Γράφει ο Γιάννης Ανδρουλιδάκης*
Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται υπό διωγμό και αυτό δεν είναι υπερβολή. Κοντά στις σημαντικές μισθολογικές περικοπές, την κατάργηση των τριμήνων, των δώρων των Χριστουγέννων και του Πάσχα κ.λπ., που οδήγησαν στο σημείο να θεωρείται ο εκπαιδευτικός ο πιο κακοπληρωμένος δημόσιος υπάλληλος, ήρθε και η διαρκής υποβάθμιση και μείωση του παιδαγωγικού του ρόλου και η προσπάθεια μετάλλαξής του από λειτουργό της εκπαίδευσης σε διεκπεραιωτή και γραφειοκράτη.
Είναι ξαναειπωμένο πολλές φορές και το έχουν ζήσει όλοι όσοι συνδέονται με το σχολείο, γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί: το μεγάλο θύμα της οικονομικής κρίσης είναι η δημόσια εκπαίδευση. Κοντά στις σημαντικές μισθολογικές περικοπές, την κατάργηση των τριμήνων, των δώρων των Χριστουγέννων και του Πάσχα κ.λπ., που οδήγησαν στο σημείο να θεωρείται ο εκπαιδευτικός ο πιο κακοπληρωμένος δημόσιος υπάλληλος, ήρθε και η διαρκής υποβάθμιση και μείωση του παιδαγωγικού του ρόλου και η προσπάθεια μετάλλαξής του από λειτουργό της εκπαίδευσης σε διεκπεραιωτή και γραφειοκράτη.
Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται υπό διωγμό και αυτό δεν είναι υπερβολή. Οι όποιες δημοκρατικές διαδικασίες υπάρχουν ακόμη στα σχολεία σε λίγο θα αποτελούν παρελθόν. Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, η υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως και το επιτελείο της αποφασίζουν και διατάζουν. Επέβαλαν με τρόπο αυταρχικό την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, ψαλίδισαν κρίσιμες αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων και τις μετέφεραν στον διευθυντή του σχολείου και τώρα προετοιμάζουν το έδαφος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Όλα αυτά έγιναν χωρίς να ληφθούν υπόψη οι απόψεις και οι θέσεις των ομοσπονδιών των δασκάλων και των καθηγητών, αλλά και οι ενστάσεις και οι προτάσεις των μαχόμενων εκπαιδευτικών της τάξης.
Στο πλαίσιο, λοιπόν, της επερχόμενης αξιολόγησης ανακοινώθηκαν με τυμπανοκρουσίες οι «καινοτομίες» των ομίλων, του μέντορα και του ενδοσχολικού συντονιστή. Ήδη ξεκίνησαν οι απόπειρες επιβολής τους από τον στρατό των προθύμων που υπάρχει. Διευθυντές σχολείων, αρκετοί συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ και άλλα εκκολαπτόμενα στελέχη είναι έτοιμοι να τα κάνουν πράξη. Μερικοί, μάλιστα, γίνονται βασιλικότεροι του βασιλέως, αφού επιχειρούν να επιβάλλουν καθημερινό ωράριο υποχρεωτικής παρουσίας 8 π.μ -2 μ.μ. στα σχολεία, όπως συμβαίνει ήδη σε σχολικές μονάδες της Μεσσηνίας. Δείχνουν, έτσι, στο υπουργείο ποιος πρέπει να είναι ο επόμενος στόχος.
Οι νέοι «θεσμοί» για μια ακόμη φορά αντιγράφουν αποτυχημένα μοντέλα ξένων χωρών, στη συγκεκριμένη περίπτωση της Αγγλίας. Δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να φορτώνουν γραφειοκρατία στους εκπαιδευτικούς, να επιμηκύνουν το εργασιακό τους ωράριο εντός της σχολικής μονάδας, να θεσμοθετούν την απλήρωτη εργασία και να κατατάσσουν σε κατηγορίες τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς. Γιατί πώς αλλιώς να εξηγηθεί το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί όμιλοι λειτουργούν μετά τη λήξη του ωρολογίου προγράμματος και μάλιστα τηρούνται βιβλία ενεργειών, απουσιολόγια και στο τέλος γίνεται έκθεση για την αποτίμηση της λειτουργίας τους; Πώς ότι θα έχουν δίωρη μείωση του ωραρίου τους μόνο οι εκπαιδευτικοί των πειραματικών, των προτύπων και των εκκλησιαστικών σχολείων που θα αναλάβουν ομίλους; Το «κέρδος» για τους υπόλοιπους θα είναι μόρια, τα οποία θα συνεκτιμηθούν κατά την αξιολόγησή τους και την επιλογή τους ως στελεχών της εκπαίδευσης!!!!
Το ίδιο ισχύει, βεβαίως, και για τον μέντορα και τον ενδοσχολικό συντονιστή. Απίστευτες υποχρεώσεις, καμιά απαλλαγή από άλλες εξωδιδακτικές εργασίες και εφημερίες, διαρκής ανταγωνισμός για άνοδο στη διοικητική πυραμίδα, με μόνο «έπαθλο» ότι θα συνεκτιμηθεί η προσφορά τους, όταν θα είναι υποψήφιοι για να καταλάβουν ανώτερες θέσεις. Μέντορες και ενδοσχολικοί συντονιστές θα αποτελούν αξιολογικούς βραχίονες στις σχολικές μονάδες, αφού θα συντάσσουν εκθέσεις μέσα από τις οποίες θα κρίνουν τους εκπαιδευτικούς, αν οι τελευταίοι εφάρμοσαν καινοτόμα εργαλεία, αν κάλυψαν τη διδακτέα ύλη, αν βελτίωσαν τις επαγγελματικές τους δεξιότητες, αν…, αν…, αν… Δε θα συμβάλλουν στο ελάχιστο στη βελτίωση του κλίματος στα σχολεία, στην κάλυψη των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών, στην καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης και ηρεμίας, που είναι απαραίτητα στους χώρους μάθησης. Όχι μόνο δε θα βοηθήσουν την ανάπτυξη της συνεργατικής κουλτούρας, όπως αντιθέτως ισχυρίστηκε ο κ. Κόπτσης, γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, αλλά θα καταστρέψουν και την υπάρχουσα.
Την ίδια στιγμή που γράφονταν τούτες οι σκέψεις, εκπαιδευτικοί δεν βρίσκουν να νοικιάσουν σπίτια σε νησιά και κοιμούνται σε σκηνές, ενώ τα ΜΑΤ μέσα σε καπνούς και δηλητηριώδη δακρυγόνα «περιποιήθηκαν» φοιτητές και διέλυσαν αναίτια συναυλία του Θ. Παπακωνσταντίνου στο ΑΠΘ, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 5.000 άνθρωποι, οι οποίοι διαμαρτύρονταν για την παρουσία της πανεπιστημιακής αστυνομίας στα ΑΕΙ. Ιδού το έμπρακτο ενδιαφέρον της κυβέρνησης για την εκπαίδευση!!! Κατά τα άλλα φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Οι εκπαιδευτικοί, πάντως, δε θα αγοράσουν.
*εκπαιδευτικός στο 1ο Γυμνάσιο Καλαμάτας
*****
Θέμα: «Υπουργικές Αποφάσεις για ενδοσχολικούς συντονιστές και μέντορες. Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. σε πλήρη διάσταση με τις ανάγκες της εκπαίδευσης επιλέγει να μετακυλήσει όλες τις ευθύνες της στους εκπαιδευτικούς».
ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ ΓΙΑ ΜΕΝΤΟΡΕΣ – ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας έχει βάλει στο στόχαστρο τους εργαζόμενους στα σχολεία, εκπαιδευτικούς, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και προσπαθεί να δημιουργήσει κλίμα τρομοκρατίας τα τελευταία χρόνια με τα σχέδια της για την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την αξιολόγηση.
Παρά το γεγονός πως εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ, ΕΒΠ, γονείς και μαθητές βρέθηκαν στην αντίπερα όχθη του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης για τις διατάξεις που σχετίζονται με την κατηγοριοποίηση των σχολείων, οι τελευταίοι εξακολουθούν επίμονα να εφαρμόσουν στην πράξη την αξιολόγηση με νέες πτυχές του νόμου.
Οι αντιεκπαιδευτικοί αυτοί νόμοι για μέντορες και συμβούλους που γίνεται συζήτηση στους συλλόγους διδασκόντων, μόνο στόχο την αναβάθμιση του σημερινού σχολείου δεν έχει. Αντίθετα, σκοπό έχουν την υποβάθμιση του συλλόγου διδασκόντων και την λήψη αποφάσεων από λίγους ,την ενίσχυση της ατομικής αξιολόγησης στο όνομα του ελέγχου και της καθοδήγησης των εκπαιδευτικών, η εντατικοποίηση της εργασίας, η ενίσχυση του κλίματος φόβου και τρομοκρατίας, τα οποία καμία σχέση δεν έχουν με τα δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών για δημόσια και δωρεάν παιδεία, για μόρφωση, δουλειά και ζωή με δικαιώματα σύμφωνα με τις ανάγκες. Στα ίδια πλαίσια κυμαίνεται και η «ιδέα» του Υπουργείου για δημιουργία εκπαιδευτικών ομίλων, σε απογευματινές ώρες εκτός διδακτικού ωραρίου όπως και ο ηλεκτρονικός φάκελος, που έρχονται να συμπληρώσουν μια σειρά από αντιλαïκά μέτρα, και το βαρέλι δεν έχει πάτο, όπως φαίνεται, από τις διαθέσεις της κυβέρνησης.
Το ΔΣ της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, ομόφωνα αποφάσισε να κηρύξει απεργία- αποχή, για τις Υπουργικές Αποφάσεις για μέντορες και συντονιστές, καλούμε τους συναδέλφους να μην τις εφαρμόσουν και τους καλύπτουμε και τους στηρίζουμε πλήρως.
Καλούμε:
- Όλα τα σωματεία να πάρουν μέτρα για την υλοποίηση της απόφασης
για την απεργία – αποχή .
- Τους συναδέλφους ΕΕΠ- ΕΒΠ -μέλη των Συλλόγων Διδασκόντων να
δηλώσουν, πριν την έναρξη της διαδικασίας της συνεδρίασης,
ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή,
Τη μάχη θα τη δώσουμε όλοι μαζί οργανωμένα , συλλογικά , μαζικά και μαχητικά !
Για την οργάνωση της απεργίας – αποχής σας στέλνουμε τη δήλωση συμμετοχής που θα πρέπει να υπογράψουν οι συνάδελφοι του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού.
*****
Δήλωση
Σήμερα, ________________2022, οι κάτωθι υπογεγραμμένοι του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού του ______ _______________, δηλώνουμε δια της παρούσας, ότι συμμετέχουμε στην προκηρυχθείσα εκ μέρους της ΠΟΣΕΕΠΕΑ από 21.09.2022 απεργία – αποχή. Συγκεκριμένα, δυνάμει της ως άνω προκηρυχθείσας απεργίας, απέχουμε:
(α) από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102913/ΓΔ4 «Ενδοσχολικός Συντονιστής» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Ενδοσχολικών Συντονιστών (όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει από την ως άνω Υπουργική Απόφαση.
(β) από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102919/ΓΔ4 «Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Παιδαγωγικών Συμβούλων - Μεντόρων (όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 2 της ως άνω αποφάσεως) και από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει με την ως άνω Υπουργική Απόφαση.
Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.
Η συμμετοχή μας στην εν λόγω απεργία αποτελεί νόμιμο δικαίωμα μας, που απορρέει από την συνταγματικά κατοχυρωμένη συνδικαλιστική ελευθερία κάθε εργαζόμενου.
Το ΕΕΠ-ΕΒΠ του …………………………………………………………………
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου