08 Νοεμβρίου 2025

Ναυάγιο στην Πύλο: Άσκηση ποινικής δίωξης για κακούργημα κατά του νυν αρχηγού του Λιμενικού Σώματος και ανώτερων στελεχών της ηγεσίας του - Κοινό δελτίο Τύπου έξι οργανώσεων ανθρωπίνων δικαιωμάτων - Να απομακρυνθεί από τη θέση του ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος ζητούν ΚΕΕΡΦΑ και ΠΕΝΕΝ

Ναυάγιο στην Πύλο: Άσκηση ποινικής δίωξης για κακούργημα κατά του νυν αρχηγού του Λιμενικού Σώματος και ανώτερων στελεχών της ηγεσίας του

Δεκτές οι προσφυγές των επιζώντων του τραγικού ναυαγίου

Με διάταξη της Εισαγγελέως του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου παραγγέλλεται η άσκηση ποινικής δίωξης κατά τεσσάρων ανώτερων στελεχών της ηγεσίας του Λιμενικού Σώματος συμπεριλαμβανομένου του νυν αρχηγού του, για τους οποίους η υπόθεση είχε τεθεί στο αρχείο από την Εισαγγελέα του Ναυτοδικείου Πειραιά, και οι επιζώντες είχαν ασκήσει προσφυγή κατά της αρχειοθέτησης.

Η άσκηση ποινικής δίωξης αφορά σε κακούργημα και άλλα αδικήματα και συγκεκριμένα: α) έκθεση κατά συρροή από παράλειψη με νομική υποχρέωση διάσωσης και κατάστασης προσώπων αβοήθητων, η οποία προκάλεσε στους παθόντες θάνατο, β) έκθεση κατά συρροή άλλων προσώπων από παράλειψη με νομική υποχρέωση διάσωσης αυτών και κατάστασης αυτών αβοήθητων, και γ) ανθρωποκτονίας από αμέλεια με παράλειψη κατά συρροή.

Υπενθυμίζουμε ότι ήδη, στις 16/5/2025, είχε ασκηθεί ποινική δίωξη από την Εισαγγελέα του Ναυτοδικείου Πειραιά σε βάρος 17 μελών του Λιμενικού Σώματος, συμπεριλαμβανομένων ανώτερων αξιωματικών της ηγεσίας του, μεταξύ των οποίων και ο πρώην αρχηγός του. Η υπόθεση έχει παραπεμφθεί στον αρμόδιο ανακριτή.

Σύμφωνα με την Διάταξη της Εισαγγελέως του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου και όπως έχουν επισημάνει οι επιζώντες με τις μηνύσεις τους και τις προσφυγές τους:

«[…] καθίσταται πρόδηλο ότι η κατάσταση του αλιευτικού Adriana έπασχε εξαρχής […] η κατάσταση επιδεινώθηκε σταδιακά και ως προς τους επιβαίνοντες, τα γεγονότα αυτά ήταν επιβεβαιωμένα και ξεκάθαρα από την αρχή εκδήλωσης του περιστατικού σε όλους τους υπηρετούντες στο Ε.Κ.Σ.Ε.Δ. αλλά και σε όλη την ιεραρχία (που συμμετείχε στη διαχείριση του), όμως καμία επιχείρηση διάσωσης και αποτροπής κινδύνου δεν ενεργοποιήθηκε (δεν τέθηκε το περιστατικό έστω σε «φάση συναγερμού» ήτοι σε δεύτερο επίπεδο κινδύνου από τα προβλεπόμενα στη Διεθνή Σύμβαση SAR), κατά την πρώτη φάση του περιστατικού, δηλαδή από ώρα 11.00′ της 13-06-2023 (οπότε το Κέντρο Συντονισμού Θαλάσσιας Διάσωσης της Ιταλίας ενημέρωσε για πρώτη φορά για την ύπαρξη του υπερφορτωμένου πλοίου) μέχρι την άφιξη του Π.Π.Λ.Σ.-920 στην περιοχή.[…]»

Ενώ, «[…] συνάγεται ότι μεταξύ της νέας ακινητοποίησης του αλιευτικού και της ανατροπής του, μεσολάβησε χρονικό διάστημα μισής ώρας, κατά το οποίο το Ε.Κ.Σ.Ε.Δ. δεν εξέδωσε εντολή για εκπομπή σήματος «MAYDAY», εμμένοντας στην πάγια, καθ’ όλη τη διάρκεια διαχείρισης του περιστατικού, απόφασή του ότι δεν απαιτούνταν άμεση έναρξη επιχείρησης διάσωσης. Κατ’ αυτόν τον τρόπο χάθηκε κρίσιμος χρόνος υπονομεύοντας τις πιθανότητες επιβίωσης των ναυαγών, τη στιγμή που οι ίδιες οι ενέργειες του, Κέντρου και του ΠΠ.Λ.Σ. 920 φανερώνουν, την επίγνωση του επικείμενου κινδύνου ανατροπής […]»

«[…] οι τέσσερις (4) αξιωματικοί […] συμμετείχαν ενεργά στη διαχείριση του περιστατικού, καθώς ενημερώνονταν συνεχώς και αυτοπροσώπως για την εξέλιξη αυτού, συμμετείχαν σε συσκέψεις για την αξιολόγηση και το σχεδιασμό των απαιτούμενων ενεργειών και τελικά ενέκριναν (όπως παραδέχονται και οι ίδιοι) τις αποφάσεις που ελήφθησαν, είχε δε ο καθένας από αυτούς [….] αυτοτελώς ιδιαίτερο νομικό καθήκον προστασίας της ζωής στη θάλασσα και κατ’ επέκταση ιδιαίτερη νομική υποχρέωση διάσωσης (δοθέντος ότι συναίνεσαν ή έστω συμμερίστηκαν τις συγκεκριμένες αποφάσεις που ελήφθησαν), η δε απόκλιση ή παράλειψη από την υποχρέωση αυτή θεμελιώνει και την αυτοτελή ποινική τους ευθύνη […],» ενώ δηλαδή, «[…] όφειλαν να αντιληφθούν, εκ της εμπειρίας τους, του ρόλου τους, των εξειδικευμένων γνώσεων τους και των πληροφοριών που είχαν στη διάθεσή τους, ότι επρόκειτο για σκάφος σε κίνδυνο, παρέλειψαν να προβούν στις απαιτούμενες και προβλεπόμενες ενέργειες για τον χαρακτηρισμό του σκάφους ως σκάφος σε κίνδυνο και την ενεργοποίηση των προβλεπόμενων και ενδεδειγμένων επιχειρησιακών σχεδίων [όπως ενδεικτικά τα Μνημόνια/Κάρτες Ενεργειών Νο.1 ‘Πλοίο σε Κίνδυνο (Ανεξαρτήτως Σημαίας) εντός Ελληνικού SRR’ και Νο.13 ‘Περιστατικό Μεγάλης Κλίμακας’ (Major Incident) κλπ.] για τη διάσωση των επιβαινόντων στο σκάφος [….]»

Αξίζει δε να επισημανθεί η κρίση, που περιλαμβάνεται στη Διάταξη, ως προς την αιτία της ανατροπής και βύθισης του σκάφους, σύμφωνα με την οποία : «[…] Η εκδοχή αυτή της ρυμούλκησης (σε συνδυασμό με την αποδοχή εκ μέρους των μελών του Π.Π.Λ.Σ. 920 ότι χρησιμοποίησαν σκοινί – ασχέτως του ότι δεν παραδέχονται ότι αυτό έγινε με σκοπό τη ρυμούλκηση ή ότι δεν αναφέρεται από τους παριστάμενους στο ΕΚΣΕΔ τη μοιραία νύχτα) είναι πειστικότερη και πιο αληθοφανής, δεδομένου ότι, από την άλλη μεριά (των Λιμενικών) δε δίνεται κάποια αναλυτική και πειστική αιτιολόγηση της ξαφνικής (κατά τα άλλα) ανατροπής και βύθισης του αλιευτικού.) [….] Με δεδομένο μάλιστα ότι η θάλασσα ήταν ήρεμη, δεν υπήρχαν παραπλέοντα εμπορικά πλοία (που τυχόν θα προκαλούσαν μεγάλο κυμάτισμα), οι μαζικές και ξαφνικές μετακινήσεις των επιβαινόντων εντός του αλιευτικού (τόσο προς τα πάνω, όσο και οριζόντια, προς τα δεξιά ή αριστερά) ήταν σχεδόν αδύνατες (λόγω του συνωστισμού και της σχετικής απαγόρευσης των διακινητών, όπως εκτέθηκε παραπάνω) αλλά και αδικαιολόγητες, η απότομη και δυνατή ρυμούλκηση από το σκάφος του Λιμενικού προβάλει ως η μόνη πιθανή και ενεργή αιτία που οδήγησε το αλιευτικό να πάρει (εκείνη τη δεδομένη χρονική στιγμή) τις δύο απότομες κλίσεις (προς τα αριστερά και τα δεξιά), να μην επανέλθει και να ανατραπεί. […]».

Οι δικηγόροι των οργανώσεων και συλλογικοτήτων που εκπροσωπούμε τους επιζώντες και θύματα του ναυαγίου της Πύλου και όσοι εργάστηκαν και υποστηρίζουν αυτήν την υπόθεση, δηλώνουμε την ικανοποίησή μας για την αποδοχή των προσφυγών των επιζώντων και τη διεύρυνση της ποινικής δίωξης κατά και των τεσσάρων ανώτερων στελεχών του Λιμενικού Σώματος, για τους οποίους η υπόθεση είχε μπει στο αρχείο.

Η παραπομπή σε κύρια ανάκριση για κακουργήματα 21 πλέον μελών του Λιμενικού Σώματος, μεταξύ των οποίων των νυν και πρώην αρχηγών του και άλλων ανώτερων αξιωματικών της ηγεσίας του, καθώς και οι παραδοχές της Εισαγγελίας του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου, αποτελούν μια ουσιαστική και αυτονόητη εξέλιξη στην πορεία για τη δικαίωση των θυμάτων και την απόδοση δικαιοσύνης.

Οι οργανώσεις: 

  1. Δίκτυο Κοινωνικής Υποστήριξης Προσφύγων και Μεταναστών
  2. Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕλΕΔΑ)
  3. Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες (ΕΣΠ)
  4. Πρωτοβουλία δικηγόρων και νομικών για το ναυάγιο της Πύλου
  5. Υποστήριξη Προσφύγων στο Αιγαίο (RSA)
  6. Legal Centre Lesvos
ΠΗΓΗ:  Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
 
***
Ναυαγιο με πρόσφυγες στην Πύλο
ΝΑΥΑΓΙΟ ΠΥΛΟΥ ● ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ, ΤΡΥΦΩΝ ΚΟΝΤΙΖΑΣ;

Αλλοι τέσσερις στα «δίχτυα» της Δικαιοσύνης


Η αντεισαγγελέας του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου ζητά από την εισαγγελέα του Ναυτοδικείου Πειραιά τη δίωξη τεσσάρων ανώτερων αξιωματικών του Λιμενικού -μεταξύ των οποίων ο σημερινός αρχηγός του Σώματος- για βαριά κακουργήματα ● Αν εισακουστεί, ο αριθμός των λιμενικών που διώκονται ποινικά για το ναυάγιο της Πύλου θα ανέβει στους 21

Την ποινική δίωξη άλλων τεσσάρων ανώτερων αξιωματικών, μεταξύ των οποίων ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού, Τρύφων Κοντιζάς, ζητά η αντεισαγγελέας του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου από την εισαγγελέα του Ναυτοδικείου Πειραιά για βαριά κακουργήματα σε σχέση με το πολύνεκρο ναυάγιο της Πύλου που έγινε τα ξημερώματα στις 14 Ιουνίου του 2023, ανεβάζοντας σε 21 τον αριθμό των ανώτερων αξιωματικών και των μελών του Λιμενικού που διώκονται ποινικά για το ναυάγιο.

Με διάταξή της, η αντεισαγγελέας ζητά τη δίωξη των τεσσάρων για το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια με παράλειψη κατά συρροή σε διεθνή ύδατα εντός της ζώνης έρευνας και διάσωσης των Αθηνών, όπως και για τα αδικήματα της έκθεσης σε κίνδυνο προσώπων αβοήθητων κατά συρροή από παράλειψη με νομική υποχρέωση διάσωσης για τους επιζώντες αλλά και για αυτούς που πέθαναν εξαιτίας της έκθεσης σε κίνδυνο.

Η αντεισαγγελέας έκανε πλήρως δεκτή την προσφυγή που είχαν υποβάλει τον Ιούνιο μέσω των δικηγόρων τους επιζώντες και συγγενείς των θυμάτων, ζητώντας να αναθεωρηθεί η απόφαση της εισαγγελέα του Ναυτοδικείου που απάλλασσε τον Μάιο τους τέσσερις ανώτερους αξιωματικούς από κάθε ευθύνη για το ναυάγιο. Στο γνωστό πόρισμά του για το ναυάγιο της Πύλου, ο Συνήγορος του Πολίτη εντόπιζε σοβαρές ενδείξεις για πιθανές ευθύνες και των τεσσάρων.

Με χωριστή απόφαση τον Μάιο, η εισαγγελέας του Ναυτοδικείου άσκησε ποινική δίωξη κατά 17 ανώτερων αξιωματικών και μελών του Λιμενικού. Ανάμεσά τους βρίσκονταν τέσσερις ανώτεροι αξιωματικοί με επιτελικό ρόλο στη διαχείριση των τραγικών γεγονότων της Πύλου, ο αρχηγός του Λιμενικού κατά την περίοδο του ναυαγίου Γιώργος Αλεξανδράκης, ο επόπτης του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) και άλλοι δύο αξιωματικοί του ΕΚΣΕΔ.

Τώρα, η αντεισαγγελέας του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου ζητά τη δίωξη και των άλλων τεσσάρων ανώτερων αξιωματικών που είχαν απαλλαγεί τον Μάιο. Ανάμεσά τους βρίσκεται ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού, Τρύφων Κοντιζάς, ο οποίος την περίοδο του ναυαγίου ήταν διευθυντής του Κλάδου Ασφάλειας και Αστυνόμευσης του Λιμενικού. Η τοποθέτηση του κ. Κοντιζά στην ηγεσία του Λιμενικού τον περασμένο Μάρτιο είχε δημιουργήσει έντονες υπόνοιες συγκάλυψης και παρέμβασης στο έργο της Δικαιοσύνης, καθώς ο κ. Κοντιζάς ήταν ελεγχόμενος για το ναυάγιο. Η νέα εξέλιξη δημιουργεί το ερώτημα αν μπορεί να παραμένει στη θέση του αρχηγού για όσο διάστημα διώκεται ποινικά για κακουργήματα. Μέχρι χθες το βράδυ, δεν υπήρχε ενημέρωση από το υπουργείο Ναυτιλίας ή από το Λιμενικό για τη στάση που θα κρατήσει η κυβέρνηση ή ο ίδιος ο υπόδικος αρχηγός.

Η διάταξη της αντεισαγγελέα δεν αφήνει περιθώριο αμφιβολίας για την ευθύνη των τεσσάρων ανώτερων αξιωματικών. Οπως υπογραμμίζει, «συμμετείχαν ενεργά στη διαχείριση του περιστατικού, καθώς ενημερώνονταν συνεχώς και αυτοπροσώπως για την εξέλιξη αυτού, συμμετείχαν σε συσκέψεις για την αξιολόγηση και το σχεδίασμα των απαιτούμενων ενεργειών και τελικά ενέκριναν (όπως παραδέχονται και οι ίδιοι) τις αποφάσεις που ελήφθησαν, είχε δε ο καθένας από αυτούς […] αυτοτελώς ιδιαίτερο νομικό καθήκον προστασίας της ζωής στη θάλασσα και κατ’ επέκταση ιδιαίτερη νομική υποχρέωση διάσωσης (δοθέντος ότι συναίνεσαν ή έστω συμμερίστηκαν τις συγκεκριμένες αποφάσεις που ελήφθησαν), η δε απόκλιση ή παράλειψη από την υποχρέωση αυτή θεμελιώνει και την αυτοτελή ποινική τους ευθύνη».

Διάταξη-κόλαφος: η ρυμούλκηση, η παράλειψη διάσωσης, τα ψέματα του Λιμενικού

Η φωτογραφία που ανακτήθηκε από τα κατασχεθέντα κινητά του πληρώματος. Διακρίνεται καθαρά ο μπλε κάβος, κομμένος ή σπασμένος στο κέντρο της πλώρης του αλιευτικού (Αποκάλυψη «Εφ.Συν.» και omniatv)

Ολόκληρο το σκεπτικό της διάταξης συνιστά κόλαφο για την ηγεσία του σώματος που συμμετείχε στη διαχείριση των τραγικών περιστατικών, καθώς ανατρέπει τον έναν μετά τον άλλον τους ισχυρισμούς των εμπλεκόμενων λιμενικών, διαψεύδοντάς τους, ενώ εντοπίζει συγκεκριμένες ευθύνες, παραλείψεις και ενέργειές τους που οδήγησαν στον θάνατο εκατοντάδες ανθρώπους, ακόμη και με τις ελλείψεις της επιχείρησης διάσωσης αμέσως μετά την ανατροπή του αλιευτικού των προσφύγων.

Υπογραμμίζει μάλιστα ότι είναι αληθοφανείς και πειστικές οι καταγγελίες των επιζώντων ότι το ναυάγιο οφείλεται σε αποτυχημένη προσπάθεια ρυμούλκησης του αλιευτικού των προσφύγων προς την Ιταλία. «Η εκδοχή […] της ρυμούλκησης [σε συνδυασμό με την αποδοχή εκ μέρους των μελών του ΠΠΛΣ (Πλωτού Περιπολικού Λιμενικού Σώματος) 920 ότι χρησιμοποίησαν σκοινί - ασχέτως του ότι δεν παραδέχονται ότι αυτό έγινε με σκοπό τη ρυμούλκηση ή ότι δεν αναφέρεται από τους παριστάμενους στο ΕΚΣΕΔ τη μοιραία νύχτα] είναι πειστικότερη και πιο αληθοφανής, δεδομένου ότι από την άλλη μεριά (των λιμενικών) δεν δίνεται κάποια αναλυτική και πειστική αιτιολόγηση της ξαφνικής (κατά τα άλλα) ανατροπής και βύθισης του αλιευτικού», αναφέρει η διάταξη.

Και διαψεύδει ευθέως τους ισχυρισμούς του Λιμενικού ακόμη και για τα στοιχεία που ανακοίνωσε επισήμως ή επικαλέστηκε στις αρχές για την πορεία του αλιευτικού: «Τα στοιχεία […] διαψεύδουν ξανά τους ισχυρισμούς των στελεχών του ΕΚΣΕΔ και όσων παρίστατο την κρίσιμη μέρα και ώρα στον χώρο, ότι το αλιευτικό τηρούσε σταθερή πορεία δυτικά και σταθερή ταχύτητα, και αποδεικνύουν ότι στην πραγματικότητα την τελευταία ώρα προ της οριστικής του ακινητοποίησης το σκάφος έπλεε ως επί το πλείστον ακυβέρνητο και χωρίς σαφή προσανατολισμό». Και αλλού: «Εντελώς αβάσιμος είναι ο ισχυρισμός των στελεχών του Λ.Σ. ότι οι επιβαίνοντες στο αλιευτικό αρνούνταν την παροχή συνδρομής, επιθυμώντας να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς την Ιταλία, και ως εκ τούτου δεν υφίστατο υποχρέωση διάσωσης εκ μέρους των ελληνικών αρχών παρά μόνον παρακολούθησης»...

Εντοπίζει μάλιστα αντιφάσεις στις καταθέσεις του πλοιάρχου του ΠΠΛΣ 920 και της ηγεσίας του Λιμενικού: «Και ενώ οι ευρισκόμενοι στον χώρο του ΕΚΣΕΔ αμφισβητούν ότι έλαβαν γνώση για την ακινητοποίηση του αλιευτικού, τον κάβο κ.λπ., ο κυβερνήτης […] είναι κατηγορηματικός ότι ενημέρωσε τον Θάλαμο Επιχειρήσεων για την ακινητοποίηση του αλιευτικού και όσα επακολούθησαν και ισχυρίστηκε ότι, εν συνεχεία, έλαβε την εντολή να παραμείνει διακριτικά δίπλα στο αλιευτικό σε απόσταση διακοσίων μέτρων».

Υπογραμμίζει όχι μόνο ότι το αρχηγείο παρέλειψε την υποχρέωση να βγάλει σήμα κινδύνου από την πρώτη στιγμή, αλλά και ότι αμέλησε να κάνει τα προβλεπόμενα ακόμη και την ύστατη ώρα, χάνοντας κρίσιμο χρόνο, με αποτέλεσμα να χαθούν ζωές: «Συνοψίζοντας, καθίσταται πρόδηλο ότι η κατάσταση του αλιευτικού […] έπασχε εξ αρχής, η κατάσταση επιδεινώθηκε σταδιακά και ως προς τους επιβαίνοντες, τα γεγονότα αυτά ήταν επιβεβαιωμένα και ξεκάθαρα από την αρχή εκδήλωσης του περιστατικού σε όλους τους υπηρετούντες στο ΕΚΣΕΔ αλλά και σε όλη την ιεραρχία (που συμμετείχε στη διαχείρισή του, όπως ανωτέρω), όμως καμία επιχείρηση διάσωσης και αποτροπής κινδύνου δεν ενεργοποιήθηκε […] κατά την πρώτη φάση του περιστατικού, δηλαδή από ώρα 11.00 της 13.6.2023 (οπότε το Κέντρο Συντονισμού Θαλάσσιας Διάσωσης της Ιταλίας ενημέρωσε για πρώτη φορά για την ύπαρξη του υπερφορτωμένου πλοίου) μέχρι την άφιξη του ΠΠΛΣ 920 στην περιοχή.

»[… ] Παρά τη γνώση για τον σοβαρό και άμεσο κίνδυνο ανατροπής του σκάφους, το περιστατικό δεν υπήχθη ούτε σε αυτή τη χρονική στιγμή σε φάση κινδύνου, αντιθέτως το ΕΚΣΕΔ αρκέστηκε στην παρακολούθηση του αλιευτικού από απόσταση μέσω του ΠΠΛΣ 920, χωρίς και πάλι να προχωρήσει στον σχεδιασμό και την υλοποίηση επιχείρησης διάσωσης.

»[…] μεταξύ της νέας ακινητοποίησης του αλιευτικού και της ανατροπής του μεσολάβησε χρονικό διάστημα μισής ώρας, κατά το οποίο το ΕΚΣΕΔ δεν εξέδωσε εντολή για εκπομπή σήματος “MAYDAY”, εμμένοντας στην πάγια, καθ’ όλη τη διάρκεια διαχείρισης του περιστατικού, απόφασή του ότι δεν απαιτούνταν άμεση έναρξη επιχείρησης διάσωσης. Κατ’ αυτόν τον τρόπο χάθηκε κρίσιμος χρόνος, υπονομεύοντας τις πιθανότητες επιβίωσης των ναυαγών, τη στιγμή που οι ίδιες οι ενέργειες του Κέντρου και του ΠΠΛΣ 920 φανερώνουν την επίγνωση του επικείμενου κινδύνου ανατροπής».

ΠΗΓΗ 

Για μεγάλη νίκη του κινήματος αλληλεγγύης κάνει λόγο η ΚΕΕΡΦΑ και σημειώνει:

Νίκη του κινήματος αλληλεγγύης η άσκηση δίωξης στον αρχηγό του Λιμενικού για το έγκλημα της Πύλου.

Θα τον αφήσει στη θέση του η κυβέρνηση των συνενόχων του εγκλήματος;

Είναι μια μεγάλη νίκη του κινήματος αλληλεγγύης στις οικογένειες των θυμάτων και των επιζώντων του ναυαγίου της Πύλου το γεγονός ότι έγινε αποδεκτή η προσφυγή των δικηγόρων υπεράσπισης των θυμάτων κατά της αρχειοθέτησης των κατηγοριών σε βάρος του Τρύφωνα Κοντιζά, αρχηγού του Λιμενικού Σώματος και άλλων τριών ηγετικών στελεχών. Μάλιστα η απόφαση έγινε αναγνωρίζοντας τη βασιμότητα της προσφυγής τυπικά και κατ΄ουσία!

Συγκεκριμένα, η Εισαγγελία Αναθεωρητικού Δικαστηρίου προχωρά σε παραγγελία προς τον εισαγγελία του Ναυτοδικείου Πειραιά να ασκήσει δίωξη στον νυν αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Τρύφωνα Κοντιζά και άλλα τρία ηγετικά στελέχη που συμμετείχαν ενεργά στο έγκλημα της Πύλου για τα παρακάτω κακουργήματα:
    Έκθεση κατά συρροή από παράλειψη με νομική υποχρέωση διάσωσης και κατάστασης προσώπων αβοήθητων, η οποία προκάλεσε στους παθόντες θάνατο.
    Έκθεση κατά συρροή άλλων προσώπων από παράλειψη με νομική υποχρέωση διάσωσης και κατάστασης προσώπων αβοήθητων.
    Ανθρωποκτονίας από αμέλεια με παράλειψη κατά συρροή, φερόμενης τελεσθείσας σε διεθνή ύδατα στη θαλάσσια περιοχή 47 ν.μ. νοτιοδυτικά της Πύλου την 13-14/6/2023.

Είναι αδιανόητο πλέον να παραμένει σε θέση ευθύνης του Λιμενικού ο Τ.Κοντιζάς, όταν παραπέμπεται με τόσο βαριές κατηγορίες για το έγκλημα της Πύλου. Είναι προκλητικό ότι η κυβέρνηση του Μητσοτάκη, με πρωτεργάτες τον Κικίλια και τον Πλεύρη, προκειμένου να συγκαλύψουν το έγκλημα της μαζικής δολοφονίας άνω των 600 προσφύγων, είχαν επιτεθεί με χυδαίο τρόπο κατά του Συνηγόρου του Πολίτη για την Πύλο ενώ έτρεξαν να αναβαθμίσουν τον Τ.Κοντιζά σε αρχηγό του Λιμενικού. Μάλιστα τελευταία του είχαν αναθέσει την εκπαίδευση των συμμοριών του Λιβυκού “Λιμενικού” για να καταδιώκουν τους πρόσφυγες,  όπως έγινε στην Πύλο, νοτίως της Κρήτης.

Ομοίως, η ΠΕΝΕΝ  σημειώνει: 

Να απομακρυνθεί από την θέση του ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος 

 2025-11-07_121317.jpg2025-11-07_120952.jpg

2025-11-07_120939.jpg

Βαρύ το κατηγορητήριο εναντίον του για κακουργηματικές πράξεις.

Ποινική δίωξη κατά του σημερινού Αρχηγού του Λ.Σ Τρύφωνα Κοντιζά για κακουργήματα που αφορούν το πολύνεκρο ναυάγιο της Πύλου στο οποίο έχασαν την ζωή τους εκατοντάδες μετανάστες μεταξύ των οποίων η πλειοψηφία τους γυναικόπαιδα (επίσημα ανασύρθηκαν 82 πτώματα) ενώ οι αγνοούμενοι ξεπέρασαν τους 500.

Συγκεκριμένα ο αντιεισαγγελέας του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου παραγγέλνει στον εισαγγελέα του Ναυτοδικείου Πειραιά την ποινική δίωξη του για κακουργήματα, κάνοντας δεκτή την προσφυγή των επιζώντων και συγγενών των θυμάτων.

Με την ίδια παρέμβαση διώκονται 4 ανώτεροι Λιμενικοί με τις κατηγορίες: Για ανθρωποκτονία από αμέλεια με παράλειψη κατά συρροή, σε κίνδυνο από παράλειψη με νομική υποχρέωση διάσωσης και κατάστασης προσώπων αβοήθητων η οποία προκάλεσε θάνατο!

Μετά από αυτή την εξέλιξη η Κυβέρνηση και ο Υπουργός ΕΝ οφείλουν άμεσα να ζητήσουν την παραίτηση και να απομακρύνουν από την θέση του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος τον Τρ. Κοντιζά.

Θεωρούμε ότι η αντιμεταναστευτική και ρατσιστική πολιτική της Κυβέρνησης και της ΕΕ είναι υπεύθυνοι  για το γεγονός ότι η Μεσόγειο και το Αιγαίο έχουν γεμίσει με εκατοντάδες πτώματα  κατατρεγμένων προσφύγων και μεταναστών.

Η ΠΕΝΕΝ η οποία συμμετέχει ενεργά στο κίνημα για την διερεύνηση και την απόδοση ποινικών ευθυνών στη μαζική δολοφονία στην Πύλο, θεωρεί ότι το κατηγορητήριο άλλα και η δικαστική καταδίκη για το φρικαλέο έγκλημα πρέπει να φθάσει έως το τέλος με την καταδίκη και την φυλάκιση των ηθικών και φυσικών αυτουργών.

Η Διοίκηση 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου