
Συντονισμένη επίθεση Iσραηλινών σε ελληνικό εστιατόριο
Σε εξέλιξη βρίσκεται από την Παρασκευή οργανωμένη διαδικτυακή επίθεση Ισραηλινών εναντίον του εστιατορίου Αξιώτισσα στη Νάξο. Η επίθεση ξεκίνησε όταν οικογένειες της εβραϊκής κοινότητας του Λονδίνου άρχισαν να σκίζουν αυτοκόλλητα υπέρ της Παλαιστίνης που βρήκαν στο εστιατόριο, αναγκάζοντας τους υπαλλήλους να τους ζητήσουν να φύγουν για ανάρμοστη συμπεριφορά – καταχειροκροτούμενοι από τους παρευρισκόμενους. Το θέμα προώθησαν ακροδεξιά μέσα ενημέρωσης όπως η Daily Mail στο Λονδίνο αλλά και δεκάδες site του ισραηλινού λόμπι σε όλο τον κόσμο.
Έκτοτε δεκάδες Ισραηλινοί επισκέπτονται τη σελίδα Google Maps και βάζουν αρνητικές κριτικές στο εστιατόριο – το οποίο είχε μέχρι σήμερα χιλιάδες εξαιρετικές αξιολογήσεις με πέντε αστέρια. Όπως εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς σχεδόν κανένας από τους Ισραηλινούς που ανάρτησαν κριτικές τα τελευταία 24ωρα δεν έχει επισκεφθεί το εστιατόριο. Παρόλα αυτά εκτός από αναφορές σε υποτιθέμενο «αντισημιτισμό» του ιδιοκτήτη γράφουν και ψευδείς πληροφορίες για τα φαγητά που ποτέ δεν δοκίμασαν.

Σε μήνυμά του που έχει αναρτήσει στο Google Maps ο ιδιοκτήτης της Αξιώτισσας αναφέρει: «Η ταβέρνα δέχεται διαδικτυακή επίθεση από ψεύτικους λογαριασμούς για λόγους που δεν σχετίζονται με τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Δυστυχώς η Googe δεν μας προστατεύει».
Σε ένα από τα μηνύματα (που παρουσιάστηκε όχι σαν κριτική αλλά σαν ερώτηση ώστε η Google να το τοποθετήσει σε ειδική θέση) ένας λογαριασμός αναφέρει: «Θέλω να σου πω ότι είσαι ένα σκουπίδι. Αν δεν έρθουν Ισραηλινοί στην Ελλάδα, δεν θα έχεις τίποτα να φας. Οπότε θα σου κάνουμε διαφημίσεις (sic) μέχρι να κλείσεις το μαγαζί σου, σκύλε».
Άλλοι λογαριασμοί, φαίνεται ότι στέλνουν αρνητικές κριτικές και σε άλλες περιοχές του κόσμου, όπως η Sophie Tkazky που ανέφερε ότι ένα βιβλιοπωλείο στην Αγγλία είχε… αντισημιτικά βιβλία.
Πρόκειται για μια παλιά και δοκιμασμένη πρακτική που ακολουθούν Ισραηλινοί σε μια προσπάθεια να πλήξουν την λειτουργία καταστημάτων υποβαθμίζοντας την αξιολόγησή τους και κατά συνέπεια την κατάταξή τους από μηχανές αναζήτησης όπως της Google. Όπως είχαμε αποκαλύψει στην Εφημερίδα των Συντακτών και το βιβλίο Προπαγάνδα και Παραπληροφόρηση, την ίδια πρακτική συχνά χρησιμοποιούν οργανώσεις που χρηματοδοτούνται από το ισραηλινό κράτος, όπως συνέβαινε παλαιότερα με την ACT.IL. Πολλές φορές σχετικές επιθέσεις πραγματοποιούνται και με αυτοματοποιημένους μηχανισμούς (bot).
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ της Daily Mail μια από τις πελάτισσες που προκάλεσαν το επεισόδιο ήταν η Jude Waxman Lobb η οποία παλαιότερα «διακοσμούσε τη σελίδα της στο Facebook” με τη σημαία του Ισραήλ. Σε μια παραληρηματική ανάρτησή της για το περιστατικό αναφέρει ότι η ίδια είναι σιωνιστής και κατηγορεί τα βρετανικά και τα διεθνή μέσα ενημέρωσης ότι προωθούν τα ψέματα «τρομοκρατικών οργανώσεων», όπως η Χαμάς (;).

Πως μπορείτε να βοηθήσετε την ταβέρνα Αξιώτισσα. Αν την έχετε επισκεφθεί μπορείτε να μπείτε και να αφήσετε ακόμη και τώρα μια κριτική. Παράλληλα μπορείτε να κάνετε αναφορά report στους λογαριασμούς των Ισραηλινών που αφήνουν ψευδή και προκλητικά μηνύματα. Και φυσικά μπορείτε να την επισκεφθείτε στο επόμενο ταξίδι σας στη Νάξο.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ και σχετικά ρεπορτάζ του cycladesopen.gr:
Νάξος: Επιχείρησαν να αφαιρέσουν αυτοκόλλητα υπέρ της Παλαιστίνης από την ταβέρνα”Αξιώτισσα” και ακολούθησε ένταση

Ένταση προκλήθηκε στην ταβέρνα «Αξιώτισσα» στη Νάξο, όταν ομάδα Βρετανών Εβραίων τουριστών επιχείρησε να αφαιρέσει πολιτικά αυτοκόλλητα που βρίσκονταν στον χώρο και εξέφραζαν αλληλεγγύη προς την Παλαιστίνη, με συνθήματα όπως “Boycott Israeli apartheid”, σύμφωνα με δημοσίευμα του rosa.gr.
Η ενέργεια έγινε αντιληπτή από εργαζόμενη του καταστήματος, η οποία ζήτησε από τους τουρίστες να σταματήσουν. Ακολούθησε έντονη λεκτική αντιπαράθεση, κατά την οποία παρενέβη ο ιδιοκτήτης της ταβέρνας, Γιάννης Βάσιλας, ζητώντας από την ομάδα να αποχωρήσει. Οι τουρίστες αντέδρασαν έντονα, κατηγορώντας τον για αντισημιτισμό και, σύμφωνα με τον ίδιο, τον απείλησαν με καταγγελίες.
Η ομάδα των δεκατριών ατόμων αποχώρησε τελικά από το κατάστημα, ενώ το περιστατικό καταγγέλθηκε σε βρετανικά μέσα ενημέρωσης, παρουσιάζοντάς το ως «δημόσιο εξευτελισμό». Ωστόσο, σύμφωνα με μαρτυρίες, αρκετοί παρόντες πελάτες χειροκρότησαν την απόφαση του ιδιοκτήτη να ζητήσει την αποχώρησή τους.
Ο Βάσιλας υπερασπίστηκε τη στάση του, δηλώνοντας: «Σε 26 χρόνια λειτουργίας έχουμε εκφράσει πολλές φορές δημόσια άποψη για κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα. Αν κάποιος δεν συμφωνεί, μπορεί απλώς να μη μας επισκεφθεί. Δεν δεχόμαστε όμως προσβολές, ούτε επιθετικότητα μέσα στο κατάστημά μας.»
Η ταβέρνα «Αξιώτισσα», γνωστή για την πολυετή παρουσία της στον χώρο της εστίασης και τις υψηλές αξιολογήσεις σε διαδικτυακές πλατφόρμες, έχει δεχθεί τις τελευταίες ημέρες οργανωμένο κύμα αρνητικών κριτικών, ως αντίδραση στο περιστατικό, όπως αναφέρει το rosa.gr.
Δείτε το άρθρο και το video όπως δημοσιεύεται στην dailymail.
![]() |
| Πηγή: Daily Mail |
“Δεχόμαστε απειλές για μας και την οικογένειά μας”
Η κατάσταση από πλευράς της ομάδας των τουριστών που με το “έτσι θέλω” απαιτούν να γίνουν σεβαστοί, μη σεβόμενοι όμως τον χώρο στο οποίο βρίσκονται και τους ιδιοκτήτες του, θα λέγαμε κατά το κοινώς λεγόμενο πως έχει “ξεφύγει”:
«Έχουμε δεχτεί μια συντονισμένη διαδικτυακή επίθεση, όχι μόνο στις κριτικές της ταβέρνας. Μας παίρνουν τηλέφωνα και μας απειλούν ότι θα κάνουν κακό σε εμάς, στην οικογένειά μας, στους δικούς μας ανθρώπους. Στέλνουν απειλητικά email” λέει στο Cyclades Open η Σοφία. “Παράλληλα λαμβάνουμε πλήθος θετικών μηνυμάτων από την Ελλάδα και το εξωτερικό για τη στάση μας και η στήριξη είναι πραγματικά συγκινητική. Αυτό φαίνεται και στα σχόλια κάτω από το άρθρο της Daily Mail.»
Η ίδια τονίζει πως η αντίδραση των τουριστών ήταν απολύτως επιθετική:
«Δεν καταλαβαίνω με ποιο δικαίωμα έρχεται κάποιος και απαιτεί να επιβάλει τη δική του άποψη στον χώρο μας. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με κανέναν λόγω εθνικότητας ή θρησκείας ή ο,τιδήποτε. Είμαστε ξεκάθαρα αντίθετοι με τη γενοκτονία στην Παλαιστίνη και το απαρτχάιντ. Με όσους υποστηρίζουν αυτά, ναι, έχουμε πρόβλημα.»
Η Σοφία φέρνει ως παράδειγμα ένα πρόσφατο περιστατικό με Έλληνα πελάτη:
«Ήρθε χωρίς κράτηση και απαίτησε να διώξω ξένους που είχαν κάνει κράτηση, λέγοντας “Μα εγώ είμαι Έλληνας!”. Τον ρώτησα αν έχει κάνει κράτηση, απάντησε “Όχι” και φυσικά δεν τον εξυπηρετήσαμε. Δεν λειτουργούμε έτσι. Δεν ρωτάμε κανέναν ποιος είναι για να μπει στο μαγαζί μας. Όμως δεν δεχόμαστε να έρχεται κάποιος και να προσπαθεί να επιβληθεί, να αφαιρεί αυτοκόλλητα με το “έτσι θέλω” και να προκαλεί ένταση. Και μετά να αποκαλεί εμάς ρατσιστές! Αν δεν θέλεις, μπορείς να φύγεις, όχι να ξηλώνεις αυτοκόλλητα και να γυρεύεις φασαρίες” καταλήγει η Σοφία.
Το περιστατικό στην «Αξιώτισσα» δεν είναι μεμονωμένο. Αντίστοιχες περιπτώσεις έχουν καταγραφεί στην Κρήτη, στη Θάσο, στη Λέσβο, στα Ζαγοροχώρια και αλλού στην Ελλάδα.
Η Σοφία σχολιάζει: «Αυτό που βλέπουμε είναι μια τραμπούκικη, αποικιοκρατική συμπεριφορά. Έρχονται με θράσος και απαιτούν να επιβάλουν τη δική τους θέση…κι αυτό δεν είναι αποδεκτό.»
Ταβέρνα “Αξιώτισσα”: “Είμαστε ταγμένοι στη φωτεινή πλευρά της ζωής και αυτή η ένταξη δεν διαχωρίζει προσωπική και εργασιακή ζωή”
![]() |
Το πρόσφατο περιστατικό με ομάδα τουριστών που επιχείρησε να αφαιρέσει αφίσες υπέρ της Παλαιστίνης από την ταβέρνα “Αξιώτισσα”, πυροδότησε μια σειρά αντιδράσεων, απειλών και συκοφαντιών από την πλευρά των τουριστών κατά της γνωστής ταβέρνας και των ιδιοκτητών της.
Διαβάστε τι συνέβη, αλλά και τι αναφέρει στο Cyclades Open η Σοφία για το περιστατικό:
Ο Γιάννης και η Σοφία, οι ιδιοκτήτες της ταβέρνας “Αξιώτισσα” τοποθετήθηκαν δημόσια για το περιστατικό με τους βρετανο-ισραηλινούς πελάτες με ανάρτησή τους στα σόσιαλ μίντια, μιλώντας για το περιστατικό, αλλά και όσα ακολούθησαν στη συνέχεια:
“Η σωστή μεριά της Ιστορίας δεν είναι ένας αναπαυτικός καναπές σε μια ήρεμη γωνιά. Είναι ένας διαρκής αγώνας για την κοινωνική δικαιοσύνη και την αξιοπρέπεια, ενάντια στις καταστροφικές πολιτικές της εξουσίας και στη φρίκη του πολέμου.
26 χρόνια τώρα που λειτουργεί το μαγαζί, ήταν επιλογή μας να μην βουλώσουμε το στόμα μας και να κοιτάμε τη δουλίτσα μας και μόνο, και γι’ αυτό έχουμε πληρώσει το τίμημα. Είμαστε ταγμένοι στη φωτεινή πλευρά της ζωής και αυτή η ένταξη δεν διαχωρίζει προσωπική και εργασιακή ζωή, είναι συνολική και μας διαπερνάει.
Γι΄αυτόν ακριβώς το λόγο κολλήσαμε τα δυο αυτοκόλλητα που καταδικάζουν τη γενοκτονία στην Παλαιστίνη και το απαρτχάιντ που έχει επιβάλει το Ισραήλ στη Γάζα.
Έλα όμως που κάποιοι πελάτες αποφάσισαν να μας επιβάλουν τις δικές τους απόψεις!
Την περασμένη Δευτέρα στις 25/8, μια παρέα Βρετανών θεώρησε αναφαίρετο δικαίωμά τους να σκίσει το ένα αυτοκόλλητο. Όταν τους ζητήσαμε το λόγο, μια από τις γυναίκες της παρέας απασφάλισε!
Άρχισε να ουρλιάζει προς τους άλλους πελάτες να μην ξανάρθουν στην ταβέρνα γιατί είμαστε ρατσιστές ενάντια στους Εβραίους. Ανταπαντήσαμε ότι αυτοί είναι υποστηριχτές γενοκτονίας και εγκληματιών πολέμου και ότι στηρίζουμε τις μαζικές διαδηλώσεις των Ισραηλινών ενάντια στη γενοκτονία.
Η κυρία, αργότερα με ένα γκουγκλάρισμα αποδείχτηκε ότι δεν ήταν μια τυχαία Βρετανοεβραία τουρίστρια, αλλά στέλεχος ενός οργανισμού που προωθεί στη Βρετανία στρατηγικούς πολεμικούς σχεδιασμούς (ELNET) και συναντιέται με τον εγκληματία Νετανιάχου και τον αρχιφασίστα υπουργό πολέμου του Ισραήλ Yoav Gallant όπως έγινε το Σεπτέμβριο του 24, όταν πήγαν και στη Γάζα.
Και τότε σηκώθηκαν να φύγουν -στα τσακίδια- αλλά υπήρχε μια λεπτομέρεια: Δεν είχαν πληρώσει. Και πέραν του οικονομικού (13 άτομα!) τίθεται και ζήτημα γοήτρου. Τι είναι αυτοί οι τύποι που συμπεριφέρονται μέσα στο σπίτι μας σα να είναι φέουδό τους; Έρχονται, σκίζουν αυτοκόλλητα, μας βρίζουν και πάνε να φύγουν έτσι χωρίς κανένα τίμημα; Πόσο αποικιοκρατική και κυριαρχική μπορεί να είναι η στάση τους;
Κάπου όπα!
Οι διαπληκτισμοί συνεχίστηκαν στο πάρκινγκ του μαγαζιού μέχρι που τελικά ένας από δαύτους μπήκε μέσα και πλήρωσε.
Και ξεκινάει η επόμενη πράξη του έργου. Το δημοσίευμα της Daily Mail ανέβασε το λέβελ. Μετά το δημοσίευμα ακολούθησε μπαράζ με μαζικές αρνητικές κριτικές στα σόσιαλ από ψεύτικα προφίλ με συκοφαντίες και απειλές. Από χτες, Πέμπτη, έχουμε λάβει ημαιλ και τηλεφωνήματα που απειλούν τη ζωή μας, το μαγαζί και την οικογένειά μας.
Όπως έχουμε ξαναπεί σε παλιότερη υπόθεση, θα μας γαργαλίσουν τα πατουσάκια!
Ωστόσο, είναι πραγματικά εμψυχωτικό και συγκινητικό ότι έχει ξεσηκωθεί ένα κύμα αλληλεγγύης εδώ στη Νάξο, στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά και από το εξωτερικό, με μηνύματα συμπαράστασης αλλά και αντιδράσεις στα σόσιαλ. Από χτες δεχόμαστε τηλεφωνήματα στήριξης από όλη την Ευρώπη!
Καθώς επίσης, είναι αξιομνημόνευτη η υποστηρικτική στάση των εργαζόμενων στο μαγαζί που στέκονται με αξιοπρέπεια και παρρησία απέναντι στην επίθεση που δεχόμαστε.
Και τέλος, όπως είπαμε, εκτός από το καλό φαγητό που συνεχώς καταβάλλουμε προσπάθειες για να προσφέρουμε στον κόσμο, είναι γνωστό τι πρεσβεύουμε εδώ και δεκαετίες, όπως είναι γνωστό ότι είναι βασική μας προτεραιότητα ο χώρος μας να είναι συμπεριληπτικός και ασφαλής.
Σε όποιον δεν αρέσουμε δεν είναι υποχρεωτικό να έρχεται στην ταβέρνα!”
ΠΗΓΗ: cycladesopen.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου