Αθήνα 20/2/2023
Προς
1. Την Υπουργό Παιδείας
κ. Νίκη Κεραμέως
2. Την Υφυπουργό Παιδείας
κ. Ζέττα Μακρή
3. Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέμα: Σχετικά με την εισαγωγική επιμόρφωση
Μεγάλη είναι η αναστάτωση και η αγανάκτηση χιλιάδων νεοδιόριστων συναδέλφων που αυτές τις ημέρες λαμβάνουν e-mail ή μηνύματα στο viber οποιαδήποτε ώρα της ημέρας….και της νύχτας… από επιμορφωτές για τον προγραμματισμό του Προγράμματος Εισαγωγικής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. που διοργανώνει το Ι.Ε.Π. το οποίο, σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό θα πραγματοποιείται εκτός ωραρίου εργασίας ακόμα και σε επίσημες αργίες, όπως η Καθαρά Δευτέρα, οι ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας και της Διακαινησίμου Εβδομάδας.
Όλα αυτά προκειμένου να ολοκληρωθεί η «επιμόρφωση» στα χρονικά όρια που θέτει το Ε.Σ.Π.Α. και να θεωρηθεί ότι πραγματοποιήθηκε, με απόλυτη περιφρόνηση και καταπάτηση του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της επιχείρησης της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. να εδραιωθεί η αντίληψη του ανά πάσα στιγμή διαθέσιμου εκπαιδευτικού για απλήρωτη υπερωριακή απασχόληση καθώς και ότι «ποτέ και τίποτα δε θα είναι αρκετό» αφού πλήθος εκπαιδευτικών με πολύχρονη προϋπηρεσία, πολλοί από τους οποίους έχουν ήδη παρακολουθήσει προγράμματα εισαγωγικής επιμόρφωσης, καλούνται και πάλι να συμμετέχουν στην «επιμόρφωση».
Η Δ.Ο.Ε. έχει κατ’ επανάληψη καταθέσει προτάσεις αναφορικά με την επιμόρφωση και μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών που είναι αναπόσπαστο μέρος της επαγγελματικής διαδρομής τους και η οποία οφείλει να ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες τους και τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Στις αποφάσεις της 87ης Γ.Σ. αναφέρει με σαφήνεια ότι η εισαγωγική επιμόρφωση θα πρέπει να απευθύνεται στις/στους εκπαιδευτικούς που για πρώτη φορά πρόκειται να αναλάβουν τάξη και με απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Αυτή είναι η θέση μας.
Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία και συγκεκριμένα την παρ. 2 του άρθρου 47 του ν. 3528/2007, «2. Η εισαγωγική εκπαίδευση είναι υποχρεωτική, τόσο για την υπηρεσία όσο και για τον υπάλληλο. Γίνεται κατά την πρώτη διετία από το διορισμό του υπαλλήλου και έχει ως σκοπό την εξοικείωση του υπαλλήλου με τα αντικείμενα της υπηρεσίας του και τα καθήκοντα του ως δημοσίου υπαλλήλου γενικότερα. Οι αρμόδιες υπηρεσίες υποχρεούνται να φροντίζουν για την πρόβλεψη των αναγκαίων πιστώσεων στον οικείο προϋπολογισμό. Δεν γίνεται προαγωγή υπαλλήλου στον επόμενο του εισαγωγικού βαθμό εάν δεν έχει ολοκληρώσει επιτυχώς την εισαγωγική εκπαίδευση. Ευθύς ως ο υπάλληλος ολοκληρώσει την εισαγωγική εκπαίδευση, η προαγωγή διενεργείται αναδρομικώς με όλες τις συνέπειες.».
Με βάση τα παραπάνω, είναι σαφές ότι η διαδικασία αυτή, δεν έχει, με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, καμία σχέση με τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, ούτε με την «ατομική αξιολόγηση», όπως κάποιοι «καλοθελητές» διαδίδουν. Ούτε βέβαια με την απόδοση Μ.Κ. και τον μισθό. Αφορά την υποχρεωτική παρακολούθηση, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να έχει στον υπηρεσιακό του βίο τη δυνατότητα υπηρεσιακής εξέλιξης, πέρα από τον εισαγωγικό βαθμό, κάτι το οποίο μετά και την παροχή δυνατότητας διεκδίκησης θέσης στελέχους της εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικούς πέραν αυτών που κατέχουν τον βαθμό «Α» ελάχιστη πρακτική σημασία φαίνεται να έχει. Η περίπτωση, επομένως, κάποιος να μην συμμετέχει δεν επιφέρει, με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, κάποια ποινή.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε το ζήτημα και στην τελευταία συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας, δίχως να πάρει ουσιαστική απάντηση, τονίζοντας ότι η Κυβέρνηση έχει καταστήσει τους νεοδιόριστους «ομήρους», αρνούμενη να προχωρήσει στη μονιμοποίησή τους και εκβιάζοντάς τους για να υλοποιήσει την αντιπαιδαγωγική-αντιεπιστημονική ατομική «αξιολόγηση». Τώρα αποφασίζει να τους στερήσει και βασικά εργασιακά δικαιώματα.
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να προχωρήσει στη διοργάνωση των, κάθε είδους, επιμορφώσεων περιοδικά, λαμβάνοντας υπόψη τα σύγχρονα προβλήματα και τις ανάγκες της εκπαιδευτικής πράξης, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα ή εντός του εργασιακού ωραρίου (ή στα χρονικά διαστήματα μεταξύ 15-21 Ιουνίου, 1-10 Σεπτεμβρίου) και με την επιστημονική ευθύνη των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. Ειδικά η εισαγωγική επιμόρφωση να αφορά αποκλειστικά εκπαιδευτικούς που για πρώτη φορά πρόκειται να αναλάβουν τάξη. Από τη συγκεκριμένη επιμόρφωση, να εξαιρεθούν όσοι έχουν παρακολουθήσει παλαιότερα αντίστοιχη με την ίδια θεματική. Θα πρέπει, επίσης, η ενημέρωση των εκπαιδευτικών να γίνεται έγκαιρα, σε εργάσιμες ημέρες, μέσω της υπηρεσιακής οδού. Επιβάλλεται να σταματήσει άμεσα η βάναυση παραβίαση του εργασιακού ωραρίου, οι συνεχείς οχλήσεις και πιέσεις, η παραπληροφόρηση και οι ηθικοί εκβιασμοί προς τις/τους συναδέλφους.
*****
ΕΛΛΑΝ ΠΑΣΣΕ: Σχετικά με το απαράδεκτο περιεχόμενο των σεμιναρίων επιμόρφωσης του ΙΕΠ του Υπουργείου Παιδείας
Η εισαγωγική επιμόρφωση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) του Υπουργείου Παιδείας, σεμινάριο που καλούνται να παρακολουθήσουν δεκάδες εκπαιδευτικοί, έχει δικαίως προκαλέσει έντονες αντιδράσεις.
Από μεριάς μας, θέλουμε να δηλώσουμε την βαθιά δυσαρέσκεια και απογοήτευσή μας για τις εξαιρετικά προβληματικές, απαράδεκτες και ρατσιστικές διατυπώσεις που αναπαράγονται εντός του επιμορφωτικού σεμιναρίου και ενισχύουν τις διακρίσεις μεταξύ των μαθητών.
Χαρακτηρισμοί βάσει της εξωτερικής εμφάνισης, «αντιμετώπιση» των περιθωριοποιημένων μαθητών και όχι των συνθηκών που γεννούν την περιθωριοποίηση μέσα και έξω από την τάξη, είναι ορισμένα μόνο από τα σκοτεινά σημεία που περιλαμβάνει. Αντί, λοιπόν το σχολείο να θεωρείται τόπος εξάλειψης του στίγματος, του ρατσισμού και όλων των αντιλήψεων που εμποδίζουν την ίση πρόσβαση και αντιμετώπιση των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, φαίνεται πως μέσα από τα σεμινάρια του ΙΕΠ του Υπουργείου Παιδείας επιχειρεί να τις ενισχύσει.
Δεν μπορούμε παρά να απαιτήσουμε την άμεση απόσυρση του εν λόγω περιεχομένου!
*****
Το αλήστου μνήμης Σκοιλ Ελικικου φαίνεται ότι συνοδεύει κάθε πρωτοβουλία της κυβέρνησης για επιμόρφωση. Τότε ήταν τα εκπαιδευτικά προγράμματα για όσους επιστήμονες ήθελαν να λάβουν το επίδομα των 600 ευρώ, σήμερα είναι οι επιμορφώσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του υπουργείου Παιδείας που απευθύνονται στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς.
Κακομεταφρασμένα κείμενα και η χρήση του αυτόματου συστήματος υποτιτλισμού μέσω Microsoft Teams για κωφούς/βαρήκοους παράγουν διαμάντια, όπως «το τακτοποιημένο φρικιό», που δεν είναι τίποτα άλλο από το control freak («τελειομανής»), ο «πρωκτικός συγκρατητής» (ακριβής μετάφραση του anal retentive που όμως στα ελληνικά μεταφράζεται ως «ο ψείρας», αυτός δηλαδή που δίνει υπερβολική προσοχή στη λεπτομέρεια σε σημείο που να γίνεται εκνευριστικός) αλλά και το παντελώς ακατανόητο «Επήγαινα γαμήσι Παθολογίας»! Το δυστύχημα είναι ότι το υλικό της επιμόρφωσης το υπογράφουν ακαδημαϊκοί, ενώ, σύμφωνα με τα λεγόμενα του ίδιου του προέδρου του ΙΕΠ, αυτό «δοκιμάστηκε και διορθώθηκε». Φανταστείτε να μην είχε διορθωθεί...
-altersyros: Θυμίζουμε και δύο προηγούμενες αναρτήσεις μας, για τα θέματα που προέκυψαν στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου