Σε ένα φραστικό επεισόδιο μεταξύ μαθητών, την Παρασκευή, σε Γυμνάσιο της Ιτέας, με εξυβρίσεις και απειλές, η αστυνομία προχώρησε στη σύλληψη των γονιών δύο μαθητών, αλλά και της διευθύντριας του σχολείου!
Συγκεκριμένα, την περασμένη Παρασκευή (18/10), εντός του σχολείου, οι δύο μαθητές αντάλλαξαν ύβρεις και απειλές. Αφού κλήθηκαν οι αρχές, συνελήφθησαν οι γονείς των μαθητών, αλλά και η διευθύντρια. Ολοι τους συνελήφθησαν για παραμέληση εποπτείας ανηλίκου.
Λίγες μέρες πριν, σε ένα πολύ μεγάλο σχολείο (ΕΠΑΛ στην Κρήτη) συνελήφθη ο διευθυντής του σχολείου και διώκεται. Ο λόγος; Ενα περιστατικό λεκτικής διένεξης και χειροδικίας μεταξύ δύο μαθητών, το οποίο συνέβη εντός του αύλειου χώρου του σχολείου και διήρκεσε λίγα δευτερόλεπτα σε χρονική στιγμή που οι μαθητές είχαν κενό. Και γιατί είχαν κενό; Εξαιτίας ελλείψεων καθηγητών και βοηθητικού προσωπικού στο σχολείο για τις οποίες ελλείψεις την ευθύνη έχουν εξ ολοκλήρου οι κεντρικές κρατικές υπηρεσίες και όχι το ίδιο το σχολείο.
Σε ένα άλλο σχολείο στις αρχές Οκτωβρίου η αστυνομία προχώρησε σε συνολικά επτά συλλήψεις για περιστατικό βίας μεταξύ ανηλίκων που έλαβε χώρα το μεσημέρι της Δευτέρας στο σχολείο. Εκτός από τους δύο ανηλίκους που εμπλέκονται στο περιστατικό, συνελήφθησαν οι γονείς των μαθητών και ο διευθυντής της σχολικής μονάδας.
Λίγες εβδομάδες πριν σύρθηκε στο Πλημμελειοδικείο Αθηνών διευθυντής Γενικού Λυκείου της Αττικής ύστερα από μήνυση ιδιώτη για παράλειψη εποπτείας ανηλίκων σε μαθητική εκδρομή. Σύμφωνα με το κλητήριο θέσπισμα, ο διευθυντής του Γενικού Λυκείου κλήθηκε για να δικαστεί ως υπαίτιος ότι, ενώ είχε υποχρέωση εποπτείας ανηλίκων νεότερων από 18 ετών, εκ προθέσεως παρέλειψε να τους παρεμποδίσει από την τέλεση της αξιόποινης πράξης της φθοράς ξένης ιδιοκτησίας την οποία φέρεται να διέπραξαν οι μαθητές.
Γιατί τα λέμε όλα αυτά;
Το υπουργείο Παιδείας νομοθετεί και οι εκπαιδευτικοί «πληρώνουν τη νύφη». Είναι γνωστή η απογείωση της εξουθένωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού στα γρανάζια εξωεκπαιδευτικών αναθέσεων. Κάθε νέα εξαγγελία του υπουργείου Παιδείας αυτόματα σημαίνει αφαίμαξη από τον χρόνο και την ενέργεια των εκπαιδευτικών.
Και όχι μόνο αυτό! Σταθερά και μεθοδικά το υπουργείο Παιδείας φορτώνει τις περικοπές, τις ελλείψεις και τις συνέπειες της πολιτικής του στις πλάτες του εκπαιδευτικού προσωπικού. Παράλληλα με έναν «πρότυπο» εσωτερικό κανονισμό για κλάματα με νέες προσθήκες μεταβίβασης όλων των ευθυνών στους εκπαιδευτικούς, με πρωτοφανείς και ανεφάρμοστες προβλέψεις.
Να δώσουμε ένα παράδειγμα: Σε άλλη περιοχή της χώρας, διευθυντής σχολείου παραπέμπεται σε δίκη μαζί με άλλα 10 άτομα για τον θάνατο του 11χρονου μαθητή στο σχολείο ύστερα από έκρηξη λέβητα το 2022. Μαζί του παραπέμπονται σε δίκη o τότε συντονιστής Εκπαίδευσης καθώς και ο διευθυντής Εκπαίδευσης για τις υπογραφές έγκρισης που έβαλαν στον εσωτερικό κανονισμό του σχολείου με την κατηγορία ότι δεν έλαβαν υπόψη τον κτιριοδομικό κανονισμό έτσι ώστε -ο κανονισμός- να συνταχθεί σύμφωνα με αυτόν για να αποφευχθεί περίπτωση δυστυχήματος.
Και εδώ έχουμε και λέμε: Σε εγκύκλιο που έχει κοινοποιήσει στα σχολεία το υπουργείο Παιδείας, τονίζεται: «Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτέμβρη, ο/η διευθυντής/ντρια του σχολείου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων:
α) Επικαιροποιούν το "Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στη σχολική μονάδα" που βρίσκεται στη σχετική σελίδα ΟΑΣΠ και προβαίνουν σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται πριν από τον σεισμό καθώς και στον προγραμματισμό και υλοποίηση των απαραίτητων ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
β) Επικαιροποιούν τον "Εσωτερικό Κανονισμό Σχολικής Μονάδας (ΔΑΙ) και Μνημόνιο Ενεργειών για τη διαχείριση πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων, τεχνολογικών καταστροφών και ΧΒΡΠ περιστατικών", λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες προστασίας για όλες τις μορφές φυσικών καταστροφών, ενημερώνουν τους/τις μαθητές/τριες και τους γονείς/κηδεμόνες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων».
Αν κάποιος διαβάσει προσεκτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών (ΟΑΣΠ) θα παρατηρήσει, μεταξύ άλλων, ότι οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να δημιουργήσουν ομάδες και να ασχοληθούν με τα κεραμίδια, τα στηθαία και τα γείσα του σχολείου.
Οπως εύστοχα σημειώνει ο εκπαιδευτικός-φυσικός Δημήτρης Τσιριγώτης, για τους εκπαιδευτικούς το «μενού» περιλαμβάνει πέρα από τα γνωστά «πρώτα πιάτα», υπεύθυνοι τμημάτων, υπεύθυνοι προγράμματος, υπεύθυνοι εργαστηρίων, ατελείωτη γραφική εργασία σε μητρώα, πρακτικά κ.λπ., υπεύθυνοι εορτών, υπεύθυνοι εκδρομών, υπεύθυνοι βιβλιοθηκών-κυλικείων και γενικά ένας ατέλειωτος κατάλογος υπευθύνων εξωδιδακτικών εργασιών, και επιπλέον τα «δεύτερα πιάτα», τα πιο ψαγμένα: υποχρεωτική συμμετοχή στις ομάδες αξιολόγησης της σχολικής τους μονάδας, έναν σωρό νέες αρμοδιότητες (συντονιστές πεδίου, συντονιστές τάξης, μέντορες, υπεύθυνοι Covid, σύμβουλοι σχολικής ζωής, υπεύθυνοι σχολικού εκφοβισμού, συντονιστές ομίλων, μέλη σχολικού συμβουλίου), έναν σωρό εκτός ωραρίου επιμορφώσεις και συνελεύσεις του συλλόγου διδασκόντων. Και τέλος, περνάμε στο «επιδόρπιο»: την ατομική αξιολόγηση κάθε εκπαιδευτικού.
Το απλοϊκό ερώτημα λοιπόν που προκύπτει είναι: Τους ενδιαφέρει η μάθηση, θέλουν εκπαιδευτικούς με ενισχυμένο διδακτικό ρόλο και εν τέλει θέλουν καλά δημόσια σχολεία; Προφανώς και όχι! Ουσιαστικά αυτό που συντελείται είναι ο σταδιακός εξοβελισμός του εκπαιδευτικού από την αίθουσα διδασκαλίας. Ακούγεται ακραίο αλλά αυτό διαφαίνεται από τα γεγονότα.
Ισως γι' αυτό, οι εξαγγελίες του νέου υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη, που έχουν πάντα ως πρώτο συνθετικό το e-«ψηφιακό» και προβάλλονται ως το ελιξίριο της εκπαιδευτικής αναβάθμισης, σε άλλους εκπαιδευτικούς δημιουργούν την αναπαράσταση μιας νέας ευθύνης, ενός νέου εξωεκπαιδευτικού φόρτου, και σε άλλους θυμίζουν την παροιμία «τι του λείπει του ψωριάρη, φούντα με μαργαριτάρι»!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου