Επιστολή σε ΟΣΕ με ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις.
Κύριε Τερεζάκη (σ.σ.: διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ),
Με την υπ αρ 9017052/29.3.2023 επιστολή σας, η οποία κοινοποιήθηκε και στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Ι. Ξιφαρά, ενημερώνετε μεταξύ άλλων ότι καθιερώνεται γενικός περιορισμός ταχύτητας στα ΜΗ τηλεδιοικούμενα και σηματοδοτούμενα τμήματα του δικτύου μέχρι 100 χλμ την ώρα. Επίσης αποφασίσατε ότι μια μόνο αμαξοστοιχία μπορεί να διέρχεται από τις σιδηροδρομικές σήραγγες (εκτός αυτών των Καλλίδρομου και Όθρυος), ενημερώνετε ότι από την 3η Απριλίου θα φυλάσσονται οι διαβάσεις στις οποίες δεν λειτουργούν τα ΑΣΙΔ ( Θεσσαλονίκη – Στρυμώνας – Προμαχώνας, Λάρισα – Βόλος,Ειδομένη, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα) όπως και ότι μέχρι τα μέσα Μαΐου θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κάλυψης του συστήματος VHF σε ολόκληρο το μήκος γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη.
Στο ίδιο έγγραφο παραδέχεστε ότι ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των σταθμών και των αμαξοστοιχιών, μπορεί να χρησιμοποιείται κάθε διαθέσιμο ασύρματο μέσο επικοινωνίας που λειτουργεί ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ του ΟΣΕ και καλύπτει το δίκτυο του (Σύστημα VHF, TETRA, GSM-R).
Κατόπιν τούτο θέτουμε τα παρακάτω ΚΡΙΣΙΜΑ ερωτήματα και ζητούμε άμεσα απαντήσεις
1. Με ποιο κριτήριο λήφθηκε η απόφαση για αύξηση της ταχύτητας των τρένων στα 140 χλμ την ώρα σε μη τηλεδιοικούμενα τμήματα και σηματοδοτούμενα του δικτύου (Παλαιοφάρσαλος –Λάρισα);
2. Γιατί αποφασίστηκε να διέρχεται ΜΟΝΟ μια αμαξοστοιχία από τις σήραγγες ενώ υπάρχει σε αυτές διπλή γραμμή κυκλοφορίας;
3. Γιατί δεν έχει προχωρήσει η φύλαξη των ΑΣΙΔ σε ολόκληρη την σιδηροδρομική υποδομή όπως ρητά είχε δεσμευτεί ο ΟΣΕ και μάλιστα μέχρι τις 3 Απριλίου ;
4. Γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κάλυψης του συστήματος VHF στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη μέχρι τα μέσα Μαΐου . Ποιο σύστημα επικοινωνίας λειτουργεί με ευθύνη του ΟΣΕ στην περιοχή, όταν το VHF αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα κατά την παραδοχή του ίδιου του Οργανισμού στο μήκος γραμμής μεταξύ (χλμ σημείο) 62+00 μέχρι 69+00.
5. Ποια μέτρα έχει λάβει ο ΟΣΕ για την εκ-χόρτωση της σιδηροδρομική υποδομής καθώς -ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου- εκτός του κινδύνου τραυματισμού μηχανοδηγών και επιβατών και τις ζημιές στο τροχαίο υλικό, ενέχονται σοβαροί κίνδυνοι ΚΑΙ για την εκδήλωση πυρκαγιάς πλησίον της κατά την διέλευση αμαξοστοιχιών .
6. Ποια μέτρα θα λάβει ο ΟΣΕ για την περίφραξη της γραμμής, καθώς σε πλείστα σημεία η πρόσβαση στην υποδομή είναι εύκολη σε πεζούς αφού έχει αυτή ξηλωθεί, ενώ συχνότατη είναι και η διέλευση και παράσυρση ζώων που προκαλεί εκτός των άλλων ζημιές στο τροχαίο υλικό και καθυστερήσεις στα δρομολόγια.
7. Πότε αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα της τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
8. Πότε επιθεωρήθηκαν για τελευταία φορά οι σιδηροδρομικές γέφυρες στην γραμμή της Φλώρινας, Ειδομένης, Τιθορέας – Λιανοκλαδίου (παλιά χάραξη).
Σας ενημερώνουμε ότι το Σωματείο μας για την προστασία των μελών του , του επιβατικού κοινού και της ασφάλειας κυκλοφορίας έχει συστήσει αυστηρή τήρηση μέγιστης ταχύτητας 120 χλμ στα μη τηλεδιοικούμενα και σηματοδοτούμενα τμήματα του δικτύου .
Ακολουθεί η προκήρυξη της 24ωρης απεργίας, που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 2/6 αντί στις 30/5/2023:
Tο Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου μας αποφάσισε την πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας στις 30 Μαΐου καθώς δεν έχουν τηρηθεί οι δεσμεύσεις του ΟΣΕ για τα ζητήματα επικοινωνίας στην γραμμή της Ειδομένης.
Το Σωματείο μας ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ την αύξηση της ταχύτητας στα 140 χιλιόμετρα σε μη τηλεδιοικούμενα τμήματα του δικτύου ενώ θα ορίσει εμπειρογνώμονα για εκπονήσει μελέτη για τις μέγιστες ταχύτητες στο Ελληνικό Δίκτυο, λαμβάνοντας υπόψην την σημερινή κατάσταση.
Σημειώνουμε ότι εχθές , 1η μέρα της επανεκκίνησης του Προαστιακού Λάρισας- Θεσσαλονίκης , δόθηκε εντολή από τον ΟΣΕ σε συρμό του Προαστιακού να κινηθεί σε μονή γραμμή μεταξύ Λάρισας- Πλατέως (130 χλμ απόσταση), δηλαδή ΚΑΙ στο σημείο που συνέβη το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών ΚΑΙ χωρίς να λειτουργούν φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση.
Επειδή η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου είναι το ζητούμενο και με την μέγιστη ασφάλεια άρα αυτή πρέπει να γίνει με όρους ουσίας και όχι επικοινωνίας, οι λαμβάνοντες τις αποφάσεις αυτές οφείλουν να γνωρίζουν ότι οι μηχανοδηγοί δεν θα λάβουν υπόψην τους καμία οδηγία που θέτει σε κίνδυνο την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων.
Αυτό θα ήταν και μήνυμα μας -παρουσία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Μηχανοδηγών (ΑLE) -και στον Αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κατά την διάρκεια της επίσκεψης της ALE στην Αθήνα, αλλά δυστυχώς η ALE (εκπροσωπεί Σωματεία μηχανοδηγών από 17 χώρες της Ε.Ε.) δεν έγινε δεκτή από την πολιτική ηγεσία.
Το Σωματείο μας θα συμμετέχει σε συναντήσεις στις Βρυξέλλες στις αρχές Ιουνίου τονίζοντας τα προβλήματα του Ελληνικού Σιδηροδρόμου στις αρχές της Κοινότητας ενώ τις επόμενες ημέρες θα έχει συνάντηση με την Διοίκηση της Hellenic Train για ζητήματα που άπτονται των προγραμμάτων εργασίας και έχουμε ζητήσει να επιλυθούν άμεσα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου