19 Φεβρουαρίου 2023

Ο Μητσοτάκης καθηγητής (στο Χόγκουαρτς)

Αυτονόητη η selfie στο τέλος... EUROKINISSI

 

Ο πρωθυπουργός "δίδαξε" σε μαθητές τα ...μαγικά της οικονομίας και είναι πολλά στην διακυβέρνησή του.

«Είναι μία εξαιρετικά χρήσιμη εμπειρία για εσάς και σίγουρα σάς δίνει τη δυνατότητα να καταλάβετε καλύτερα πώς δουλεύει πραγματικά η οικονομία και ο κόσμος των επιχειρήσεων». Η ατάκα ανήκει στον Κυριάκο Μητσοτάκη και την απεύθυνε σε μαθητές του 1ου ΓΕΛ Ελευσίνας, που συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» του Junior Achievement Greece και βρέθηκαν στο Μέγαρο Μαξίμου.

Όπως διαπιστώσαμε διαβάζοντας τι ακριβώς είναι αυτό το πρόγραμμα (που διαθέτει και ...μέντορες) οι μαθητές "δημιουργούν μια «εικονική» επιχείρηση, κατανοώντας όλα τα στάδια της δημιουργίας, λειτουργίας και ρευστοποίησής της. Διαμοιράζουν και αναλαμβάνουν ρόλους για να σχεδιάσουν και να παράγουν προϊόντα ή υπηρεσίες".

Από πού να το πιάσεις και πού να το αφήσεις τώρα αυτό!

Οι μαθητές των γενικών λυκείων θα μάθουν σύντομα και πάρα πολύ καλά το «πώς δουλεύουν οι επιχειρήσεις». Όταν στις πανελλήνιες μερικές δεκάδες χιλιάδες από αυτούς θα «κοπούν» από την πρόσβαση στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με τον περίφημο νόμο Κεραμέως και την «βάση του 10». Τότε είναι που θα «δουλέψουν» μια χαρά οι επιχειρήσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων στα οποία θα υποχρεωθούν να καταφύγουν.

Ορισμένοι από τους μαθητές των γενικών λυκείων έχουν γονείς που διαθέτουν επιχειρήσεις. Μικρές συνήθως, οικογενειακές. Ταβέρνες, μαγαζιά, εργαστήρια, βιοτεχνίες. Είναι λοιπόν βέβαιο πως έχουν γνωρίσει από πρώτο χέρι τι σημαίνει χρέη της πανδημίας, αδυναμία δανεισμού, υπέρογκα ενοίκια, αναδουλειές, ανταγωνισμός από πολυεθνικές. Δηλαδή συνθήκες που δεν είναι καθόλου «εικονικές», αλλά μια πραγματικότητα για ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας.

Άλλοι μαθητές πάλι, έχουν ήδη δουλέψει, από ανάγκη, σε επιχειρήσεις. Έχουν διαπιστώσει δηλαδή τι σημαίνουν τα περίφημα προγράμματα μαθητείας (βλ. ανασφάλιστης εργασίας). Γνωρίζουν τι σημαίνει εργασιακή εντατικοποίηση (αφού ο Κ.Χατζηδάκης φρόντισε να καταργήσει το 8ωρο), επικίνδυνες συνθήκες δουλειάς και πενιχροί μισθοί υποαπασχόλησης. Εικάζουμε βέβαια ότι αυτού του είδους οι μαθητές δεν βρέθηκαν χθες στο Μέγαρο Μαξίμου. Καθότι θα ήταν λίγο δύσκολο για τον πρωθυπουργό να προβάλλει τις θεωρίες του περί μιας «Ελλάδας της ανάπτυξης» με αυτούς ως παραδείγματα.

Στους μαθητές που πήγαν στο Μέγαρο Μαξίμου υποθέτουμε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν ανέλυσε τον τρόπο που «δούλεψε η οικονομία» στην περίπτωση του Ανδρέα Πάτση όταν αγόρασε «κόκκινα δάνεια» στο 1/15 της αξίας τους για να βγάλει κέρδος. Ούτε στην περίπτωση του Κώστα Μαραβέγια που στην σύζυγό του εγκρίθηκε κονδύλιο 4,2 εκατομμυρίων για μία ατομική ΙΚΕ με κεφάλαιο 5.000 ευρώ.

Εν ολίγοις ο πρωθυπουργός θέλησε χθες να παίξει τον ρόλο του «καθηγητή». Όμως περισσότερο θύμισε καθηγητή στο Χόγκουαρτς. Την περίφημη Σχολή Μαγείας στην οποία φοίτησε ο Χάρι Πόττερ στα βιβλία της Τζόαν Ρόουλιγνκ. Βλέπετε μόνον στην Ελλάδα του Κυριάκου Μητσοτάκη συμβαίνουν τόσα «μαγικά» όπως αυτά που προαναφέραμε…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου