Στις 23 Ιανουαρίου 2015, ο Αντώνης Σαμαράς στην τελευταία προεκλογική συγκέντρωση της ΝΔ, έλεγε με πάθος: «Το ακούσαμε κι αυτό, αν είναι ποτέ δυνατόν. Η ΕΥΠ (...) να υπάγεται στο γραφείο του Έλληνα πρωθυπουργού. Αυτό λέγεται συγκέντρωση εξουσίας πέραν εκείνων που σου επιτρέπει μια Δημοκρατία, κύριε Τσίπρα. Αυτά να τα ξεχάσεις, δεν πρόκειται ποτέ να σου επιτρέψουμε να γίνει κάτι τέτοιο. Αυτά γίνονται σε άλλες χώρες, κ. Τσίπρα. Αυτά είναι για τη Βόρεια Κορέα, κ. Τσίπρα». Βίντεο στο πρώτο σχόλιο.
Τελικώς, η
γεωγραφική μετακίνηση της Ελλάδας στην Νοτιοανατολική Ασία έλαβε χώρα
τέσσερα χρόνια αργότερα, το καλοκαίρι 2019, με πρωθυπουργό όχι τον
Τσίπρα αλλά τον Μητσοτάκη. Σε δύο φάσεις: Αρχικώς, όταν με τον πρώτο
(κυριολεκτικά) νόμο της νέας κυβέρνησης (4622/2019), η ΕΥΠ υπήχθη στον
πρωθυπουργό.
Ήταν η μέρα που ο Σαμαράς προσγειώθηκε στην Πιονγιάνγκ.
Η
δεύτερη φάση, όταν λίγες μέρες αργότερα διαπιστώθηκε ένα «μικρό»
πρόβλημα: ο διορισμένος από τον Μητσοτάκη νέος διοικητής της ΕΥΠ, Π.
Κοντολέων, αποδείχθηκε ότι δεν είχε τα ελάχιστα τυπικά προσόντα που
προέβλεπε ο νόμος. Τόσο το χειρότερο για τα προσόντα. Με τροπολογία η
κυβέρνηση ΝΔ τα τροποποίησε (30.8.19), ώστε να ταιριάξουν με εκείνα του
κ. διοικητή.
Πότε
μπαίνεις στη φασαρία να τροποποιήσεις τα προβλεπόμενα προσόντα, ώστε να
διοριστεί ο άνθρωπός σου διοικητής της ΕΥΠ; Όταν πιστεύεις ότι ένας και
μόνο ένας, μπορεί να κάνει όποιες παρανομίες του ζητήσεις, χωρίς να τις
αποκαλύψει ακόμα κι αν απειληθεί με φυλακή. Την ίδια ώρα ο Μητσοτάκης
έδωσε στον διευθυντή του ιδιαίτερου γραφείου του την αρμοδιότητα της
καθημερινής επαφής με την ΕΥΠ. Κάτι απαράδεκτο, αφού ο εκάστοτε
διευθυντής πολιτικού γραφείου είναι ένας απλός μετακλητός υπάλληλος, που
δεν έχει καν ορκιστεί για την εκτέλεση των καθηκόντων του. Να ποιες
είναι οι αρμοδιότητες του εν λόγω ιδιαίτερου γραφείου, σύμφωνα με τον
νόμο: «(...) η λειτουργική υποστήριξη του έργου του πρωθυπουργού, η
ρύθμιση των προσωπικών επαφών του, η τήρηση του ιδιαίτερου πρωτοκόλλου
του πρωθυπουργού και ο χειρισμός της σχετικής αλληλογραφίας».
Μόνο.
«Αλλά αφού αναλαμβάνεις τα πρωτόκολλα», θα του είπε μάλλον ο
Μητσοτάκης, «δεν κοιτάς να ενημερώνεσαι και για τους διαλόγους υπουργών,
πολιτικών αρχηγών, βουλευτών και στρατηγών; Κοντινό το βλέπω». Και το
έκανε. Είναι κανείς τόσο αφελής που να πιστεύει ότι η πρωτοβουλία ανήκε
στον… διευθυντή του γραφείου;
Έχει
περάσει χρόνος από την αποκάλυψη του σκανδάλου. Είναι δεδομένο ότι οι
Δημητριάδης - Κοντολέων παρανομούσαν κατά την εκτέλεση των καθηκόντων
τους, αφού αποπέμφθηκαν. Δεν ξέρουμε ακόμα τις λεπτομέρειες, γιατί η
Δικαιοσύνη πάει αργά-αργά. Δεν έχει καλέσει καν τους δυο για κατάθεση.
Γιατί;
Γιατί η ηγεσία
της, έχει φροντίσει να κρατά την έρευνα διασπασμένη και στο χαμηλότερο
δυνατό επίπεδο. Δεν έχει προχωρήσει σε ορισμό Εφέτη - Ανακριτή, όπως
έχει γίνει ιστορικά σε όλες τις μεγάλες υποθέσεις που έχουν συγκλονίσει
τη χώρα, από το σκάνδαλο Κοσκωτά ως τα Τέμπη. Ούτε φυσικά πρόκειται να
ερευνηθεί, αν παραμείνει στην εξουσία η ΝΔ. Όπως δεν θα είχαν ερευνηθεί
και αποδειχθεί οι υποκλοπές του πατρός Μητσοτάκη, το 1993, υπόθεση που
προχώρησε ουσιαστικά μόνο όταν έπεσε η κυβέρνηση και ψήφισε η νέα βουλή
την παραπομπή του σε Ειδικό Δικαστήριο.
Από
το 2015 πολλοί έχουν μιλήσει για απειλή της θέσης της Ελλάδας στην
Ευρώπη. Μείναμε Ευρώπη με τις υποκλοπές; Όχι βέβαια. Αλλά δεν βλέπω οργή
από τους ίδιους ανθρώπους. Δεν είδα διαδήλωση στο Σύνταγμα. Μάλλον, δεν
πρέπει να τους απασχολούσε στα αλήθεια η Ευρώπη και η ποιότητα της
Δημοκρατίας μας.
Έχουμε
κάθε δικαίωμα όλοι μας, να αυτοπροσδιοριζόμαστε πολιτικά. Αλλά θα ήταν
καλό να μην εμφανιστούν αύριο μεθαύριο έκπληκτοι ορισμένοι, για την
αντιδημοκρατική τροπή που θα έχουν πάρει στη χώρα τα πράγματα.
Υπάρχουν
πολλοί λόγοι που η ΝΔ δεν πρέπει να παραμείνει στην εξουσία. Θεωρώ ότι η
διαχείριση των δημόσιων αγαθών και οι υποκλοπές με τη συγκάλυψή τους,
είναι οι βασικότεροι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου