31 Αυγούστου 2023

Δυστύχημα στα Τέμπη: Από το 2020 η κυβέρνηση γνώριζε για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο – Αποκαλυπτική επιστολή πρώην στελέχους του ΟΣΕ

(ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI)

Πλήρη γνώση και μάλιστα από το 2020 -τρία χρόνια δηλαδή πριν τo πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών- είχε η κυβέρνηση αναφορικά με την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου και τις στρεβλώσεις στη λειτουργία και τη διοίκησή του.

Αυτό προκύπτει από την εμπιστευτική επιστολή που είχε στείλει στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος, ο οποίος ελάχιστες ημέρες μετά είχε υποβάλει την παραίτησή του, αφήνοντας ήδη από τότε σαφείς αιχμές για τη μηδενική συνεργασία με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εκείνη την εποχή και τον υπουργό, Κώστα Καραμανλή.

Σύμφωνα με το ethnos.gr, ο κ. Σπηλιόπουλος, στην επιστολή του, τμήματα της οποίας έδωσε στη δημοσιότητα με αφορμή την άσκηση ποινικής δίωξης εναντίον του από τον εφέτη ανακριτή που διερευνά την τραγωδία των Τεμπών, κάνει λόγο για «δύσοσμες υποθέσεις, κομματικοποίηση, και πλήρη αδρανοποίηση των λειτουργιών της εταιρείας», αλλά και για «απαράδεκτες μεθοδεύσεις» εναντίον του καταγγέλλοντας πως όλα αυτά ήταν γνωστά στο αρμόδιο υπουργείο.

Ταυτοχρόνως από την επιστολή προκύπτει ότι για το ζήτημα των προβλημάτων στον σιδηρόδρομο ο ίδιος είχε ενημερώσει εκείνη την περίοδο και τον τότε διευθυντή του πρωθυπουργικού γραφείου, Γρηγόρη Δημητριάδη.

Αναλυτικά η επιστολή:

Ο πρώην επικεφαλής του ΟΣΕ (ο οποίος στο παρελθόν είχε διατελέσει και επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ αναφέρει στην επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό: «Φαίνεται όμως ότι η προσπάθεια που κάνουμε ενοχλεί τις υπάρχουσες δομές όπως λειτουργούσαν και τα διάφορα συμφέροντα που βρίσκουν ευήκοα ώτα στους διαδρόμους του Υπουργείου. Ο Υπουργός παρά τα επίμονα αιτήματα μου ποτέ δεν με δέχθηκε για συνεργασία και ενημερώσεις. Αντίθετα με διάφορους τρόπους υπονομεύει την προσπάθεια μου και την παρουσία μου.

Φαίνεται ότι χάλασε η συνταγή και διαψεύστηκαν οι προσδοκίες ορισμένων.

Οι λόγοι που συμβαίνουν αυτά είναι σε μένα απολύτως καθαροί και τους έχω αναφέρει στον κ. Δημητριάδη, θέλουν διοίκηση απόλυτα υποταγμένη στους δικούς τους σχεδιασμούς και αυτά δυστυχώς είναι σε γνώση του Υπουργού».

Στην ίδια επιστολή ο κ. Σπηλιόπουλος που βρέθηκε στο τιμόνι του Οργανισμού για διάστημα 7 μηνών, από τις αρχές Νοεμβρίου του 2019 έως τις 3 Ιουνίου του 2020 οπότε και είχε υποβάλει την παραίτηση του, επεσήμαινε ακόμα ότι «ο ΟΣΕ και ο σιδηρόδρομος δεν χωρούν δυσλειτουργίες, καθυστερήσεις, συνδικαλιστικούς και κομματικούς ανταγωνισμούς και κυρίως αδιαφάνεια και παλαιοκομματικές μεθοδεύσεις. Αντίθετα χρειάζονται ανασυγκρότηση, ταχύτητα εκσυγχρονισμό και γρήγορη προσαρμογή στις νέες ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Θεωρώ ότι έχω ευθύνη απέναντι σας και γι’ αυτό πρέπει να σας ενημερώσω».

Κλείνοντας την επιστολή ανέφερε πως η ευθύνη που απορρέει από τη θέση, την οποία κατείχε ήταν μεγάλη και ως εκ τούτου «δεν μου επιτρέπεται να αποδεχθώ τέτοιου είδους προσβολές και μεθοδεύσεις». Ρωτούσε μάλιστα τον Πρωθυπουργό εάν πρέπει να συνεχίσει στη θέση του Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ και αν είναι ισχυρή η σχέση εμπιστοσύνης και συνεργασίας που είχαν αναπτύξει.

«Αν η απάντηση είναι θετική ζητώ:

  • την στήριξη στο πρόσωπο μου
  • αλλαγή των μελών του Δ.Σ. με άτομα της δικής σας απολύτου εμπιστοσύνης
  • την αυστηρή αξιολόγηση της θητείας μου στον ΟΣΕ μετά από έναν (1) χρόνο
  • την επίσκεψη σας στον ΟΣΕ, αν είναι δυνατόν, που θα σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα και την ανασυγκρότηση και εξυγίανση του ΟΣΕ».
ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου