07 Απριλίου 2024

Η μαύρη βίβλος της μεγάλης ντροπής για τον ελληνικό εφοπλισμό (ΠΙΝΑΚΑΣ)


Άρθρο - Παρέμβαση από την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ)

Καθημερινά στα φίλα προσκείμενα ΜΜΕ και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης των εφοπλιστών υπάρχει «βομβαρδισμός» δημοσιευμάτων που αφορούν την κερδοφορία των Ναυτιλιακών εταιριών της ποντοπόρου Ναυτιλίας και κυρίως εκείνων που είναι εισηγμένες σε ξένα χρηματιστήρια (Νέα Υόρκη – Λονδίνο).

Επίσης τα ίδια δημοσιεύματα μας πληροφορούν για την συνεχή μεγέθυνση του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου, για τα αστρονομικά υψηλά ναύλα στις εμπόλεμες περιοχές (Ερυθρά και Μαύρη Θάλασσα), για τα τερατώδη κέρδη από τις αγοραπωλησίες, αλλά και τις ναυπηγήσεις νέων πλοίων που οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι στην κορυφή της παγκόσμιας Ναυτιλίας.

Στα ψιλά γράμματα σποραδικά και επιλεκτικά γίνεται αναφορά σε ποιες σημαίες έχουν οι Έλληνες εφοπλιστές τα πλοία τους.

Σπάνια θα διαβάσει κανείς το γεγονός ότι η ελληνική σημαία μετά από πολλές δεκαετίες έχασε την πρωτοκαθεδρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τα σκήπτρα πλέον τα πήρε η μικροσκοπική χώρα της Μάλτας, η οποία έχει ασήμαντο εθνικό μεταφορικό έργο…

Όμως το νηολόγιο της και οι  κανόνες λειτουργίας συνάδουν απόλυτα με τις υπόλοιπες σημαίες ευκαιρίας!

Ακόμη πιο σπάνια θα διαβάσει κάποιος – κάποια ότι Πρόεδρος του  νηολογίου Μάλτας είναι Ελληνίδα Πλοιοκτήτρια!!

Αντίθετα η επιχειρηματική τους δραστηριότητα αγιοποιείται από τα ΜΜΕ, αναδεικνύεται το επιχειρηματικό δαιμόνιο τους, η εξωστρεφής και πρωτοποριακή τους ικανότητα και εμφανίζονται ως ιδιοφυΐες στο διεθνές Ναυτιλιακό στερέωμα!

Η τεράστια συμβολή σε αυτή την εφοπλιστική αυτοκρατορία, των Ελλήνων Ναυτεργατών, εξαφανίζεται και μόνο σε κάποιες επετείους την θυμούνται οι ίδιοι και οι εκάστοτε κυβερνητικοί Υπουργοί Ναυτιλίας…

Είναι απαγορευμένη είδηση στα ίδια ΜΜΕ οποιαδήποτε αναφορά για την ιδιότυπη και προκλητική φορολογική ασυλία που απολαμβάνουν επί 71 ολόκληρα  χρόνια (Ν.Δ. 2687/53).

Το ίδιο ισχύει και για το γενικότερο θεσμικό πλαίσιο στην ποντοπόρο Ναυτιλία που έχει διαχρονικά οικοδομηθεί και πάνω στο οποίο οι εφοπλιστές έφτιαξαν την σημερινή τους αρμάδα (επάνδρωση – μειωμένες συνθέσεις- χαμηλόμισθη – ανασφάλιστη εργασία – ασφαλιστικές εισφορές κλπ.).

Ενδεικτικά σημειώνουμε ότι το ύψος σήμερα των ασφαλιστικών μεταφορών των 496 πλοίων ελληνικής σημαίας είναι περίπου 17 με 18 εκατομμύρια ευρώ προς το ΝΑΤ.

Το πλέον σημαντικό όλων είναι η τρομακτική συρρίκνωση του ελληνικού Ναυτεργατικού δυναμικού που βρίσκεται πλέον στα χαμηλότερα επίπεδα της μεταπολεμικής περιόδου.

Οι συνέπειες από αυτό είναι πολύπλευρες και αισθητές, αφορούν  την κάθετη μείωση των θέσεων εργασίας, την μείωση των εισφορών προς τα ασφαλιστικά ταμεία, την μείωση του εισηγμένου Ναυτιλιακού συναλλάγματος και τελικά ο αντίκτυπος που παράγεται  είναι ότι η σημερινή ελληνόκτητη Ναυτιλία  είναι παντελώς ξεκομμένη από την ελληνική οικονομία και κοινωνία.

Στην συνέχεια παραθέτουμε τον αριθμό των ελληνικών ποντοπόρων πλοίων άνω των 4500 κοχ και της ελληνόκτητης Ναυτιλίας.

9 πλοιοκτήτες από τις 410 εταιρίες έχουν το 55,85% των πλοίων στην ελληνική σημαία με 277 πλοία

  • 1)Οι εταιρίες Maran Dry, Maran Tankers, Maran Gas (του ομίλου Αγγελικούση), από τα 140 πλοία τους, τα 122 πλοία έχουν ελληνική σημαία.
  • 2)Ακολουθεί η Alpha Bulkers και η Pantheon Tankers που έχουν στο ελληνικό νηολόγιο 33 πλοία.
  • 3)Με τον ίδιο αριθμό πλοίων ταξιδεύουν με την ελληνική σημαία τα πλοία της ναυτιλιακής εταιρείας Minerva.
  • 4)Στη συνέχεια έρχεται η Delta Tankers με 25 πλοία στην ελληνική σημαία.
  • 5)Πέμπτη εταιρία είναι η Seaven που έχει 14 πλοία στην ελληνική σημαία.
  • 6)Με 13 πλοία στην ελληνική σημαία ακολουθεί η εταιρεία Nereus Shipping.
  • 7)Τον ίδιο αριθμό πλοίο έχει στην ελληνική σημαία η Eletson.
  • 8)Η Neda έχει 12 πλοία με ελληνική σημαία
  • 9)όπως και η Polembros.

Από τα 496 πλοία ελληνική σημαίας αυτές οι 9 πλοιοκτήτες έχουν τα 277 πλοία με ελληνική σημαία το οποίο αντιστοιχεί σε ποσοστό 55,85%.

Η αναφορά των εταιριών γίνεται με βάση την αναλογικότητα του στόλου τους επί των πλοίων τους δηλαδή ανάμεσα στην ελληνική σημαία και τις σημαίες τρίτων χωρών που έχουν στο στόλο τους.

Οι αναφερόμενοι 9 εφοπλιστές απασχολούν πάνω από το 62% των Ελλήνων Ναυτεργατών της ποντοπόρου Ναυτιλίας!

Ο αριθμός τους κυμαίνεται ανά πλοίο από 6 έως 7 Έλληνες επιπλέον των δοκίμων γέφυρας – μηχανής.

Οι 20 ελληνικές Ναυτιλιακές εταιρίες αντιπροσωπεύουν το 72% του συνόλου των πλοίων Ελληνικής σημαίας .

Υπογραμμίζουμε ότι στις εταιρίες αυτές εφαρμόζεται το άρθρο 13 του Νόμου 2687/53  περί νηολόγησης των πλοίων, επάνδρωσης και οργανικής σύνθεσης.

Υπενθυμίζουμε ότι οι εγκαταστημένες ελληνικές Ναυτιλιακές εταιρίες της ποντοπόρου Ναυτιλίας ανέρχονται περίπου 410 με 4160 πλοία στην ιδιοκτησία τους.

Τα πλοία αυτά είναι νηολογημένα σε 32 σημαίες και επί του συνόλου η ελληνική σημαία βρίσκεται στην τέταρτη θέση με μερίδιο μόνο 11,8%!

2024-04-02_123928.jpg

Άραγε εάν αυτές οι 9 – 10 πλοιοκτήτριες εταιρίες αποφασίσουν να ακολουθήσουν τον δρόμο των υπολοίπων ποια θα είναι πλέον η ελληνική ποντοπόρος Ναυτιλία;

Τι θα εκπροσωπεί πλέον ο εκάστοτε Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας (τόσο ο σημερινός όσο και οι προκάτοχοι του) που υποκλίνονται σαν πολιτικοί αχθοφόροι του εφοπλιστικού lobby;

Τελικά ποιος είναι σήμερα ο πραγματικός γνήσιος δεσμός των πλοίων ελληνικών συμφερόντων με την χώρα μας και έως πότε το ελληνικό κράτος και το υποτακτικό πολιτικό προσωπικό θα συνεχίσει το δουλικό Yes Sir, ή αλλιώς το δόγμα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των εφοπλιστών!

Η Διοίκηση

Υ.Γ. Συνολικά οι Ναυτιλιακές εταιρίες που είναι εγκατεστημένες στην χώρα μας είναι 563  οι οποίες διαχειρίζονται 5191 πλοία άνω των 1000 GT.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου