
Τρένο σε λάθος γραμμή, ιδιοκτησία σε λάθος χέρια
Κενές οι διαβεβαιώσεις ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου
Παρά τις υποσχέσεις και τις διακηρύξεις κυβέρνησης και Hellenic Train, παρά τους απανωτούς νόμους για αναδιάρθρωση των σιδηροδρόμων και παρά τις υποτιθέμενες επενδύσεις στο δίκτυο, 2,5 χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών, ο κατακερματισμένος και ιδιωτικός σιδηρόδρομος στην Ελλάδα, συνεχίζει να είναι εξαιρετικά επικίνδυνος. Απειλεί τη ζωή πολιτών και εργαζομένων!
Το απόγευμα της Τετάρτης 5 Νοεμβρίου, τρένο του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα κινήθηκε για αρκετά χιλιόμετρα σε λάθος γραμμή εξόδου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το τρένο που κινούνταν προς τη Σίνδο διαπιστώθηκε ότι είχε μπει σε λάθος γραμμή και όδευε προς λάθος αποβάθρα. Μάλιστα φαίνεται ότι προς διόρθωση του λάθους, κινήθηκε στη συνέχεια με την όπισθεν επί της ίδιας γραμμής.
Ο ΟΣΕ φαίνεται να διαψεύδει το συμβάν, αλλά ταυτόχρονα σε μία εξαιρετικά ενδεικτική κίνηση του χάους στο οποίο έχει περιέλθει ο σιδηρόδρομος, η Hellenic Train δηλώνει ότι όντως το συμβάν είναι αληθές αλλά όλα έγιναν σωστά. Αντίθετα, σύμφωνα με τον πρόεδρο των μηχανοδηγών και μαρτυρίες επιβατών, έγινε αντιληπτό μόνο την τελευταία στιγμή ότι το τρένο είναι σε ανάποδη γραμμή.
Απαιτούμε άμεσα διερεύνηση και ενημέρωση για τα αίτια και την έκταση του συμβάντος. Επιτέλους να μπει ένα τέλος στον κατακερματισμό του σιδηροδρομικού έργου και τον διαμελισμό των σιδηροδρομικών αρμοδιοτήτων που επιτρέπει ανάλογα εγκληματικά λάθη, την αποποίηση ευθυνών και την απόκρυψη της αλήθειας.
Σε κάθε περίπτωση, ως Πρωτοβουλία για Δημόσιο, Ασφαλή και Ποιοτικό Σιδηρόδρομο, ξέρουμε και αναδεικνύουμε ότι η υποδομή του σιδηροδρομικού δικτύου συνεχίζει να μην είναι ασφαλής, ότι τα συστήματα ασφαλείας που θα έπρεπε να υπάρχουν και των οποίων η απουσία οδήγησε στο έγκλημα των Τεμπών, ακόμα και τώρα παραμένουν ζητούμενο. Ξέρουμε και φωνάζουμε μαζί με τα συνδικάτα εργαζομένων ότι το εργατικό δυναμικό που λειτουργεί το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι ακόμα πιο περιορισμένο σήμερα, από ότι ήταν το Φεβρουάριο του 2023, ότι ο στόλος των τρένων της Hellenic Train δεν τηρούσε ούτε τηρεί τις απαραίτητες προδιαγραφές πυρασφάλειας.
Ξέρουμε επίσης ότι η συνθήκη στην οποία έχει περιέλθει ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα δεν πρόκειται να αλλάξει όσο παραμένει κατακερματισμένος και ιδιωτικός βάσει των επιταγών της ΕΕ και της κυβερνητικής πολιτικής, όσο η λειτουργία του υπαγορεύεται από την απαίτηση άμεσης οικονομικής αποδοτικότητας, όσο αντιμετωπίζεται ως πεδίο κερδοφορίας και λεηλασίας και όχι ως επιτακτική κοινωνική ανάγκη και δημόσιο αγαθό.
Διεκδικούμε δημόσιο και ενιαίο σιδηρόδρομο, υπό κοινωνικό έλεγχο, γιατί ξέρουμε ότι μόνο έτσι θα αποκτήσουμε ασφαλή και ποιοτικό σιδηρόδρομο, ότι μόνο έτσι θα επιτύχουμε να επαναλειτουργήσει στο σύνολο του το δίκτυο σιδηροδρόμου σε όλη την Ελλάδα, εξυπηρετώντας τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και όχι τα ιδιωτικά κι επιβλαβή για το σύνολο συμφέροντα των Ιταλών, των αυτοκινητοδρόμων, των κατασκευαστικών εταιρειών, των ΚΤΕΛ και των αεροπορικών εταιρειών.
- ΣΧΕΤΙΚΟ με τον σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο και το ακόλουθο:
ΚΙΝΗΜΑ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΚΙ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Τρίπολη 29 Οκτωβρίου 2025
Το Συντονιστικό Συμβούλιο του Κινήματος Διάσωσης – Επαναλειτουργίας Σιδηροδρόμου Πελοποννήσου με την ευκαιρία της σημερινής συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου και με θέμα σχετικό με τον σιδηρόδρομο επισημαίνει ότι:
Παρά τις διορθωτικές ή καθησυχαστικές εκ των υστέρων δηλώσεις καλών προθέσεων από πλευράς του ΤΕΕ και κυβερνητικών παραγόντων μετά τον σάλο που προκλήθηκε εντός της χώρας αλλά και στο εξωτερικό για το πλαίσιο των προκηρυχθέντων μελετών για ποδηλατόδρομο από τα Μέγαρα έως την Καλαμάτα, ο ίδιος ο διαγωνισμός, ωστόσο, παραμένει ενεργός. Η δέσμευση επομένως πολύτιμων πόρων προς την κατεύθυνση διερεύνησης απαράδεκτων στόχων για άχρηστες μελέτες με επίκεντρο την ιδέα του ποδηλατόδρομου παραμένουν.
Η χώρα μας όμως δεν έχει ασφαλώς την πολυτέλεια κατασπατάλησης και διασπάθισης χρημάτων για αντιπαραγωγικές δαπάνες. Ποδηλατόδρομος, αν πράγματι αυτό ήταν το ζητούμενο, μπορεί να γίνει στο παράλληλο σχεδόν παντού στη σιδηροδρομική γραμμή, δευτερεύον εθνικό, επαρχιακό και αγροτικό οδικό δίκτυο.
Καλούμε έτσι σήμερα το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου να ζητήσει άμεσα από την κυβέρνηση να προβεί στην οριστική ματαίωση του προαναφερθέντος προκλητικού διαγωνισμού του ΤΕΕ.
Να αξιώσει τα προβλεφθέντα χρήματα να αξιοποιηθούν για την ταχύτερη ανάταξη και σταδιακή επαναλειτουργία του ραγδαία καταστρεφόμενου σιδηροδρόμου της στην περιοχή μας που είναι κλάδος ενταγμένος στο δευτερεύον διευρωπαϊκό δίκτυο.
Ζητάμε, να αντιμετωπιστεί ο ιστορικός και μόνος υπαρκτός σήμερα σιδηρόδρομος του τόπου ως μια βαρύτιμη συμπληρωματική υποδομή που μπορεί και σήμερα και με βάση διεθνή παραδείγματα, να συμβάλει στην εναλλακτική και περιβαλλοντικά βιώσιμη πολύπλευρη κοινωνικοοικονομική και περιφερειακή ανάπτυξης της Πελοποννήσου.
Ζητάμε από την Περιφερειακή Αρχή ως την κατ΄ εξοχήν αρμόδια για την εκπροσώπηση των συμφερόντων της Πελοποννήσου να αναλάβει ενεργητικά πρωτοβουλίες για την τύχη αυτής της πολύτιμης υποδομής και να διεκδικήσει επιτέλους ενεργά τη διάσωση αλλά και την αναβάθμισή της ως μιας τεραστίας αξίας μοναδικής αρχιτεκτονικής και βιομηχανικής κληρονομιάς της χώρας μας.
Από το Συντονιστικό Συμβούλιο του ΚΙ.Δ.Ε.ΣΙ. Πελοποννήσου
ΠΗΓΗ: ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟ, ΑΣΦΑΛΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου