εβδομάδα αργότερα, στις 5 Οκτωβρίου, έλαβε χώρα η συνέντευξη με τον υπουργό Πλακιωτάκη, γεγονότα που δεν αφήνουν υπόνοιες ούτε για κοπτοραπτική, ούτε και για «διαρροή» δηλώσεων.


Αξίζει να σημειωθεί πως για όλα τα παραπάνω, μέχρι το μεσημέρι του Σαββάτου δεν υπήρξε η παραμικρή αντίδραση από την κυβέρνηση, από το υπουργείο Ναυτιλίας ή από την Νέα Δημοκρατία. Την ίδια ώρα, σφοδρά πυρά εξαπέλυσε η αξιωματική αντιπολίτευση, αλλά και το ΚΚΕ και το ΜέΡΑ25.

Με πληροφορίες από thepressproject